Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een vraagje aan jullie allemaal !

Pagina's : [1] 2 3

DrDriss
26-09-2002, 21:38

Mijn eerste vraag luid als volgt: Worden de jongeren van tegenwoordig MEER bewust van de islam of MINDER bewust. En natuurlijk moet je wel met argumenten komen waarom jij dat vind. Je hebt hier in Nederland veel soorten "moslims". A. je hebt jongeren die zich houden aan alle regels van de islam. (qua gedachten qua kleding enz) B. je hebt ook veel jongeren die veel aan de islam doen maar toch nog moeite hebben om zich aan alle regels te houden. C. je hebt jongeren die de regels van de islam volgen wanneer het hun goed uitkomt ze combineren het met de levensstijl van de westerse samenleving. Ze geloven wel in Allah en bidden af en toe maar worden afgeleid door de westerse samenleving D. je hebt jongeren waarvan de ouders alleen nog moslim zijn. Ze hebben dus wel eens van de islam gehoord. F. je hebt jongeren die van de islam niks moeten hebben. G. je hebt jongeren die een andere geloof heben. Mijn tweede vraag luid: In welke groep kun jij jezelf indentificeren. En als jij vind dat jij tot een andere groep behoort die ik niet heb genoemd wil ik dat ook graag weten. Alvast bedankt ;)

Dida
26-09-2002, 21:49
Ik denk dat ik voor B zou kiezen. En ik ben me heel erg bewust van de islam. Juist omdat ik zo jong ben. Ik heb altijd wel de dingen kunnen doen die niet mochten volgens de islam.Maar juist omdat het kon deed ik het niet en wou ik het niet.Ik weet wel wat niet mag en wel mag. En ja het is moeilijk om af en toe sommige dingen los te laten die niet mogen.Maar ik probeer me wel aan te passen.Misschien is het uiterlijk niet compleet zoals het hoort maar geestelijk ben ik me er heel erg van bewust van wat ik doe. Ik ben zelf jong en zit tussen jongeren en je hoort en ziet constant dingen die ze meemaken en het is gewoon doodgewoon.Ik schrik nergens meer van als ik wat hoor. Naar mijn gevoel gaan jongeren gewoon helemaal de verkeerde kant op.Maar dat is niet zo met alle jongeren.Veel jongeren weet denk ik gewoon niet wat precies de islam inhoud of kiezen gewoon voor de gemakkelijke leuke weg. Hoop dat het duidelijk is. Ciao bAby ;)

DESPERADA
26-09-2002, 22:03
Salaam aleikOm.... JongereN van tegenwooRdIg meer bewusT, MaaR dan pRaaT ik over Mijn omgeving, want als ik Om me heeN kijK OnderweG naaR scHooL bijv. daN moet ik naar een andere staD, dan bewijst dat weer het tegenovergestelde...... MaaR eenmaaL veilig en wel in me eigen stadje, In mijn omgeving DaN zie ik dit jaaR een hoop veranderiNgeN.... VeeL zusters ziJn begonnen meT HooFdoek DrageN, Onze gesprekken besTaaN alleeN uit islaM, dat was eeN jaaR geledeN Niet het gevaL..... Tis zo daT de een de ander trekT.... waaR je mee Omgaat daar wordt je mee besmeT, geloof Ik.. Uiteindelijk Is het zo dat Allah SWt leid wie Hij leiden wil.... TkaN Ook KomeN door de haat in ene jegens Islam op Tv, kranten, media, op straat etc... JuisT dan versterkt dat de ImaaM bij meesten, je krijgt dan het gevoel dat de wereld in 2 stukken is verdeeld.. waaR hoor Jij BiJ...?? je wil je ID behOudeN, en sterkeR makeN.....Dus ga je op zoek naar kennis, en kom je tot de conclusie dat de islam de oplossing is.....de waarheid....!! eN tot slOt tot welke catogorie behoor ik..?? InschallaH probeer ik me aan alle regels te hOudeN, maar niemand is perfect hier op aarde..... Dus ik maaK ook fouteN..... Tiss dan niet zo dat ik moeite heb met de regeLs, integendeeL.... MaaR hou me ook weer niet aan alle regels, streeF er wel naaR..... maar bewusT of OnbewusT Maak ik ooK fOuteN.... Kies jij maar welke catogorie...... ma3salaaM :zwaai:

Dida
26-09-2002, 22:06
JA juist hem DESPERADE , juist door wat er allemaal gebeurd enzo in de wereld.Heb ik steeds de gedachte stel dat vandaag de laatste dag is.Ik kan niet meer zeggen later ga ik me er in verdiepen..later ga ik wel bidden.. Ik ben nu op de wereld..en het fout dat er geen morgen meer is maakt je wel bang als je realiseert dat je dan niets doet volgens de islam.. Ciao bAby ;)

dulce_lamia
26-09-2002, 22:09

Ik denk dat jongeren zich meer bewust worden van de Islaam in deze tyd. Waarom? Je wordt er namelijk mee doodgegooid tegenwoordig, je kunt tegenwoordig geen krant openslaan zonder er "iets" in tegen te komen over de Islaam. Positief maar helaas veel vaker negatief. Ik hang zelf tussen de b en de c in. Ben me daar echter wel bewust van en streef naar beter.

Nounousa
26-09-2002, 22:19
Ik vind het moeilijk om nu te keizen, want nu moet ik gaan nadenken over wat ik fout zou kunnen doen op gebied van de Islam.... Jah uhmzz ik probeer de Islam zo goed mogelijk te praktiseren als ik kan en deze samenleving toelaat, daarmee bedoel ik dat mensen (dus ik ook) heel snel beinvloedt worden door de westerse dingen... Ik ben bezig om goed de weg van de Islam te volgen inshallah, niemand is perfect, maar ik streef ernaar om zo goed mogelijk te leven inshallah, ik weet dat ik nog dingen fout doe, maar ik werk er aan inshallah Dus ik denk dat ik tog nog wle hoor in categorie B M3ha salama Hind :zwaai:

DrDriss
26-09-2002, 22:46
ik wil jullie allemaal ( Crazy_baby, Nawera, FarD, DESPERADA, dulce_lamia en Hindje) bedanken voor jullie eerlijke antwoorden. Wat me wel opvalt is dat deze topic vaak is bekeken maar er word niet op gereageerd. Hoe zou dat komen ..... is de confrontatie te groot of is het een saaie topic. Wat me ook opvalt is dat alleen de vrouwen reageren.....

DESPERADA
26-09-2002, 22:51
DrDriss, InderdaaD Nu je het zegt..... ONly LadY's In Tha HOuse.... :)

Dida
26-09-2002, 23:17
Origineel gepost door DrDriss ik wil jullie allemaal ( Crazy_baby, Nawera, FarD, DESPERADA, dulce_lamia en Hindje) bedanken voor jullie eerlijke antwoorden. Wat me wel opvalt is dat deze topic vaak is bekeken maar er word niet op gereageerd. Hoe zou dat komen ..... is de confrontatie te groot of is het een saaie topic. Wat me ook opvalt is dat alleen de vrouwen reageren..... IK vind dit een hele leuke en duidelijke topic. Meestal zitten andere topic's zo ingewikkeld in elkaar en zoveel onzin..maar deze is ok.. wel jammer dat niemand reageert.. Ciao BAby ;)

ithran
27-09-2002, 01:28
Hhhmmm, Er zijn maar twee soorten moslims. 1. Die geen berouw tonen. 2. Die wel berouw tonen. En voor de rest is niemand het recht gegeven om een andere moslim in een hokje te plaatsen.

Najib26
27-09-2002, 02:03
Ik denk dat er niemand nog op deze aardbol leeft die zich echt aan ALLE regels van de islam houdt. Iedereen bidt wel eens een keer niet op tijd. En zo zijn er nog meer van zulke 'kleine' dingen. Dus ik zou mezelf niet in categorie A durven plaatsen. Ik streef er uiteraard wel naar. Verder denk ik dat de islam de jongeren steeds en steeds minder bezig houdt. Ze gaan zich steeds meer gedragen als niet-islamitische Nederlanders. Ik vrees dat het alleen maar erger zal worden.

DrDriss
27-09-2002, 13:02
Origineel gepost door ithran Hhhmmm, Er zijn maar twee soorten moslims. 1. Die geen berouw tonen. 2. Die wel berouw tonen. En voor de rest is niemand het recht gegeven om een andere moslim in een hokje te plaatsen. Ithran als je het zo bekijkt is er maar EEN soort moslim en dat zijn degene die volgens alle regels van de islam leven. En dan moeten ze nog hopen dat het geaccepteerd word door Allah want Hij beslist alsnog wie de paradijs mag betreden en wie niet. Maar je moet het niet zo zwart/wit zien. Iedere mens zondigt de ene wat vaker dan de andere maar dat maakt je dan geen slechte moslim. Allah is wetend van alles op aarde en het heelal. En daarom heeft Allah veel genade met de mensheid als ze berouw tonen. Als iemand zondigt wordt hij niet voor altijd uit Allah’s genade gedreven. In de Islam blijft de deur naar Allah’s vergiffenis open als je zondigt. Als je zondigt en daarna oprecht berouw betoont, dan vergeeft Allah. Als je zondigt en je toont geen berouw dan ben je geen (goede) moslim. En over de “hokjes” waarin ik de moslim plaats dat zie ik om mij heen gebeuren. En zullen vele mee eens zijn. En dat weet jij ook. Er behoren weinig in A. de vele zullen in B zitten maar dat maakt hun niet slecht. De intentie is in de Islam ook heel belangrijk…….

DrDriss
27-09-2002, 13:13
Origineel gepost door Najib26 Ik denk dat er niemand nog op deze aardbol leeft die zich echt aan ALLE regels van de islam houdt. Iedereen bidt wel eens een keer niet op tijd. En zo zijn er nog meer van zulke 'kleine' dingen. Dus ik zou mezelf niet in categorie A durven plaatsen. Ik streef er uiteraard wel naar. Verder denk ik dat de islam de jongeren steeds en steeds minder bezig houdt. Ze gaan zich steeds meer gedragen als niet-islamitische Nederlanders. Ik vrees dat het alleen maar erger zal worden. Ben ik helemaal mee eens ..... en bedankt voor jouw eerlijkheid. ( De Islam beveelt de moslims om eerlijk voor zichzelf en voor andere te zijn. De Islam beveelt ook om zelfs de waarheid te vertellen als het niet in het belang van de spreker is.) Nogmaals de grootste gedeelte zal zichzelf wel kunnen indentificeren in B. Naar maten je ouder word en getrouwd bent is de stap naar A heel klein en insa Allah zal je als een goede moslim leven. Op een jonge leeftijd in deze westerse samenleving is het gewoon veels te moeilijk om in A te horen . Daar is de verleiding en de invloed van andere om je heen veels te groot. Ik vind persoonlijk ook dat de jongeren van tegenwoordig steeds minder wat aan hun geloof doen en zich mee laten slepen in de zieke westerse samenleving. Mag Allah insa Allah al onze zondes vergeven en ons leiden naar de goede pad.

tonk
27-09-2002, 13:15
Met een beetje moeite val ik onder G. Ik heb namelijk geen geloof, en dat is ook een soort van geloof natuurlijk.

DrDriss
27-09-2002, 13:22

Origineel gepost door FarD Desperada, Maschallah... Heel mooi gezegd oegti. DrDriss, mogen wij jou als heer vragen als eerste te reageren? Nou vooruit dan maar omdat je het zo lief vraagt. Ik zelf vind dat ik in B thuis hoor. Ik hou me aan de regels van de Islam en doe ook veel kennis op over de Islam. Maar word ook wel vaak afgeleid. Maar ik streef natuurljk net als iedereen hier (denk ik) om toch in A te eindigen. En insa Allah met godswil lukt dat ook. beslama :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3