Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : guantanamo , een symbol van democratie?!

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
08-01-2004, 20:32

http://www.medienanalyse-international.de/guantanamo.jpg en een symbol van vrijheid? http://www.heise.de/tp/deutsch/inhalt/co/11621/11621_5.jpg of een symbol van een menselijke behandeling? http://www.thememoryhole.org/mil/gitmo-prisoners01.jpg.

redouan106
08-01-2004, 20:55
Momenteel zijn in Guantánamo Bay ongeveer 600 buitenlanders gedetineerd. Zij hebben tot geen rechter toegang en geen advocaat heeft toegang tot hen. Amerikaanse rechters weten niet wat ze moeten doen, omdat ze geen rechtsmacht hebben over de gevangenen in Guantánamo Bay. Volgens artikel 6 van de Universele Verklaring: heeft een ieder, waar hij zich ook bevindt, het recht erkend te worden voor de wet. Er is niet alleen sprake van een schending van artikel 6 . Mijn probleem is dan ook: Wat ondernemen de andere staten ?????? Wat doet het mooie democratische nederland eraan??????? Je hoort niemand erover..........

HeyoanQT
08-01-2004, 21:17
Ja het is een goede vraag :S

Scottie
08-01-2004, 22:42
Nou, een gevangenis is zelden een afspiegeling van een democratie. In een fatsoenlijke democratie hoort helaas een gevangeins. Mensen zijn niet perfect en net als ik wil ook jij Yoessef, veilig wonen en leven. Ik ken geen gevangenissen waarin gevangenen mogen meebepalen wie er directeur wordt en wie er hoofd van een afdeling wordt. Daarom is het een gevangenis; je hebt door je misdaad je democratische rechten verspeeld gedurende je je straf. Dat anderen over jouw beschikken is het gevolg van je misdaad en een onderdeel van je straf. Die gevangenen worden vreselijk behandeld. Dat is waar en ik vind dat vreselijk. Maar ook denk ik aan de slachtoffers van de Taliban. De vermoorde mannen, de verkrachte vrouwen, de dagenlang gemartelde slachtoffers waarvan films zijn gemaakt. Ik denk aan de weeskinderen, de verminkte mensen, de uit verkrachting geboren kinderen en de zinloos vermoorde mensen: mannen, vrouwen, bejaarden en kinderen. Bedenk maar een ding: het lot van deze gevangenen is zwaar en gruwelijk, maar is slechts een afspiegeling van wat zij hun slachtoffers hebben aangedaan: hun slachtoffers waren in de hel, zij alleen maar op een eiland, eten en drinken en een deken, en als het moet een tabletje en een dokter, meer dan ze thuis ooit hadden. Scottie.

IFRIQUIA
08-01-2004, 23:00

Goede reclame voor O.B.L en gratis waarschijnlijk krijgt hij veel vrienden nog meer dan die hij al heeft ....hihihihi

Scottie
08-01-2004, 23:18
Nou, rare banaan vrouw, als je niets beters te doen hebt dan hier over gevangenen en doden een beetje te zitten giechelen alsof je wel in je maandelijkse stonde bent aanbeland maar het veld nog wit is, ga dan thuis je nagels vijlen en laat fatsoenlijke moslims, joden en katholieken mensen met rust. In Deo, Scottie.

Scottie
09-01-2004, 10:55
Nou, precies, struikrovers, en dat krijgen ze hopelijk ook te eten. Want je eet toch wat je bent. Scottie, veldwerker.

hafiberber
09-01-2004, 12:33
dit is pure nazi methoden toepassen op moslimgevangenen,ze kunnen niet verdedigd worden door advocaten omdat guantanamo geen amerikaans grondgebied is,het hoort namelijk nog bij goddeloos fidel castro(vraag me af waar hij gebleven is met zijn kritiek)die yankees hebben het goed verzonnen om die vermeende strijders daar op te sluiten bij die communistische baardje.

hafiberber
09-01-2004, 12:36
en goddeloos ,jij hoort in tel aviov thuis met je nazi praktijken die jij toejuicht.je vader of opa hebben zeker aan de verkeerde kant gestreden in de oorlog he? zo te zien,want je voelt wel voor die nazi praktijkjes.

AAAbracadaver
09-01-2004, 12:44
Origineel gepost door hafiberber dit is pure nazi methoden toepassen op moslimgevangenen,ze kunnen niet verdedigd worden door advocaten omdat guantanamo geen amerikaans grondgebied is,het hoort namelijk nog bij goddeloos fidel castro(vraag me af waar hij gebleven is met zijn kritiek)die yankees hebben het goed verzonnen om die vermeende strijders daar op te sluiten bij die communistische baardje. Nazi methoden ??? Je hebt blijkbaar nog nooit zelfs maar een boek open geslagen over de nazis. Als de amerikanen de zelfde methodes als de nazis toegepast hadden, dan hadden deze gevangen al lang niet meer geleeft en waren de enige fotos in omloop van hun, die waar ze aan een eind touw hingen of een vleeshaak. Je vergelijking raakt werkelijk kant nog wal. Deze gevangenen worden nog goed behandelt aangezien zij gevochten hebben zonder uniform, en inderdaad honderden malen beter dan zijn hun slachtoffers hebben behandelt.

hafiberber
09-01-2004, 12:58
heb jij voorouders bij de nazi gehad dat je zo goed alles weet?

Sberdila
09-01-2004, 13:09
dit is inderdaad misselijk dat de goede denkt beter te zijn dan de ander om dezelfde rechten als waarvoor zij zeggen te vechten anderen te ontnemen. deze mensen zijn zonder enige vorm van rechtspraak vast gezet door een land dat zegt de mensen rechten te beschermen. laat dat land dan maar eerst bij zichzelf beginnen voordat het over zee kan gaan kijken.

AAAbracadaver
09-01-2004, 13:25
Origineel gepost door hafiberber heb jij voorouders bij de nazi gehad dat je zo goed alles weet? Nee die hebben er tegen gevochten, mijn opa heeft nog op de Grebbeberg gelegen en is daarna ondergedoken. Verder is het gewoon een kwestie van algemene ontwikkeling. Scholing en lezen dat soort zaken, of zijn dat enge woordjes voor je ?

Scottie
09-01-2004, 13:44
Nou, ik ben het Abra eens. Zoals ik al zei: die gevangen worden zo te zien niet vriendelijk behandeld, maar altijd nog beter dan zij hun slachtoffers behandelden. Gevangenen hebben nu eenmaal minder of geen rechten. Die hebben ze namelijk verspeeld, ik schreef het al eerder, toen ze misdaden begingen. Gevangenen in Nederland mogen niet stemmen. Wat een gezeur toch van die kinderen. Schoppen tegen Amerika en nooit eens luisteren naar die mensen die van die vreselijke Taliban verlost zijn. Of naar die Irakezen die god op hun blote knieen danken dat die Hoessein weg is. Jullie willen alleen maar wat te haten hebben. Nu is het Amerika, morgen Israel en volgende week de buurtregiseur. Over nazi-methoden zijn boeken geschreven. Zelf heb ik uit de verslagen van Eichmann's proces gelezen wat de kampbewaarders deden met de mensen die uit die veewagons werden geschopt. Wist je dat gevangenen die musicus waren, bij de gasovens moesten spelen terwijl de lijken van hun familie de ovens in werden geschoven? Ook zijn er werken over de medische onderzoeken en experimenten die artsen uitvoerden. Daar was het gekluns van Saddam Hoessein met wat akelig gas echt kinderspel bij. Ik heb wel eens stukken uit de boeken gelezen, maar ik ben daar jarenlang naar van geweest. Als er een hel op aarde heeft bestaan, dan stond deze in Polen. Scottie.

DonAgewan
09-01-2004, 13:53

Origineel gepost door Scottie Nou, ik ben het Abra eens. Zoals ik al zei: die gevangen worden zo te zien niet vriendelijk behandeld, maar altijd nog beter dan zij hun slachtoffers behandelden. Gevangenen hebben nu eenmaal minder of geen rechten. Die hebben ze namelijk verspeeld, ik schreef het al eerder, toen ze misdaden begingen. Gevangenen in Nederland mogen niet stemmen. Wat een gezeur toch van die kinderen. Schoppen tegen Amerika en nooit eens luisteren naar die mensen die van die vreselijke Taliban verlost zijn. Of naar die Irakezen die god op hun blote knieen danken dat die Hoessein weg is. Jullie willen alleen maar wat te haten hebben. Nu is het Amerika, morgen Israel en volgende week de buurtregiseur. Over nazi-methoden zijn boeken geschreven. Zelf heb ik uit de verslagen van Eichmann's proces gelezen wat de kampbewaarders deden met de mensen die uit die veewagons werden geschopt. Wist je dat gevangenen die musicus waren, bij de gasovens moesten spelen terwijl de lijken van hun familie de ovens in werden geschoven? Ook zijn er werken over de medische onderzoeken en experimenten die artsen uitvoerden. Daar was het gekluns van Saddam Hoessein met wat akelig gas echt kinderspel bij. Ik heb wel eens stukken uit de boeken gelezen, maar ik ben daar jarenlang naar van geweest. Als er een hel op aarde heeft bestaan, dan stond deze in Polen. Scottie. De gevangenen hebben wel rechten echter de VS komt haar verplichtingen niet na als het gaat om het naleven van die rechten en plichten die de VS heeft tegenover het gevangen houden van mensen.

Pagina's : [1] 2 3 4