Bekijk originele versie : jongens, ik vraag me iets af!
jongens ik vraag me iets af, de laatste tijd hoor ik veel marokkaanse vrienden van me zeggen dat ze er problemen mee hebben als zij een marokkaanse meid zouden trouwen die ontmaagd is.
maar als zij een nederlandse trouwen die geen maagd is( maar dan wel een die niet iedereen af gaat), zou dit voor hun geen probleem zijn omdat nou eenmaal geen schande is bij nederlandse meiden.
jongens hoe denken jullie hier daarover? :confused:
nope!
Ik neem gewoon geen ontmaagde vrouw, of ze nou hollands, chinees, marokkaans is!
thuglife_nadia
08-01-2004, 20:02
jah wollah ze heeft gelijk!!!
waarom moeten marokkaanse meisjes maagd blijven tot hun huwelijksn8 en jongens niet??? niet dat ik t erg vind maar die vraag komt elke keer weer weet je dusz daarom stel ik m nu!!!
en niet gelijk verkeerd denken!
Nadia
temsemni
08-01-2004, 20:15
Origineel gepost door thuglife_nadia
jah wollah ze heeft gelijk!!!
waarom moeten marokkaanse meisjes maagd blijven tot hun huwelijksn8 en jongens niet??? niet dat ik t erg vind maar die vraag komt elke keer weer weet je dusz daarom stel ik m nu!!!
en niet gelijk verkeerd denken!
Nadia
willen jullie zo graag ontmaagd zijn dan of zo ?? :confused:
het gaat niet om wat WEL of NIET mag, want het mag voor allebei niet, dus ik weet niet wat voor regels jullie dan hanteren ?? :confused: ik heb nog nooit gehoord dat ouders tegen hun zoons zeggen je mag wel ontmaagd zijn of zo !
maar jullie willen zo graag net als sommige jongens verkeerde kant op, of wat is jullie probleem precies ? er zijn genoeg jongens die zich net als vele meisjes gewoon aan de regels houden, dus laat de ontmaagden maar doen wat ze willen :zwaai:
Origineel gepost door moi21
jongens ik vraag me iets af, de laatste tijd hoor ik veel marokkaanse vrienden van me zeggen dat ze er problemen mee hebben als zij een marokkaanse meid zouden trouwen die ontmaagd is.
maar als zij een nederlandse trouwen die geen maagd is( maar dan wel een die niet iedereen af gaat), zou dit voor hun geen probleem zijn omdat nou eenmaal geen schande is bij nederlandse meiden.
jongens hoe denken jullie hier daarover? :confused:
Het is toch heel normaal dat een jongen niet zo'n meisje wil of ben ik de enige die er zo over denk...? :confused:
Laila_Jiblia
08-01-2004, 20:26
Sorry dames ik wil niet hypocriet gaan zitten doen,
maar je hoort gewoon maagd te blijven klaar, discussie afgerond
nog iets, dat is het enige wat een meisje bezit, dat ga je toch niet aan zomaar een iemand geven en buiten dat, hoe ga je dat allah swt verklaren
Origineel gepost door Laila_Jiblia
Sorry dames ik wil niet hypocriet gaan zitten doen,
maar je hoort gewoon maagd te blijven klaar, discussie afgerond
nog iets, dat is het enige wat een meisje bezit, dat ga je toch niet aan zomaar een iemand geven en buiten dat, hoe ga je dat allah swt verklaren
:goedzo: 100% met je eens
temsemni
08-01-2004, 20:28
Origineel gepost door boug85
Het is toch heel normaal dat een jongen niet zo'n meisje wil of ben ik de enige die er zo over denk...? :confused:
nee je bent niet de enige, jij en 10 miljoen anderen denken er zo over ! :D
zij bedoelde denk ik waarom die jongens (die ZIJ kende, dus het gaat alleen om hun) het niet erg vinden als een nederlandse geen maagd meer is, terwijl ze dat bij een marokkaanse meid WEL erg vinden... ik begrijp die jongens dan niet, want of je wilt een maagd, of je wilt het niet. en als je voor een nederlandse kiest die geen maagd meer is, wat heeft t dan voor nut ? :confused: meeste jongens willen gewoon een marokkaanse maagd, dus deze jongens zijn gewoon uitzondering, is hun eigen mening :zwaai:
Origineel gepost door temsemni
nee je bent niet de enige, jij en 10 miljoen anderen denken er zo over ! :D
zij bedoelde denk ik waarom die jongens (die ZIJ kende, dus het gaat alleen om hun) het niet erg vinden als een nederlandse geen maagd meer is, terwijl ze dat bij een marokkaanse meid WEL erg vinden... ik begrijp die jongens dan niet, want of je wilt een magd, of je wilt het niet. en als je voor een nederlandse kiest die geen maagd meer is, wat heeft t dan voor nut ? :confused: meeste jongens willen gewoon een marokkaanse maagd, dus deze jongens zijn gewoon uitzondering, is hun eigen mening :zwaai:
ooh ik verstond het verkeerd :o
Sommige marokaanse jongens zijn niet serieus met nederlandse meisjes dus het boeit hun niet of ze wel of geen maagd meer zijn.
rachidabella
08-01-2004, 20:31
Zowel de dames als de heren moeten maagd blijfen er is voor niemand een uitzondering....of je houdt je er aan of niet keuze ligt aan je zelf.
Maar allah swt kijkt mee......het is tussen jou en allah swt.
ma3asalama
temsemni
08-01-2004, 20:33
Origineel gepost door boug85
ooh ik verstond het verkeerd :o
Sommige marokaanse jongens zijn niet serieus met nederlandse meisjes dus het boeit hun niet of ze wel of geen maagd meer zijn.
maar ze heeft het over dat ze met ze gaan trouwen, dus dan ben je wel serieus toch ? :D
die jongens denken vreemd, je trouwt in beide gevallen met een ontmaagd meisje, of ze nou marokkaans of nederlands is... dus waarom bij de ene wel erg vinden en bij de ander niet ? :rolleyes: en dat is precies wat zij wilde weten, maar dat is gewoon de denkwijze en mening van die jongens, maar er zit alleen geen logica in hun denkwijze ! :zwaai:
Origineel gepost door temsemni
maar ze heeft het over dat ze met ze gaan trouwen, dus dan ben je wel serieus toch ? :D
die jongens denken vreemd, je trouwt in beide gevallen met een ontmaagd meisje, of ze nou marokkaans of nederlands is... dus waarom bij de ene wel erg vinden en bij de ander niet ? :rolleyes: en dat is precies wat zij wilde weten, maar dat is gewoon de denkwijze en mening van die jongens, maar er zit alleen geen logica in hun denkwijze ! :zwaai:
ooh ja trouwen :o
Ik zeg niks meer :D
juist temsemni jij begrijpt t .
T gaat mij er niet om van maagd of geen maagd,(want idd dat is wel duidelijk hoe dat hoort te zijn, en die topics zijn uitgkauwt) maar wat ik niet begrijp waarom eeni ontmaagde niet moslimse wel getrouwd kan worden maar een moslimse niet.
Kijk vele zeggen omdat een moslima weet hoe het wel en niet hoort en dat (niet moslim)Nederlandse dat niet zo geleerd heeft, en wou even weten of de jongens DAAR hier ook zo over dachten, niet of het normaal was een maagd of niet maagd te trouwen maar t verschil marokkaanse/ nederlandse, snappie????
In principe heb je eigenlijk als jongen en je bent ontmaagd geen RECHT op een maagdelijke vrouw. De vrouw (Khadija) van Mohammed vzmh en Allah's zegeningen was al 2 of drie keer getrouwd geweest (Weet ik niet meer uit me hoofd moet het weer nazoeken) voordat ze met Mohammed vzmh en Allah's zegeningen. Maar haar exmannen waren overleden.
Het zit hem gewoon in de cultuur dat het zo gaat. En heeft niks met de islam te maken. Wat een vrouw niet mag, mag een man ook niet.
Gelijke rechten maar niet altijd dezelfde plichten.
Wa salammm
miss_riff
09-01-2004, 09:20
ik vind gewoon dat je maagd moet blijven tot je huwelijksnacht doe je dat niet jah dat is dan ieder zijn eigen keus zowel de jongen als het meisje moeten maagd blijven tot de huwelijksnacht ten minste dat is mijn mening
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.