Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Depressief????

Pagina's : [1] 2

Angel_82
07-01-2004, 11:16

Hallo allemaal, Ik zit met een probleempje en hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen. Sinds een paar weken voel ik me niet meer zo goed. Ik heb geen zin meer om naar mn werk te gaan.... heb gewoon nergens zin meer in. Ik ben de hele dag moe.... etc. Liefs blijf ik de hele dag thuis op de bank voor de tv. Ik heb het toen ook met mijn man besproken, en wij dacht dat t kwam doordat ik de afgelopen tijd veel en hard heb gewerkt. Mijn man stelde voor om eens een weekje thuis te blijven en lekker nix doen. Omdat wij een eigen bedrijf hebben, was dat wel makkelijk geregeld. Dus dat weekje bleef ik thuis, maar het werd alleen maar erger.. Het geen zin hebben in iets nam toe, de vermoeidheid nam toe..... Toen ben ik weer aan t werk gegaan... en dat viel me helemaaaaaaaal tegen! Na een paar dagen werken zit ik nu weer thuis.... Ik heb geen zin om naar buiten te gaan, heb geen zin om met vriendinnen iets te gaan doen.... heb nu niet eens zin om op bezoek te gaan of bezoek te ontvangen. Mijn man die steunt me in alles en vind deze situatie ook vervelend... Hij is bang dat het aan hem ligt. Maar dat is helemaal niet zo. Ik ben hartstikke blij met m, maar kom maar niet van dit gevoel af. Gister ben ik naar een vriendin gegaan en wilde dit met r bespreken. Maar ze begreep t niet. Ze zei: je hebt alles wat een vrouw zich wensen kan, wat ben je dan aan t zeuren! Dat schoot ook niet op.. dus ik heb gisteravond een zelfdepressietest gedaan hier op het internet. En ja hoor... ik ben depressief... Ik ga donderdag naar de dokter.... maar heb begrepen dat ik gewoon depressiepilletjes krijg. Heeft hier iemand zelf eens in een depressie gezeten... Wat heb je er toen aangedaan... hoe lang heeft t geduurd en wat denk je dat de aanleiding was.... etc... Kan iemand zijn/haar ervaring met mij delen... want dit is echt niet leuk! Ik hoop dat ik snel reacties krijg. Je kan me ook pm-en Veel liefs Angel..

xxMoCrOgUrLxx
07-01-2004, 20:35
Salaam ---> ik ben ook depressief geweest en dat kwam doordat ik het altijd maar ook echt altijd te druk had ik weet hoe het voelt en hoe het is en ja je moet naar de dokter gaan die kan echt het beste er mee omgaan.. ik hoop dat je gauw van je depressie af bent ik ben er hamdolilah al van af ik hoop dat jij er ook vanaf komt heel veel groeten MoCrOgUrL

Angel_82
08-01-2004, 08:39
Origineel gepost door Gewoontjes Ik heb dat nooit gehad maar Depressie bij mensen is allemaal verschillend van hoelang het duurt. Ja dat weet ik. Ik denk dat iedereen wel de zelfde symptonen heeft, maar dat hoe langer je er mee w8 om er wat aan te doen, hoe erger de su\ituatie wordt. Toch bedankt voor je reactie Liefs Angel :zwaai:

Angel_82
08-01-2004, 08:41
Origineel gepost door xxMoCrOgUrLxx Salaam ---> ik ben ook depressief geweest en dat kwam doordat ik het altijd maar ook echt altijd te druk had ik weet hoe het voelt en hoe het is en ja je moet naar de dokter gaan die kan echt het beste er mee omgaan.. ik hoop dat je gauw van je depressie af bent ik ben er hamdolilah al van af ik hoop dat jij er ook vanaf komt heel veel groeten MoCrOgUrL Salaam xxMoCrOgUrLxx Dank je voor je reactie. Ben blij voor je dat je er gelukkig vanaf bent. Doet me goed dat te horen. En ja, ik denk zelf ook dat ik een beetje overworked ben... Ik doe het nu in ieder geval lekker rustig aan en dan zie ik wel hoe lang het duurt voordat ik er bovenop ben. Liefs Angel..

Zoelfa
08-01-2004, 09:33

[QUOTE]Origineel gepost door Angel_82 Beste Angel, Als ik zo je verhaal lees, dan denk ik zelf aan een burn-out dan een depressie. In principe hangt het allemaal een beetje samen, maar een burn-out is meer als je een overwerkt bent en de afgelopen periode te druk bent geweest op het werk en 3 dingen tegelijk doet! Dan geeft je lichaam en je geest een signaal dat je niet meer kan, en dan uit het zich in somberheid, nergens meer zin in, prikkelbaar en vermoeidheid en in het ergste geval ook hyperventilatie. Dus dan heb je direct ook lichamelijke klachten. Je zou aan je huisarts kunnen vragen of hij je kan doorsturen naar een haptonoom. Dat is ontspanningstherapie ( psychologisch fysiotherapeut). Je kan dat in goed overleg doen met desbetreffende haptonoom om het ookmet kalmeringstabletten doen.. (Liever geen medicatie). Tip: Ga je fysieke vermogens uitbreiden dmv zwemmen, tennissen etc. etc. en blijf vooral niet op de bank zitten want hoe langer je dat doet hoe hoger de drempel om nog iets te ondernemen! Succes, en bij vragen kun je mij altijd bereiken! Groetjes Z.

Zoelfa
08-01-2004, 09:35
Origineel gepost door ikwildood Meid, ik weet helemaal hoe je je voelt. Kijk maar even naar mijn naam. Oefff, als ik mensen tegenkom die blij zijn word ik gek. Lekker ontwijken die handel. Het enige wat uit mijn mond komt is 'ik wil dood'. Hoe het komt? Ik heb gewoon geen leven, ik heb geen vrienden, ik heb geen geld, nou wat zal ik zeggen: wat heb ik eigenlijk wel... Wat haat ik dit leven toch, n3el al7ayat. Beste..., Wordt het niet eens tijd dat je je klachten serieus neemt? Groetjes Z.

Angel_82
08-01-2004, 10:51
Origineel gepost door Zoelfa [QUOTE]Origineel gepost door Angel_82 Beste Angel, Als ik zo je verhaal lees, dan denk ik zelf aan een burn-out dan een depressie. In principe hangt het allemaal een beetje samen, maar een burn-out is meer als je een overwerkt bent en de afgelopen periode te druk bent geweest op het werk en 3 dingen tegelijk doet! Dan geeft je lichaam en je geest een signaal dat je niet meer kan, en dan uit het zich in somberheid, nergens meer zin in, prikkelbaar en vermoeidheid en in het ergste geval ook hyperventilatie. Dus dan heb je direct ook lichamelijke klachten. Je zou aan je huisarts kunnen vragen of hij je kan doorsturen naar een haptonoom. Dat is ontspanningstherapie ( psychologisch fysiotherapeut). Je kan dat in goed overleg doen met desbetreffende haptonoom om het ookmet kalmeringstabletten doen.. (Liever geen medicatie). Tip: Ga je fysieke vermogens uitbreiden dmv zwemmen, tennissen etc. etc. en blijf vooral niet op de bank zitten want hoe langer je dat doet hoe hoger de drempel om nog iets te ondernemen! Succes, en bij vragen kun je mij altijd bereiken! Groetjes Z. Beste Zoelfa, Dank je voor je reactie. Eerst dacht ik ook aan een burn-out, totdat ik die depressiezelftest had gedaan. Die gaf aan dat ik dus goed in een depressie zat. Heb verder de sympthonen opgezocht en die komen overeen met hoe ik me voel etc. Misschien is het incombinatie met, ik weet t niet. Heb inderdaad het laatste half jaar, lange dagen gemaakt. Ik weet het niet. Hoop dat een gesprek met de dokter of psycholoog me meer duidelijk kan geven. IK had vandaag een afspraak bij de dokter, maar de afspraak vanochtend af moeten zeggen omdat er iets dringends tussen kwam. Helaas :( En ik heb nog nooit van een haptonoom gehoord.... Ik zal het er zeker naar vragen bij de dokter. Sporten deed ik ook erg veel. Ik sporte 3 avonden in de week. En een lange tijd (door mn werk) ben ik helemaal gestopt. 2 weken geleden, ben ik een avondje met mn man gaan zwemmen. Ik moet je zeggen dat het me echt goed deed. Maar zoals ik al eerder zei: de wil en de energie is er niet meer. Dat maakt t een stuk ingewikkelder om van die rotbank af te komen.. :( Veel liefs Angel :zwaai: Ps: is een depressie (of een burn-out) jou ook overkomen?

saidaoujdia
08-01-2004, 11:57
meskienaaa gewoon volo houden en ga eens langs bij imam? wie weet is er iets aqnders mis? sterkte :zwaai:

Angel_82
08-01-2004, 12:03
Origineel gepost door saidaoujdia meskienaaa gewoon volo houden en ga eens langs bij imam? wie weet is er iets aqnders mis? sterkte :zwaai: Hoi meid, dank je voor je reactie. Dat van die imam enzo, heb ik vaker te horen gekregen. Ik zeg je eerlijk, ik krijg al de kriebels als ik er aan denk. Ik vind zoiets gewoon zo eng. Wat ik te horen heb gekregen is dat de meeste imams dan gelijk beginnen over sihr enz.. Vind het een beetje een eng onderwerp en weet niet echt of ik het allemaal moet geloven. Ben jij zelf wel eens bij een imam geweest? Veel liefs Angel.. :zwaai:

lilchakir
08-01-2004, 12:22
ik lees heel veel herkenbaren stukken uit je verhaal ik ben ook jaren lang depresief alleen bij mee is dat ik er niet aan toe wil geven ik heb een tijdje bij het riagg gelopen dat ik daar alleen nog zieker werd als ik daar van terug kwam ze gaan graven naar dingen die je heeel ver weg hebt gestopt waar je zelf bewust niks meer over wist maar mijn huis arts had me anti depresieva voorgeschreven maar dat was voor mij ook niks om dat ik 9 van de 10 pillen niet in nam dan kan je maar beter stoppen . ik ben zelf een heel druk mens heb mijn huis houden met man en 3 kinderen 2pubers en een peuter mijn gezond heid is denk ik de reden dat ik me ook niet zo lekker voel maar ik heb daar geen verklaring voor ik heb mijn piek en dal momenten maar het meeste toch dal ik heb bijna nergens zin in het liefst ben ik ook de hele dag binnen en dan met de overgordijnen dicht het is soms zo erg dat als ik mijn bed uit kom dat ik dan al moe ben voor wat de dag me gaat brengen maar even goed ik ga toch door je zal wel moeten elhamdoulilah ik hoop dat het jij ook de inerlijke rust terug zaal krijgen en dat het allemaal maar een moment opname is dat geld voor iedereen trouwens ik hoop echt dat het maar tijdelijk . :zwaai:

Angel_82
08-01-2004, 12:36
Origineel gepost door lilchakir ik lees heel veel herkenbaren stukken uit je verhaal ik ben ook jaren lang depresief alleen bij mee is dat ik er niet aan toe wil geven ik heb een tijdje bij het riagg gelopen dat ik daar alleen nog zieker werd als ik daar van terug kwam ze gaan graven naar dingen die je heeel ver weg hebt gestopt waar je zelf bewust niks meer over wist maar mijn huis arts had me anti depresieva voorgeschreven maar dat was voor mij ook niks om dat ik 9 van de 10 pillen niet in nam dan kan je maar beter stoppen . ik ben zelf een heel druk mens heb mijn huis houden met man en 3 kinderen 2pubers en een peuter mijn gezond heid is denk ik de reden dat ik me ook niet zo lekker voel maar ik heb daar geen verklaring voor ik heb mijn piek en dal momenten maar het meeste toch dal ik heb bijna nergens zin in het liefst ben ik ook de hele dag binnen en dan met de overgordijnen dicht het is soms zo erg dat als ik mijn bed uit kom dat ik dan al moe ben voor wat de dag me gaat brengen maar even goed ik ga toch door je zal wel moeten elhamdoulilah ik hoop dat het jij ook de inerlijke rust terug zaal krijgen en dat het allemaal maar een moment opname is dat geld voor iedereen trouwens ik hoop echt dat het maar tijdelijk . :zwaai: Hoi meid, ik heb je reactie gelezen, en zo gaat t nou precies bij mij! Soms ben ik een hele dag bezig met iets waar je normaal een half uur over doet. Zodra ik kans zie om te zitten doe ik dat. En inderdaad, als ik uit bed kom ben ik hartstikke moe. Net of ik dagen hard getrained heb :rolleyes: Mag ik vragen wat je man ervan vindt? Hoe hij daarmee omgaat? En ik begrijp dat jij eigenlijk geen medicijnen slikt en ook niet meer naar de dokter/psycholoog gaat. Liefs Angel

lilchakir
08-01-2004, 14:24
nou meid wat moet ik zeggen mijn man vindt het natuurlijk niks om mij zo te zien hij was tenslotte getrouwdt met een spontaan el leuk persoon. en nu iedere dag een andere steming heeft maar hij vindt dat ik in marokko moet zijn voor genezing om dat hij denkt dat het met shor te maken zou kunnen zijn maar en vindt ook dat ik vanaf ik ik terug ben uit marokko een heel ander persoon ben geworden ik vindt zelf namelijk ook dat het zo is maar het kan natuurlijk toeval zijn mijn man ziet het af en toe ook niet meer zitten met mij maar hij zegt ook zo vaak dat het is om dat hij weet met wie hij getrouwdt is en dat ik niet altijd zo ben geweest het meeste dip heb ik wanneer het een beetje mistig begint te worden of in de herfst dan is het echt erg maar meid niet bij de pakken neer zitten en er voor gaan. :confused: hoor wie het zegt dat is ik wens je het alle beste toe en laat weten wat de dokter heeft gezegd en wel gaan he groetjes en heel veel kusjes :zwaai:

Angel_82
08-01-2004, 14:58
Jeetje, dat veranderd de zaak inderdaad als dat het is. Misschien is het dan wel verstandig om hulp te zoeken in Marokko. Meid, ik leef echt met je mee. Ik ben blij dat je man ondanks alles je toch blijft steunen... Lieverd, heb gewoon veel sbar en indien dat de oorzaak is probeer er in Marokko wat aan te doen. Heel veel sterkte... Liefs Angel

Zoelfa
14-01-2004, 14:34
Origineel gepost door Angel_82 ingewikkelder om van die rotbank af te komen.. :( Veel liefs Angel :zwaai: Ps: is een depressie (of een burn-out) jou ook overkomen? [/B] Hoi Meid, Ik kan niet zeggen dat ik een soortgelijke situatie heb meegemaakt, maar enige klachten komen wel overeen met wat jij schetst. Ik ben vanwege mijn sexuele voorkeur door velen in de steek gelaten, en aangezien ik een persoon ben die veel waarde hecht aan gezelligheid en altijd mensen om mij heb, was het een harde klap die ik moest verwerken. Blijkbaar konden mijn familie een vrienden niet tegen de waarheid, dat ik never met een man thuis zal komen! Dit ligt ook gevoelig bij onze marokkaanse gemeenschap! Helaas, maar ik ben er nu veel sterker uitgekomen en hamdoeliliah gaat het mij met alles goed af! Groetjes.

Angel_82
14-01-2004, 14:50

Ik ben blij dat het nu in ieder geval beter gaat. Maar heb je daar wat aan gedaan, ben je naar een dokter geweest, of heb je alles op eigen houtje gered??? Als ik teveel vraag moet je t zeggen hoor.. Liefs Angel

Pagina's : [1] 2