Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de heksenjacht van de overheid

Pagina's : [1] 2

babyvanbelisma
05-01-2004, 15:55

De overheid hard bezig het rookbeleid strenger te maken. Kijk maar om je heen, valt het niet op dat de stations opvallend neutraal ruiken, dat de treinen geen rookcoupé's meer hebben en dat er in openbare gebouwen nergens meer gerookt mag worden. Het ruikt bijvoorbeeld op mijn afdeling vandaag erg fris... Veel mensen zijn op het moment net begonnen met hun stoppoging, om van het roken af te komen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er hier roken en als je rookt, heb je wel eens geprobeerd te stoppen? Wie is het gelukt te stoppen en heeft dat veel moeite gekost? Ben benieuwd.... :zwaai:

babyvanbelisma
05-01-2004, 16:06
Wees blij dat je er nooit aan begonnen bent want het is hel om te stoppen.....

tonk
05-01-2004, 16:17
Ik ben ook erg blij dat ik nooit begonnen ben. Want ik ken mezelf, dan zou ik ook gelijk een kettingroker zijn geworden.

Scottie
05-01-2004, 16:24
Nou, "heksenjacht"? Ja, heksen gingen ook op de brandstapel. Vroeger. Roken? Best. Maar wel een extra premie voor de kosten van behandeling longkanker en onvruchtbaarheid bij mannen. Scottie, pluma blanca.

Peej
05-01-2004, 16:53

Ik vind de betutteling van de overheid behoorlijk overdreven. Maar ik heb er geen problemen mee. Ik steek in het weekend regelmatig een lekker sigaartje op. Maar niet voordat ik me er van heb verzekerd dat anderen er geen last van hebben. Door de week rook ik niet omdat alles (ook mijn kleding) er teveel naar gaat stinken. En gezien het feit dat ik voor mijn werk veel met mensen omga vind ik het prettiger om dan niet naar de rook te stinken (je krijgt er ook een slechte adem van als je constant rookt).

AlHoceima_Leila
05-01-2004, 19:00
Mij vader is eindelijk gestopt en hij was op zijn 12e begonnen

babyvanbelisma
06-01-2004, 10:43
Het is raar, het kost geen enkele moeite om te beginnen, en ondanks dat het vies is en stinkt, en alleen maar nadelen heeft, is het moeilijk ermee te stoppen. Maar ja, beter laat dan nooit toch?

DUTCHIEXL
07-01-2004, 00:01
Roken begin er niet aan mensen ik rook zelf wel. Maar je wilt er echt niet bij zijn 's morgens wakker wordt. Je weet toch die mint na3 na3 ewa zo ziet mijn rochel eruit. En dan nog dat gehoest erbij. Maar soms sta ik er zelf verbaasd van hoe ik kan genieten van een sigaret, alhoewel die pretsigaretjes geniet ik meer van.

babyvanbelisma
07-01-2004, 09:47
Ja heel veel mensen die gaan stoppen, die blijven nog wel blowen, opmerkelijk is dat. Ik ben helemaal gestopt, k vond het wel mooi geweest....k heb trouwens toch nooit geblowed.

babyvanbelisma
07-01-2004, 11:53
ja na elke sigaret zeker een kwartier!!:D

Willemien
07-01-2004, 11:57
Origineel gepost door Scottie Nou, "heksenjacht"? Ja, heksen gingen ook op de brandstapel. Vroeger. Roken? Best. Maar wel een extra premie voor de kosten van behandeling longkanker en onvruchtbaarheid bij mannen. Scottie, pluma blanca. Nee, ze zouden juist minder premie moeten betalen ! En ook minder pensioenpremie ! Want ze gaan eerder dood ! Iemand die op z'n 50e dood gaat aan longkanker, die kost veel minder dan iemand die tot z'n 80e doorleeft en nog eens 30 jaar met allerlei ouderdomkwaaltjes overal en nergens heen gaat, naar allerlei dokters. En naar het verpleeghuis, bejaardenhuis gaat ... kost nog veel en veel meer geld ! Dus rokers zijn juist heel goedkoop. Sterker nog: ze betalen ook nog een keer heel erg veel belasting, die op die pakjes sigaretten zit. Dus het wordt allemaal nog duurder, als al die rokers gaan stoppen met roken :D

arabchrstn
07-01-2004, 11:58
Je mag niet meer roken in veel gebouwen...mag ik dan daar wel een stevige spuit in mijn arm zetten?

babyvanbelisma
07-01-2004, 12:01
Ja Willemien, ik denk dat je gelijk hebt. Het zou nog wel eens een dure grap kunnen worden, die massale stopactie. Een beetje roker spendeert 3.30 per dag aan een pakje en reken dat maar uit. één miljoen mensen zijn gestopt op 1 januari. Nu zullen zij het niet allemaal volhouden, maar stel dat de helft het een maand volhoud. Dat is redelijk toch? dat is 500.000 x 3.30 x 31 = 51.150.000,- Zoveel euro!!!!!!!!!! Ik hoop dat dit werkelijk gebeurt, echt wel!!

Antileech
07-01-2004, 12:29
Origineel gepost door babyvanbelisma dat is 500.000 x 3.30 x 31 = 51.150.000,- Zoveel euro!!!!!!!!!! Ik hoop dat dit werkelijk gebeurt, echt wel!! Eeen klein rekenfoutje, kon het niet laten :D 500.000 x € 3.30 = € 1.650.000 per dag Over 1 jaar is dat € 1.650.000 x 365 = € 602.250.000,- Antileech

babyvanbelisma
07-01-2004, 12:34

Da's geen rekenfoutje, ik heb het voor 1 maand uitgerekend en jij voor een jaar. Komt op hetzelfde neer....:D

Pagina's : [1] 2