Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : gezamelijke inkomen

Pagina's : [1] 2

missholland
06-01-2004, 20:03

ik stel deze vraag aan getrouwde dames die ook werken wie betaalt de rekeningen bij jullie en wie doet de boodschappen en wie spaart er. bij mij en mijn man betaalt hij het grootste gedeelte omdat hij meer verdient ik spaar voor onze vakantie hij ook en ik koop ook spullen voor onze huis en doe afentoe boodschappen . mijn geld is meestal al na de eerste week al op . dan vraag ik meestal aan me man ik ver dien ook niet zoveel omdat ik nog twintig ben ik werk 30 uur en werk om het weekend en afentoe feestdagen en verdien verschillend de ene maand wat meer en de andere maand wat minder hangt er vanaf of ik veel feestdagen heb gewerkt . 850 of 950 euro netto groetjes :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :Iluvu: :

seloua5
07-01-2004, 09:43
Bij ons is het zo dat wij het gezamelijke bedrag wat we verdienen berekenen, vervolgens alle rekeningen d'r af trekken en vervolgens de rest sparen. Wij sparen voor een huisje of appartementje in Marokko. Mijn man verdient zo'n 16,17-en soms 1800 euro per maand (hangt v.d overuren af) en ik verdien 2100 euro. We hebben wel hele hoge lasten, maar we kunnen alhamdoellilah nog wel wat opzij zetten.

Saloua1978
07-01-2004, 16:16
Mijn man betaalt alles. Mijn salaris is net genoeg voor mezelf en ik help mijn ouders.

ChOcOtOfFfF
07-01-2004, 22:28
ik ben verloofd maar als je trouwt kun je toch alles samen doen? Ik bedoel je vertrouwt elkaar toch, gewoon in 1 pot eerst de vaste lasten betalen ervan, dan het noodzakelijke zoals boodschappen of een kapotte wasmachine en dan nog wat geld om dingen te ondernemen samen. Zo zie ik het voor me :zwaai:

Saloua1978
08-01-2004, 11:58

Nou nee daar ben ik het niet mee eens, tenzij mijn man niet genoeg zo verdienen en ik maar een beetje met mijn geld aan het spelen ben dan is het een ander verhaal. Maar ik vnd het gewoon de verantwoordelijkheid van de man om de vrouw te onderhouden en niet andersom.

Bleu_Sky
09-01-2004, 12:41
Ik verdien meer dan mijn vriend, dus wij delen alles gelijk.... Ik vind dat als je samen een huis hebt je er ook samen voor moet betalen. En persoonlijk wil ik niet afhankelijk zijn van mijn partner.... En het idee dat hij mij moet onderhouden vind ik hopeloos ouderwets!

Saloua1978
09-01-2004, 13:22
Ik ben absoluut niet afhankelijk van mijn man want ik werk en verdien mijn eigen geld. Maar als mijn man genoeg verdient voor ons beide waarom zou ik dan meehelpen?? Ik ga hem toch niet onderhouden..? Ik weet niet maar ik voel me er gewoon niet prettig bij als ik financieel mee help tenzij het natuurlijk hard nodig is maar el hamdoullilah daar is geen sprake van.

saffa3
09-01-2004, 13:36
Origineel gepost door Saloua1978 Ik ben absoluut niet afhankelijk van mijn man want ik werk en verdien mijn eigen geld. Maar als mijn man genoeg verdient voor ons beide waarom zou ik dan meehelpen?? Ik ga hem toch niet onderhouden..? Ik weet niet maar ik voel me er gewoon niet prettig bij als ik financieel mee help tenzij het natuurlijk hard nodig is maar el hamdoullilah daar is geen sprake van. wat raar!! voelen jullie je dan niet samen verantwoordelijk voor jullie huishouden..dus jij betaalt geen enkel rekening?? Wat doe je dan met je geld als ik vragen mag??? Ik en mn man doen helemaal niet moeilijk over geld we betalen gewoon onze rekeningen samen en wat overblijft sparen we..ik ga echt niet moeilijk doen over geld..het is maar geld!

Saloua1978
09-01-2004, 13:48
Ja maar daar gaat het ook helemaal niet om dat ik moeilijk doe maar hij verdient genoeg voor de rekeningen en daarnaast spaart hij een flink bedrag dus we leven absoluut niet krap op zijn salaris dus heb ik zoeits van waarom zou ik dan nog meehelpen. Hij verdient het dubbelde dan ik en overigens werk ik 4 dagen. Wat ik met mijn geld doe is ik spaar een vierde , een vierde zet ik op een spaarrekening, een vierde geef ik aan mijn ouders ( die hebben het hard nodig) en de laatste vierde is voor mezelf zoals kleding verzorging blabla.. Ben ik nou echt de enige??? In mijn omgeving zie ik eigenlijk niets anders tenzij hun mannen een mager inkomentje hebben.

Saloua1978
09-01-2004, 13:51
Verkeerde berekening haha.. Kun je nagaan. Ik bedoel een derde spaar ik , een derde geef ik aan mijn ouders en de andere derder is voor de uitgave daar valt ook mijn verzekering, telefoon e.d. onder

saffa3
09-01-2004, 14:04
Origineel gepost door Saloua1978 Ja maar daar gaat het ook helemaal niet om dat ik moeilijk doe maar hij verdient genoeg voor de rekeningen en daarnaast spaart hij een flink bedrag dus we leven absoluut niet krap op zijn salaris dus heb ik zoeits van waarom zou ik dan nog meehelpen. Hij verdient het dubbelde dan ik en overigens werk ik 4 dagen. Wat ik met mijn geld doe is ik spaar een vierde , een vierde zet ik op een spaarrekening, een vierde geef ik aan mijn ouders ( die hebben het hard nodig) en de laatste vierde is voor mezelf zoals kleding verzorging blabla.. Ben ik nou echt de enige??? In mijn omgeving zie ik eigenlijk niets anders tenzij hun mannen een mager inkomentje hebben. nou dus je doet toch wat met je geld, namelijk sparen en je ouders helpen ..Ik begreep dat jij gewoon kon doen wat je wil met je geld en je man moest alles betalen..nou is niks mis mee hoor je zit wel in een luxe positie

Naoelle
09-01-2004, 15:24
Hallo iedereen, Ik ga inshallah ook binnenkort trouwen en zou graag mijn ouders financieel blijven helpen maar hoe reageren jullie mannen hierop als jullie je ouders financieel blijven helpen? En hoe spreken jullie dat af, betaalt hij dan ook aan zijn ouders. Ik wil mijn ouders graag blijven helpen maar zonder zijn weten. Volgens mij is dat niet mogelijk want dan komt hij er sowieso achter.

saffa3
09-01-2004, 15:28
Origineel gepost door Naoelle Hallo iedereen, Ik ga inshallah ook binnenkort trouwen en zou graag mijn ouders financieel blijven helpen maar hoe reageren jullie mannen hierop als jullie je ouders financieel blijven helpen? En hoe spreken jullie dat af, betaalt hij dan ook aan zijn ouders. Ik wil mijn ouders graag blijven helpen maar zonder zijn weten. Volgens mij is dat niet mogelijk want dan komt hij er sowieso achter. Lieve Naoelle Vooral NIET doen!! Het is geen goed begin van je huwelijk als je nu al vam plan bent om iets te doen achter je man zn rug om.... Overleg met je man en jullie komen er vast wel uit! !!!! ik en man geven af en toe iets aan zijn ouders en af en toe iets aan mn ouders , maar echt structureel ...nee dat doen we niet echt

XmaghrabiaX
09-01-2004, 15:37
mijn man en ik verdienen ongeveer hetzelfde; 1500. Hij betaalt de grote lasten, ik betaal in feite mijn eigen dingtjes die ik ook betaalde bij mn ouders, zoals ziektenkostenverzekering, gsmabonnement ed. Van mijn geld sparen we een groot deel. En met boodschappen doen betaalt hij meestal. Mijn man wil ook zelf de grote lasten betalen....en ik vind het prima..zou raar zijn als ik alle rekeningen betaal en we sparen die van hem...klinkt maybe ouderwets, maar klopt toch niet. Wij hebben geen gezamenlijke rekening, is zo gegroeid eigenlijk nooit bij stil gestaan, ieder heeft gewoon zijn eigen rekening gehouden. Er is ook een periode geweeest dat we het moeilijk hadden, toen leverde ik ook bijna heel mijn salaris in. Geld is bij ons geen taboe, mijn geld is die van hem en andersom ook. Ohh ja, ik steun mijn ouders ook.

Naoelle
09-01-2004, 16:06

Heel erg bedankt voor jouw reactie Saffa3. We kunnen het best samen afspraken maken hieromtrent want zoals je zei ik wil ons nieuw leven niet met een leugen beginnen. grtj

Pagina's : [1] 2