Bekijk originele versie : uitvaartverzekering/
b_karima
18-06-2008, 11:04
wAsalaam dames, ins Allah hebben jullie lekker geslapen?
INadat ik gisteren die topic had gelezen over die bekeerde broeder moge Allah genadig zijn over zijn ziel, had ik het met mijn man erover.
Ik zei tegen hem, wij hebben ook gen uitvaartverzekering, en we gaan toch een xtje dood.
Ik heb er niet van kunnen slapen, soubhanallah.
Nou vroegen we ons af, is het islamitisch gezien goed om een uitvaartverzekering af te sluiten?
is haram, halal?
Dat die zuster gewoon 4000 moet neertellen voor een graf meskienah, moge Allh het voor haar gemakkelijk maken, het is al moeilijk als je je geliefde verliest, en da ook nog eens zo veel poblemen bij komen kijken.
Btissam1
18-06-2008, 11:07
Veel geleerden zeggen dat het niet mag, omdat het net gokken is.
Je weet niet wanneer je sterft en hoe en het een plicht van de ummah is om de kosten te dokken.
Maar jah gezien de omstandigheden in deze tijd en de meeste moslims geneens een stuk brood aan hun arme buren willen geven??
Zou ik er volgens mij persoonlijk wel 1 willen afsluiten.
b_karima
18-06-2008, 11:07
Wat zegt de islamitische regelgeving hierover?
b_karima
18-06-2008, 11:09
Veel geleerden zeggen dat het niet mag, omdat het net gokken is.
Je weet niet wanneer je sterft en hoe en het een plicht van de ummah is om de kosten te dokken.
Maar jah gezien de omstandigheden in deze tijd en de meeste moslims geneens een stuk brood aan hun arme buren willen geven??
Zou ik er volgens mij persoonlijk wel 1 willen afsluiten.
JA ik weet dat verzxekering eigenlijk niet is toegestaan omdat je geld geeft per maand, maar toch altijd in onzekerheid zit, of ze het wel gaan uitkeren ja of nee op het moment dat jij et nodig hebt.
Maar aangezien de velen van ons niet zo rijk zijn om zelf ons graf t betalen, hoe moet dat dan>
Moedervan2
18-06-2008, 11:10
wAsalaam dames, ins Allah hebben jullie lekker geslapen?
INadat ik gisteren die topic had gelezen over die bekeerde broeder moge Allah genadig zijn over zijn ziel, had ik het met mijn man erover.
Ik zei tegen hem, wij hebben ook gen uitvaartverzekering, en we gaan toch een xtje dood.
Ik heb er niet van kunnen slapen, soubhanallah.
Nou vroegen we ons af, is het islamitisch gezien goed om een uitvaartverzekering af te sluiten?
is haram, halal?
Dat die zuster gewoon 4000 moet neertellen voor een graf meskienah, moge Allh het voor haar gemakkelijk maken, het is al moeilijk als je je geliefde verliest, en da ook nog eens zo veel poblemen bij komen kijken.
Waar willen jullie begraven worden, Marokko of Aruba of Nederland?
Btissam1
JA ik weet dat verzxekering eigenlijk niet is toegestaan omdat je geld geeft per maand, maar toch altijd in onzekerheid zit, of ze het wel gaan uitkeren ja of nee op het moment dat jij et nodig hebt.
Maar aangezien de velen van ons niet zo rijk zijn om zelf ons graf t betalen, hoe moet dat dan>
Zou het niet weten schat.
Je hebt een niet mocro als vent ik zou het toch wel na zoeken inderdaad.
zakia_rotterdam
huh die heb je toch al met bank chaabi.. of is dat iets anders?? wij hebben em in iedergeval wel.. vergoed allee handelingen hier in NL plus transport met 2 extra vliegtickets erbij van NL naar marokko.. en de ambulance van luchthaven naar begraafplaats (indien voor asr.. anders naar moskee)
b_karima
18-06-2008, 11:13
Waar willen jullie begraven worden, Marokko of Aruba of Nederland?
:hihi: mijn man is van cureceau, maar absoluut niet daar! mijn man wilt er niet eens op vakantie, dus dat is uitgesloten. Ja het liefst denk ik gewoon in nederland, ik weet het niet eigenlijk. mijn opa en oma zijn begraven in marokko. wij hebben nog geen uitvaartverzekering
b_karima
18-06-2008, 11:14
huh die heb je toch al met bank chaabi.. of is dat iets anders?? wij hebben em in iedergeval wel.. vergoed allee handelingen hier in NL plus transport met 2 extra vliegtickets erbij van NL naar marokko.. en de ambulance van luchthaven naar begraafplaats (indien voor asr.. anders naar moskee)
hoeveel betaal je bij bank chaabi, en mogen daar ook niet-marokanen zich inschrijven, ivm met mijn man?
Btissam1
18-06-2008, 11:15
:hihi: mijn man is van cureceau, maar absoluut niet daar! mijn man wilt er niet eens op vakantie, dus dat is uitgesloten. Ja het liefst denk ik gewoon in nederland, ik weet het niet eigenlijk. mijn opa en oma zijn begraven in marokko. wij hebben nog geen uitvaartverzekering
Dat is dan duidelijk dat hij daar niet begraven wilt worden.
Als je geen verzekering wilt afsluiten, kun je altijd beginnen zelf te sparen speciaal hiervoor.
Btissam1
18-06-2008, 11:16
hoeveel betaal je bij bank chaabi, en mogen daar ook niet-marokanen zich inschrijven, ivm met mijn man?
Bank chaabi geld niet voor niet marokkanen kan dus niet.
Moedervan2
18-06-2008, 11:16
Oh sorry dacht dat hij van Aruba was.:o
Wij hebben een verzekering afgesloten bij Banque Chaabi, alles is geregeld tot en met 2 gratis tickets voor 2 dichte familieleden.
Mocht je in Nederland willen begraven dan betaal je meer en ik heb begrepen dat je maar 20 jaar onder het Nederlands grond mag liggen wat er daarna gebeurt weet ik helaas niet.
InshaAllah ik ben Marokkaanse en ik wil onder de Marokkaanse grond worden begraven.
Moedervan2
18-06-2008, 11:17
Ik denk dat hij niet wordt aangesloten, jouw dochter trouwens ook niet.
b_karima
18-06-2008, 11:19
Oh sorry dacht dat hij van Aruba was.:o
Wij hebben een verzekering afgesloten bij Banque Chaabi, alles is geregeld tot en met 2 gratis tickets voor 2 dichte familieleden.
Mocht je in Nederland willen begraven dan betaal je meer en ik heb begrepen dat je maar 20 jaar onder het Nederlands grond mag liggen wat er daarna gebeurt weet ik helaas niet.
InshaAllah ik ben Marokkaanse en ik wil onder de Marokkaanse grond worden begraven.
geeftniet hoor :kus:
oke dus die bank chaaibi is alleen voor marokanen.
Ik had ooit geinformeerd wat te doen als we djoedjoe willen inschrijven als marokkaanse en als we wllen trouwen voor de marokkaanse wet, wat we dan moesten doen, we konden mijn man ook inschriijfen als marokkaan, in marokko, zou het dan wel kunnen? dit is wat de man van de consu tegen mij zei
b_karima
18-06-2008, 11:20
heft iemand een telefoonnummer voor mij? en spreken ze nederlands, want mijn arrabisch is echt superslecht.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.