Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Duits Ausfuhrkennzeichen aanvragen waar?? Help.

malikab
12-06-2008, 18:02

Hallo,, Ik heb even een dingend vraagje ik hoop dat enige onder ons mij kunnen helpen. Ik heb ongeveer een maand geleden een auto in duitsland gekocht, daar heb ik toen een 5 dagen kenteken (incl. verzekeringer) gezet, dit was toen geregeld door de dealer waar ik de auto heb gekocht. Sinds dat het kenteken was verlopen, heb ik de auto in een garage gezet, maar nu wil ik hem er graag weer uithalen en opnieuw een kenteken voor 5 dagen er onder zetten en vervolgens een kenteken voor 3 maanden om er zo meer naar marokko te rijden. Het probleem is alleen, ik weet niet waar ik deze kan halen of aanvragen. Toen ik de auto kocht was dit geregeld door de dealer nogmaals, maar nu heb ik geen zin om weer helemaal naar hem toe te rijden, dat was namelijk 500km, ik woon 100km van de grens van duitsland dus ik rij liever daarheen. Dus om een lang verhaal kort te maken, wie kan mij helpen door te vertellen waar ik een duits exportkentken kan aanvragen? wat is eventueel de naam van deze instelling die deze kentekens aanbied dan kan ik verder via het internet zoeken. alvast bedankt voor jullie hulp!

0318
12-06-2008, 20:41
Daarvoor moet je naar het Strassenverkehrsamt van het Kreis(gemeente) waar je de auto gekocht hebt. Voor het aanvragen van het export kenteken zul je in principe de auto bij je moeten hebben. Let er op dat de TUV en AU nog geldig moeten zijn! De verzekering die bij het exportkenteken zit is in heel Europa geldig, dus ook Nederland. De volgende documenten heb je nodig: - Geldig identiteitsbewijs van de toekomstige eigenaar of een paspoort met een uittreksel van de Burgerlijke Stand. - Tüv en AU bewijs - De autopapieren (Fahrzeugbrief, Fahrzeugschein of Zulassungsbescheinigung Teil I und Teil II) wat voor een auto heb je gekocht als ik vragen mag..en was het de 500 km rijden waard? succes..

malikab
13-06-2008, 01:19
Daarvoor moet je naar het Strassenverkehrsamt van het Kreis(gemeente) waar je de auto gekocht hebt. Voor het aanvragen van het export kenteken zul je in principe de auto bij je moeten hebben. Let er op dat de TUV en AU nog geldig moeten zijn! De verzekering die bij het exportkenteken zit is in heel Europa geldig, dus ook Nederland. De volgende documenten heb je nodig: - Geldig identiteitsbewijs van de toekomstige eigenaar of een paspoort met een uittreksel van de Burgerlijke Stand. - Tüv en AU bewijs - De autopapieren (Fahrzeugbrief, Fahrzeugschein of Zulassungsbescheinigung Teil I und Teil II) wat voor een auto heb je gekocht als ik vragen mag..en was het de 500 km rijden waard? succes.. Ok duidelijk,,, maar wat bedoel je met Tüv en AU bewijs, of tenmiste wat houd het in. En de auto hoeft niet bij de aanvraag te zijn als het om een 5 dagen kenteken gaat, hij moet alleen aanwezig zijn als het om een kenteken met een rode strip gaat, aldus drie maanden. Het kenteken wat ik nodig heb, is een kenteken met een gele strip, aldus 5 dagen. Ik heb deze 2 keer gehad, een keer bij de aankoop van de auto en de tweede keer, heb ik de dealer waar ik de auto heb gekocht gebeld en gevraagd of dat hij een 5 dagen kenteken voor mij kon halen. Dat heeft hij toen voor mij geregeld, zonder dat de auto aanwezig was. Het gaat om een e320 amg, jawel t was de moeite wel waard ja de km's

Rico_19
13-06-2008, 01:57
Ok duidelijk,,, maar wat bedoel je met Tüv en AU bewijs, of tenmiste wat houd het in. En de auto hoeft niet bij de aanvraag te zijn als het om een 5 dagen kenteken gaat, hij moet alleen aanwezig zijn als het om een kenteken met een rode strip gaat, aldus drie maanden. Het kenteken wat ik nodig heb, is een kenteken met een gele strip, aldus 5 dagen. Ik heb deze 2 keer gehad, een keer bij de aankoop van de auto en de tweede keer, heb ik de dealer waar ik de auto heb gekocht gebeld en gevraagd of dat hij een 5 dagen kenteken voor mij kon halen. Dat heeft hij toen voor mij geregeld, zonder dat de auto aanwezig was. Het gaat om een e320 amg, jawel t was de moeite wel waard ja de km's TUV verklaring = hetzelfde als de APK geldigheid hier in NL.

RkeMpoe_Boy
15-06-2008, 19:03

`duitse Rdw