Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Toename antisemitisme'

Pagina's : [1] 2

Scottie
08-01-2004, 13:48

Nou, ik heb ook nkiet gehoord dat het aantal gevallen van lelijk doen tegen moslims en over de islam sterk is afgenomen. Ik hoop dat ook hier een onderscheid gemaakt wordt tussen kritiek op het Israelisch beleid (?) met betrekking tot het Palestijnse vraagstuk en tussen mensen van het joodse geloof. 'Toename antisemitisme' Uitgegeven: 8 januari 2004 13:34 AMSTERDAM - Antisemitisme is in 2002 toegenomen ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat concluderen de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting donderdag in hun Monitor racisme en extreem-rechts. Op basis van voornamelijk politiegegevens registreerden de onderzoekers 46 gevallen van antisemitisme, in 22 gevallen ging het om bedreiging. In 2001 noteerden de onderzoekers nog achttien gevallen. Antisemitisme Ook het Openbaar Ministerie deed veel meer strafrechtelijk onderzoek naar antisemitisme, zestig keer in 2002 tegen 41 keer in 2001. Daarbij merken de onderzoekers op dat het in 39 gevallen ging om antisemitische uitlatingen gedaan rondom sportwedstrijden. Voetbal De onderzoekers geven aan dat zij de lading van die anti-joodsegeluiden bij vooral voetbalwedstrijden anders beoordelen dan bij 'gewoon' antisemitisme. "Het vindt plaats onder grote animositeit tussen verschillende supportersgroepen, maar wel zo ernstig dat het OM de zaken aanmerkt als antisemitisme", zegt onderzoeker P. Rodrigues. Midden-Oosten Een nadere bestudering van de gevallen van antisemitisme leerde dat in veel gevallen de huidige situatie in het Midden-Oosten van invloed was. Onderzoeker J. van Donselaar noemt dit "nieuw antisemitisme." Ook lijken sommige gevallen eerder anti-Israël dan antisemitisme, maar de grens daartussen is zo moeilijk aan te geven dat Van Donselaar en Rodrigues zich er niet aan wagen. Op basis van de cijfers die de onderzoekers tot hun beschikking hebben, zien zij in tegenstelling tot de beeldvorming, dat weinig allochtone daders zich schuldig maken aan racistisch geweld. In 24 van de 264 gevallen van racistisch geweld in 2002 is de dader allochtoon. Van de zestig door het OM onderzochte antisemitismezaken waren vijf daders van allochtone afkomst. Rodrigues en Van Donselaar zeggen met hun onderzoek niet de beeldvorming rond allochtonen en antisemitisme onderuit te kunnen halen. "Onze blik is beperkt", erkennen de twee. Vaak wordt geen aangifte gedaan en de politie pakt slechts een beperkt aantal daders. Delicten Het totale aantal racistische delicten nam in 2002 af, 264 gevallen in 2002 tegen 317 een jaar eerder. Het viel op dat het toegenomen geweld tegen moslims na 11 september 2001 in 2002 niet doorzette. Het OM nam wel meer discriminatiefeiten in behandeling. Een actiever OM en meer ernstige feiten, verklaren de onderzoekers.

rnaj
08-01-2004, 13:51
Wat is hier nou weer gaande, wat een flauwe kul in 2004 de cijfer van 2002 bekend maken. Juist over een onderwerp wat in 1 jaar snel kan veranderen..

roebla
08-01-2004, 13:56
Tja Omdat het Anti-Semitisme is komt het uitgebreid in het nieuws ! met onderzoeken etc. etc. etc. ! Stel ik ben een Marokkaanse Arabier en ik word gediscrimineerd is het dan Anti-Semitisme ? De Joodse mensen zijn niet de enige semieten op aarde !

klonbyz
08-01-2004, 13:58
Het recent "iutgelekte" rapport over de cijfers betreffende de toename van anti-semitisme in Europa(dat is gepubliceert op de site van het cidi),blijkt niet te kloppen met de werkelijkheid. Zo werden in dit rapport gevallen als kritiek op het beleid van Israel meegeteld als zijnde anti-semitisch.Een verdraaiing van de waarheid,en dus niet op waarheid gebaseerd.

Scottie
08-01-2004, 20:07

Nou, ik heb die jaartallen niet goed gezien. Het enige dat ik kan bedenken is dat de cijfers van 2003, acht dagen na de jaarwisseling nog niet bekend zijn. Scottie.

hafiberber
08-01-2004, 20:35
joden gebruiken anti-semitisme altijd als excuus.ze vermoorden,plunderen,vernietigen en nog willen ze dat iedereen hun met rust laat.ik ben benieuwd wanneer de nederlandse politiek eens oprecht naar deze moordenaara in tel aviv kijkt. ze hebben nu zelf strafkampen en gevangenissen om de palestijnen te martelen wat bewezen is door diverse mensenrechten groeperingen,het komt er op gewoon neer dat israel geen haar verschilt van de nazi's.als we de partij van effi eitam horen die zegt te opperen voor deportatie van alle palestijnen uit hun gebieden dan moet je wel blind zijn om ze niet met nazi te vergelijken.

Scottie
08-01-2004, 22:22
Nou, als jij nog een keer zo'n rascistische en neo-fascistoide opmerking maakt dan meld ik je aan bij het Meldpunt Discriminatie. Want zoals jij niet zult willen dat mensen dit soort dingen zeggen over Marokkanen< zo willen anderen niet dat dit soort monsterlijke gedachten over ander mensen worden ge_uit> Het is je goed recht bezwaar te hebben tegen de politiek van de Iraelische regering(en) maar laat hun geloof erbuiten. Scottie.

SabroenDjamiel
08-01-2004, 22:39
Origineel gepost door Scottie Nou, als jij nog een keer zo'n rascistische en neo-fascistoide opmerking maakt dan meld ik je aan bij het Meldpunt Discriminatie. Want zoals jij niet zult willen dat mensen dit soort dingen zeggen over Marokkanen< zo willen anderen niet dat dit soort monsterlijke gedachten over ander mensen worden ge_uit> Het is je goed recht bezwaar te hebben tegen de politiek van de Iraelische regering(en) maar laat hun geloof erbuiten. Scottie. Goh zeg, ga je het melden bij MD?..... Zeg doe je dan gelijk ook het forum nieuwrechts.nl aanklagen wegens openlijke beledigingen jegens Moslims?....Zoja, alvast heel veel dank :rolleyes: ....

MELILLENSE
08-01-2004, 22:42
Origineel gepost door Scottie Nou, als jij nog een keer zo'n rascistische en neo-fascistoide opmerking maakt dan meld ik je aan bij het Meldpunt Discriminatie. Want zoals jij niet zult willen dat mensen dit soort dingen zeggen over Marokkanen< zo willen anderen niet dat dit soort monsterlijke gedachten over ander mensen worden ge_uit> Het is je goed recht bezwaar te hebben tegen de politiek van de Iraelische regering(en) maar laat hun geloof erbuiten. Scottie. Kom, kom, Scottie, nou niet flauw doen hé...het was Pimmetjes recht om rascistische en neo-fascistische opmerkingen rond te spuien waar half Nederland mee zich kon inleven, tot het niet meer leefbaar was en hij verlost werd door zijn eigen volk...haast een geschenk uit de hemel, ditmaal niet op 6 januari maar op 6 mei, wanneer alle revolvers een kogel leggen...soms tot 6 keer toe; waarlijk een magisch getal 666...stond het misschien getekend in zijn kale bol? MELILLENSE :belgie:

IFRIQUIA
08-01-2004, 22:51
HIHI SCOTTIE , Je bent toch geen nieuwe messias ? oud nieuws de media is niet te vertrouwen teveel belangen teveel invloedrijke joodjes en vrienden van Israel op teveel belangrijke plaatsen enne ze hebben gelijk als ik zoveel macht had deed ik het zelfde maar dan liet ik een persbericht over anti islamisme uitlekken met cijfers vooral jij zal hoog scoren scottie hhihihihi

Scottie
08-01-2004, 22:54
Nou, ik kom nog even terug op Jamal. Het Cidi komt met cijfers, jij komt in een van je reacties alleen maar met een opsomming van eventualiteiten die gebeurd zouden kunnen zijn. Wees een vent en kom met cijfers. Alleen maar roepen dat er een moskee is gemolesteerd of ergens een hoofddoek is afgetrokken is gezeur tegenover een partner die met cijfers komt. En het Cidi zeurt niet, doet gedegen onderzoek en cynisch gesproken: er is geen jood die zich ooit nog in een nul of een zes vergist. Voor de rest rammelen je reacties van onberedeneerde haat en verdachtmaking en blijkt je politiek inzicht het beeld van Kuifje in 1965 niet te zijn overstegen. Zo. Dus hup, aan je rekenmachientje. Scottie.

rnaj
08-01-2004, 23:08
Origineel gepost door Scottie Nou, ik heb die jaartallen niet goed gezien. Het enige dat ik kan bedenken is dat de cijfers van 2003, acht dagen na de jaarwisseling nog niet bekend zijn. Scottie. Dat de cijfers over 2003 nog niet bekend zijn lijkt mij wel duidelijk, maar dat het 1 jaar en 8 dagen moet duren voordat de cijfers over 2002 worden gepuliceerd vind ik persoonlijk wel een beetje triest. Zeker over zo'n onderwerp, ben wel nieuwsgierig hoe het vorig jaar uitvalt. Maar daar zullen we wel een jaartje ofzo op moeten wachten. Wat mij opviel is dat er een grote toename was op het internet, komt dat misschien omdat in 2002 het internet voor nog meer mensen beschikbaar kwam. Waardoor er meer uitingen zijn geweest of dat er daardoor meer uitingen gesignaleerd zijn. En er dus niet een echte toename was. Maar begrijp me niet verkeerd, het blijft triest en dat geld voor iedere vorm van rascisme of discriminatie

Scottie
09-01-2004, 00:07
Nou, "be my guest", geef me maar aan, laat me maar zakken, doe maar alsof ik niet besta, doe maar, ik meld me wel, ik ga wel zakjes plakken .." Lazer op, ik anti-islam? Wat zou ik hier dan doen? Ik anti-Marokkaan? Om jullie te helpen heb ik een full-time internetbaan. Hou toch op, laat naar je kijken. Kritisch naar moslimsdingen is een ding, maar jullie de gaskamer inhelpen? In welke wereld denk je dat je woont?! Scottie, afgesloten.

hafiberber
09-01-2004, 09:38
scottie, waarom wordt je geen woordvoerder van die nazistisch\zionistische bende in tel aviv? dat zou beter bij je staan denk ik.en opper zwijn sharon zal wel blij zijn met zo een hielenlikker als jij.

Scottie
09-01-2004, 16:01

Nou, ik hou er mee op. Jullie begrijpen me niet goed en dat kan omdat ik wat te kort ben, soms. Ik zal daar op letten en proberen me duidelijker uit te drukken. Het kan ook geen kwaad als jullie mijn stukjes nog eens lezen en niet alles letterlijk nemen wat ik schrijf. Ik nog wel eens sarcastisch schrijven. Humor, of sarcasme is iets waar menig Marokkaan aan moet wennen want dat schijnt in de Marogemeenschap niet voor te komen. In Nederland is een zeker sarcasme en ironie noodzakelijk om in zo een vol land te overleven. Als de vorstin niet tegen spot en grapjes kon, was ze allang overspannen geweest. En dat is ze duidelijk niet. Ook is het mij ook hier weer duidelijk geworden dat sommige deelnemers hier er niet goed tegen kunnen als hun mening wordt weerlegd of genuanceerd. Sommigen zeggen de meest vreselijke dingen over homo's, joden, Israeliers en zo meer. Zij gebruiken woorden als fascisme en nazisme alsof het strooigoed is. Mensen die onschuldige burgers met benzine opblazen zijn hun helden. De soldaten die menen mensen te bevrijden zijn opeens nazi's en varkens. Zelf uit een land komend dat na haar bevrijdingsoorlog in een mediterraan coma weg is gegleden gebruiken ze worden die ze amper foutloos kunnen schrijven en beledigen en treiteren zij vele Nederlanders en beschamen zij hun land/cultuurgenoten. Zij, Marokkanen hier lijken vergeten dat Nederland een lange relatie heeft met bijvoorbeeld de joodse gemeenschap en dat Nederlanders op hun manier met de homo-emancipatie omgaan. Marokkanen lijken ook steeds te vergeten dat de geschiedenis van Nederland niet begon toen zij hier kwamen wonen. De duur van de aanwezigheid van de Marogemeenschap maakt op de historie van dit land net zoveel uit als een zandkorrel in een strandemmerjte. De ongenuanceerdheid waarmee vele deelnemers over oorlog en geweld praten, over dode Amerikanen uit vliegtuigen gooien, over het uitroeien van groepen en het blind parij kiezen, vaak voor groepen die tot de meeste geweldadige en misdadige ter wereld behoren is schokkend en vaak buitengewoon irritant. En die mensen verwachten dan ook nog dat je naar de werelvreemde praatjes luistert. Veel deelnemers hier vonden het helemaal niet fijn dat bijvoorbeeld Saddam was opgepakt. Ze gunden het de Amerikanen niet, maar leken vooral bang dat er rust in dat land zou komen en er niets meer te haten viel, geen Amerikaan, geen crypto-zionist, geen jood, niets. Velen lijken maar wat opgelucht dat het geweld in Irak doorgaat, ten koste van tientallen Irakese mannen, vrouwen en kinderen. Want zo kunnen ze weer doorgaan met haten, is het immers niet de schuld van de Amerikanen dat die zogenaamde vrijheidsstrijders nu die Irakezen uit hun huis en auto moeten knallen? Des te meer schokkend omdat de Marogemeenschap, 300.000 in 2003, min of meer in de watten is gelegd en verzorgd en positief gediscrimineerd en in een paradijs wonen in vergelijking met Irakezen, Afghanen en die mensen van Polisario. En als je dan kritisch bent, dan moet je je mond houden omdat je niets weet van de Koran, of Polisario of van de islam. Zo lust ik er ook nog wel een paar. Als vele deelnemers hier zouden zwijgen over zaken waar ze absoluut geen kaas van hebben gegeten, nou dan werd het hier akelig stil. Wel moet je hier laten uitschelden, maar o wee als je iets te lang naar zo'n Maro kijkt, dan heb je gelijk etnisch geweld. Als je maar even een vraag stelt over geloof, cultuur of gewoonten dan vliegen die lichtgeraakte kinderen je aan alsof je ze een oneerbaar voorstel hebt gedaan. Aan Nederland deugt niets, maar het is wel zo'n beetje het enige land waar je dat ook hardop mag zeggen. Marokkanen komen uit en relatief achtergebleven land dat in geen enkel opzicht geen enkele belangrijke rol speelt. De armoede is er groot, de rijkdom verdeelt tussen een top en middenlaag. Nu de Marokkanen hier zijn klagen ze over Nederland. Soms terecht maar over het algemeen klinkt het toch allemaal als een boef die na 5 jaar de gevangenis uitmag, een kamer neemt in het Hilton en dan klaagt over het het uitzicht. Zo. Ik ga m'n man in Irak emailen. Hij zit daar geld te geven aan bewoners van Bam, hij is er speciaal naar toe gevlogen om z'n honderd euro uit te delen. Scottie, rambam.

Pagina's : [1] 2