Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eindelijk een Nederlander met wie ik het eens ben!

Pagina's : [1] 2 3 4

appie666
09-01-2004, 15:28

Yihad ook tegen Quislings 1/1/2004 4:16:48 PM, door Willem Oltmans Woede en verontwaardiging over de heidense bende bij twee synagogen in Istanbul dit weekeinde zou hebben moeten leiden tot bezinning wat hier eigenlijk aan de hand was. Jerusalem Post berichtte, dat er drie maal zoveel Turkse Muslims dan Joden waren gedood. Overal doken reacties op met verontruste vragen: keert de Jihad zich nu ook tegen Muslims? Algemene reactie: ze zijn gek geworden bij Al Queda, nu schieten ze ook op geloofsgenoten, zoals vorige week in Riyadh, waarbij voornamelijk Saudi Muslims om het leven kwamen. Maar men zou toch langzamerhand van de Muslim Jihad hebben moeten leren, dat er niet over een nacht ijs wordt gegaan.Ook niet bij wat we dagelijks in Iraq zien gebeuren. Het gevecht richt zich inderdaad nu ook op geloofsgenoten, althans zij die hand en spandiensten aan Amerika verlenen, waar Turkije zich al jaren toe leent. Wat zich steeds duidelijker aftekent, en waarvoor men te weinig oog heeft in het westen, is dat onder leiding van bin Laden, of andere Muslims, die nog onbekend zijn, er voor het eerst in de geschiedenis van een dreiging van een “global Jihad” sprake is. Eindelijk tekent zich “een Muslim aller landen verenigt U” af. Voor het eerst manifesteert zich een georganiseerde solidariteit met het Palestijnse volk, dat al langer dan een halve eeuw dag in dag uit door Israël wordt geterroriseerd, met krachtige U.S. militaire, financiële en economische steun. Eindelijk zijn Amerika en Israël er in geslaagd om met hun misdadige beleid tegen een vrijwel weerloze Palestijnse bevolking, het versplinterde Muslim verzet in elkaars armen te drijven. De Amerikaanse agressie tegen Iraq is er het jongeste bewijs van. Bush begint Sharon te kopiëren bij het terroriseren van Iraq en noch Bush, noch Sharon willen begrijpen, dat ze daarmee de Jihad alleen maar sterker en vastberadener maken om “non believers” uit hun landen de zee in te drijven. De universele Jihad tegen Amerika, Israël en collaborateurs met de vijand is daadwerkelijk van start gegaan en zal stap voor stap in hevigheid toenemen. Wie het boek las, “Bin Laden: the man who declared war on America”, Yossef Bodansky, Random House (1999), weet, dat Osama geen driftkikker of leeghoofd is als Bush, of een oorlogsmisdadiger als Sharon. Osama bin Laden is de antipode van Bush en Sharon. Ook hij zal de vijand doden. Maar hij is geen gifkikker, die als een wilde er op los timmert. Hij is een man van innerlijke rust, gebed en meditatie. Osama behoefde niet als Bush door evangelist Billy Graham van alcoholisme gered te worden via diens Jezus oplossing. Uitgewezen uit Saudi-Arabia op verzoek van Washington, vestigde deze multimiljonair zich met vrouwen en kinderen in een eenvoudig landhuis in Sudan. Hij begon een plantage van zonnebloemen van vele vierkante kilometers. Amerika had Riyadh beloofd, dat duizenden Amerikaanse soldaten na de overwinning van Gulf War I zouden worden teruggetrokken. Dit gebeurde niet. Een stroom van Muslim patriotten meldde zich bij Osama in Sudan om te pleiten voor een eind van de Amerikaanse bezetting van de bakermat van Islam met Mecca en Medina. Had Clinton de boys maar teruggeroepen, dan zou bin Laden nooit naar Afghanistan zijn teruggekeerd, om deze keer niet met de Amerikanen tegen de Sovjets te knokken, maar om een Jihad tegen Amerika te lanceren. Wie Bodansky rustig leest,(hij is een voormalige directeur van de Congressional Task Force on Terrorism and Unconventional Warfare van het Congres in Washington), krijgt een helder beeld van een bedachtzame intelligente Osama bin Laden, met connecties tot in de hoogste regionen van de regerende koninklijke familie, een man, die niet over een nacht ijs gaat. Hij kreeg van Clinton al de wind in de rug mee, toen Bill 32 kruisraketten vanaf oorlogsschepen op zijn bergen liet afschieten. Toen kwam 09-11, waardoor bin Laden op slag veranderde in het universeel monster, dat 3.000 onschuldige Amerikanen had gedood. Voor de duidelijkheid, 09-11 is nooit door Al Queda opgeëist. Bush beschuldigde Osama, en de wereld geloofde hem in 2001. In 2003 tikken de meeste mensen in de wereld tegen hun voorhoofd bij het horen van Bush zijn naam. Dus: het ware verhaal van bin Laden moet nog komen. Intussen neemt de aangekondigde Jihad in kracht toe. Wat vinden jullie van Willem Oltmans en van deze column? .

AAAbracadaver
09-01-2004, 15:38
Origineel gepost door appie666 Yihad ook tegen Quislings 1/1/2004 4:16:48 PM, door Willem Oltmans Woede en verontwaardiging over de heidense bende bij twee synagogen in Istanbul dit weekeinde zou hebben moeten leiden tot bezinning wat hier eigenlijk aan de hand was. Jerusalem Post berichtte, dat er drie maal zoveel Turkse Muslims dan Joden waren gedood. Overal doken reacties op met verontruste vragen: keert de Jihad zich nu ook tegen Muslims? Algemene reactie: ze zijn gek geworden bij Al Queda, nu schieten ze ook op geloofsgenoten, zoals vorige week in Riyadh, waarbij voornamelijk Saudi Muslims om het leven kwamen. Maar men zou toch langzamerhand van de Muslim Jihad hebben moeten leren, dat er niet over een nacht ijs wordt gegaan.Ook niet bij wat we dagelijks in Iraq zien gebeuren. Het gevecht richt zich inderdaad nu ook op geloofsgenoten, althans zij die hand en spandiensten aan Amerika verlenen, waar Turkije zich al jaren toe leent. Wat zich steeds duidelijker aftekent, en waarvoor men te weinig oog heeft in het westen, is dat onder leiding van bin Laden, of andere Muslims, die nog onbekend zijn, er voor het eerst in de geschiedenis van een dreiging van een “global Jihad” sprake is. Eindelijk tekent zich “een Muslim aller landen verenigt U” af. Voor het eerst manifesteert zich een georganiseerde solidariteit met het Palestijnse volk, dat al langer dan een halve eeuw dag in dag uit door Israël wordt geterroriseerd, met krachtige U.S. militaire, financiële en economische steun. Eindelijk zijn Amerika en Israël er in geslaagd om met hun misdadige beleid tegen een vrijwel weerloze Palestijnse bevolking, het versplinterde Muslim verzet in elkaars armen te drijven. De Amerikaanse agressie tegen Iraq is er het jongeste bewijs van. Bush begint Sharon te kopiëren bij het terroriseren van Iraq en noch Bush, noch Sharon willen begrijpen, dat ze daarmee de Jihad alleen maar sterker en vastberadener maken om “non believers” uit hun landen de zee in te drijven. De universele Jihad tegen Amerika, Israël en collaborateurs met de vijand is daadwerkelijk van start gegaan en zal stap voor stap in hevigheid toenemen. Wie het boek las, “Bin Laden: the man who declared war on America”, Yossef Bodansky, Random House (1999), weet, dat Osama geen driftkikker of leeghoofd is als Bush, of een oorlogsmisdadiger als Sharon. Osama bin Laden is de antipode van Bush en Sharon. Ook hij zal de vijand doden. Maar hij is geen gifkikker, die als een wilde er op los timmert. Hij is een man van innerlijke rust, gebed en meditatie. Osama behoefde niet als Bush door evangelist Billy Graham van alcoholisme gered te worden via diens Jezus oplossing. Uitgewezen uit Saudi-Arabia op verzoek van Washington, vestigde deze multimiljonair zich met vrouwen en kinderen in een eenvoudig landhuis in Sudan. Hij begon een plantage van zonnebloemen van vele vierkante kilometers. Amerika had Riyadh beloofd, dat duizenden Amerikaanse soldaten na de overwinning van Gulf War I zouden worden teruggetrokken. Dit gebeurde niet. Een stroom van Muslim patriotten meldde zich bij Osama in Sudan om te pleiten voor een eind van de Amerikaanse bezetting van de bakermat van Islam met Mecca en Medina. Had Clinton de boys maar teruggeroepen, dan zou bin Laden nooit naar Afghanistan zijn teruggekeerd, om deze keer niet met de Amerikanen tegen de Sovjets te knokken, maar om een Jihad tegen Amerika te lanceren. Wie Bodansky rustig leest,(hij is een voormalige directeur van de Congressional Task Force on Terrorism and Unconventional Warfare van het Congres in Washington), krijgt een helder beeld van een bedachtzame intelligente Osama bin Laden, met connecties tot in de hoogste regionen van de regerende koninklijke familie, een man, die niet over een nacht ijs gaat. Hij kreeg van Clinton al de wind in de rug mee, toen Bill 32 kruisraketten vanaf oorlogsschepen op zijn bergen liet afschieten. Toen kwam 09-11, waardoor bin Laden op slag veranderde in het universeel monster, dat 3.000 onschuldige Amerikanen had gedood. Voor de duidelijkheid, 09-11 is nooit door Al Queda opgeëist. Bush beschuldigde Osama, en de wereld geloofde hem in 2001. In 2003 tikken de meeste mensen in de wereld tegen hun voorhoofd bij het horen van Bush zijn naam. Dus: het ware verhaal van bin Laden moet nog komen. Intussen neemt de aangekondigde Jihad in kracht toe. Wat vinden jullie van Willem Oltmans en van deze column? . Persoonlijk vind ik het een enge linkse man maar het feit dat de eerste nederlander waar jij volledig achter staat toevallig een praktizerend homosexueel is kan ik wel weer de lol van in zien. :D Alle gekheid op een stokje is de man een typische voorbeeld voor links nederland met zijn veilige geborgen kijk op de hele wereld. Hij zal pas stoppen met het verdedigen van de islam op het moment dat hij de eerste steen zijn kant op ziet komen nadat hij vanwege zijn praktijken volgens goed Islamitisch gebruik en na de regels van sharia is veroordeelt tot een steniging. Laten we hopen dat het nooit zover komt en hij gewoon tot aan het einde der tijden zijn naieve mening kan blijven uitdragen.

rnaj
09-01-2004, 15:40
Hij links, dat dacht ik toch werkelijk niet. Maar goed sinds het verschil tussen links en recht bijna weggevaagd is mag jij hem best links noemen

appie666
09-01-2004, 15:41
Origineel gepost door Abracadaver Persoonlijk vind ik het een enge linkse man maar het feit dat de eerste nederlander waar jij volledig achter staat toevallig een praktizerend homosexueel is kan ik wel weer de lol van in zien. :D Alle gekheid op een stokje is de man een typische voorbeeld voor links nederland met zijn veilige geborgen kijk op de hele wereld. Hij zal pas stoppen met het verdedigen van de islam op het moment dat hij de eerste steen zijn kant op ziet komen nadat hij vanwege zijn praktijken volgens goed Islamitisch gebruik en na de regels van sharia is veroordeelt tot een steniging. Laten we hopen dat het nooit zover komt en hij gewoon tot aan het einde der tijden zijn naieve mening kan blijven uitdragen. Volledig eens met iemand ben je nooit, een mens is nou eenmaal uniek, en dat ie homo is, wat maakt dat nou uit, ook ik kan het af en toe eens zijn met homo's :D

appie666
09-01-2004, 15:44

Maar ik heb nog steeds geen inhoudelijk reactie op zijn column?

AAAbracadaver
09-01-2004, 15:44
Origineel gepost door rnaj Hij links, dat dacht ik toch werkelijk niet. Maar goed sinds het verschil tussen links en recht bijna weggevaagd is mag jij hem best links noemen Ik laat hem en zijn stukjes in ieder geval links liggen. :D Maar ja, ik ben dan ook meer een fan van Theo van Gogh.

appie666
09-01-2004, 15:46
Origineel gepost door Abracadaver Ik laat hem en zijn stukjes in ieder geval links liggen. :D Maar ja, ik ben dan ook meer een fan van Theo van Gogh. Geloof best dat je een fan van hem bent, je avatar spreekt boekdelen :D

Perez
09-01-2004, 15:52
Het is mij duidelijk dat de Yihad of de Al Quaida een hekel eraan heeft als mensen in vrede willen leven. Er moet volgens hen duidelijk een grote kloof liggen tussen echte moslims en de overigen. Dit had je in joegoslavie en israel/palestina. Degene met een verschillende culturele/etnische achtergrond die vrienden waren moesten elkaar wel loslaten, want dan waren ze meteen verdacht. Vriendschap past hierbij alleen bij mensen van je eigen soort. Al de overigen zijn je vijanden. Ik ben gelukkiger met mijn opdracht die ik als christen heb, namelijk heb uw vijanden.

AAAbracadaver
09-01-2004, 15:57
Origineel gepost door appie666 Maar ik heb nog steeds geen inhoudelijk reactie op zijn column? Speciaal voor jou dan licht ik dit stukje even op uit de column Osama bin Laden is de antipode van Bush en Sharon. Ook hij zal de vijand doden. Maar hij is geen gifkikker, die als een wilde er op los timmert. Hij is een man van innerlijke rust, gebed en meditatie. De aanslag op het wtc in acht genomen, is de vijand waar hierover gesproken wordt volgens Oltman dus de gemiddelde Amerikaanse burger. Als 3000 burgers door een schrijver worden gekwalificeert als "de vijand" en de aanslag op die burgers volgens die zelfde schrijver is beraamt door een man van "innerlijke rust en gebed". Dan heeft die schrijver zich direct gediskwalificeert als serieuze gesprekspartner. Sterker nog, mocht ik hem wel serieus nemen dan is het stukje waar hij Bin Laden de antipode van Bush noemt een groot compliment voor de laatste....

appie666
09-01-2004, 16:06
Origineel gepost door Abracadaver Speciaal voor jou dan licht ik dit stukje even op uit de column De aanslag op het wtc in acht genomen, is de vijand waar hierover gesproken wordt volgens Oltman dus de gemiddelde Amerikaanse burger. Als 3000 burgers door een schrijver worden gekwalificeert als "de vijand" en de aanslag op die burgers volgens die zelfde schrijver is beraamt door een man van "innerlijke rust en gebed". Dan heeft die schrijver zich direct gediskwalificeert als serieuze gesprekspartner. Sterker nog, mocht ik hem wel serieus nemen dan is het stukje waar hij Bin Laden de antipode van Bush noemt een groot compliment voor de laatste.... Amerika wil van Saddam af, Amerika valt Irak binnen, bombadeert huizen en ministirie's (opzettelijk), doodt onschuldigen, verwoest infrastuctuur, en wil uiteindelijk olie. Al-Qaeda wil af van de machtspositie/misbruik van Amerika, dat kan alleen door de economie te verpletteren, aangezien, andere gebouwen goed beveiligd zijn, worden ook burgerdoelen getroffen. Beide, zowel Al-Qaeda als Amerika begaan een oorlog, geheel illigaal, buiten de VN, en op hun eigen manier, even smerig of even rechtvaardig?

Perez
09-01-2004, 16:07
Oh, ik zie dat m'n laatste zin niet af is. Ik bedoel 'Heb uw vijanden lief.' Bin Laden wil ik niet bedachtzaam en intelligent noemen, volgens mij is sluw en berekenend een betere benaming. En volgens mij heeft hij ijs in plaats van bloed in zijn aderen.

appie666
09-01-2004, 16:18
Origineel gepost door Perez Het is mij duidelijk dat de Yihad of de Al Quaida een hekel eraan heeft als mensen in vrede willen leven. Er moet volgens hen duidelijk een grote kloof liggen tussen echte moslims en de overigen. Dit had je in joegoslavie en israel/palestina. Degene met een verschillende culturele/etnische achtergrond die vrienden waren moesten elkaar wel loslaten, want dan waren ze meteen verdacht. Vriendschap past hierbij alleen bij mensen van je eigen soort. Al de overigen zijn je vijanden. Ik ben gelukkiger met mijn opdracht die ik als christen heb, namelijk heb uw vijanden. Bullshit allemaal, voordat mensen als Al-zahwiri en Bin Laden al-Qaeda oprichtte, wilde ze niets anders dan vrede, hun geloof praktiseren, en met rust gelaten worden. Aangezien Amerika toen in Saudie- Arabie hun soldaten stationeerde (en de sitautie in Palestina etc.), werd het Bin Laden het allemaal een beetje teveel, en zag waartoe het zou leiden, nl. een zionistische/christelijke overheersing. Op zijn beurt is hij daarom met een oorlog begonnen tegen wereld's grootste oorlogmachine: Amerika!

Willemien
09-01-2004, 16:22
Wat mij betreft kunnen zowel sharon, bush, bin laden en oltmans het beste al morgen voor gedwongen opname in een psyciatrische instelling terecht.

Perez
09-01-2004, 16:23
En daarom vermoord hij direkt ook maar allemaal onschuldige burgers erbij. En ook degenen die volgens hem te vriendelijk zijn tegen zijn vijanden. Weg ermee, uitmoorden. Een schatje die Bin Laden

appie666
09-01-2004, 16:30

Origineel gepost door Perez En daarom vermoord hij direkt ook maar allemaal onschuldige burgers erbij. En ook degenen die volgens hem te vriendelijk zijn tegen zijn vijanden. Weg ermee, uitmoorden. Een schatje die Bin Laden Amerika doodt ook onschuldigen als ze oorlog voeren, Al-qaeda doet precies hetzelfde, zie jij het verschil, nou ik niet? We praten over een Amerika dat volledig wordt gesteund door de Nederlandse politiek, mensen als Balkende en de Hoop scheffer, die wereld's grootste misdaadmachine steunen, niet vergeten mensen op wie veel Nederlanders hebben gestemt, wellicht jij ook!

Pagina's : [1] 2 3 4