Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Misschien een domme vraag

LZN
25-09-2002, 21:38

Leg mij eens wat uit. Waarom wordt het woord Marokkaan verbonden aan Moslim. Dat op zijn beurt weer verbonden wordt met ongeschoold, asociaal en vies. Dat mensen je een klein beetje terughoudend aanspreken. En dan niet alleen mensen buiten je soort. Een hoop marokkaanse meisjes die ik tegenkom, geloven meer in het stereotype marokkaanse jongen dan de meeste nederlanders. En dat is mijn probleem. Waarom is dat? QUESTION:Waarom heb ik het gevoel dat meisjes van me eigen soort mij meer discrimineren dan anderen? Terwijl ik hun het meeste waardeer. Ben helemaal geen stereotype trouwens..

mtalsi
25-09-2002, 21:45
Origineel gepost door Boxsitter Leg mij eens wat uit. Waarom wordt het woord Marokkaan verbonden aan Moslim. Dat op zijn beurt weer verbonden wordt met ongeschoold, asociaal en vies. Dat mensen je een klein beetje terughoudend aanspreken. En dan niet alleen mensen buiten je soort. Een hoop marokkaanse meisjes die ik tegenkom, geloven meer in het stereotype marokkaanse jongen dan de meeste nederlanders. En dat is mijn probleem. Waarom is dat? QUESTION:Waarom heb ik het gevoel dat meisjes van me eigen soort mij meer discrimineren dan anderen? Terwijl ik hun het meeste waardeer. Ben helemaal geen stereotype trouwens. je hebt gelijk.. er is inderdaad een relatief klein groepje marokkaanse meiden die zo over ons (marokkaanse jongens) denken.. maar dat zal waarschijnlijk komen doordat zij geen goede ervaringen hebben gehad met marokkaanse jongens en dus denken dat ze allemaal zo zijn .. of ze kunnen ook van die vernederlandste marokkaanse meiden zijn .. die je eigenlijk al geen marokkaanse meer kunt noemen... die zijn zogenaamd 'geintegreerd'. Abdelouahed :zwaai:

Hanaetje
25-09-2002, 21:54
Origineel gepost door mtalsi je hebt gelijk.. er is inderdaad een relatief klein groepje marokkaanse meiden die zo over ons (marokkaanse jongens) denken.. maar dat zal waarschijnlijk komen doordat zij geen goede ervaringen hebben gehad met marokkaanse jongens en dus denken dat ze allemaal zo zijn .. of ze kunnen ook van die vernederlandste marokkaanse meiden zijn .. die je eigenlijk al geen marokkaanse meer kunt noemen... die zijn zogenaamd 'geintegreerd'. Abdelouahed :zwaai:

Hanaetje
25-09-2002, 22:00
Meisjes denken dat de "meerderheid" -- de nadruk op meerderheid --stereotypez zijn , omdat de marokkaanse jongens dat ook bevestigen (door bv hun gedrag etc..).Geen wonder dat wij dan zoo denken....Overal zien ik dezelfde jongenz , ik heb nog altijd geen uitzonderingen gezien ....... Ben jij soms een uitzondering?? :D Thalla Hanaetje

mtalsi
25-09-2002, 22:04

Origineel gepost door Hanaetje Meisjes denken dat de "meerderheid" -- de nadruk op meerderheid --stereotypez zijn , omdat de marokkaanse jongens dat ook bevestigen (door bv hun gedrag etc..).Geen wonder dat wij dan zoo denken....Overal zien ik dezelfde jongenz , ik heb nog altijd geen uitzonderingen gezien ....... Ben jij soms een uitzondering?? :D Thalla Hanaetje als ik zeg dat ik een uitzondering ben wil dat zeggen dat zij (marokkaanse jongens met dit terechte stereotype beeld) de standaard marokkanen zijn.. en daar ben ik het dus niet mee eens.. niet IK ben een uitzondering maar ZIJ zijn een uitzondering.. en ja .. het verbaast me niet dat jij alleen zulke jongens bent tegengekomen (met alle respect).. want de anderen die kom je ook niet vaak tegen.. die zijn wel ergens anders mee bezig , nuttige dingen zoals aan een toekomst werken.. en dat doe je niet in de stad op een koopavond.. of s'avonds laat ergens in een cafe.. Abdelouahed :zwaai:

al_hamka
25-09-2002, 22:06
Sorry dat ik effe stoor in dit topicje... maaruhh Mtalsi leuke pic :D

mtalsi
25-09-2002, 22:09
Origineel gepost door al_hamka Sorry dat ik effe stoor in dit topicje... maaruhh Mtalsi leuke pic :D :o thxx .. Abdelouahed :zwaai:

al_hamka
25-09-2002, 22:11
ahahahaaha yek.. ze3ma kapsones met je mondje open...:huil: Wacha 3lik ** SouSou **

Hanaetje
25-09-2002, 22:30
Origineel gepost door mtalsi als ik zeg dat ik een uitzondering ben wil dat zeggen dat zij (marokkaanse jongens met dit terechte stereotype beeld) de standaard marokkanen zijn.. en daar ben ik het dus niet mee eens.. niet IK ben een uitzondering maar ZIJ zijn een uitzondering.. en ja .. het verbaast me niet dat jij alleen zulke jongens bent tegengekomen (met alle respect).. want de anderen die kom je ook niet vaak tegen.. die zijn wel ergens anders mee bezig , nuttige dingen zoals aan een toekomst werken.. en dat doe je niet in de stad op een koopavond.. of s'avonds laat ergens in een cafe.. Abdelouahed :zwaai: IK alleen??? Geloof mij maar bijna iedereen...... Die "andere" kennen ook nog het woord " vrijetijd" of "winkelen" en die kunnen ze ook spenderen in de stad op een koopavond. Enne....wil je daarmee dan zeggen dat ik soms 's avonds laat in een café zit , geen nuttige dingen doe, niet aan mijn toekomst denk etc...En daarom alleen DIE SOORT jongens zie?????.... Het is niet omdat je ineens een jongen bv in een bibliotheek ziet ineens geen stereotype is,... schijn bedriegt ....!! Thalla Hanaetje