Bekijk originele versie : God van de islam.
Nou, jullie weten dat ik het boek lees van Karen Armstrong: Een geschiedenis van God, Vierduizend jaar jodendom, schristendom en islam
Ik ben nu een heel stuk in hoofdstuk 5: "Eenheid: de God van de islam" en dat hoofdstuk is echt een aanrader voor mensen die een helder en op feiten gebaseerde geschiedenis van de islam willen lezen.
Het hoofdstuk is helder geschreven, feitelijk maar ook met kennis van zaken. Het hoofdstuk ademt geen moment een sfeer van "tegen" of "achterlijk". Als ik moslim zou zijn, dan zou ik me na het lezen van dit hoofdstuk bijna trots voelen deel uit te maken van een gemeenschap met deze culturele achtergrond en met dit geloof.
Ik heb besloten dit hoofdstuk hier niet neer te zetten, daarvoor is het gewoon te lang en zou het me uren kosten het zo te bewerken dat ik het op deze site kan plaatsen.
Armstrong heeft voor haar boek hulp gekregen van veel geleerden. Zo ook heeft zij hulp gevraagd aan beroemde islam-geleerden bij het schrijven over de islam.
Het boek kost bij ECI 11 euro.
Scottie.
AlHoceima_Leila
07-01-2004, 18:45
Origineel gepost door Amazoeloe
Oei Kaaskop Scottie , wat een geweldige tip. 11 Euro ? Is jouw soort Kaaskoppen daar niet te gierig voor ?
:D
lady_arabia
07-01-2004, 19:11
Oei Kaaskop Scottie , wat een geweldige tip. 11 Euro ? Is jouw soort Kaaskoppen daar niet te gierig voor ?
Dit slaat nergens op..................... Meschien heeft Scottie na het lezen van hoofdstuk 5 wel gelezen dat discrimanitie in de Islam verboden is.
Nou, maar wat raar, ik lees een boek en wil daar graag iets over vertellen op deze site en nu word ik hier neergezet als iemand met kaas en 11 euro.
Ik begrijp die houding niet.
Ik breng een positief bericht over islam en een voor velen betaalbaar boek en zie?
Moddder is mijn deel.
In Nederland zeggen we dan: Het is boter aan de galg gesmeerd ...."
Maar ik snap het wel. Als het goed nieuws is over de islam mag dat alleen gebracht worden door een Marokkaan, is het nieuws slecht dan komt het van een Hollander, oprecht.
Nou, door die hoofddoek maakt voor mij geen blinddoek.
Vooruit, lezen, stelletje analfabeten dat jullie zijn ....
Scottie, 11 euro.
Aldus de man die het opgaf zijn volk te leren vechten.
Origineel gepost door Scottie
Nou, maar wat raar, ik lees een boek en wil daar graag iets over vertellen op deze site en nu word ik hier neergezet als iemand met kaas en 11 euro.
Ik breng een positief bericht over islam en een voor velen betaalbaar boek en zie?
Moddder is mijn deel.
In Nederland zeggen we dan: Het is boter aan de galg gesmeerd ...."
Maar ik snap het wel. Als het goed nieuws is over de islam mag dat alleen gebracht worden door een Marokkaan, is het nieuws slecht dan komt het van een Hollander, oprecht.
Nou, door die hoofddoek maakt voor mij geen blinddoek.
Vooruit, lezen, stelletje analfabeten dat jullie zijn ....
Scottie, 11 euro.
Mijnheer denkt dat hij alleen de Gezegdes en Spreekwoorden kent !
Je bent superieur Scottie gewoon volhouden !
en ze reageren op je Hypocriete en Huichelachtige gedrag
ze kennen je langer dan vandaag Slettie
Ga een endje spelen
Origineel gepost door jacko
Waarom niet?
Er wordt vanalles gezegd, geschreven over het westen en het christendom door Moslims en mensen uit het Midden-Oosten en Afrika.
Vind ik interressant om te weten....
Daar hoef je ook geen boodschap aan te hebben :)
lady_arabia
07-01-2004, 19:57
De positieve bericht van de Islam kende ik al heel lang via de Koran en de Soena. Maar vind het wel leuk dat je het post.
Fabolous
07-01-2004, 19:58
jullie moeten niet zo negatief zijn man......scottie zegt wat over een boek hij leest.....hij zegt wat positiefs erover, hij ziet in wat voor mooi religie wij hebben.....weet je wat verdiep je erin gozer, ga op zoek naar de echte waarheid en je ziet dan wel wat de islam voor jou betekent......
Origineel gepost door Fabolous
jullie moeten niet zo negatief zijn man......scottie zegt wat over een boek hij leest.....hij zegt wat positiefs erover, hij ziet in wat voor mooi religie wij hebben.....weet je wat verdiep je erin gozer, ga op zoek naar de echte waarheid en je ziet dan wel wat de islam voor jou betekent......
Jij kent Scottie niet :)
Origineel gepost door jacko
Waarom niet?
We zijn niet alleen buren als mens maar tegenwoordig ook gewoon echte buren.
Mekaar leren kennen is geboden.
Met zo een intentie heb je gelijk
Maar ik walg van Scottie !
Nou, het is toch zo? Je hoeft heus geen katholiek te worden om je te verheugen op de vergevingsgezindheid van dat geloof.
Je hoeft geen moslim te zijn, of te worden om te lezen hoe mooi die geschiedenis is, die ook nog eens zoveel overeenkomst laat zien met de geschiedenis van het joodse volk en dat Mozes ook een profeet was, net als Mohammed, de Profeet.
Natuurlijk is het goed, net als mijn bovenbuurman zegt, als moslims lezen over de geschiedenis van het christelijk geloof. Die strijd, de doden en gemartelden en hoe ingewikkeld die ontwikkeling was en is.
Dat staat de islam in het Westen ook te wachten. Stromingen, beginselstrijd, afsplitsingen en steeds weer vernieuwde ideeen, verklaringen en dogma's. De islam staat pas aan het begin sinds zij in het Westen wil wonen en bestaan.
Nee, ik ben voor uitwisseling van geschiedenis. Alleen dat kan leiden tot wederzijds begrip, kennis van en acceptatie in dit tijdsgewricht. Het is ons aller plicht!
Overigens, ik heb een keer de Bijbel gelezen, de Kinderbijbel en een keer geprobeerd de Koran te lezen. Dat lezen ging nog wel maar dat begrijpen, nee. Een mooi boek, vol mooie verhalen, maar voor mooie betekenisvolle verhalen hoef ik niet per se de Koran te lezen. De Bijbel overigens ook niet.
Scottie, gedeelde kennis is alle kennis.
Nou, het is hier gewoon een Vagevuur, een Marovuur wel te verstaan.
Lelijkerds dat jullie zijn, ga dat boek lezen.
Zucht.
Waar doe ik het nog voor ...
En voor Wolf of niets, moslims moeten niets, ze mogen, net als wij kiezen uit wat zij willen lezen en/of zien. En die parabel over paalzitten, mijn huisgenoot zegt dat paalzitten in Nepal is verboden tenzij je het doet om de weg te vinden.
Ik heb niet gezegd dat dit boek Het Boek is, maar alle kennis draagt bij. Dit boek gaat ook niet over de Koran, het beschrijft de geschiedenis van de islam en zoekt de overeenkomsten tussen de islam en het christendom en de Vedische godsdiensten zoals het Boedisme en het Hindoe-isme (7 miljoen gelovigen).
En dit hoofdstuk is mooi en helder. Zonder vooroordeel en feitelijk en met respect geschreven. De schrijfster is ter dege op de hoogte en kent het respect van het ene geloof voor het andere, zij was eerder kloosterlinge. Dat is iets wat je van veel novices hier nog niet kunt zeggen.
Scottie.
Nou, Achmad, dank je wel voor je hassanat. Ik heb geleerd dat dat een kompliment of een aanmoediging is.
En weet je wat, als ze zo koppig en naar blijven doen, dan zet ik dat hoofdstuk hier gewoon neer. Als huiswerk. En dan overhoor ik ze volgende maandag. Geen overeenkomst gezien tussen Mozes en de Profeet? Geen gym en honderd keer opschrijven: "De Profeet en Mozes zij als broers".
Scottie.
lady_arabia
07-01-2004, 22:39
Nou, Achmad, dank je wel voor je hassanat. Ik heb geleerd dat dat een kompliment of een aanmoediging is.
En weet je wat, als ze zo koppig en naar blijven doen, dan zet ik dat hoofdstuk hier gewoon neer. Als huiswerk.
Scottie.
Ik zou het leuk vinden als je het hoofdstuk publiceert ben erg benieuwd
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.