Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat moet ik doen?.... ik heb jullie hulp nodig

Pagina's : [1] 2

zinatounsia
06-01-2004, 11:13

Salaam allemaal, Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen omdat ik met een nog al verwarrend en vooral moeilijk probleem zit maar ik ga het toch proberen... Ik ben een meisje van 21 en ben net afgestudeerd, ik ben eigenlijk altijd bezig geweest met mijn studie en islam en vond jongens niet echt een prioriteit hebben. Maar een paar maanden geleden heb ik een jongen leren kennen, hij is alles wat ik zoek in een man. We spreken elkaar dagelijks voor het slapen gaan vaak tussen de 2 a 3 uur lang en hij geeft me het gevoel dat hij ook alles begrijpt wat ik voel en denk, hij snapt me en vult me als het ware aan, en hij zegt ook dat hij het ook zo voelt. Kortom alles is helemaal goed. Toch is er een probleem met deze jongen(25 jaar), hij zegt dat ik heel kostbaar voor hem ben en dat hij ook wel een relatie met mij zou willen hebben met als doel trouwen en alles erop en eraan maar dat hij dat niet kan. hij zegt de hele tijd dat hij me voor even gelukkig zal maken maar dat ik op het laatst alleen maar pijn zal krijgen en dat hij zo bang is om mij te kwetsen daarom heeft hij zeg maar een stop bord opgezet. Natuurlijk snapte ik er helemaal niks meer van en heb ook heel veel gesprekken met hem gehad hierover... ik ben er sinds vorige week achter gekomen of nou ja deels achter gekomen waarom hij dit allemaal tegen mij heeft gezegt. Er is namelijk iets aan de hand met zijn gezondheid, hij wilde me nog niet vertellen wat het is allleen maar dat het iets is dat waarschijnlijk nooit op te lossen valt en dus blijvend is. Ik weet dat hij me wil beschermen en dat hij mij alleen maar het beste van beste gunt. Hij wil dat ik een man vind die mij alles kan geven ipv een man die dat maar voor een gedeelte kan maar toch ben ik het niet helemaal met hem eens. Ik begrijp zijn standpunt en ik heb juist nog meer respect gekregen voor hem, maar is een relatie niet gebaseerd op goede en slechte tijden samen meemaken??? Ik heb tegen hem gezegt dat het mij niks uitmaakt dat er iets is met zijn gezondheid, elk woord dat je in een medisch woordenboek tegen kan komen zal ik accepteren en ik zal er mee leren om te gaan. Deze ziekte (wat het ook moge zijn) is maar een onderdeel van hem maar het maakt hem nog niet, het is een onderdeel van zijn leven maar niet zijn hele leven, en de lieve persoon die ik ken die zal blijven bestaan zolang zijn hartje klopt. Ik heb alles heel goed overwogen en de ergste dingen al bedacht, ik heb alles afgewogen en nogmaals afgewogen maar nog steeds wil ik voor hem gaan. wat als je nu maar 1 kans krijgt om je ware te vinden??? en je laat hem/haar dan gaan??? dat zou toch zonde zijn??? Mijn liefde voor deze jongen is gewoon onvoorwaardelijk wat er ook met hem aan de hand is, ik wil zijn hand vastpakken en deze moeilijke tijden samen doormaken, ik wil er voor hem zijn en hem steunen. Nog steeds zegt hij dat ik juist een perfecte man verdien, maar ookal vind ik iemand anders??? die naar zijn mening goed is??? die kan toch ook elke dag sterven??? of ziek worden??? er is geen garantie voor een leven lang gezondheid en niemand ontkomt aan de dood. Nogmaals mijn liefde voor deze jongen is onvoorwaardelijk, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ben echt wanhopig, het is zo moeilijk te weten dat hij dit ook allemaal voor mij voelt maar dat hij het niet aan durft, alleen uit angst om mij pijn te doen, hoe maak ik hem duidelijk dat dat niet gebeurd en ook al gebeurd het dan weegt dat nog niet op tegen de momenten waarin hij me gelukkig maakt. Ik heb echt heel veel geduld en probeer zoveel mogelijk met hem te praten maar het blijft een moeilijk onderwerp... Ik zou echt heel graag jullie advies willen hebben ik ben radeloos. Alvast bedankt

wardaroosje
06-01-2004, 11:21
meid ik heb je verhaal gelezen en mijn menining is.......je moet voor hem gaan koste wat kost want zulke jongens zijn zeldzaam en net als hoe jij zegt niemand heeft de zekerheid van wannneer hij zal sterven ....ziek of gezond de dood kan elke moment bij iedereen komen praat er met hem over en blijf praten want ik hoop incha allah dat hij gauw inziet wat voor bijzonder persoon je bent en wat hij zal laten gaan als hij zich er niet voor open stelt ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel incha allah zal Allah(swt) jullie tot elkaar brengen warda

hafza
06-01-2004, 11:47
lieverd liefde overwint echt alles dus ga ervoor en blijf zeggen dat je hem zal steunen en hem neemt hoe hij is............... ieder mens kan zoi dood gaan met of zonder ziekte allah weet wanneer ons dag is

zinagirl
06-01-2004, 11:48
ik zal zeggen: go for it..

misstomaatje
06-01-2004, 11:52

Origineel gepost door zinatounsia Salaam allemaal, Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen omdat ik met een nog al verwarrend en vooral moeilijk probleem zit maar ik ga het toch proberen... Ik ben een meisje van 21 en ben net afgestudeerd, ik ben eigenlijk altijd bezig geweest met mijn studie en islam en vond jongens niet echt een prioriteit hebben. Maar een paar maanden geleden heb ik een jongen leren kennen, hij is alles wat ik zoek in een man. We spreken elkaar dagelijks voor het slapen gaan vaak tussen de 2 a 3 uur lang en hij geeft me het gevoel dat hij ook alles begrijpt wat ik voel en denk, hij snapt me en vult me als het ware aan, en hij zegt ook dat hij het ook zo voelt. Kortom alles is helemaal goed. Toch is er een probleem met deze jongen(25 jaar), hij zegt dat ik heel kostbaar voor hem ben en dat hij ook wel een relatie met mij zou willen hebben met als doel trouwen en alles erop en eraan maar dat hij dat niet kan. hij zegt de hele tijd dat hij me voor even gelukkig zal maken maar dat ik op het laatst alleen maar pijn zal krijgen en dat hij zo bang is om mij te kwetsen daarom heeft hij zeg maar een stop bord opgezet. Natuurlijk snapte ik er helemaal niks meer van en heb ook heel veel gesprekken met hem gehad hierover... ik ben er sinds vorige week achter gekomen of nou ja deels achter gekomen waarom hij dit allemaal tegen mij heeft gezegt. Er is namelijk iets aan de hand met zijn gezondheid, hij wilde me nog niet vertellen wat het is allleen maar dat het iets is dat waarschijnlijk nooit op te lossen valt en dus blijvend is. Ik weet dat hij me wil beschermen en dat hij mij alleen maar het beste van beste gunt. Hij wil dat ik een man vind die mij alles kan geven ipv een man die dat maar voor een gedeelte kan maar toch ben ik het niet helemaal met hem eens. Ik begrijp zijn standpunt en ik heb juist nog meer respect gekregen voor hem, maar is een relatie niet gebaseerd op goede en slechte tijden samen meemaken??? Ik heb tegen hem gezegt dat het mij niks uitmaakt dat er iets is met zijn gezondheid, elk woord dat je in een medisch woordenboek tegen kan komen zal ik accepteren en ik zal er mee leren om te gaan. Deze ziekte (wat het ook moge zijn) is maar een onderdeel van hem maar het maakt hem nog niet, het is een onderdeel van zijn leven maar niet zijn hele leven, en de lieve persoon die ik ken die zal blijven bestaan zolang zijn hartje klopt. Ik heb alles heel goed overwogen en de ergste dingen al bedacht, ik heb alles afgewogen en nogmaals afgewogen maar nog steeds wil ik voor hem gaan. wat als je nu maar 1 kans krijgt om je ware te vinden??? en je laat hem/haar dan gaan??? dat zou toch zonde zijn??? Mijn liefde voor deze jongen is gewoon onvoorwaardelijk wat er ook met hem aan de hand is, ik wil zijn hand vastpakken en deze moeilijke tijden samen doormaken, ik wil er voor hem zijn en hem steunen. Nog steeds zegt hij dat ik juist een perfecte man verdien, maar ookal vind ik iemand anders??? die naar zijn mening goed is??? die kan toch ook elke dag sterven??? of ziek worden??? er is geen garantie voor een leven lang gezondheid en niemand ontkomt aan de dood. Nogmaals mijn liefde voor deze jongen is onvoorwaardelijk, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ben echt wanhopig, het is zo moeilijk te weten dat hij dit ook allemaal voor mij voelt maar dat hij het niet aan durft, alleen uit angst om mij pijn te doen, hoe maak ik hem duidelijk dat dat niet gebeurd en ook al gebeurd het dan weegt dat nog niet op tegen de momenten waarin hij me gelukkig maakt. Ik heb echt heel veel geduld en probeer zoveel mogelijk met hem te praten maar het blijft een moeilijk onderwerp... Ik zou echt heel graag jullie advies willen hebben ik ben radeloos. Alvast bedankt ik wist niet er nog zulke goede jongens bestaan. als ik jou was meid,dan zou me leven met hem willen delen

Nadia001
06-01-2004, 12:09
Ik wil nu niet negatief overkomen hoor maar je moet er eerst achterkomen wat voor ziekte hij heeft.... Ik bedoel maar je wil met hem trouwen omdat je van hem houdt... Je wil kinderen toch? Stel dat hij (lah y hfed) aids heeft of een ander kwaadaardig virus. Je moet ook aan de gevolgen denken. Het is de droom van elk meisje om kinderen te baren en op te voeden. Zo'n taak kan je wel alleen maar kan jij met de gedachte leven dat jij je kinderen hun vader niet hebt 'gegund'.... Ik bedoel het allemaal niet slecht hoor.. Ik hoop dat je begrijpt waar ik naartoe ga. Inchallah komt het allemaal wel goed. Misschien wil God dat jij hem in de moeilijke periode bijstaat... Praat er maar eens over me een Imam EN VOLG JE HART wij geven enkel onze mening. xxx nadia

zinatounsia
06-01-2004, 12:27
bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en Nadia001 ik begrijp precies wat je bedoeld en al die vragen die jij nu stelde heb ik allemaal al 1001 x overwogen, ik denk er niet te licht over ik weet dat het allemaal heel moeilijk kan zijn,dat we het zwaar zullen krijgen en de kwestie over kinderen heb ik ook overwogen want wat als hij geen eens kinderen kan krijgen of juist wel maar dat er een risico is dat het genetisch is ? maar niemand heeft een garantie in het leven dat kan namelijk ook bij een man gebeuren waarvan je dacht dat hij wel gezond was of misschien wel bij jezelf, niks is zeker in dit leven, ik denk dat ik je advies zal opvolgen en erover ga praten met een imam het is en blijft een moeilijke situatie, het probleem ligt op dit moment vooral bij het feit dat ik alles er voor over heb maar dat hij het hier moeilijk mee heeft. Ik probeer tot hem door te dringen dat ik er echt voor hem ben wat er ook is en ik zal dit ook blijven proberen maar het is soms zo moeilijk. Ondanks alles zal ik geduld hebben en me keren tot Allah (swt). nogmaals bedankt alvast voor de lieve reacties

sahab
06-01-2004, 12:32
[QUOTE]Origineel gepost door zinatounsia [B]Salaam allemaal, Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen omdat ik met een nog al verwarrend en vooral moeilijk probleem zit maar ik ga het toch proberen... Ik ben een meisje van 21 en ben net afgestudeerd, ik ben eigenlijk altijd bezig geweest met mijn studie en islam en vond jongens niet echt een prioriteit hebben. Maar een paar maanden geleden heb ik een jongen leren kennen, hij is alles wat ik zoek in een man. We spreken elkaar dagelijks voor het slapen gaan vaak tussen de 2 a 3 uur lang en hij geeft me het gevoel dat hij ook alles begrijpt wat ik voel en denk, hij snapt me en vult me als het ware aan, en hij zegt ook dat hij het ook zo voelt. Kortom alles is helemaal goed. Toch is er een probleem met deze jongen(25 jaar), hij zegt dat ik heel kostbaar voor hem ben en dat hij ook wel een relatie met mij zou willen hebben met als doel trouwen en alles erop en eraan maar dat hij dat niet kan. hij zegt de hele tijd dat hij me voor even gelukkig zal maken maar dat ik op het laatst alleen maar pijn zal krijgen en dat hij zo bang is om mij te kwetsen daarom heeft hij zeg maar een stop bord opgezet. Natuurlijk snapte ik er helemaal niks meer van en heb ook heel veel gesprekken met hem gehad hierover... ik ben er sinds vorige week achter gekomen of nou ja deels achter gekomen waarom hij dit allemaal tegen mij heeft gezegt. Er is namelijk iets aan de hand met zijn gezondheid, hij wilde me nog niet vertellen wat het is allleen maar dat het iets is dat waarschijnlijk nooit op te lossen valt en dus blijvend is. Ik weet dat hij me wil beschermen en dat hij mij alleen maar het beste van beste gunt. Hij wil dat ik een man vind die mij alles kan geven ipv een man die dat maar voor een gedeelte kan maar toch ben ik het niet helemaal met hem eens. Ik begrijp zijn standpunt en ik heb juist nog meer respect gekregen voor hem, maar is een relatie niet gebaseerd op goede en slechte tijden samen meemaken??? Ik heb tegen hem gezegt dat het mij niks uitmaakt dat er iets is met zijn gezondheid, elk woord dat je in een medisch woordenboek tegen kan komen zal ik accepteren en ik zal er mee leren om te gaan. Deze ziekte (wat het ook moge zijn) is maar een onderdeel van hem maar het maakt hem nog niet, het is een onderdeel van zijn leven maar niet zijn hele leven, en de lieve persoon die ik ken die zal blijven bestaan zolang zijn hartje klopt. Ik heb alles heel goed overwogen en de ergste dingen al bedacht, ik heb alles afgewogen en nogmaals afgewogen maar nog steeds wil ik voor hem gaan. wat als je nu maar 1 kans krijgt om je ware te vinden??? en je laat hem/haar dan gaan??? dat zou toch zonde zijn??? Mijn liefde voor deze jongen is gewoon onvoorwaardelijk wat er ook met hem aan de hand is, ik wil zijn hand vastpakken en deze moeilijke tijden samen doormaken, ik wil er voor hem zijn en hem steunen. Nog steeds zegt hij dat ik juist een perfecte man verdien, maar ookal vind ik iemand anders??? die naar zijn mening goed is??? die kan toch ook elke dag sterven??? of ziek worden??? er is geen garantie voor een leven lang gezondheid en niemand ontkomt aan de dood. Nogmaals mijn liefde voor deze jongen is onvoorwaardelijk, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ben echt wanhopig, het is zo moeilijk te weten dat hij dit ook allemaal voor mij voelt maar dat hij het niet aan durft, alleen uit angst om mij pijn te doen, hoe maak ik hem duidelijk dat dat niet gebeurd en ook al gebeurd het dan weegt dat nog niet op tegen de momenten waarin hij me gelukkig maakt. Ik heb echt heel veel geduld en probeer zoveel mogelijk met hem te praten maar het blijft een moeilijk onderwerp... Ik zou echt heel graag jullie advies willen hebben ik ben radeloos. Meisje meisje, Ik moest huilen om je woorden, je hebt weinig mensen die denken zoals jouw, Ik zou zelf ook voor die gene gaan walla,

lara_nr1
06-01-2004, 12:35
ga er voor meid , allah zal je daarbij helpen intch'allah.

princessnador
06-01-2004, 12:42
salaam mo3leikoem wr wb, ik heb heel veel respect voor je meid, en ik hoop inshallah dat allah jullie bijelkaar zal brengen. hoe je het zegt, lijkt mij die jongen echt rustig. en hij houd blijkbaar ook heel erg veel van jou, omdat hij jou niet wil kwetsen. heb geduld en laat het lot zijn weg volgen. als jullie voor elkaar bestemd zijn, zal er niks in de weg komen, wat het tegenhoud. zelfs een ziekte niet!!...hoe erg die ziekte ook mag zijn... wa salaam mo3leikoem wr wb :zwaai: :zwaai:

Nadia001
06-01-2004, 12:49
Zina als ik jou was zou ik em nog 1 keer bellen. Vertel hem wat je voelt en denkt en gun em dan de tijd om zelf even tot rust te komen. Laat em even nadenken over alles en bel em na een tijdje terug. xxx nadia

zinatounsia
06-01-2004, 13:54
thanks voor je advies Nadia, Ik spreek hem gelukkig al elke dag en ook precies over mijn gevoelens en over mijn standpunt, niet alle gesprekken gaan over dit onderwerp natuurlijk. we hebben ook wel normale gesprekken over koetjes en kalfjes en we kunnen gelukkig ook veel met elkaar lachen alleen als het over dit onderwerp gaat dan wordt het allemaal moeilijker en ingewikkeld, hij is ook een jongen die heel erg moeilijk over zijn gevoelens en emoties kan praten kwa karakter en dat maakt het er allemaal ook niet makkelijker op. Maar Sabr zal ik hebben meer dan dat kan ik niet doen. Het doet me alleen zoveel pijn om hem zo te zien. Het is aan hem om mijn steun te accepteren zoals ik zijn gezondheid accepteer. Maar hem opgeven kan ik gewoon niet ik hou te veel van hem om dat te doen.

Nadia001
06-01-2004, 14:11
ZIna je moet em zeker niet opgeven.... maar ik wed dat je 's avonds niet kan slapen... dat je midden in de nacht wakker wordt en terug over deze situatie ligt te piekeren. Vergeet jezelf niet in heel deze situatie... Je kan me altijd mailen als je wil schattie. Ik heb luisterende oren. ALs je ergens mee zit kan je me gerust over mailen. Dikke kus en veeeeeeeeeeeel sterkte.

Thaiboxer__Mo
06-01-2004, 14:34
Origineel gepost door zinatounsia Salaam allemaal, Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen omdat ik met een nog al verwarrend en vooral moeilijk probleem zit maar ik ga het toch proberen... Ik ben een meisje van 21 en ben net afgestudeerd, ik ben eigenlijk altijd bezig geweest met mijn studie en islam en vond jongens niet echt een prioriteit hebben. Maar een paar maanden geleden heb ik een jongen leren kennen, hij is alles wat ik zoek in een man. We spreken elkaar dagelijks voor het slapen gaan vaak tussen de 2 a 3 uur lang en hij geeft me het gevoel dat hij ook alles begrijpt wat ik voel en denk, hij snapt me en vult me als het ware aan, en hij zegt ook dat hij het ook zo voelt. Kortom alles is helemaal goed. Toch is er een probleem met deze jongen(25 jaar), hij zegt dat ik heel kostbaar voor hem ben en dat hij ook wel een relatie met mij zou willen hebben met als doel trouwen en alles erop en eraan maar dat hij dat niet kan. hij zegt de hele tijd dat hij me voor even gelukkig zal maken maar dat ik op het laatst alleen maar pijn zal krijgen en dat hij zo bang is om mij te kwetsen daarom heeft hij zeg maar een stop bord opgezet. Natuurlijk snapte ik er helemaal niks meer van en heb ook heel veel gesprekken met hem gehad hierover... ik ben er sinds vorige week achter gekomen of nou ja deels achter gekomen waarom hij dit allemaal tegen mij heeft gezegt. Er is namelijk iets aan de hand met zijn gezondheid, hij wilde me nog niet vertellen wat het is allleen maar dat het iets is dat waarschijnlijk nooit op te lossen valt en dus blijvend is. Ik weet dat hij me wil beschermen en dat hij mij alleen maar het beste van beste gunt. Hij wil dat ik een man vind die mij alles kan geven ipv een man die dat maar voor een gedeelte kan maar toch ben ik het niet helemaal met hem eens. Ik begrijp zijn standpunt en ik heb juist nog meer respect gekregen voor hem, maar is een relatie niet gebaseerd op goede en slechte tijden samen meemaken??? Ik heb tegen hem gezegt dat het mij niks uitmaakt dat er iets is met zijn gezondheid, elk woord dat je in een medisch woordenboek tegen kan komen zal ik accepteren en ik zal er mee leren om te gaan. Deze ziekte (wat het ook moge zijn) is maar een onderdeel van hem maar het maakt hem nog niet, het is een onderdeel van zijn leven maar niet zijn hele leven, en de lieve persoon die ik ken die zal blijven bestaan zolang zijn hartje klopt. Ik heb alles heel goed overwogen en de ergste dingen al bedacht, ik heb alles afgewogen en nogmaals afgewogen maar nog steeds wil ik voor hem gaan. wat als je nu maar 1 kans krijgt om je ware te vinden??? en je laat hem/haar dan gaan??? dat zou toch zonde zijn??? Mijn liefde voor deze jongen is gewoon onvoorwaardelijk wat er ook met hem aan de hand is, ik wil zijn hand vastpakken en deze moeilijke tijden samen doormaken, ik wil er voor hem zijn en hem steunen. Nog steeds zegt hij dat ik juist een perfecte man verdien, maar ookal vind ik iemand anders??? die naar zijn mening goed is??? die kan toch ook elke dag sterven??? of ziek worden??? er is geen garantie voor een leven lang gezondheid en niemand ontkomt aan de dood. Nogmaals mijn liefde voor deze jongen is onvoorwaardelijk, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ben echt wanhopig, het is zo moeilijk te weten dat hij dit ook allemaal voor mij voelt maar dat hij het niet aan durft, alleen uit angst om mij pijn te doen, hoe maak ik hem duidelijk dat dat niet gebeurd en ook al gebeurd het dan weegt dat nog niet op tegen de momenten waarin hij me gelukkig maakt. Ik heb echt heel veel geduld en probeer zoveel mogelijk met hem te praten maar het blijft een moeilijk onderwerp... Ik zou echt heel graag jullie advies willen hebben ik ben radeloos. Alvast bedankt Ik raad je dan aan om er voor tegaan...... Nodig 'm een keertje uit en praat nog een keertje met 'm en zeg wat je in je hartje hebt...... 1 ding weet ik zeker...... Jij hebt een echte hartje..... Ik wou dat er iemand zoveel van mij hield.... :huil: :verdriet:

xberbersroosjex
06-01-2004, 14:36

ik zou er voor gaan meid insha allah zal Allah swt je daarbij helpen als het mekteb is dat jullie bij elkaar horen dan zullen jullie ook bij elkaar zijn ik wens je echt veel sterkte

Pagina's : [1] 2