Bekijk originele versie : Vernederlandst???
Safira75
26-09-2002, 19:55
Wanneer is volgens jullie een MArokkaan te vernederlandst?? Welke eigenschappen bezit hij/zij dan.
En leg uit waarom je dat dan slecht vindt.
Ik zie dat verwijt hier op het forum namelijk vaak voorbij gaan en vraag me af wat dat inhoudt.... :confused:
tatouzient
26-09-2002, 20:29
wat vind jij dan vernederlands?? wat versta jij eronder??
bisous :zwaai:
Jemal2002
26-09-2002, 20:33
Origineel gepost door Safira75
Wanneer is volgens jullie een MArokkaan te vernederlandst?? Welke eigenschappen bezit hij/zij dan.
En leg uit waarom je dat dan slecht vindt.
Ik zie dat verwijt hier op het forum namelijk vaak voorbij gaan en vraag me af wat dat inhoudt.... :confused:
als je geen moslim meer bent
dat je drugs en alcohol gebruikt
dat je abn spreekt
dat je niet met marokkanen omgaat
als je niet meer steelt
als je geen mercedes of bmw rijdt
als je geen drugs dealer of ****** bent
dan ben je vernederlandst :D
grapje ik zou het niet weten .........
mijn antwoord............als je een hond als huisdier hebt. Want ik ken geen enkele marokkaan met een hond thuis. Op het platteland kan het weer wel, maar das omdat we ook een hond in marokko hebben.... :p
tatouzient
26-09-2002, 20:39
een marokkaan is vernederlands als hij zich zelf ni meer is, als hij geen waarde ni meer hecht aan zijn cultuur, aan zijn familie, als hij de taal ni meer spreekt (beheerst), etc...
bisous :zwaai:
Ik denk als iemand zijn "roots" verloochent en zijn achtergrond ook als achtergrond HOUDT.
Eerlijk gezegd bestaat het niet echt: vernederlandst. Wat is dat? Staat het in de woordenboek? Bestaat dat woord wel?
:confused:
Safira75
26-09-2002, 21:02
Origineel gepost door Tifah
Ik denk als iemand zijn "roots" verloochent en zijn achtergrond ook als achtergrond HOUDT.
Eerlijk gezegd bestaat het niet echt: vernederlandst. Wat is dat? Staat het in de woordenboek? Bestaat dat woord wel?
:confused:
wat is roots verloochenen? waar blijkt dat uit?
Nounousa
26-09-2002, 22:43
Als je geen moslim meer bent, als je niks meer geeft om je achtergrond en geloof, als je niks weet over je achtergrond en je geloof, gewoon als je geen interese meer hebt
M3ha salama
'Hind :zwaai:
Jemal2002
26-09-2002, 22:48
Origineel gepost door Hindje
Als je geen moslim meer bent, als je niks meer geeft om je achtergrond en geloof, als je niks weet over je achtergrond en je geloof, gewoon als je geen interese meer hebt
M3ha salama
'Hind :zwaai:
dan ben je toch niet vernederlandst????
dan ben je gewoon ontspoord.......en heb je geen richtlijn meer
wat heeft niet moslim zijn, niet om je achtergrond geven met vernederlandst te maken.
ik val je niet aan maar ...het klinkt een beetje raar?
yedjis_ennador
26-09-2002, 23:26
Iemand is vernederlandsT als hij/zij zichzelf Nederlander noemt Ipv Marokkaan KLaaaaaaaR PoenT auT!!! :nerd:
Ik vind buitenlanders 'vernederlandst' wanneer ze overijverig in de weer zijn om bij NL'ers in de smaak te vallen. In gesprekken regelmatig benadrukken dat 'zij' niet zo zijn als die anderen. Dit verschijnsel zie je overigens bij meerdere nationaliteiten, dus niet alleen bij Marokkanen.
Origineel gepost door JunkieXL
Ik vind buitenlanders 'vernederlandst' wanneer ze overijverig in de weer zijn om bij NL'ers in de smaak te vallen. In gesprekken regelmatig benadrukken dat 'zij' niet zo zijn als die anderen. Dit verschijnsel zie je overigens bij meerdere nationaliteiten, dus niet alleen bij Marokkanen.
Ja plus, wanneer men een discussie voert of iets zegt zonder daarbij te kijken of hetgeen hij of zij zegt in overeenstemming is met de islam.
Alcohol drinken, maar de alcohol zelf is niet wat ze vernederlandst maakt maar wanneer men het normaal vind dat deze alcohol drinkt en het eigenlijk net als Nederlanders ziet als normaal drankje.
Wanneer men spreekt in een discussie tussen een kafier en een moslim over een onderwerp waar de islaam al uitsluitsel over heeft gegeven, en men in deze discussie de kafier naar de mond praat i.p.v. datgeen te zeggen wat de islaam zegt.
Als men niet meer de marokaanse respekt voor ouders erkend.
Als men de woorden Salaam u3alaikum niet in acht neemt.
Als men emanicipatie gebruikt i.p.v. de delijkheid van man en vrouw bepaald in de koran.
Kortom:Als de gedachtegang van een persoon niet in overeenstemming meer is met de islaam dan is een persoon vernederlandst.
Safira75
27-09-2002, 06:58
Origineel gepost door ithran
Ja plus, wanneer men een discussie voert of iets zegt zonder daarbij te kijken of hetgeen hij of zij zegt in overeenstemming is met de islam.
Alcohol drinken, maar de alcohol zelf is niet wat ze vernederlandst maakt maar wanneer men het normaal vind dat deze alcohol drinkt en het eigenlijk net als Nederlanders ziet als normaal drankje.
Wanneer men spreekt in een discussie tussen een kafier en een moslim over een onderwerp waar de islaam al uitsluitsel over heeft gegeven, en men in deze discussie de kafier naar de mond praat i.p.v. datgeen te zeggen wat de islaam zegt.
Als men niet meer de marokaanse respekt voor ouders erkend.
Als men de woorden Salaam u3alaikum niet in acht neemt.
Als men emanicipatie gebruikt i.p.v. de delijkheid van man en vrouw bepaald in de koran.
Kortom:Als de gedachtegang van een persoon niet in overeenstemming meer is met de islaam dan is een persoon vernederlandst.
Maar dan zeg je dus dat vernederlandst betekent dat je geen "goeie" moslim zou zijn. Dat is wel heel onaardige naar Nederlandse moslims toe. Verder komen uit Marokko niet alleen moslims. Er wonen ook mensen met een andere religie.
Safira75
27-09-2002, 09:19
Origineel gepost door Emshoom
iemand die systematisch zijn afkomst ontkent, iemand die zijn "verleden" wist en enkel naar het HEDEN kijkt :D
en goede vriendin zei me ooit "zonder verleden geen toekomst" , das een waarheid als een koe !
Safira? sommigen gaan erg ver hoor, zo heb je bv marokkanen die nog enkel marokkaan zijn van naam en uiterlijk , that's it !
trouwens , dit "fenomeen" komt niet enkel voor bij marokkanen hoor .
het heeft heus niet enkel te maken met geloof, geloof ik :D , wat men ook moge zijn, moslim , hindoe, sikh , men hoort TROTS te zijn op waar men vandaan komt !
multiculturele samenleving, gemengde relatie's, das allemaal mooi en wel, maar toch kan /mag men zich nooit volledig wegcijferen ten gunste van 1 bepaald ras :D
wat mij betreft moet iedereen dat zelf weten. Ik geloof niet zo in je "hoort" dit of dat te doen. Dat is geen universele wet, slechts jouw mening. Of van wie het dan ook zegt.
Jezelf wegcijferen moet je uiteraard nooit doen. Maar wegcijferen betekent dat je iets wegstopt dat je eigenlijk niet weg wil stoppen, maar dat doe je dan toch voor een ander (of een groep anderen). Maar wat als je gewoon geen binding voelt met datgene wat je afkomst is. Niet dat je je ervoor schaamt, maar je voelt je er gewoon niet mee verbonden. Het lijkt wel alsof deze mogelijkheid niet erkend wordt.
Mensen hebben toch het recht om te kiezen wat hun identiteit is. Dat kan een ander toch niet voor ze bepalen.
Stel je bent in Nederland geboren en getogen. Je ouders hebben je met de Nederlandse taal opgevoed. Je spreekt je "eigen" taal niet zo goed. En wanneer je op vakantie bent in je "eigen" land voel je je ook echt een toerist. Dan is het toch logisch dat je je op z'n minst gezegd niet meer helemaal voelt passen in 1 hokje. Dan ben je op z'n minst uit 2 culturen. Dan zal je dus voor een gedeelte "vernederlandst" zijn.(of vervlaamst:)). Wat ik niet begrijp is waarom men daar zo op neerkijkt. Het is toch een logisch gevolg van in een ander land wonen dan waar je ouders zijn geboren??
Uiteindelijk wanneer iedereen hier genoeg generaties is, zal iedereen "vernderlandst" zijn. Zelfs diegene die zeggen compleet vast te houden aan hun originele cultuur zullen die een invulling geven die beinvloed is door Nederland. En mochten ze ooit terugkeren naar hun eigen land, dan zullen ze ook merken dat men hen daar Vernederlandst vindt :D
zinalady
27-09-2002, 21:56
iekke vind iemand VERNEDERLANDST......ALS DIE zijnof haar HAAR BLOND VERFd en blauwe lenzen neemt....ennuh zijn huid laat blijken jahhh dan is die zker weten vernederlandst! :D
nee hoor ik vind vernederdlandst ook zo iets raars ik bedoel wie legt er de grens van en nu ben je vernederlandst?! Kom op zeg als je hier bent opgegroeid dan is het gewoon bijna een feit dat je typische nederlandse normen en waarden gaat leren.....en ja wat je er mee doet dat is een andere vraag.....maar ik vind als je hier leeft dan mag je jezelf best een MAROKAANSE NEDERLANDSE NOEMEN!AND I'm damm proud off it..to be both! Ook al voelik me meer marokkaans.....toch voel ik me hier ook thuis! En nu kan ik de positieve kanten van een nederlandse in me hebben en ook de positieve kanten van een marokkaanse...dus WOW IN MIJN ZIT ER EEN EN AL POSITIEVITEIT!
bye bye beslama :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.