Bekijk originele versie : De wereld op zijn kop !!
Ik had een stukje van hert programma Rondon 10 gisteren gezien.
De wereld op zijn kop:
* Leemhuis (Nederlander) en verdedigt de Islam/moslims
* Hafid Bouazza (wannabe nederlander) valt de moslims en islam steeds aan en praat in vormen van wij (nederlanders) en zij (moslims) ! Wil hij zo graag geliefd worden door nederlanders ? dat kan wel op andere manieren hoor ;-)
Sketch:
- Nederlander: zeg Khafid Boeaza. Wat ben jij verlicht zeg. Jij bent een goede Marokkaan !
- Bouazza: de naam is Hafid Bouazza. En ik ben een Nederlander hoor !
- Nederlander: echt waar ? ik dacht dat je Marokkaans was.
- Bouazza: Noem me aub geen Marokkaan !
- Nederlander: maar ik las in een van je boeken dat je opgegroeid bent in een dorp in Marokko.
- Bouazza: ja maar ik ben nu nederlander en helemaal geintgrereerd (geen typo)
- nederlander: in je boek ben je misbruikt geweest door Lafqih van je dorpsschool.
- Bouazza: dat was maar een personage. Dat ben ik niet.
- nederlander: weet je het zeker ? :D
Ik ben in een melige bui, maar ik heb geen zin meer om te schrijven :p
N.B. theorietje: zou het kunnen dat Bouazza de moslims haat omdat ie misbruikt is door een Fqih in zijn jeugd ? als dat zo is dan heb medelijden met hem !
Origineel gepost door FarD
Ps: leuk geschetst... En is dat van die Imam en Hafid waar of is dat verzonnen door hem voor in zijn boek?
Het is niet duidelijk of het een autobiografie is of verzonnen. Maar je weet maar nooit ;-)
Ik geloofde mijn oren niet toen ik hem hoorde praten......
Wat wil hij eigenlijk met zijn Bulshit bereiken?
Ze3ma ik hoor bij jullie hollanders...bazzzzzzzz
Ik kan op mijn werk heel goed opschieten met mijn collega's. Ook tijdens mijn studententijd had ik goede relaties met nederlandse medestudenten. Maar dat maakt geen "Nederlander" van mij, ik ben en blijf een Marokkaan die andere mensen respecteert en goed kan omgaan met anderen.
Maar meneer Hafid wil dat niet. Hij wil voor de volle 100% een Nederlander zijn. In zijn streven om Nederlander te zijn, schiet hij door en begint zijn "eigen" identiteit te verloochenen.
Wat is een Nederlander eigenlijk ? pimfortynstemmer ? boer ? de buurman ? op wie moet je lijken als je nederlander wil zijn ?). Nederlanders zijn ook niet gelijk.
Bovendien: Ook de Nederlanders blijven je als Marokkaan zien hoe je ook vernederlandst! en daar heb ik geen enkele moeite mee !
Ik ga niet anders lopen, eten, praten om leuk gevonden te worden.
Blijf collegiaal, heb respect voor de anderen, hou je aan de wetten van het land waar je woont. Maar vooral: BLIJF JEZELF !!!!!!
Sorry voor de langdradigheid. Ik ben meer een lezer, geen schrijver ;)
Igwana20
27-09-2002, 21:00
Sallaam Alikoem Warahamtoe Allah,
Ik zeg altijd: sta open voor veranderingen, maar vergeet je eigen waarde niet!
Ma'salama
Malika ;) :zwaai:
Hafid Bouyazzan is een toepaaselijke naam voor hem :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.