Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe ouder je wordt , hoe geloviger je wordt.

LZN
08-01-2004, 16:47

Ik heb gemerkt dat veel mensen pas echt gelovig gaan worden op een bepaalde leeftijd. Rond de 26 jaar.Tevoren wordt er al gedacht als ik wat ouder wordt dan ga ik wel bidden. Dus wordt er volop gedronken , gechanst en gedanst. De meeste denken van ALLAH(SWT) vergeeft ons wel. Maar dan is het juist te laat..

ChOcOtOfFfF
08-01-2004, 16:49
precies je weet niet wanneer het te laat is......wie weet als je morgen nog leeft........alleen Allah

no_more
08-01-2004, 16:55
Ja klopt ik hoor mensen zeggen als ik later getrouwd ben en kinderen heb dan ga ik elke dag bidden enzv.. nou sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen.. als je weet dat je moet bidden enzv. nou begin er nu gelijk mee dan.. Maar ze praten wel over andere mensen bla bla bla.. ZE moeten eerst naar hun zelf kijken...ja sorry heeft misschien een kleine deel met de topic te maken maar moest effe mijn frustaties kwijtraken :)

BeldiyaMoi
08-01-2004, 18:09
Salam, Het is nooit te laat. Allah heeft altijd rahma voor ons, en in een citaat van Mohammed SWT staat dat juist diegenen die veel gezondigd hebben en daarna een oprechte tawba verrichten juist meer hasanat zullen krijgen en juist meer kans maken op een speciale plek in al Janah( inshalah). Hiermee wil ik niet zeggen dat het goed is om pas op een oudere leeftijd te gaan bidden en de Islam te gaan praktiseren, maar ik kan het wel begrijpen van mensen(inclusief ik) waarom ze pas daarmee beginnen als ze ouder worden, omdat hoe ouder je wordt hoe meer je ervaring hebt in het leven, en hoe meer problemen en ellende je meemaakt hoe meer je over het doel van het levengaat nadenken en ga je beseffen dat je uiteindelijk bij niemand anders terecht kan dan bij Allah . Ik geloof er heilig in dat hoe meer je fouten in je leven maakt, hoe meer je berauw gaat vertonen en dus te meer overtuiging krijgt van het geloof. Moge Allah ons allemaal op het goede pas houden! Meer kan ik niet zeggen! salam,

misstomaatje
08-01-2004, 18:10

Origineel gepost door tjsalout Ik heb gemerkt dat veel mensen pas echt gelovig gaan worden op een bepaalde leeftijd. Rond de 26 jaar.Tevoren wordt er al gedacht als ik wat ouder wordt dan ga ik wel bidden. Dus wordt er volop gedronken , gechanst en gedanst. De meeste denken van ALLAH(SWT) vergeeft ons wel. Maar dan is het juist te laat. je weet nooit wanneer je laatste dag is? :zwaai:

Mouny
08-01-2004, 18:11
Leef alsof het je laatste dag is!!!!

Lady_moi
08-01-2004, 18:16
Alhamdoulilah ben ik geloviger geworden op jonge leeftijd ik was 14 of 15 jaar toen ik me ging verdiepen in de islam en moge allah de dwalenden leiden op het goede pad amien beslemaa

cazaboy23
08-01-2004, 18:24
Origineel gepost door Mouny Leef alsof het je laatste dag is!!!! geloof alsof het je laatste dag is, en leef alsof je eeuwig blijft. zo denk ik er over!!! salaam

jlo_rulez
08-01-2004, 18:46
Origineel gepost door tjsalout Ik heb gemerkt dat veel mensen pas echt gelovig gaan worden op een bepaalde leeftijd. Rond de 26 jaar.Tevoren wordt er al gedacht als ik wat ouder wordt dan ga ik wel bidden. Dus wordt er volop gedronken , gechanst en gedanst. De meeste denken van ALLAH(SWT) vergeeft ons wel. Maar dan is het juist te laat. ;) Ja je heb gelijk

MaRouaN
08-01-2004, 19:25
Leef als een reiziger :) Ik was ook een tijdje de weg kwijt maar elhamdulileh ik heb me pad weer gevonden. Wa salammm

Glimlachje
09-01-2004, 01:44
Origineel gepost door SuperSalima Het is nooit te laat om berouw te tonen...allah is vergevensgezind....maar doe dit wel zo snel mogelijk,want jah...je weet idd nooit wanneer je laatste dag is :( Moge allah ons naar het goede leiden! Amien ya rabie al3alamien....