Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Irak wordt democratisch verdeeld.

Pagina's : [1] 2 3

Scottie
05-01-2004, 20:27

Nou, en dat was al lang tijd, tijd dat de verschillende groeperingen, uitgeroeid of nog niet, hun rechten en hun land terugkrijgen. Helaas, de Armeniers gaat dit voorrecht voorbij, zij zijn dood. Irak wordt nooit meer zoals het was en dat is heel goed. 'VS houden autonome Koerdische regering' ROTTERDAM, 5 JAN. De Verenigde Staten hebben besloten de autonome Koerdische regering die sinds 1991 Noord-Irak bestuurt ook na de overdracht van de soevereiniteit aan een nieuwe regering in Bagdad in stand te houden. Dat heeft The New York Times gisteren gemeld op basis van Amerikaanse en Iraakse bronnen. Koerdische leiders, naaste bondgentoen van de Amerikanen, hameren dezer dagen op behoud van hun autonomie. Volgens de krant zijn de Amerikaanse bestuurders tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende tijd is om het (overwegend) Koerdische deel beter te incorporeren in de rest van Irak nu 15 november is besloten de soevereiniteit vóór 1 juli over te dragen. De Irakezen moeten de kwestie van federaliteit nu zelf regelen in hun toekomstige grondwet, die zij na de overdracht van de soevereiniteit gaan opstellen. In het Midden-Oosten en ook binnen Irak zelf bestaat grote vrees dat een federaal Irak uiteindelijk zal uiteenvallen in een Koerdische en een Arabische staat, en de laatste misschien ook weer in een sunnitische en een shi'itische staat. Dat zou leiden tot grote turbulentie in de regio, waar bijvoorbeeld Turkije, met een eigen grote Koerdische minderheid, vaak heeft aangegeven een onafhankelijk Koerdistan niet te zullen tolereren. Volgens de zegslieden van The New York Times is de Amerikaanse regering van plan na de overdracht van de soevereiniteit druk te blijven uitoefenen op de Irakezen zichzelf niet langs etnische en/of religieuze lijnen op te delen in de nieuwe grondwet. Maar de Koerden, die veel beter zijn georganiseerd dan de andere gemeenschappen in Irak, oefenen zware tegendruk uit om niet alleen hun speciale positie te behouden, maar ook hun gebied uit te breiden. De Koerdische leider Masoud Barzani, die een prominente positie bekleedt in de Iraakse regeringsraad, eiste vorige maand in de Arabischtalige krant Al-Ta'akhi de oliestad Kirkuk en andere Koerdische gebieden die nu niet tot het autonome gebied behoren en onder het bewind van Saddam Hussein zijn gearabiseerd, voor de Koerden op. Hij dreigde impliciet met afscheiding als de Koerden hun zin niet zouden krijgen. De Koerdische televisie meldde dat Barzani en zijn collega Jalal Talabani, wier partijen elk een deel van het Koerdische gebied besturen, vrijdag en zaterdag in een hotel bij de Koerdische stad Arbil met de hoogste Amerikaanse civiele bestuurder en zijn Britse tweede man, Jeremy Greenstock, hebben onderhandeld. Volgens Talabani hadden de besprekingen ,,goede resultaten'' opgeleverd. Hij gaf geen verdere bijzonderheden. De maandvoorzitter van de regeringsraad, de sunniet Adnan Pachachi, verklaarde zaterdag het idee van federalisme ,,in principe'' te onderschrijven. Maar hij adviseerde de Koerden geduldig te zijn en de zaak niet nu op de spits te drijven. De aanspraken van Koerdische leiders op Kirkuk hebben de spanning in de stad tussen de Koerdische meerderheid en Arabische en Turkmeense minderheden de laatste weken aanzienlijk verhoogd. De Arabieren en Turkmenen zijn fel gekant tegen toevoeging van Kirkuk aan de Koerdische autonomie. Vorige week vonden zes mensen de dood en werden er tientallen gewond bij demonstraties en etnische botsingen. Het Amerikaanse leger kondigde vrijdag een nachtelijk uitgaansverbod af in Kirkuk. Amerikaanse troepen deden zaterdag invallen in gebouwen van Barzani's KDP en Talabani's PUK in de stad, en namen er wapens in beslag. Een hoge KDP-functionaris werd aangehouden. Hij zou opdracht hebben gegeven op Arabische en Turkmeense betogers te schieten.

KING_ZITA
05-01-2004, 20:40
Verdeel en heers.... Zita.

loner
05-01-2004, 21:05
Imperialistische stuiptrekkingen (door Willem Oltmans) Er zijn in de 21ste eeuw nog twee klassieke imperialistische landen in de wereld over: Amerika en Israël. De invloed van de 75 miljoen nazaten van zwarte slaven vergeleken met die 5.5. miljoen Amerikaanse joden, is nihil. Vrijwel heel zwart Amerika is tegen het kolonialistische gedrag van de V.S. en Israël. Ze komen er niet aan te pas, zoals zwarten in Amerika qua invloed op het democratische proces in de V.S. meestal in de marge opereren. Ook de hele Arabische wereld is fel gekant tegen het Israelische-Amerikaans kolonialisme, en staat achter de Palestijnen. De macht in Washington is zodanig verweven via de krachtige financiële joodse lobby met die van de Amerikaans joodse kolonie in het hart van de Arabische wereld, dat zij zich samen al tientallen jaren in de Algemene Vergadering in de UNO voor schut zetten, met 2 stemmen tegen de hele wereld, wanneer er over afkeurende moties tegen Israël gestemd moet worden. Een enkele keer wordt een staatje met 300.000 inwoners omgekocht om met Washington en Tel Aviv mee te stemmen. Dan is het 3 tegen de 6 miljard in 181 landen, inbegrepen China, Rusland, India en Indonesië. Toch kan Israël nooit wat gebeuren, want het maakt veilig een onafscheidelijk deel uit van de 21ste eeuwse superpower. Ze beschikken beiden over atoomwapens. Volgens de Los Angeles Times zijn Israëlische Dolphin onderzee boten uitgerust met Amerikaans Harpoon kruisraketten. Dit maakt de positie van de joodse voorpost in het rijkste oliegebied ter wereld voor Amerika bevoorrecht, want Islamitische staten, die naar een gelijkwaardige positie streven worden onmiddellijk afgekat als “schurkenstaten”. Dit is terecht het standpunt van premier Mahathir van Malaysia, die dit al jaren verkondigt en waar door media en TV in westerse landen onmiddellijk het label anti semitisme aan wordt gehangen. Intussen hebben de U.S. en Israël er met Iraq een tweede voorpost bij in de Arabische wereld. Hoe opereert deze US-Joodse supermacht? Reeds weken voor de Iraq invasie meldde de Wall Street Journal, spreekbuis van dezelfde kliek, dat de regering Bush wilde testen of het mogelijk was in de Arabische wereld een vrije markt economie te introduceren. Gealarmeerd door dit lek gaven Bush en Blair een verklaring uit, dat natuurlijk de Irakezen zelf over de toekomst van de petroleum industrie zouden beslissen. Prompt selecteerde Paul Bremer voldoende Iraakse Quislings, die snel de Amerikaanse-Joodse inzichten deelden. James Baker vloog over om belangen voor de Carlyle groep van Bush & Co juridisch dicht te timmeren. Dollars weden onder de tafel geschoven uit de buit gemaakte koffer van Saddam. Handtekeningen gezet. Amerikaanse bandieterij moet er altijd vooral legaal uitzien. Het is imperialisme van de eerste klas Mafia soort. Washington bombardeerde voorafgaand aan de bezetting van Baghdad eerst staatsbedrijven. Nu worden dezen snel geprivatiseerd. Het bedrijf van vice president Dick Cheney (voor hij op het Witte Huis kwam) kreeg exclusief opdracht de Iraaks olie industrie op te bouwen. Als er dan weer olie gaat vloeien kan Iraq eerst jaren krom liggen om Halliburton af te betalen voor de Iraakse burger merkt, dat de oorlog echt voorbij is. Bush wil overwegen of Blair, Berlusconi, Anzar en misschien Polen een graantje mee mogen pikken. Zij waren bereid soldaten te offeren voor de doelstellingen van de U.S.- Joodse as. Nederland deed dit wat later ook (in tegenstelling tot België, Frankrijk, Duitsland en Rusland) maar bedong wel een z.g. veilig plekje in Iraq. Wie weet zullen Bush en Sharon ook Balkenende op de valreep een aalmoes in de winst op het Iraakse volk toewerpen. Maar natuurlijk alleen als Jaap de Hoop Scheffer braaf naar de ****** van Bush in Brussel danst. Irak wordt democratisch verdeeld..... laat me niet lachen Scottie !

Scottie
05-01-2004, 21:17
Nou, en Oltmans staat helemaal bol van de haat. Met name het haten van joden, zwarten en moslims, alles dat anders is dan hij. Ieder kind of geestelijk gehandicapte kan zoveel feiten op een rij zetten zonder er te hebben over nagedacht. Hij beschikt over veel feiten maar verbindt die feiten zoals het hem uitkomt: Amerika als duivel en vol verwijt dat Amerika niet alleen maar goed is. Oltmans is een belezen man, die vele talen goed spreekt. Een man wiens carriere abrupt is afgebroken. Een carriere, overigens, die hem zeker meer ellende dan vreugde zou hebben gebracht. Nu is hij in het gelijk gesteld, en terecht, maar tevens gered van zijn eigen ambitie. Rijk en arm. Een gekwetste, diepgekrenkte, narcistische blanke, van het Arische ras. Oltmans is een varietenummer, altijd goed voor een lach en veel tandengeknars, maar wat hij in feite zegt zijn alleen dingen die over hem gaan. En over niemand anders. Als Amerikanen geen "Amerikanen" heten, had hij ze ex-communisten genoemd. Want over de communisten hun rol in de wereld van macht en olie moeten nog de nodige boeken worden geschreven. Laat me niet haten, Loner. Scottie.

loner
05-01-2004, 22:54

Origineel gepost door Scottie Nou, en Oltmans staat helemaal bol van de haat. Met name het haten van joden, zwarten en moslims, alles dat anders is dan hij. Ieder kind of geestelijk gehandicapte kan zoveel feiten op een rij zetten zonder er te hebben over nagedacht. Hij beschikt over veel feiten maar verbindt die feiten zoals het hem uitkomt: Amerika als duivel en vol verwijt dat Amerika niet alleen maar goed is. Oltmans is een belezen man, die vele talen goed spreekt. Een man wiens carriere abrupt is afgebroken. Een carriere, overigens, die hem zeker meer ellende dan vreugde zou hebben gebracht. Nu is hij in het gelijk gesteld, en terecht, maar tevens gered van zijn eigen ambitie. Rijk en arm. Een gekwetste, diepgekrenkte, narcistische blanke, van het Arische ras. Oltmans is een varietenummer, altijd goed voor een lach en veel tandengeknars, maar wat hij in feite zegt zijn alleen dingen die over hem gaan. En over niemand anders. Als Amerikanen geen "Amerikanen" heten, had hij ze ex-communisten genoemd. Want over de communisten hun rol in de wereld van macht en olie moeten nog de nodige boeken worden geschreven. Laat me niet haten, Loner. Scottie. Jammer dat je inhoudelijk niet reageert Scottie......!

an3sdej
05-01-2004, 23:00
Scottie reageert wel inhoudelijk. Hij heeft het namelijk over de schrijver/journalist Olthmans. Dat is pas een rechtse zak. Als je een hekel aan rechtse ballen hebt, moet je juist tegen hem zijn. Hij is een Fortuyn in het kwadraat. Alleen daar hij door Luns vroeger gemangeld is, en omdat de VS hem niet hielp in zijn strijd tegen de Nederlandse overheid, en hij veel linkse politici haat, en dat ook nog mensen van joodse afkomst zijn, steunt hij in naam het Arabische standpunt. Dacht je dat hij echt om de islam of moslims gaf?

an3sdej
05-01-2004, 23:02
En dat de Koerden een autonome regering behoudt is logisch. Dat volk is al zeer lang geofferd op het altaar van de internationale politiek.

KING_ZITA
05-01-2004, 23:24
Origineel gepost door Scottie Nou, en Oltmans staat helemaal bol van de haat. Met name het haten van joden, zwarten en moslims, alles dat anders is dan hij. Ieder kind of geestelijk gehandicapte kan zoveel feiten op een rij zetten zonder er te hebben over nagedacht. Hij beschikt over veel feiten maar verbindt die feiten zoals het hem uitkomt: Amerika als duivel en vol verwijt dat Amerika niet alleen maar goed is. Oltmans is een belezen man, die vele talen goed spreekt. Een man wiens carriere abrupt is afgebroken. Een carriere, overigens, die hem zeker meer ellende dan vreugde zou hebben gebracht. Nu is hij in het gelijk gesteld, en terecht, maar tevens gered van zijn eigen ambitie. Rijk en arm. Een gekwetste, diepgekrenkte, narcistische blanke, van het Arische ras. Oltmans is een varietenummer, altijd goed voor een lach en veel tandengeknars, maar wat hij in feite zegt zijn alleen dingen die over hem gaan. En over niemand anders. Als Amerikanen geen "Amerikanen" heten, had hij ze ex-communisten genoemd. Want over de communisten hun rol in de wereld van macht en olie moeten nog de nodige boeken worden geschreven. Laat me niet haten, Loner. Scottie. Contrasteer dit eens met hetgeen je zei in een andere draad (http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3589796#post3589796): Origineel gepost door Scottie Nou, die Zita gaat werkelijk te ver. [....] Ik erger mij geheel op eigen kosten en ik uit mijn kritiek op anderen geheel in mijn eigen tijd. Het gaat bij mijn kritiek over de inhoud van hetgeen ik zeg, niet waarvan en waarmee ik dat doe. Of iemand met een gouden pen of met een griffel schrijft, het gaat om wat die persoon schrijft. Ik draag hier bij aan een betere wereld met mijn stukjes en ik stem op een fatsoenlijke partij en zorg voor mijn naasten. Zo. Zucht. Scottie. Als je nu eerst eens ophoudt alle stukjes die je hier post te beginnen met het woord "nou", dan hebben we het later eens over hoe ernstig je daarmee je "zeg-het-maar-ik-zeg-wel-dat-je-het-mis-hebt" opstelling reflecteert. Tegelijkertijd geef je overigens een demonstratie van je bekrompen geest. Way to go moron! Inhoudelijk reageren lukt je gewoon niet is me inmiddels opgevallen. Dan zou je je hoofd moeten gebruiken... En dat, ik heb wolfobitz hetzelfde verteld, dat lukt je niet, omdat het enige waar jou hoofd goed voor is, is het er een vrachtwagen bovenop parkeren. "Nou"! Zita.

loner
05-01-2004, 23:26
Origineel gepost door an3sdej Scottie reageert wel inhoudelijk. Hij heeft het namelijk over de schrijver/journalist Olthmans. Dat is pas een rechtse zak. Als je een hekel aan rechtse ballen hebt, moet je juist tegen hem zijn. Hij is een Fortuyn in het kwadraat. Alleen daar hij door Luns vroeger gemangeld is, en omdat de VS hem niet hielp in zijn strijd tegen de Nederlandse overheid, en hij veel linkse politici haat, en dat ook nog mensen van joodse afkomst zijn, steunt hij in naam het Arabische standpunt. Dacht je dat hij echt om de islam of moslims gaf? Nee, dan heb jij een andere definitie van inhoudelijk reageren !! Ik reik Scottie een stuk aan dat ingaat op zijn topic ( IRAK WORDT DEMOCRATISCH VERDEELD ) !! Daarin staan feiten in die aantonen hoe "democratisch" het er aan toegaat in Irak. Als je DAAR op ingaat DAN ga je inhoudelijk op mijn stuk in. Jouw (of mijn) persoonlijke mening over de heer Oltmans is hier niet aan de orde !!

an3sdej
05-01-2004, 23:28
Zita, hoe oud ben je? Hoe lang ken jij bewust Willem Oltmans? Ik wil wedden dat ik die man langer ken van uitingen dan jou. Zijn strijd tegen de Nederlandse houding t.a.v Indonesië was terecht, maar hij is echt een karrikatuur van zichzelf geworden in zijn strijd tegen alles en iedereen. Ga als moslims maar eens met hem praten over de islam, en de afwijzing van homo's door de islam.

hafiberber
05-01-2004, 23:29
vreemd dat de palestijnen die al langer strijden en meer levens op offeren dan welk volk ook toch niks krijgen. maar ja ala arabier valt het niet meer mee zo te zien. ik hoop dat zodra de koerden zich afscheiden er een totale burgeroorlog ontstaat met inmenging van turkije , iran en syrie dan zien we of de iraakse slagroomtaart nog lekker smaakt voor de joden en cowboys.

KING_ZITA
05-01-2004, 23:29
Origineel gepost door an3sdej Scottie reageert wel inhoudelijk. Hij heeft het namelijk over de schrijver/journalist Olthmans. Dat is pas een rechtse zak. Als je een hekel aan rechtse ballen hebt, moet je juist tegen hem zijn. Hij is een Fortuyn in het kwadraat. Alleen daar hij door Luns vroeger gemangeld is, en omdat de VS hem niet hielp in zijn strijd tegen de Nederlandse overheid, en hij veel linkse politici haat, en dat ook nog mensen van joodse afkomst zijn, steunt hij in naam het Arabische standpunt. Dacht je dat hij echt om de islam of moslims gaf? Nee, jij, scottie en de rest van de nazi-crew geven veel om moslims. Nothing to do while you're retired...? Why not annoy little maroccan children over the internet...? Screw you, you wringled bag of shit! Zita.

an3sdej
05-01-2004, 23:31
vreemd dat de palestijnen die al langer strijden en meer levens op offeren dan welk volk ook toch niks krijgen. Wat te denken van de strijd van Armenen? Koerden? Volken in Afrika?

an3sdej
05-01-2004, 23:32
Nee, jij, scottie en de rest van de nazi-crew geven veel om moslims. Ja hihih, mensen die een andere mening hebben als nazi's betitelen is een bekende truc van veel mensen van noord Afrikaanse afkomst. :D

KING_ZITA
05-01-2004, 23:33

Origineel gepost door an3sdej Zita, hoe oud ben je? Hoe lang ken jij bewust Willem Oltmans? Ik wil wedden dat ik die man langer ken van uitingen dan jou. Zijn strijd tegen de Nederlandse houding t.a.v Indonesië was terecht, maar hij is echt een karrikatuur van zichzelf geworden in zijn strijd tegen alles en iedereen. Ga als moslims maar eens met hem praten over de islam, en de afwijzing van homo's door de islam. Jij bent 4 keer zo oud als ik opa. Wat doet het er toe... Het gaat hier om een lichamelijke leeftijd. Geestelijk ben je duidelijk ergens op de basisschool blijven hangen... Anders had ik je nu niet hoeven uitleggen dat de persoon Oltmans niet ter zake doet in deze. Go kill yourself f.uckhead! Zita.

Pagina's : [1] 2 3