Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslim Regering: Indonesiërs moeten meer roken

Pagina's : [1] 2

Scottie
09-01-2004, 12:11

Nou, ik vraag me af hoe die regering eigenlijk tegen mensen aankijkt. Moet je als regering je onderdanen en kiezers beschermen of niet? En heeft Indonesie niet inmiddels een moslimgestuurde regering? Of heeft het geloof van die regering niets te maken met het de dood injagen van mensen? Van opblaaskinderen naar oprookmensen lijkt inmiddels niet meer zo'n grote stap. Scottie, rook en vuur. Regering: Indonesiërs moeten meer roken Uitgegeven: 8 januari 2004 22:01 JAKARTA - Waar in ons land de rokers worden uitgebannen, wil de Indonesische regering juist dat er stevig wordt doorgepaft. Om genoeg accijnzen binnen te halen, zijn de takaksproducenten gevraagd de productie van sigaretten op te schroeven tot tweehonderd miljard stuks, aldus The Jakarta Post. De verkoopprijzen en de hoogte van de accijnzen blijven dit jaar onveranderd. De verwachting is evenwel dat de economie in 2004 zal aantrekken en dat daardoor meer sigaretten worden opgestoken. De verkopen bleven in 2003 steken op 183 miljard stuks en om aan de verwachte groei van de vraag te kunnen voldoen, zal de productie omhoog moeten, aldus de hoogste functionaris voor accijnszaken in de archipel, Eddy Abdurrahman. Aanmoedigingsbeleid Verscheidene actiegroepen zijn boos op de overheid. Ze reppen van een aanmoedigingsbeleid dat de gezondheid van de bevolking in gevaar brengt. "De overheid kijkt alleen naar het geld, niet naar de gezondheid", aldus een zegsman. Zowel de wereldgezondheidsorganisatie WHO als de Wereldbank riep Indonesië eind vorig jaar nog op de accijnzen op tabak te verhogen om daarmee het roken te ontmoedigen. Volgens de WHO rookt zeker zestig procent van de Indonesische mannen. Bij de vrouwen ligt dat percentage op vier. Kretek De Indonesische autoriteiten schatten het jaarlijks aantal doden door roken, van vooral kreteksigaretten, op ongeveer 57.000. Het ministerie van Volksgezondheid heeft toegezegd in 2005 wetgeving gereed te hebben voor een actief antirookbeleid, maar veel actiegroepen betwijfelen of de autoriteiten inderdaad maatregelen zullen nemen. De tabaksindustrie genereert circa negentig procent van de Indonesische inkomsten aan accijnzen. De drankindustrie zorgt voor het resterende

babyvanbelisma
09-01-2004, 12:16
ja beláchelijk!!!! Ik hoorde het al op de radio vanochtend. Goh, daar hebben ze nou een regering waarvan duidelijk is dat ze het beste met hun volk voorhebben :rolleyes: En de drankindustrie draagt ook nog een steentje bij.....:jammer: Echt, iedereen weet dat regeringen puur op geld beluste instanties zijn die eerst naar de portemonnee kijken en dan naar het welzijn van mensen, maar de meeste regeringen hebben tenminste nog een beetje fatsoen in hun donder door bezorgdheid en betrokkenheid ten opzichte vanhet volk te faken.... Indonesië.........'t is verdorie nog een moslimland ook...

babyvanbelisma
09-01-2004, 12:17
Lees ik het nou goed dat 60% van de mannen rookt en 4% van de vrouwen? Wat een groot verschil zeg!! :schrik:

Aicha_Taieb
09-01-2004, 13:14
Je moet niet alleen naar geloof kijken maar ook naar andere omstandigheden. Indonesië is een arm land, heel veel mensen ontduiken de belastingen en ze (de regering) krijgen niet genoeg geld binnen. Maar ze moeten intussen wel aan de infrastructuur en die andere dingen denken. Ik vind het wel begrijpelijk (maar dat betekent niet gelijk dat ik het goedkeur)

Sberdila
09-01-2004, 13:18

En heeft Indonesie niet inmiddels een moslimgestuurde regering? Of heeft het geloof van die regering niets te maken met het de dood injagen van mensen? lekkere stelling geeft gelijk aan hoe je denkt .

AAAbracadaver
09-01-2004, 13:22
Origineel gepost door Aicha_Taieb Je moet niet alleen naar geloof kijken maar ook naar andere omstandigheden. Indonesië is een arm land, heel veel mensen ontduiken de belastingen en ze (de regering) krijgen niet genoeg geld binnen. Maar ze moeten intussen wel aan de infrastructuur en die andere dingen denken. Ik vind het wel begrijpelijk (maar dat betekent niet gelijk dat ik het goedkeur) Correctie, Indonesie is geen arm land maar Indonesie is een corrupt land. Het netto effect is het zelfde maar de oorzaak ligt wat anders. Kijk naar Maleisie en Singapore, gelijk qua natuurlijke resources en koloniaal verleden (voor dat dit me voor de voeten wordt geworpen als oorzaak) maar toch ver voor op Indonesie.

Antileech
09-01-2004, 13:40
Kwestie van vraag en aanbod Die Indonesiërs moeten helemaal niks, ze willen het zelf. Het is toch niet zo dat accijns verhoogd wordt Wat ik wel vreemd vind is, waarom er opeens zoveel meer wordt gepoduceert. Zou het wat te maken hebben met het besluit van vele landen in het Westen om de accijns te verhogen. Mischien verdienen die Indonesiërs wel aan de smokel siggareten. Atileech Origineel gepost door Scottie Nou, ik vraag me af hoe die regering eigenlijk tegen mensen aankijkt. Moet je als regering je onderdanen en kiezers beschermen of niet? En heeft Indonesie niet inmiddels een moslimgestuurde regering? Of heeft het geloof van die regering niets te maken met het de dood injagen van mensen? Van opblaaskinderen naar oprookmensen lijkt inmiddels niet meer zo'n grote stap. Scottie, rook en vuur. Regering: Indonesiërs moeten meer roken Uitgegeven: 8 januari 2004 22:01 JAKARTA - Waar in ons land de rokers worden uitgebannen, wil de Indonesische regering juist dat er stevig wordt doorgepaft. Om genoeg accijnzen binnen te halen, zijn de takaksproducenten gevraagd de productie van sigaretten op te schroeven tot tweehonderd miljard stuks, aldus The Jakarta Post. De verkoopprijzen en de hoogte van de accijnzen blijven dit jaar onveranderd. De verwachting is evenwel dat de economie in 2004 zal aantrekken en dat daardoor meer sigaretten worden opgestoken. De verkopen bleven in 2003 steken op 183 miljard stuks en om aan de verwachte groei van de vraag te kunnen voldoen, zal de productie omhoog moeten, aldus de hoogste functionaris voor accijnszaken in de archipel, Eddy Abdurrahman. Aanmoedigingsbeleid Verscheidene actiegroepen zijn boos op de overheid. Ze reppen van een aanmoedigingsbeleid dat de gezondheid van de bevolking in gevaar brengt. "De overheid kijkt alleen naar het geld, niet naar de gezondheid", aldus een zegsman. Zowel de wereldgezondheidsorganisatie WHO als de Wereldbank riep Indonesië eind vorig jaar nog op de accijnzen op tabak te verhogen om daarmee het roken te ontmoedigen. Volgens de WHO rookt zeker zestig procent van de Indonesische mannen. Bij de vrouwen ligt dat percentage op vier. Kretek De Indonesische autoriteiten schatten het jaarlijks aantal doden door roken, van vooral kreteksigaretten, op ongeveer 57.000. Het ministerie van Volksgezondheid heeft toegezegd in 2005 wetgeving gereed te hebben voor een actief antirookbeleid, maar veel actiegroepen betwijfelen of de autoriteiten inderdaad maatregelen zullen nemen. De tabaksindustrie genereert circa negentig procent van de Indonesische inkomsten aan accijnzen. De drankindustrie zorgt voor het resterende

Scottie
09-01-2004, 13:51
Nou, misschien is het voor een moslim anders om kanker te krijgen dan voor een christen. Zij denken dat het Allah's wil is, en een christen denkt dat het z'n eigen schuld is. En een SGP'er denkt dat het een straf van God is. Die regering is corrupt en hecht niet aan een mensenleven. Je ziet dat wel vaker in armgehouden landen. Toevallig zijn dat wel nog steeds islambestuurde landen. Scottie.

Antileech
09-01-2004, 15:58
Ik dacht dat we het over de toenemende productie van tabak in indonesie hadden en de mogelijke reden daarvan. Jij hebt het over de Islam, Cristendom, SGP, corruptie en ga zo maar door. Je kaaaakelt, jij grijpt alles aan om te kankeren over de Islam. Antileech Origineel gepost door Scottie Nou, misschien is het voor een moslim anders om kanker te krijgen dan voor een christen. Zij denken dat het Allah's wil is, en een christen denkt dat het z'n eigen schuld is. En een SGP'er denkt dat het een straf van God is. Die regering is corrupt en hecht niet aan een mensenleven. Je ziet dat wel vaker in armgehouden landen. Toevallig zijn dat wel nog steeds islambestuurde landen. Scottie. bekrompen

sahira
09-01-2004, 18:35
Origineel gepost door Antileech Je kaaaakelt, jij grijpt alles aan om te kankeren over de Islam.

Scottie
09-01-2004, 19:01
Nou, het ging helemaal niet om toenemende tabaksproductie. Het ging over een regering die haar burgers aanmoedigt sigaretten te roken terwijl je van roken kanker krijgt. Dat vind ik misdadig. Daar ging het mij om. En omdat daar een rare regering zit, die zomaar op wat demonstrantens schiet alsof het wespen zijn, verdenk ik die regering, die deels uit moslims bestaat, mensen op te offeren aan haar geldtekort. Terwijl Indonesie een land is waar de corruptie diep in het systeem zit. De corruptie blijft in stand, mensen moeten meer roken met toenemende kans op een dodelijke ziekte. In Nederland worden weer miljoenen uitgegeven aan campagnes om mensen juist van het roken af te houden. Roken, mag dat eigenlijk binnen de islam? Scottie.

Antileech
09-01-2004, 20:00
Ik vind ook niet dat een regering het roken mag aanmoedigen. Nergens in het stukje zie ik staan, dat de regering met foldertjes op straat het roken aanmoedigd. De regering voorziet in een bepaalde behoefte (vraag en aanbod), dat vind ik niet misdadig. En wie zegt dat ze daar geen voorlichtingscampange's hebben, maakt niet uit in welke vorm. Wat ik misdadig vind is, dat Nederland, Indonesie in een diep corrupt systeem heeft achter gelaten (om jouw woorden maar te gebruiken). Zelfs al zou de overheid het roken verbieden, dan zou dat volgens jouw ook niet goed zijn, want dan is het weer de islam, die de vrijheid van eigen keuze (democratie) belemmert. Antileech P.S. Ik blijf je bekrompen vinden, Scottie Origineel gepost door Scottie Nou, het ging helemaal niet om toenemende tabaksproductie. Het ging over een regering die haar burgers aanmoedigt sigaretten te roken terwijl je van roken kanker krijgt. Dat vind ik misdadig. Daar ging het mij om. En omdat daar een rare regering zit, die zomaar op wat demonstrantens schiet alsof het wespen zijn, verdenk ik die regering, die deels uit moslims bestaat, mensen op te offeren aan haar geldtekort. Terwijl Indonesie een land is waar de corruptie diep in het systeem zit. De corruptie blijft in stand, mensen moeten meer roken met toenemende kans op een dodelijke ziekte. In Nederland worden weer miljoenen uitgegeven aan campagnes om mensen juist van het roken af te houden. Roken, mag dat eigenlijk binnen de islam? Scottie.

Byna
09-01-2004, 20:13
roken mag niet... slecht voor je lichaam en kloten... Balkende is christelijk, maar handelt er niet echt naar maw een regering staat niet voor een religie, jij begrijp?? er zijn zat 'moslim'landen op te noemen die in strijd met grondregels van de Islam regeren en handelen, helaas

Tijn
09-01-2004, 20:52
Het anti-rook beleid van Nederland/Europa is volgens mij ook nog niet zo oud……maar dat mag de verontwaardiging niet drukken ;) Achter een besluit als dit zit waarschijnlijk ook een dikke lobby van de tabaksindustrie. Die zijn namelijk al jaren hard bezig om 3de wereldburger aan de sigaret te helpen. Het Westen is geen groeimarkt en in de 3de wereld kent men grotere problemen dan longkanker…

sahira
09-01-2004, 23:10

Origineel gepost door Amazoeloe Achter de schermen zijn Kaaskoppen en Indonesiers altijd beste maatjes geweest. ....en dat zijn ze nog steeds!

Pagina's : [1] 2