Bekijk originele versie : Werken is heerlijk
Wat een discussie hier over werken of niet.
Iedereen moet doen wat hem het beste lijkt, maar wat ik heeel vaak om me heen zie, is dat vrouwen toch nog steeds heel veel onder druk staan van hun mannen. Ze worden zo erg gemanipuleerd dat ze zelf gaan geloven dat het zo hoort. Ik vind dat je moet gaan werken als je dat leuk vind, vind jehet niet leuk, moet je lekker thuisblijven. Ik weet het klinkt simpel, ik weet ook dat er vaak omstandigheden zijn waardoor het niet gaat.
Ik heb 2 kinderen en werk 4 dagen in de week. Ik geniet zo ontzettend van mijn werk en vind het ook heerlijk om thuis bij mijn kids te zijn. Mijn kinderen zijn altijd bij oma. Hun oma is heel gelovig, die brengt ze echt veel dingen bij. Daar ben ik heel blij mee, want oma kan het zelfs beter dan mij. Mijn man doet echt veel in het huishouden en aangezien ik niet gek ben op het huishouden doen, komt dat goed uit. In het begin vond mijn man dat ik thuis moest blijven zodra er kinderen zouden zijn. Ik vond het helemaal Niets, maar had me erbij neergelegd. Maar toen ik eenmaal mijn eerste kindje had, begon ik me heeel erg te vervelen, wilde dolgraag weer aan het werk. Had echt teveel tijd omhanden. Mijn dochtertje ging ook naar de peuterspeelzaal. Als mijn man thuis kwam, had ik nog zoveeel energie en hij was dan uitgeput. Dat ging gewoon niet goed. Toen hebben we afgesproken dat ik weer zou proberen te werken. Dat beviel ons beiden erg goed. Ik zou het voor geen goud willen inruilen zoals het nu gaat en vroeger.
Ik maak carriere en breng mijn kinderen goed op. In mijn vrije tijd doe ik echt veel met mijn kids.
Wat de Islam betreft, zelfs Khadischa ( vrouw van de profeet sws) die werkte en ze handelde nog wel met mannen. Ik weet dat je niet met mannen mag werken. Ik werk in de ICT, maar ben nooit alleen met een man in een ruimte. Zelfs tijdens beoordelingsgesprekken, mijn baas is een vrouw.
Origineel gepost door seloua5
Wat de Islam betreft, zelfs Khadischa ( vrouw van de profeet sws) die werkte en ze handelde nog wel met mannen. Ik weet dat je niet met mannen mag werken. Ik werk in de ICT, maar ben nooit alleen met een man in een ruimte. Zelfs tijdens beoordelingsgesprekken, mijn baas is een vrouw.
Dat jij werkt mag je zelf weten, maar je moet wel weten dat Khadischa (radia lahoe 3anha) niet met mannen handelde. Zij huurde altijd iemand die ze kon vertrouwen. deze persoon ging dan voor haar zaken doen en verdeelde de winst met haar.
Als je de biografie van deze vrouw (radia lahoe 3anha) niet kent, wil ik het graag weten. Ik ben bereid je alles over haar te vertellen.
Salaam alaikoem
Ik wil wel meer weten over deze vrouw, dus als jij het me wil vertellen graag.
Ik ga nu college volgen, Straks incha laah.
Origineel gepost door seloua5
Wat een discussie hier over werken of niet.
Iedereen moet doen wat hem het beste lijkt, maar wat ik heeel vaak om me heen zie, is dat vrouwen toch nog steeds heel veel onder druk staan van hun mannen. Ze worden zo erg gemanipuleerd dat ze zelf gaan geloven dat het zo hoort. Ik vind dat je moet gaan werken als je dat leuk vind, vind jehet niet leuk, moet je lekker thuisblijven. Ik weet het klinkt simpel, ik weet ook dat er vaak omstandigheden zijn waardoor het niet gaat.
Ik heb 2 kinderen en werk 4 dagen in de week. Ik geniet zo ontzettend van mijn werk en vind het ook heerlijk om thuis bij mijn kids te zijn. Mijn kinderen zijn altijd bij oma. Hun oma is heel gelovig, die brengt ze echt veel dingen bij. Daar ben ik heel blij mee, want oma kan het zelfs beter dan mij. Mijn man doet echt veel in het huishouden en aangezien ik niet gek ben op het huishouden doen, komt dat goed uit. In het begin vond mijn man dat ik thuis moest blijven zodra er kinderen zouden zijn. Ik vond het helemaal Niets, maar had me erbij neergelegd. Maar toen ik eenmaal mijn eerste kindje had, begon ik me heeel erg te vervelen, wilde dolgraag weer aan het werk. Had echt teveel tijd omhanden. Mijn dochtertje ging ook naar de peuterspeelzaal. Als mijn man thuis kwam, had ik nog zoveeel energie en hij was dan uitgeput. Dat ging gewoon niet goed. Toen hebben we afgesproken dat ik weer zou proberen te werken. Dat beviel ons beiden erg goed. Ik zou het voor geen goud willen inruilen zoals het nu gaat en vroeger.
Ik maak carriere en breng mijn kinderen goed op. In mijn vrije tijd doe ik echt veel met mijn kids.
Gelijk heb je. Ik heb zelf 3 kinderen en ik werk ook 4 dagen in de week. En het gaat uitstekend. Op de andere forums wordt de werkende vrouw met kinderen bijna altijd sterk veroordeeld. Maar ik vind dat ieder vrouw voor zich moet uitmaken hoe zij haar leven leidt.
:zwaai:
SabroenDjamiel
08-01-2004, 22:50
Origineel gepost door aliyaah
Gelijk heb je. Ik heb zelf 3 kinderen en ik werk ook 4 dagen in de week. En het gaat uitstekend. Op de andere forums wordt de werkende vrouw met kinderen bijna altijd sterk veroordeeld. Maar ik vind dat ieder vrouw voor zich moet uitmaken hoe zij haar leven leidt.
:zwaai:
Gelijk heb je iedereen moet 't zelf weten....Maar ik denk dat tegenwoordig alles om "luxe" draait daarom willen de vrouwen ook blijven werken....Koophuis, 2 auto's voor de deur, leuk ingericht huisje, tsjaa kost allemaal geld, dus moet je wel met zn tweeen blijven werken wil je 't financieel rond krijgen....Persoonlijk ben ik geen voorstander voor een (full-time) werkende moeder, een moeder behoort (full-time) aanwezig te zijn voor haar kinderen en ze niet ergens te dumpen omdat geld blijkbaar een grotere rol speelt als de eigen kroost....Enfin beiden blijven werken om te overleven, is weer een ander verhaal....
werken werken daar word je alleen maar ziek van
Het ligt denk ik ook aan het soort werk dat je doet. Ik zou het denk ik niets vinden om in een supermarkt of schoonmaak te werken. Dan zou ik wel thuis willen blijven. Ik denkd at het leuk is om te blijven werken als je je werk echt leuk vind of om te overleven.
Ik zelf ben zeer tevreden met mijn werk. Ik heb een baan als systeem beheerder, kan mijn tijd indelen zoals ik het wil. Zelfs het werk wat er moet gebeuren is leuk. Daarnaast heb ik ontzettende leuke collega's, die praktisch hartvriendinnen zijn geworden. Ik kan hier lachen en tot rust komen als het nodig is.
Mijn kinderen laat ik goed verzorgd achter en de tijd wat we samen doorbrengen is echt kwaliteit tijd. Terwijl als ik constant thuis zou zitten, dan zou ik sneller boos worden op ze. Omdat ik nu helemaal ontspannen thuis kom, kan ik meer hebben van mijn 2 kinderen. Dat je ontspannen van je werk thuis komt, dat klinkt misschien raar en lang niet iedereen kan dat zeggen. Ik heb hiervoor gedetacheerd gewerkt en bij de ene baan was het leuker dan bij de andere. Er zijn momenten geweest dat ik het ook zat was dat werken. Op de lange duur gaat het erom dat je gewoon DE BAAN moet vinden die bij je past.
Daarnaast is het natuurlijk mooi meegenomen dat je ook een centje bij verdient. Kun je alles veroorloven wat je hart wil en de kinderen alles geven wat ze nodig hebben en sparen voor de kinderen zodat ze later kunnen studeren en ook een leuke baan kunnen krijgen.
Origineel gepost door Nawera
Gelijk heb je iedereen moet 't zelf weten....Maar ik denk dat tegenwoordig alles om "luxe" draait daarom willen de vrouwen ook blijven werken....Koophuis, 2 auto's voor de deur, leuk ingericht huisje, tsjaa kost allemaal geld, dus moet je wel met zn tweeen blijven werken wil je 't financieel rond krijgen....Persoonlijk ben ik geen voorstander voor een (full-time) werkende moeder, een moeder behoort (full-time) aanwezig te zijn voor haar kinderen en ze niet ergens te dumpen omdat geld blijkbaar een grotere rol speelt als de eigen kroost....Enfin beiden blijven werken om te overleven, is weer een ander verhaal....
het draait bij mij absoluut niet om luxe.., maar om iets te doen waar ik me lekker en goed bij voel . In principe kun je ook heel goed met een salaris leven en ik geef niks om dure dinegn of wat dan ook...maar als ik alleen maar thuis zit wordt ik chagerijnig..en daar zit niemand op te wachten en ik dump mn kind absoluut niet...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.