Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Minirok taboe, ook voor niet-moslima's

Pagina's : [1] 2

an3sdej
08-01-2004, 21:49

Trouw, dinsdag 6 januari 2004 Minirok taboe, ook voor niet-moslima's Leonoor Kuijk Het dragen van bloesjes met korte mouwen naar het werk, strakke spijkerbroeken of rokken met split wordt in de Maleisische stad Kuala Terengganu binnenkort ook voor niet-moslimvrouwen onmogelijk. De radicale oppositiepartij Pan-Maleisische Islamitische Partij (PAS), die het in deze stad en de omliggende provincie voor het zeggen heeft, zal priesters (sic!) langs bedrijven sturen om te controleren of de kledingwetten die de partij vorig jaar heeft uitgevaardigd worden nageleefd. Niet alleen de voorschriften voor werkende niet-moslima's zijn aangescherpt, maar ook die voor moslimvrouwen. De traditionele Maleisische hoofddoek, die losjes om het haar wordt gedrappeerd, is verboden. In plaats daarvan moeten vrouwen een doek strak langs het gezicht binden. Werkgevers die vrouwen niet aan de regels houden, lopen kans op een boete of sluiting van hun nering. Moslimvrouwen van wie een haarlok te zien is, kunnen ook een boete krijgen. ,,Niet-moslima's met diep uitgesneden decolletés waardoor haar borsten zichtbaar zijn'', krijgen allereerst een waarschuwing, aldus Sulaiman Abdullah, voorzitter van de gemeenteraad in Kuala Terengganu. Nog niet eerder in Maleisië hebben door de PAS uitgevaardigde wetten zo diep ingegrepen in het persoonlijk leven van anders-gelovigen. Zestig procent van de Maleisiërs is moslim, maar er zijn grote groepen etnische Chinezen en Indiërs die a theïst, boeddhist, hindoe of christen zijn. De PAS heeft eerder gezegd andere geloven te respecteren, maar andere maatregelen in Terengganu wezen al op radicalisering. Het werd moslimmannen verboden zich op te houden op plaatsen waar alcohol wordt verkocht, en winkeleigenaren werd gevraagd twee kassa's te installeren, een voor vrouwen en een voor mannen. De PAS heeft in twee van de dertien Maleisische provincies de meerderheid. Maar ook in de rest van Maleisië en op overheidsniveau is er een toenemende islamisering. De Maleisische wetgeving leidde onlangs tot diplomatieke spanningen met de Verenigde Staten, die half december in een rapport over religieuze vrijheid opmerkten dat Maleisië niet-moslims discrimineert. Copyright: Trouw

an3sdej
08-01-2004, 21:52
Zodra de islam in de meerderheid is, legt zij anders gelovenden of niet gelovige de eigen wetten op. Waarschijnlijk nog democratisch ook. Hier wordt democratisch besloten dat hoofddoekjes in rechtzalen en scholen verboden moeten worden, en dan is het niet democratisch. IS HIER EEN MOSLIM DIE ACHTER HET VERBOD OP MINIROK EN KORTE MOWEN STAAT?

L3amrani
08-01-2004, 22:07
_I_ !!

SabroenDjamiel
08-01-2004, 22:08
Origineel gepost door an3sdej Trouw, dinsdag 6 januari 2004 Minirok taboe, ook voor niet-moslima's Leonoor Kuijk Het dragen van bloesjes met korte mouwen naar het werk, strakke spijkerbroeken of rokken met split wordt in de Maleisische stad Kuala Terengganu binnenkort ook voor niet-moslimvrouwen onmogelijk. De radicale oppositiepartij Pan-Maleisische Islamitische Partij (PAS), die het in deze stad en de omliggende provincie voor het zeggen heeft, zal priesters (sic!) langs bedrijven sturen om te controleren of de kledingwetten die de partij vorig jaar heeft uitgevaardigd worden nageleefd. Niet alleen de voorschriften voor werkende niet-moslima's zijn aangescherpt, maar ook die voor moslimvrouwen. De traditionele Maleisische hoofddoek, die losjes om het haar wordt gedrappeerd, is verboden. In plaats daarvan moeten vrouwen een doek strak langs het gezicht binden. Werkgevers die vrouwen niet aan de regels houden, lopen kans op een boete of sluiting van hun nering. Moslimvrouwen van wie een haarlok te zien is, kunnen ook een boete krijgen. ,,Niet-moslima's met diep uitgesneden decolletés waardoor haar borsten zichtbaar zijn'', krijgen allereerst een waarschuwing, aldus Sulaiman Abdullah, voorzitter van de gemeenteraad in Kuala Terengganu. Nog niet eerder in Maleisië hebben door de PAS uitgevaardigde wetten zo diep ingegrepen in het persoonlijk leven van anders-gelovigen. Zestig procent van de Maleisiërs is moslim, maar er zijn grote groepen etnische Chinezen en Indiërs die a theïst, boeddhist, hindoe of christen zijn. De PAS heeft eerder gezegd andere geloven te respecteren, maar andere maatregelen in Terengganu wezen al op radicalisering. Het werd moslimmannen verboden zich op te houden op plaatsen waar alcohol wordt verkocht, en winkeleigenaren werd gevraagd twee kassa's te installeren, een voor vrouwen en een voor mannen. De PAS heeft in twee van de dertien Maleisische provincies de meerderheid. Maar ook in de rest van Maleisië en op overheidsniveau is er een toenemende islamisering. De Maleisische wetgeving leidde onlangs tot diplomatieke spanningen met de Verenigde Staten, die half december in een rapport over religieuze vrijheid opmerkten dat Maleisië niet-moslims discrimineert. Copyright: Trouw Mooi zo, een stap in de goede richting :) ....De Moslimvrouw wordt ook 't recht ontnomen om haar geloof te belijden zoals zij dat wilt....Heel de kwestie rondom de hijaab is hier een voorbeeld van....

appie666
08-01-2004, 22:09

Origineel gepost door an3sdej Zodra de islam in de meerderheid is, legt zij anders gelovenden of niet gelovige de eigen wetten op. Waarschijnlijk nog democratisch ook. Hier wordt democratisch besloten dat hoofddoekjes in rechtzalen en scholen verboden moeten worden, en dan is het niet democratisch. IS HIER EEN MOSLIM DIE ACHTER HET VERBOD OP MINIROK EN KORTE MOWEN STAAT? Dat is een valse vergelijking die je maakt. Als het zo zal zijn dat die Indoniesers mensen, die in iets anders geloven verbieden bijv. een kruis te dragen, dan oke, maar in dit geval niet!

an3sdej
08-01-2004, 22:21
Nee hoor, mijn levensovertuiging is dat vrouwen en mannen gelijk zijn voor de wet, dus alles hetzelfde MOGEN dragen. Dus ook hetzelfde NIET hoeven te dragen. En daar wordt ik in gehindert en beknot, ik ben niet gelovig.

MELILLENSE
08-01-2004, 22:21
Origineel gepost door an3sdej Zodra de islam in de meerderheid is, legt zij anders gelovenden of niet gelovige de eigen wetten op. Waarschijnlijk nog democratisch ook. Hier wordt democratisch besloten dat hoofddoekjes in rechtzalen en scholen verboden moeten worden, en dan is het niet democratisch. IS HIER EEN MOSLIM DIE ACHTER HET VERBOD OP MINIROK EN KORTE MOWEN STAAT? Tegen prostituées en goedkope dellen die ongewenst hun onderwereld willen laten zien aan jan en alleman, bedoel je? Ja natuurlijk, an3sdej, het betekent verderf en verarming van een samenleving... Men kan niet verplicht worden om een diep uitgesneden decolleté met verschrompelde, bruinverbrande borsten van een afgeleefde, lichtzedige en zwaar geschminkte vrouw te aanschouwen... Een vrouw behoort sexy te zijn met haar echtgenoot...niet met jan publiek, tenzij je h.oer bent, en dan nog hou je je benen gekruist...enkel supermarkten kennen vrije ingangen. Maar een verbod op de minirok en korte mouwen? Nee hoor, mag best door vrouwlief gedragen worden binnenshuis om haar man te verleiden....je gaat toch niet de oude conservatieveling uithangen, hé an3sdej? MELILLENSE :belgie:

an3sdej
08-01-2004, 22:52
Men kan niet verplicht worden om een diep uitgesneden decolleté met verschrompelde, bruinverbrande borsten van een afgeleefde, lichtzedige en zwaar geschminkte vrouw te aanschouwen... Nooit geleerd dat je dan maar NIET moet kijken? Staat ook in de qur'an volgens mij. Wat ben jij hypocriet millilense, vrouwen moeten kunnen gekleed gaan zoals zij dat hier willen. DEMOCRATISCH besloten.

MELILLENSE
08-01-2004, 23:12
Origineel gepost door an3sdej Nooit geleerd dat je dan maar NIET moet kijken? Staat ook in de qur'an volgens mij. Wat ben jij hypocriet millilense, vrouwen moeten kunnen gekleed gaan zoals zij dat hier willen. DEMOCRATISCH besloten. Als iedereen jou moest geloven wat jij denkt dat God heeft geopenbaard, dan was Nederland morgen één grote orgie met aids als toetje... Als je ogen gepollueerd worden door vuiligheid, dan moet je ervoor zorgen dat het zicht properder wordt en niet de mensen verplichten een lasbril te dragen. Wat vraagt een meisje die een minirok draagt tot juist onder haar inlegkruis en haar vetbanden en navel open en bloot exposeert terwijl haar borsten welig onder haar topje letterlijk de ogen uitsteken van haar mannelijke voorbijgangers? Juist....om als loopse teef besprongen te worden door een bronstige reu...wie of wat speelt geen rol, immers de tel is ze allang kwijt. Democratie is zo sterk als zijn zwakste schakel, an3sdej...niet al wat democratisch beslist is, is goed voor de mens...alcoholgebruik en toch nog mogen rijden, kinderen uit hun natuurlijke habitat nemen en laten lijden onder homoliefde onder het adoptierecht, gedoogbeleid van prostituerende minderjarigen zolang ze maar belastingen betalen, enz. enz. enz. MELILLENSE :belgie:

Beyonder
08-01-2004, 23:28
Origineel gepost door MELILLENSE Als iedereen jou moest geloven wat jij denkt dat God heeft geopenbaard, dan was Nederland morgen één grote orgie met aids als toetje... Als je ogen gepollueerd worden door vuiligheid, dan moet je ervoor zorgen dat het zicht properder wordt en niet de mensen verplichten een lasbril te dragen. Wat vraagt een meisje die een minirok draagt tot juist onder haar inlegkruis en haar vetbanden en navel open en bloot exposeert terwijl haar borsten welig onder haar topje letterlijk de ogen uitsteken van haar mannelijke voorbijgangers? Juist....om als loopse teef besprongen te worden door een bronstige reu...wie of wat speelt geen rol, immers de tel is ze allang kwijt. Democratie is zo sterk als zijn zwakste schakel, an3sdej...niet al wat democratisch beslist is, is goed voor de mens...alcoholgebruik en toch nog mogen rijden, kinderen uit hun natuurlijke habitat nemen en laten lijden onder homoliefde onder het adoptierecht, gedoogbeleid van prostituerende minderjarigen zolang ze maar belastingen betalen, enz. enz. enz. MELILLENSE :belgie: Wat een karikatuur weer, he Melillense! De verdorven westerse waarden, de teloorgang van de menselijke waardigheid... Ik vind het triest te zien hoe jij ten onder gaat aan de mensonterende vuiligheid die je hier bij ons moet aanschouwen. Dus in het motto van: "Als je ogen gepollueerd worden door vuiligheid, dan moet je ervoor zorgen dat het zicht properder wordt en niet de mensen verplichten een lasbril te dragen!" wil ik je gerust het vliegtuigticket betalen naar eender welk beter, meer beschaafd en hoger ontwikkeld landje van jouw keuze (wel niet terugkomen,he!!! :zwaai: )

an3sdej
08-01-2004, 23:41
Als iedereen jou moest geloven wat jij denkt dat God heeft geopenbaard, dan was Nederland morgen één grote orgie met aids als toetje... Als je ogen gepollueerd worden door vuiligheid, dan moet je ervoor zorgen dat het zicht properder wordt en niet de mensen verplichten een lasbril te dragen. Wat ben ik blij dat ik vrouwen kan aankijken zonder direkt die wellust van jou te hebben. Dat ik vrouwen wel als gelijke kan zien. Wat ben jij een vunzige geest zeg!

MELILLENSE
08-01-2004, 23:57
Origineel gepost door an3sdej Wat ben ik blij dat ik vrouwen kan aankijken zonder direkt die wellust van jou te hebben. Dat ik vrouwen wel als gelijke kan zien. Wat ben jij een vunzige geest zeg! Misschien voel je eerder wellust voor lispelende mannen met slappe handjes en gehuld spandexbroeken...gelukkig voor jou dat ze ook als jouw gelijke worden aanzien. Laat het los en vecht er niet langer tegen, an3sdej, wees gelukkig.... Heeft niets met een vunzige geest te maken....maar veeleer met een kritische geest. MELILLENSE :belgie:

an3sdej
09-01-2004, 00:03
Ach Melillense ik weet dat ik echt hetero ben, twee zoons heb, maar tegelijkertijd een waardig mens, die in de vrouw geen seksobject ziet zoals jij. Moslimmannen denken zeker slechter dan humanistische mannen :-)

an3sdej
09-01-2004, 00:08
melillense jij maakt mij weer eens duidelijk waarom de fundamentalistische islam met alle macht tegengegaan moet worden.

klonbyz
09-01-2004, 00:49

De discussie gaat weer helemaal de verkeerde kant op,laten we wel bij de discussie blijven. Om een antwoord te geven op je vraag,ja ze mogen dat doen en ik sta er voor 100% achter. Om het simpel te zeggen;integreren of oprotten. Je hoort je aan te passen aan de geldende wetten van het gastland.Ben je het er niet mee eens,dan moet je maar emigreren en je verkiesbaar stellen als president. Discussie gesloten(zinloze discussie,je een beetje bemoeien met de wetten van een ander land)

Pagina's : [1] 2