Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlandstalige Islamitische tijdschrift voor kinderen van ± 4 t/m 8 jaar!!!!

alkitabmoslima
09-01-2004, 15:13

Assalamoe alaikoem, Welkom op de site van "Onze Oemma", het eerste Nederlandstalige Islamitische tijdschrift voor kinderen van ± 4 t/m 8 jaar. Het blad bevat leuke doe-en leer-dingetjes en sluit aan bij de belevingswereld van onze kinderen. Je kinderen hoeven zich niet meer in te leven in konijnenfamilies of Disney-figuren, maar spelen en leren met figuren die ze kennen uit hun omgeving. Via de link "voorbeeldpagina's" kun je een aantal pagina's bekijken van het introductienummer om op die manier een idee te krijgen van het blad. Het introductienummer is nog te bestellen via de link "bestel introductienr." en kost slechts €2,- + verzendkosten (€1,17 binnen Nederland en €1,56 voor België). Het blad heeft minstens 250 abonnees en een aantal adverteerders nodig om te overleven. Insha'Allah vind je het ook belangrijk dat dit blad blijft bestaan; geef je daarom vandaag nog op als abonnee en vertel zo veel mogelijk over het blad in je omgeving. Bij voldoende aanmeldingen verschijnt het blad waarschijnlijk 1 keer in de 2 maanden. De kosten voor een jaarabonnement: slechts €15,- !!! Djazaka Allahoe Khairan voor je hulp... Insh'Allah redden we het en wordt "Onze Oemma" een begrip binnen onze oemma. "Onze Oemma" wordt op een niet-commerciële (zonder op winst uit te zijn) basis gemaakt en is niet verbonden aan een groepering, organisatie of land. Met het introductienummer krijg je een goed gevoel wat Onze Oemma voor ogen heeft. Je kunt het introductienummer bestellen door je adres door te geven via: Ons e-mail adres: info@onzeoemma.nl of ons faxnummer: 010 - 481 86 13 Of stuur je adresgegevens naar : Onze Oemma Hietkamp 71 3085 GA Rotterdam. Maak daarnaast s.v.p. €2,00 + €1,17 verzendkosten = €3,17 over op rekeningnummer 49.14.65.777 t.n.v. Kemikbas te Rotterdam o.v.v. Onze Oemma. Na ontvangst van je gegevens en je betaling zullen we het blad zo snel mogelijk toezenden. wa salaam

rnaj
09-01-2004, 15:26
als ik vragen mag, wat zijn "figuren die ze kennen uit hun omgeving"..... Enne commerciele uitingen zijn hier eigenlijk verboden

Perez
09-01-2004, 15:30
Ik vind het een goed initiatief, want ik heb als eens gezocht naar zoiets als een kinder-koran of zo.

sahira
09-01-2004, 15:45
www.onzeoemma.nl echt het bekijken waard!

rnaj
09-01-2004, 16:02

Origineel gepost door goddeloos Geen Donald Duck en Teletubbies, maar reeds flink ingepakte kleine meisjes (gescheiden van de jongens), koranverzen leren etc. De indoctrinatie moet al bij de kleuters beginnen... Mijn God, het moet toch niet gekker worden.....meteen ontmantelen die hap! In dat geval zou ik beginnen met het verbieden van de EO landdag

rnaj
09-01-2004, 16:19
Origineel gepost door rnaj als ik vragen mag, wat zijn "figuren die ze kennen uit hun omgeving"..... Maar kan iemand mij antwoord geven op deze vraag. als kinderloze homo bergrijp ik niet helemaal wat er mee bedoelt wordt. Disney-figuren kennen ze toch ook uit hun omgeving

Scottie
09-01-2004, 17:06
Nou, als ik dat zo lees: "Het blad bevat leuke doe-en leer-dingetjes en sluit aan bij de belevingswereld van onze kinderen. Je kinderen hoeven zich niet meer in te leven in konijnenfamilies of Disney-figuren, maar spelen en leren met figuren die ze kennen uit hun omgeving. Via de link "voorbeeldpagina's" kun je een aantal pagina's bekijken van het introductienummer om op die manier een idee te krijgen van het blad" vraag ik me af waar die kinderen dan wonen? Dit is geen indoctrinatie? Nou, ik heb gekeken, maar het is gewoon een Relikrant voor kinderen van Maro's en Turken. Een soort EO-krant, iemand zei het al. Ouders die dit kopen moeten absoluut verplicht inburgeren. Het staat vol stereotype rolpatronen en bijzonder onpedagogische adviezen. Geen wonder dat vrouwen een doek om moeten als ze borstjes krijgen, want ook hier wordt weer "gepredikt" dat kinderen gescheiden moeten worden opgevoed. Het hele blad "ademt" een vooroorlogs wereldbeeld, waarin moeder aan het aanrecht staat en vader na gedane arbeid een pijp rookt. Het is dat het een blad is voor allochtonen maar er komt een geur af spruitjes die veel te lang bij de C-1000 hebben gelegen. Ik zeg het ronduit, jullie kennen me, maar zo'n blad met die "boodschap", is achterlijk. En oemma betekent gewoon gemeenschap, een keurig Nederlands woord. Maar goed, dat hele blad staat vol Arabische woorden dus misschien leveren ze er ook een woordenboekje bij Die kinderen zullen later wel blij zijn dat ze vanaf hun 4-e jaar al extra-achterstandjes hebben meegekregen. Scottie. In Deo.

Scottie
09-01-2004, 17:09
Origineel gepost door Perez Ik vind het een goed initiatief, want ik heb als eens gezocht naar zoiets als een kinder-koran of zo. Nou, ik heb een tijdje geleden een artikel neergezet over de kinderkoran in aantocht. http://zone.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=170998&highlight=kinderkoran Scottie.