Bekijk originele versie : Hoe kan ik veilig internetten?
3owischa
16-06-2008, 20:25
Onlangs had ik hier een topic geplaatst omdat mijn internet heel traag werkte, ik had twee anti virus programma op mijn pc staan, waarvan ik McAfee heb verwijderd en AVG heb gehouden. Na een paar keer goed scannen en de infected objects verwijderd te hebben ging het helemaal goed, alleen tot laatst ging het op msn fout, ik kreeg een offline bericht van een vriendin van me met als tekst: Wil je ook weten wie jou heeft geblokt op msn?, samen met een link. Ik heb natuurlijk op de link geklikt :moe: en het drama vervolgde zich. (Kom er dus ook net achter dat zij die link NIET heeft gestuurd - gewoon een vette virus). Heb alweer opnieuw mijn pc gescand met AVG en het ging toen weer beter.
Ik zit nu met het probleem dat ik elke dag moet scannen met AVG en zodoende ook elke dag infected objects vind. Wat kan ik hieraan doen?
Ik maak gebruik van Mozilla firefox, maar af en toe ook gewoon van internet explorer, omdat ik vaak errormeldingen krijg van Mozilla en ik hierbij niet overal toegang krijg tot websites.
Kortom...hoe kan ik veilig internetten?
MissVerstand.
16-06-2008, 20:56
Zou ik ook wel willen weten. Bijdeze, up!
Narutard
16-06-2008, 21:44
firefox of opera gebruiken als browser, een goeie virusscanner (nod32 of avg) en om de week ofzo op spyware checken (spybot search and destroy)
Spybot blokkeert slechte sites in je host file zodat de kans minder word dat je ongewenste programma's krijgt.
Als je firefox gebruikt kun je meteen ook deze plugin installeren is 1 min werk. Hij doet alles automatisch:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
Dit is adblock plus en blokkeert standaard al best veel reclame, en je kunt er natuurlijk altijd wat toevoegen.
MissVerstand.
16-06-2008, 21:58
firefox of opera gebruiken als browser, een goeie virusscanner (nod32 of avg) en om de week ofzo op spyware checken (spybot search and destroy)
Spybot blokkeert slechte sites in je host file zodat de kans minder word dat je ongewenste programma's krijgt.
Als je firefox gebruikt kun je meteen ook deze plugin installeren is 1 min werk. Hij doet alles automatisch:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
Dit is adblock plus en blokkeert standaard al best veel reclame, en je kunt er natuurlijk altijd wat toevoegen.
Bedankt! (y)
3owischa
17-06-2008, 11:19
nie te vergeten ook een goeie firewall instaleren zoals zone alarm (gratis versie)
Heb je een snellink voor me? :D
Narutard: thanks!:)
MissVerstand.
17-06-2008, 11:43
Gewoon 'zonealarm free download' intypen bij google en dan krijg je dit -->
http://www.google.com/search?hl=nl&lr=&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:nl:official&hs=enX&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=zonealarm+free+download&spell=1
Narutard
17-06-2008, 16:55
zoveel heb je nu ook weer niet aan zonealarm. Je hebt al een firewall in je router zitten ...als je die hebt tenminste
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.