Bekijk originele versie : Help!! Boesefir/Geelzucht
Salaam,
beste mensen kan iemand mij helpen aan een nummer of adres waar ik mijn moeder kan brengen voor het insa allah genezen van geelzucht.
Wij hebben volgende week bruiloft van mijn zus en mijn ma kan niet naar maroc snel snel om daar genezing te zoeken, en ze is erg ziek en zwak dus ik vrees het ergeste op de bruiloft.
kan iemand mij aub helpen
wasalaam
een verdrietige dochter :traan1:
uppppppppppppppppppppppppp
geelzucht ga gewoon naar de huisarts die moet je verwijzen voor bloeprikken. en daaruit kan je het uitmaken of het echt geelzucht is.
is goed te verhelpen hoor.
geelzucht ga gewoon naar de huisarts die moet je verwijzen voor bloeprikken. en daaruit kan je het uitmaken of het echt geelzucht is.
is goed te verhelpen hoor.
nou samraa je hebt het verkeerd meid, mijn moeder heeft al 2 weken om de dag bloed geprikt en ze heeft geelzucht en dat is een virus en een virus heeft geen medicijn dus het is niet goed te verhelpen.. het moet vanzelf genezen en dat kan maanden duren...
er zijn mensen die met hulp van allah swt geelzucht kunnen verhelpen en daar wil ik met mijn moeder ook proberen je weet nooit waar chifa zit
wasalaam
ROMAISA23
12-06-2008, 21:13
hoi meid
er woont hier in utrecht in de wijk hoograven een vrouw die die je volgens mij daar wel mee kan helpen pm me maar dan geef ik je het nr van haar dochter
Geloof niet in die shour onzin, ga gewoon naar de dokter desnoods een ziekenhuis
AKER3IE_TJE
12-06-2008, 22:17
je moeder mag bij mij komen....
ik heb thuis ook een hocus pocus set van vroeger...
ewa ja kunnen we hocuspocussen :hihi:
Bin_lady
12-06-2008, 22:39
Salaam,
beste mensen kan iemand mij helpen aan een nummer of adres waar ik mijn moeder kan brengen voor het insa allah genezen van geelzucht.
Wij hebben volgende week bruiloft van mijn zus en mijn ma kan niet naar maroc snel snel om daar genezing te zoeken, en ze is erg ziek en zwak dus ik vrees het ergeste op de bruiloft.
kan iemand mij aub helpen
wasalaam
een verdrietige dochter :traan1:
Lieve sgat,
Ik heb zelf toen ik klein was geelzucht gehad in marokko, en toen ik hier kwam kreeg ik n antibiotica via n prik in t ziekenhuis en was volgens mij binnen n weekje of twee genezen. Maar zou je aanraden om snel naar de huisarts te gaan want na n maand of 2 kan je eraan overlijden. Dus ga naar de dokter en geen geleerde!
Umm_Benjamine
12-06-2008, 22:57
:moe: wesh denk je dat je grappig bent
emshoum19
12-06-2008, 23:34
Jij bent misselijkmakend.. toon beetje respect voor de zieken :jammer:
Geelzucht is indd een virus die heel moeilijk te genezen is. Mijn opa is er aan overleden heel lang geleden. Het schijnt indd dat het vanzelf over zou moeten gaan maar denk dat ze tegenwoordig wel iets hebben wat de genezing zou kunnen versnellen.. inshallah wordt ze snel beter..
Wat is hepatitis A?
Hepatitis A is een minder ernstige vorm van hepatitis die vooral bij kinderen voorkomt. Over het algemeen worden kinderen er niet erg ziek van. Volwassenen kunnen zich een tijd lang ziek voelen, variërend van enkele weken tot enkele maanden.
Hepatitis A gaat na verloop van tijd over en wordt dus nooit chronisch. Wie éénmaal hepatitis A heeft gehad, is er de rest van zijn leven immuun voor. Slechts in zeldzame gevallen verloopt een infectie met hepatitis A zeer ernstig en in dat geval is ziekenhuis opname noodzakelijk.
Wat is hepatitis B?
Hepatitis B is een ernstige leverontsteking, die wereldwijd veel voorkomt. De ziekte verdwijnt bij 90% van de besmette volwassenen binnen een half jaar. Daarna is men ook niet meer besmettelijk voor anderen. Bij ca. 10% van de volwassen patiënten met hepatitis B gebeurt dit echter niet, waardoor de infectie bij de persoon in kwestie chronisch wordt. Er zijn dan vaak geen klachten meer, maar men is wel besmettelijk voor anderen. We noemen dit een chronische hepatitis B infectie. Bij baby’s wordt hepatitis B, in tegenstelling tot bij volwassenen, in 90% van de gevallen chronisch omdat het afweersysteem bij baby’s nog niet goed ontwikkeld is. Chronische hepatitis B kan op den duur gepaard gaan met een lichte tot zeer ernstige leverontsteking. Uiteindelijk kan dit leiden tot levercirrose (verschrompeling van de lever) waardoor de lever minder goed gaat werken en waardoor de kans op leverkanker vergroot is. Dit zijn ernstige ziekten, die de dood tot gevolg kunnen hebben. Voor meer informatie hierover; zie onze brochures “levercirrose” en “kanker in de lever”.
Wat is hepatitis C?
Hepatitis C is een andere ernstige vorm van leverontsteking. Het hepatitis C virus is pas vanaf 1989 bekend en dit is een van de redenen waarom hepatitis C vrij veel voorkomt in ons land. Tot 1991 werd in Nederland bloed niet op de aanwezigheid van het hepatitis C virus onderzocht en daarom zijn veel hemofiliepatiënten en anderen die voor die tijd een bloedtransfusie kregen er mee besmet. Ook onder spuitende drugsgebruikers komt de ziekte heel veel voor.
Je kunt lange tijd besmet zijn zonder klachten te hebben; de schattingen lopen uiteen van 10 tot 20 jaar tussen het moment van besmetting en het tijdstip dat de ziekte zich openbaart. Acute hepatitis C geneest zelden: in 80% van de gevallen wordt de infectie chronisch en hierdoor kan de lever ernstig beschadigd raken. Bij 20% van de chronische hepatitis C patiënten leidt dit tot levercirrose wat kan leiden tot leverkanker. Soms is een levertransplantatie noodzakelijk. Voor meer informatie over levercirrose (leververschrompeling) en leverkanker kunt u onze specifieke brochures hierover bestellen (zie achter in deze brochure).
Er zijn ook mensen bij wie het virus sluimerend aanwezig blijft zonder veel ontstekingsverschijnselen; zij worden dus ‘drager’, maar er ontwikkelt zich geen levercirrose. Hun bloed blijft besmettelijk voor anderen, terwijl ze zelf nauwelijks hinder ondervinden. De ernst van de leverontsteking kan bij chronische
hepatitis C in de loop der tijd sterk wisselen.
http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.php?subgroep=21&rID=17&aID=11&char=H
Dus is de enige vraag die overblijft, heeft je moeder A, B of C?
Ik heb zelf A gehad, en dat gaat vanzelf over. het enige dat ik er aan over heb gehouden zijn gele ogen!
Beterschap!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.