Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ?????

Pagina's : [1] 2 3

Youssef31
09-01-2004, 00:17

Salaam Allen Nou hier komt de volgende vraag aan jullie..... Waarom dat gezemel in topics over wel of niet huwen met een man of vrouw uit marokko??? Waarom dat gezemel in topics over marokanen uit /in marokko of marokanen in/uit nederland??? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Persoonlijk is mijn mening dat huwen uit liefde moet gebeuren en wat je persoonlijke voorkeur ook is de man of vrouw die jij gaat huwen is mektab en kan ook in timboektoe rond lopen.Op mij komt het heel vreemd over alsof er gepraat wordt van het halen van een huisdier uit het asiel die dan zijn/haar rest van het leven dankbaar moet zijn dat hij/zij uit een achtergebleven gebied is gehaald,nou sorry hoor maar ik ben 2 mnd hier en voel mij moderner als meniggeen hier wanneer ik sommige wat ouderwets overkomende topics lees en wake up MAROKKO is dan wel noord africa maar geen ontwikkelings land waar je iemand gaat adopteren ofzo. En mensen al die verhalen over marokanen hier of marokanen daar wij zijn allemaal marokanen en degene die zich misschien beter voelen omdat ze hier geboren zijn gebruik dat ten gunste van je zelf en ga niet wijzen naar de marokanen in marokko maar wees bevoorecht met het goede van twee culturen want eigenlijk wordt er heel vaak gezegd dat nederlanders discrimineren ,maar dat gebeurt onderling ook genoeg; -marokanen hier naar marokanen daar. -vrouwen naar mannen en anders om. -berbers naar arabs en anders om. -moslims onder elkaar om soort manier van belijden. -moslims ook naar anders gelovigen. Er wordt in de media al zoveel onzin en negatieve publicaties gedaan over etnische groeperingen en moslims,de mensen hier zouden het hun niet moeten gunnen dat er blijk wordt gegeven dat er onderling ook haat en nijd is. Ik val niemand aan ,ik zou graag willen weten of ik fout zit met mijn gedachten gang of dat er meer zo denken.

Beyonder
09-01-2004, 00:45
Als ongelovige autochtoon kan ik in ieder geval beamen dat hier op dit forum (niet door iedereen natuurlijk) heel vaak, heel onterecht gediscrimineerd wordt. Heel vaak hoor je dan op z'n minst gezegd kleinerende uitlatingen over negers, christenen, ongelovigen, homo's, lesbiennes, noem maar op. Dit terwijl er nergens harder geroepen wordt over hoe onfair het is gediscrimineerd te worden. Vind ik wel heel hypocriet!!!

Youssef31
09-01-2004, 00:55
Ik heb wel een vraagje aan jou deze site is heb ik vernomen opgezet voor marokanen of andere nationaliteiten maar islamieten(misschien heb ik het mis)maar ik zie veel autochtonen nederlanders op de site en ongelovigen,wat brengt jou hier??Want ik moet je wel eerlijk bekennen dat wanneer een autochtoon zich wil verdiepen in een andere cultuur of in de islam dan begrijp ik het maar zie veel niet moslim op de site anderen wel gelovig moslims afvallen op hun geloof en is het eerste wat in mij opkomt;zijn jullie hier heen gesurft om te sarren?of echte welgemeende zieltjes te winnen of om dat je echt geinteresserd bent in je mede mens??

Beyonder
09-01-2004, 01:50
Om wat van elkaar te leren , als dat zou kunne dan zou ik heel tevreden zijn. Mijn vriendin is van Marokkaanse afkomst en ik zit hier dan ook om wat van haar leefwereld te leren kennen. Wat er speelt.

Youssef31
09-01-2004, 11:02

Salaam Beyonder Dan hoop ik dat je wat hebt op gestoken hier en dat het goed mag blijven gaan met jou en je vriendin.

bisses
09-01-2004, 11:10
Origineel gepost door Youssef31 Ik heb wel een vraagje aan jou deze site is heb ik vernomen opgezet voor marokanen of andere nationaliteiten maar islamieten(misschien heb ik het mis)maar ik zie veel autochtonen nederlanders op de site en ongelovigen,wat brengt jou hier??Want ik moet je wel eerlijk bekennen dat wanneer een autochtoon zich wil verdiepen in een andere cultuur of in de islam dan begrijp ik het maar zie veel niet moslim op de site anderen wel gelovig moslims afvallen op hun geloof en is het eerste wat in mij opkomt;zijn jullie hier heen gesurft om te sarren?of echte welgemeende zieltjes te winnen of om dat je echt geinteresserd bent in je mede mens?? welgemeende zieltjes winnen? waarvoor? Ik mis de clou weer helemaal...

Youssef31
09-01-2004, 11:16
Salaam Bisses Ik zal je het uit leggen ik heb op jongeren en actualiteiten veel kritiek over de islam gelezen van een christelijke man,die op de marokaanse site eigenlijk kwam vertellen hoe slecht wij moslims het doen omdat wij Jezus als profeet beschouwen maar niet als zoon van.... en dat noem ik zieltjes proberen te winnen.Misschien hoopt deze man dat er moslims zijn die gelijk in rij springen om naar de kerk tegaan maar het blijft een bewezen feit dat er meer anders gelovigen moslim worden dan anders om.

somaya20
09-01-2004, 11:56
Origineel gepost door Youssef31 Salaam Allen Nou hier komt de volgende vraag aan jullie..... Waarom dat gezemel in topics over wel of niet huwen met een man of vrouw uit marokko??? Waarom dat gezemel in topics over marokanen uit /in marokko of marokanen in/uit nederland??? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Persoonlijk is mijn mening dat huwen uit liefde moet gebeuren en wat je persoonlijke voorkeur ook is de man of vrouw die jij gaat huwen is mektab en kan ook in timboektoe rond lopen.Op mij komt het heel vreemd over alsof er gepraat wordt van het halen van een huisdier uit het asiel die dan zijn/haar rest van het leven dankbaar moet zijn dat hij/zij uit een achtergebleven gebied is gehaald,nou sorry hoor maar ik ben 2 mnd hier en voel mij moderner als meniggeen hier wanneer ik sommige wat ouderwets overkomende topics lees en wake up MAROKKO is dan wel noord africa maar geen ontwikkelings land waar je iemand gaat adopteren ofzo. En mensen al die verhalen over marokanen hier of marokanen daar wij zijn allemaal marokanen en degene die zich misschien beter voelen omdat ze hier geboren zijn gebruik dat ten gunste van je zelf en ga niet wijzen naar de marokanen in marokko maar wees bevoorecht met het goede van twee culturen want eigenlijk wordt er heel vaak gezegd dat nederlanders discrimineren ,maar dat gebeurt onderling ook genoeg; -marokanen hier naar marokanen daar. -vrouwen naar mannen en anders om. -berbers naar arabs en anders om. -moslims onder elkaar om soort manier van belijden. -moslims ook naar anders gelovigen. Er wordt in de media al zoveel onzin en negatieve publicaties gedaan over etnische groeperingen en moslims,de mensen hier zouden het hun niet moeten gunnen dat er blijk wordt gegeven dat er onderling ook haat en nijd is. Ik val niemand aan ,ik zou graag willen weten of ik fout zit met mijn gedachten gang of dat er meer zo denken. Salaam broeder youssef effe een reactie op je uitspraak hoe wij marokanen die hier opgegroeid zijn kijken naar marokanen uit marokko...Sorry ik weet dat ze niet geadopteerd worden en dat ze ook gewoon mensen zijn...Maar de reden waarom de meeste vinden dat ze gewoon anders zijn..is omdat...zij anders ontwikkeld zijn dan ons hier...dan de meeste dan...Kijk marokanen uit marokko...die denken alleen europa toekomst...geld mooie auto...en lekker niks doen...Je kan zeggen dat dat niet zo is...maar het is wel zo...Ik geloof zelfs dat allen die uit marok komen zo denken...De meeste marokanen hier in nl...die denken anders...als ze denken aan trouwen..dan denken ze bijv...een goede partner huwen met wie je het goed kunt vinden...met wie je overweg kan...met wie je een leven kan opbouwen..met iemand waar je kindjes mee wil en aan de belangerijkste dingen denkt...tevens ook de kleinste dingen...die moet je vooral waarderen...Die rotzooi uit marokko denken niet zo...ik haat die rotzooi..omdat ze denken dat het geld hier voor het oprapen ligt...ze denken daar heb ik een toekomst..en mooie auto het geld valt uit de lucht.....ze denken niet ooh wat een goede vrouw heb ik ...wat waardeer ik haar zeg...wat is het een vrouw met mooie gedachtes...Nee zij denken..haal me naar nederland...vervolgens...zeggen ze tegen de vrouw die hen hier naartoe haalt...ach ik wilde je helemaal niet...ik had het goed in marokko wat niet zo is...ik had zo een andere kunnen krijgen...ooh je stelt niks voor...Getverdemme...eerst willen ze naar nl...en vervolgens. zeggen ze dat ze het beter hadden in marokko...Getverdemme....En dan nog iets over de discriminatie..tussen maroken onderling...arabs en rifa...dat komt door dat mensen niet vanuit de islam denken...maar eerder te hoogmoedig zijn...of te trots....ze willen beter zijn dan de andere...arabs leven in een luxueser gebied...kijk alleen maar naar de vershil in de opbouw van het land...het zuiden ziet er anders uit dan het noorden...dat komt omdat de staatshoofd zo ook denkt...en die is ook een arab en dat zegt genoeg...Je hebt ook van die misselijke uitspraken van arabs...met onzin verhaaltjes dat zij vroeger de rifa levend begraafde...HAAHAH wat een onzin...en ze denken daarom nu ook nog dat zij beter zijn..en beter denken en leven...sorry bullshit....Als men nou zich in de islam verdiept...en kritisch naar zich zelf kijkt...toch wel anders zullen gaan denken over de verschil tussen mensen...Want Allah beslist uiteindelijk met wie je wel of niet trouwt....riffie arab etc... we zijn allemaal mensen...mar onze gedachtes maken ons verschillen en die verschil zie je niet door te kijken naar waar je vandaan komt..of welke taal je spreekt...dat is per individu anders...dat geld niet voor de mensen uit marok...die denken anders...en die willen andere dingen....die denken er niet om bijv een goede vrouw te huwen omdat ze mooie persoonlijk heid heeft...en volgens de regels van islam leeft...nee die denken geld geld geld..wij hier in nl...hechten er niet zoveel waarde meer aan....tenminste in mijn omgeving wel...en dat vind ik alleen maar goed.... oualaikoum asalaam

Youssef31
09-01-2004, 12:10
Salaam Somaya Misschien is het gedeeltelijk waar hoe jij er naar kijkt maar ik ben hier net 2 maanden en toch denk ik niet in geld,dat komt moet ik ook toe gevenmijn broers uit nl altijd open en eerlijk ons hebben uit gelegd dat zij misschien wel meer verdienen maar dat de kosten ook hoger liggen. Daarbij leefde ik in Casa en tegenwoordig is casa een mengel moes van allerlei mensen en berbers en arabs,ik zelf ben arab,maar ben wanneer ik een vrouw ontmoet ,niet geintereseerd waar zij vandaan komt maar hoe zij is,is zij lief ,moslima? wat wil ze in haar leven?? niet is zij berbers of arab en ook niet of zij een dikke bankrekening heeft ik ben nog niet zolang hier maar ben niet van plan mij de rest van mij leven te laten onderhouden door iemand anders,als je hier komt om je zelf te verreiken doe dat dan door opleiding en werk niet door profitatie. Wat betreft de regering ja ,ik geef toe dat het niet altijd eerlijk verdeeld is geweest over de mensen maar is dat niet al een beetje verbeterd met de nieuwe regering of ben ik nu naief. Shoekran voor jou reactie,ik vond het heel leerzaam. Wa asalaam aleikom.Youssef

somaya20
09-01-2004, 12:15
mijn broeder sorry ik wil niet negatief doen...maar je bent wel naief als je gaat zeggen dat deze regering het beter doet...nee dat is niet zo...het is nog steeds het zelfde...maar ik geloof ook niet dat dat gaat veranderen...weet je wat een oplossing kan zijn...als de bevolking eens goed gaat nadenken over de situatie in marokko...en dat zou wel eengoede stap in de goede richting zijn...maar mijn broeder dan wil ik nog zeggen je bent pas 2 maanden in nl...en je schrijft al zo goed nederlands...mijn complimenten

Karima_xxx
09-01-2004, 12:19
Origineel gepost door somaya20 Salaam broeder youssef effe een reactie op je uitspraak hoe wij marokanen die hier opgegroeid zijn kijken naar marokanen uit marokko...Sorry ik weet dat ze niet geadopteerd worden en dat ze ook gewoon mensen zijn...Maar de reden waarom de meeste vinden dat ze gewoon anders zijn..is omdat...zij anders ontwikkeld zijn dan ons hier...dan de meeste dan...Kijk marokanen uit marokko...die denken alleen europa toekomst...geld mooie auto...en lekker niks doen...Je kan zeggen dat dat niet zo is...maar het is wel zo...Ik geloof zelfs dat allen die uit marok komen zo denken...De meeste marokanen hier in nl...die denken anders...als ze denken aan trouwen..dan denken ze bijv...een goede partner huwen met wie je het goed kunt vinden...met wie je overweg kan...met wie je een leven kan opbouwen..met iemand waar je kindjes mee wil en aan de belangerijkste dingen denkt...tevens ook de kleinste dingen...die moet je vooral waarderen...Die rotzooi uit marokko denken niet zo...ik haat die rotzooi..omdat ze denken dat het geld hier voor het oprapen ligt...ze denken daar heb ik een toekomst..en mooie auto het geld valt uit de lucht.....ze denken niet ooh wat een goede vrouw heb ik ...wat waardeer ik haar zeg...wat is het een vrouw met mooie gedachtes...Nee zij denken..haal me naar nederland...vervolgens...zeggen ze tegen de vrouw die hen hier naartoe haalt...ach ik wilde je helemaal niet...ik had het goed in marokko wat niet zo is...ik had zo een andere kunnen krijgen...ooh je stelt niks voor...Getverdemme...eerst willen ze naar nl...en vervolgens. zeggen ze dat ze het beter hadden in marokko...Getverdemme....En dan nog iets over de discriminatie..tussen maroken onderling...arabs en rifa...dat komt door dat mensen niet vanuit de islam denken...maar eerder te hoogmoedig zijn...of te trots....ze willen beter zijn dan de andere...arabs leven in een luxueser gebied...kijk alleen maar naar de vershil in de opbouw van het land...het zuiden ziet er anders uit dan het noorden...dat komt omdat de staatshoofd zo ook denkt...en die is ook een arab en dat zegt genoeg...Je hebt ook van die misselijke uitspraken van arabs...met onzin verhaaltjes dat zij vroeger de rifa levend begraafde...HAAHAH wat een onzin...en ze denken daarom nu ook nog dat zij beter zijn..en beter denken en leven...sorry bullshit....Als men nou zich in de islam verdiept...en kritisch naar zich zelf kijkt...toch wel anders zullen gaan denken over de verschil tussen mensen...Want Allah beslist uiteindelijk met wie je wel of niet trouwt....riffie arab etc... we zijn allemaal mensen...mar onze gedachtes maken ons verschillen en die verschil zie je niet door te kijken naar waar je vandaan komt..of welke taal je spreekt...dat is per individu anders...dat geld niet voor de mensen uit marok...die denken anders...en die willen andere dingen....die denken er niet om bijv een goede vrouw te huwen omdat ze mooie persoonlijk heid heeft...en volgens de regels van islam leeft...nee die denken geld geld geld..wij hier in nl...hechten er niet zoveel waarde meer aan....tenminste in mijn omgeving wel...en dat vind ik alleen maar goed.... oualaikoum asalaam Hey, SUPER gelijk, echt waar! Though there are some exceptionals! anywayz, take care boy beslama, k xxx

Youssef31
09-01-2004, 12:21
Somaya bedankt voor je compliment voor mijn nl ,maar die credit is niet voor mij,ik ben trots op de snelheid waarmee ik nederlands leer ,maar mijn mail wordt nog steeds vertaald door mijn schoonzusje.

Youssef31
09-01-2004, 12:22
Shoekran voor je reactie Karima.

Mouna_leila
09-01-2004, 12:25
SOMAYA TOCH....Agir de twagar! ....zoals we thuis altijd zeggen. Gaan we nu onze eigen volk op grond van vooroordelen discrimineren?! Als er iets is waar ik keer op keer weer versteld van sta is dat suprioriteitsgevoel van 'buitendlandse' Marokkanen t.o.v hun eigen broeders in land van herkomst. Ik kan niet geloven dat er werkelijk 'buitenlanders' zijn die zich beter of meer voelen dan Marokkanen in Marokko. Je moet vooral niet denken dat het feit dat de jeugd in Marokko minder perspectief heeft dan ons hier, hen per definitie hebzuchtige geldmaniakken maakt. Ja lieve schat, je kan het je misschien moeilijk voorstellen maar ze zijn gewoon mensen, hetzelfde als jij en ik met als enige verschil dat ze het economsich minder goed hebben... En op grond daarvan op iemand neerkijken(en dat doe je) is heeeeeel laag.... Bovendien spreek je jezelf voortdurend tegen vooral als je het geloof betrekt. Als ik jou mag citeren bepaalt Allah met wie je trouwt riffie, arabier... wil je in dat rijtje ook marokkaan uit Marokko opnemen? Dooooeeeeg

Youssef31
09-01-2004, 12:30

Salaam Mouna Alweer shoekran voor jou reactie op mijn topics,maar...eh was dat een reactie voor mij??Want ik bedoelde met mijn topic eigenlijk dat dat gediscrimineer onnodig is aangezien wij allemaal marokanen oftewel wereldburgers zijn.

Pagina's : [1] 2 3