Bekijk originele versie : De moslim als consument
Het aantal moslims is in de afgelopen 20 jaar gestegen. Het effect daarvan is in het dagelijks leven goed te zien. Niet alleen door de bouw van moskeën en winkels maar ook in de kleding en het uitgaansleven. Vooral in de grote steden bepalen migranten steeds meer het straat- en modebeeld. Om zich te onderscheiden zijn moslimjongeren volop bezig met mode en daarbij is status een belangrijk element. Marokkaanse meisjes lopen hierin voorop, Turkse jongeren zijn inmiddels met een inhaalslag bezig. Winkeliers spelen in op deze nieuwe trend.
Vanavond in TweeVandaag een verslag, Ned. 2 18.00 - 18.50 uur.
Moslimjongeren bezig met mode en status?
Turkse jongeren bezig met een inhaalslag?
Ben benieuwd naar de uitzending.
Khanoussi
08-01-2004, 19:27
ik heb het gezien , die arabische jurken deden me aan sprookjes denken , ze waren wel mooi.
Dat turken meer westers zijn ingesteld dan bv, Marokkanen wist ik al ,die turkse feesten zijn over het algemeen wel leuk , ben er 2 x geweest , alhoewel ik af en toe het idee heb dat er een groot deel van de turkse mafia daar ook rond loopt. (sommige turkse meisjes zijn :Iluvu: )
Ik heb er ook naar gekeken, met verbazing zag ik dat er zelfs broeken zijn voor marokkanen/turken, dat surinamers weer een ander model broek verkiezen... :rolleyes:
Wat ik heel erg dubbel vond is het feit dat ouders wel toestemming aan dochters geven om naar zo'n feest te gaan, nou..misschien na deze uitzending niet meer, ik zag nl. 2 blote benen en een te kort rokje.. :D Moslima's die zoveel aandacht besteden aan uiterlijk, waarop de journalist terecht opmerkte dat het een beetje dubbel is, want een moslima met hoofddoek wil juist geen aandacht trekken, allerminst door haar uiterlijk.
AlHoceima_Leila
08-01-2004, 19:43
Oh jammer dat ik het gemist heb jammer man
er komt zker geen herhaling
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Oh jammer dat ik het gemist heb jammer man
er komt zker geen herhaling
Jawel, vannacht om 00.09 uur op ned. 2! ;)
Origineel gepost door sahira
Ik heb er ook naar gekeken, met verbazing zag ik dat er zelfs broeken zijn voor marokkanen/turken, dat surinamers weer een ander model broek verkiezen... :rolleyes:
Wat ik heel erg dubbel vond is het feit dat ouders wel toestemming aan dochters geven om naar zo'n feest te gaan, nou..misschien na deze uitzending niet meer, ik zag nl. 2 blote benen en een te kort rokje.. :D Moslima's die zoveel aandacht besteden aan uiterlijk, waarop de journalist terecht opmerkte dat het een beetje dubbel is, want een moslima met hoofddoek wil juist geen aandacht trekken, allerminst door haar uiterlijk.
Zeer amerikaans, ook daar heb je voor iedere minderheid een eigen kleding lijn, eigen muziek en een eigen pride.
Zeer jammer, we beginnen steeds meer op amerikanen te lijken, zelfs qua gewicht...
babyvanbelisma
09-01-2004, 10:11
Origineel gepost door rnaj
Zeer amerikaans, ook daar heb je voor iedere minderheid een eigen kleding lijn, eigen muziek en een eigen pride.
Zeer jammer, we beginnen steeds meer op amerikanen te lijken, zelfs qua gewicht...
ja vertel mij wat. Maar de McDonalds zal mij niet meer zienhoor!!!
Ach, van mij hoeven al die mensen helemaal niet in hokjes gestopt te worden. Maar ja, hokjes verkopen blijkbaar erg goed...
Turkse bruiloften zijn gezellig, maar ik vind marokkaanse gezelliger. Bij Turken (no offence voor wie zich aangesproken voelt) vind ik het altijd een beetje viezig.....
Origineel gepost door rnaj
Niet alleen wat kleding betreft, zelfs de taal is al veramerikaans, en dat voor mensen die amerikanen haten.
Origineel gepost door babyvanbelisma
ja vertel mij wat. Maar de McDonalds zal mij niet meer zienhoor!!!
Ach, van mij hoeven al die mensen helemaal niet in hokjes gestopt te worden. Maar ja, hokjes verkopen blijkbaar erg goed...
Turkse bruiloften zijn gezellig, maar ik vind marokkaanse gezelliger. Bij Turken (no offence voor wie zich aangesproken voelt) vind ik het altijd een beetje viezig.....
Ik weet niet eens meer hoe de Mac er uitziet... :D
Molukse bruiloften zijn ook gezellig hoor.. :cool:
babyvanbelisma
09-01-2004, 11:20
nou ik zou zeggen tot de volgende molukse bruiloft dan!!:D
Origineel gepost door babyvanbelisma
nou ik zou zeggen tot de volgende molukse bruiloft dan!!:D
;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.