Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ervaring? en anders graag je mening hierover...

Pagina's : [1] 2 3 4

Lampjuh
08-01-2004, 13:21

Ik wil jullie mening over de volgende: Zoals je vaak hoort, leest en ziet hoe de meisjes enthousiast zijn en het vaak hebben over trouwen huwelijksfeest en alles wat daarbij hoort, zoals nodigheden voor het feest een trouwjurk,muziek, ringen, enz…. Het zijn niet alleen de meisjes, maar ook hun families, de ouders. Bij de jongens zijn het bijvoorbeeld de moeders die wachten op de dag van het groot feest. Maar wat nou als je voor een islamitisch huwelijksfeest kiest, dus geen witte bruidjurk, geen muziek m.a.w heel anders dan je familie verwacht en dan heb ik het over een vrouw nu, want die bepaalt meestal niet alles zelf. Wat nou als de ouders het niet mee eens worden, ook al kom je met argumenten en ahadiths, ze willen de tradities volgen en een groot huwelijksfeest van maken zoals het altijd is geweest ( traditie)…. Mag/kan je als vrouw weigeren? Heeft een van jullie ervaring mee? Is iemand van jullie getrouwd volgens een islamitisch manier, dus met een islamitisch huwelijksfeest? Mannen mogen ook reageren natuurlijk :o

Lampjuh
08-01-2004, 13:29
Jullie willen allemaal anders he dus geen ervaring :p

mi_lou_da82
08-01-2004, 13:32
Ik heb 1keer zo'n bruiloft meegemaakt ,ik zal je zeggen vond er niks aan .Ik weet het leven draait niet om feest enzo maar ik vond het zo raar gewoon en toen de man binnekwam moesten alle vrouwen de kamer uit alleen zij bleef haar moeder en dat was het .Ik persoonlijk zou het niet zo doen, maar degene die het doen vind ik wel een complimentje waard.

Lampjuh
08-01-2004, 13:35
Ja, ik weet en daarom kiezen de meeste mensen niet voor, ze willen liever een feest met muziek een grote zaal mannen en vrouwen bij elkaar en de rest etc.. , maar wat nou als JIJ het wel wilt maar je ouders weigeren :( en misschien ook de ouders en de familie van je man

mi_lou_da82
08-01-2004, 13:49

Origineel gepost door Lampjuh Ja, ik weet en daarom kiezen de meeste mensen niet voor, ze willen liever een feest met muziek een grote zaal mannen en vrouwen bij elkaar en de rest etc.. , maar wat nou als JIJ het wel wilt maar je ouders weigeren :( en misschien ook de ouders en de familie van je man Je bedoelt dat jij een islamitische bruiloft en je ouders niet? Waarom willen ze dan niet als mijn ouders zouden volgens mij me hoofd kussen voor hun hoeft dat gefeest ook niet. Ik zou er gewoon over praten en zeggen dat jij op die manier wil trouwen . Ik bedoel het is jouw grote dag en je trouwt maar 1 keer inchallah . :zwaai:

Angeltje
08-01-2004, 14:00
Ik zou het in iedergeval duidelijk maken tegen over je ouders en je schoonouders.. ze kunnen ook wel rekening houden met jou.. als ze dan toch liever de hele mikmak willen dan zou je er helaas gewoon mee in moeten stemmen.. vraag vergevenis.. maar laat wel je stem horen ! Laat weten dat je het liever anders hebt gewilt omwegen het geloof ! Veel succes meid

Lampjuh
08-01-2004, 14:03
haha het zit namelijk zo, ik wil het graag op zo'n manier doen, maar ik heb het nog niet met me ouder erover gehad :p , alleen ik weet dat het nooit in de familie is gebeurd vandaar dat ik zei stel je voor maar thnx voor je reactie ;)

Bachelorette
08-01-2004, 14:03
Mijn nicht gaf een islamitische huwelijk op aandringen van haar ouders. Zij heeft met moeite een vrouwenband kunnen regelen. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet een geweldig feest was..voordeel van et feest was dak gewoon me hijaab af kon doen (geen foto en geen camera) Bij de mannen (boezja) was het gewoon stil..nie eens een mannenband. Mohim, zodra de regels van je ouders in strijd zijn met de Wet van Allah ta'ala heb je alle recht te weigeren..dus tada met de traditie! :) gair inshallah

Lampjuh
08-01-2004, 14:12
Ik heb het nooit meegemaakt, zou het wel een keertje mee willen maken. IN mijn familie is het nooit gebeurd :D . Als ik het doe wordt het de eerste :p

Angeltje
08-01-2004, 14:16
Origineel gepost door Lampjuh haha het zit namelijk zo, ik wil het graag op zo'n manier doen, maar ik heb het nog niet met me ouder erover gehad :p , alleen ik weet dat het nooit in de familie is gebeurd vandaar dat ik zei stel je voor maar thnx voor je reactie ;) Een tip voor jou dan: Praat erover met je ouders.. als je niet direct durft.. doe dan net alsof het over een vriendin gaat.. kijk dan hoe ze reageren.. Laat dan weten hoe jij erover denkt.. en zelf deze manier wil toepassen op je toekomstige huwelijk.. Ik vindt 't heel goed van je.. dat je 't op deze manier wil doen.. tegenwoordig is 't net een groot feest met als gevolg SCHULDEN :rolleyes: :D Succes meid !

Lampjuh
08-01-2004, 14:17
Origineel gepost door Angeltje Een tip voor jou dan: Praat erover met je ouders.. als je niet direct durft.. doe dan net alsof het over een vriendin gaat.. kijk dan hoe ze reageren.. Laat dan weten hoe jij erover denkt.. en zelf deze manier wil toepassen op je toekomstige huwelijk.. Ik vindt 't heel goed van je.. dat je 't op deze manier wil doen.. tegenwoordig is 't net een groot feest met als gevolg SCHULDEN :rolleyes: :D Succes meid ! Ik ga nog niet trouwen, maar af en toe geef ik ze een hint dat ik het op zo'n manier wil doen :D dank je wel a zina :blauwkus:

ChOcOtOfFfF
08-01-2004, 22:16
Salaam meid Je moet zelfs weigeren. Je moet je ouders in alles gehoorzamen mits het in strijd is met de Islam, dan mag je ze niet gehoorzamen.

Mocro4eva
08-01-2004, 22:43
Origineel gepost door Lampjuh Ik wil jullie mening over de volgende: Zoals je vaak hoort, leest en ziet hoe de meisjes enthousiast zijn en het vaak hebben over trouwen huwelijksfeest en alles wat daarbij hoort, zoals nodigheden voor het feest een trouwjurk,muziek, ringen, enz…. Het zijn niet alleen de meisjes, maar ook hun families, de ouders. Bij de jongens zijn het bijvoorbeeld de moeders die wachten op de dag van het groot feest. Maar wat nou als je voor een islamitisch huwelijksfeest kiest, dus geen witte bruidjurk, geen muziek m.a.w heel anders dan je familie verwacht en dan heb ik het over een vrouw nu, want die bepaalt meestal niet alles zelf. Wat nou als de ouders het niet mee eens worden, ook al kom je met argumenten en ahadiths, ze willen de tradities volgen en een groot huwelijksfeest van maken zoals het altijd is geweest ( traditie)…. Mag/kan je als vrouw weigeren? Heeft een van jullie ervaring mee? Is iemand van jullie getrouwd volgens een islamitisch manier, dus met een islamitisch huwelijksfeest? Mannen mogen ook reageren natuurlijk :o Ik denk dat een vrouw mag weigeren, het is haar recht. Ik heb zelf nooit zo een bruiloft mee gemaakt, maar ik heb van een vrouw gehoord dat het heel mooi is.

LellaOuarda
08-01-2004, 22:50
ik heb al 3 bruiloften gehad tis echt mooi vooral die anasheed liedjes van de vrouwenband voordeel je kan hoofddoek af doen zonder dat je je zorgen maakt of er een man binnekomt en als je toch foto's wil maken met je man dan maak je die als je je mooie kleding aan hebt met je man in de kleedkamer dat hebben die meiden zelf ook gedaan inshallah doe ik het ook

Lampjuh
08-01-2004, 22:59

Origineel gepost door LellaOuarda ik heb al 3 bruiloften gehad tis echt mooi vooral die anasheed liedjes van de vrouwenband voordeel je kan hoofddoek af doen zonder dat je je zorgen maakt of er een man binnekomt en als je toch foto's wil maken met je man dan maak je die als je je mooie kleding aan hebt met je man in de kleedkamer dat hebben die meiden zelf ook gedaan inshallah doe ik het ook Ja meid ben blij met je reactie, je hoort vaak dat het een heel saai huwelijksfeest kan zijn, maar ja mensen houden van lawaai enz... Maar voor mijn gevoel kan het ook leuk zijn zo'n islamitisch huwelijksfeest :Iluvu:

Pagina's : [1] 2 3 4