Bekijk originele versie : Onrechtvaardige verbintenis/ huwelijk..
Ik ben de afgelopen zomer getuige geweest van een uitgehuwelijkte meisje. Ze was een kennis van me, ik kan me nog steeds precies herinneren hoe ze huilde met zulke hartverscheurende uithalen :( . Bezoekers dachten op dat moment dat die meisje gewoon om haar ouders huilde, maar ik weet zeker, want ik ben door haar zusje over het hele gebeure op de hoogte gehouden, dat ze huilde om haar overkomen dilemma. Ze werd als "een lam naar het offerblok gevoerd". In mijn ogen is dit haram en zeer onterecht, je mag volgens de islam wel je dochter uithuwelijken, mits ze accepteert met degene te trouwen die naar haar hand vraagt.
Wat ik me afvraag is, zal de man die een meisje tegen haar zin trouwt , ooit gelukkig worden met haar? Ik ken nog een oude boeddhistiche gezegde dat luidt: " De overwinning kweekt haat, want de overwonne is ongelukkig ". Met andere woorden deze man ( de bruidegom ) zal nooit geluk kennen in deze onrechtvaardige huwelijk.
Het lijkt wel alsof tegenwoordig geen sprake is van uithuwelijking, maar geloof me maar, in Marokko is er degelijk nog sprake van uithuwelijken.
Zulke momenten zijn onvergetelijk..
miss_ainzohra
08-01-2004, 15:51
ja vind ik ook maar dat is echt erg voor haar gelukkig dat het bij ons niet zo gaat
MISS_ANISSA
08-01-2004, 16:05
JA ECHT VRESELIJK MAAR ZULKE DINGEN GEBEUREN WAT KAN JE ER AAN DOEN
Khoop dat Allah ooit hun ogen open maakt en Hij ze laat zien dat dit niet de juiste weg is
meskienaa echt erg voor haar joh..
Angeltje
08-01-2004, 16:27
Origineel gepost door Blijf_lachen
Wat ik me afvraag is, zal de man die een meisje tegen haar zin trouwt , ooit gelukkig worden met haar?
Zulke mannen kennen geen liefde.. het enige wat ze willen is dat de was en het eten wordt verzorgt etc...
Intussen verpest hij het leven van een onschuldig meisje :(
Jammer !
Moge Allah dat meisje veel sbar geven incha'allah
MissRomana
08-01-2004, 16:29
Het gebeurd hier ook in Nederland, uithuwelijken. Ik ken een tweeling, twee meisjes, die uitgehuwelijkt zijn. Hun vader kwam uit marokko en zij tegen hen: je kan om hoog of om laag springen maar jullie trouwen met de personen die ik heb uit gezocht. Zielig hoor.
Maar ik zeg alltijd boontje om zijn loontje, wie de kuil graaft voor een ander....
Allah is groot en wat je doet komt terug
Ik ken een jongen (mijn ex) die van zijn ouders en familie met een nicht van hem uit marokko moet trouwen.. Dat is tog triest dat is ook 1 van de redenen geweest dat het uit is gegeaan maar ja het gebeurt en ja ik wou niet tussen hem en zijn familie komen maar ja een jongen kan eigenlijk zeggen nee ik wil niet klaar... maar bij een meisje ligt het moeilijker...
En wie weet kunnen ze tog wel ooit gelukkig worden je weet maar nooit..
En trouwens hoe is het met jou en die meisje afgelopen (blijf_lachen) want ik herinner me dat je een tijdje geleden een topic er over had geopend..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.