Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom trouwen?

Pagina's : [1] 2

LZN
05-01-2004, 15:30

Ik snap niet dat iedereen wil trouwen. Wat heeft het eigenlijk voor zin om op jonge leeftijd te trouwen. Ze3ma alleen voor een handtekening horen we bij elkaar. Wat heeft het nou voor zin om met je 20ste te trouwen en op je 23ste een echtscheiding, laat staan als er kinderen bij betrokken zijn. Ik snap jullie niet. In Den bosch hebben ze een extra loket voor scheidingen geopend. Is die ene dag vol feest en gedans zoveel waard dat je er een scheiding voor over hebt..

miss_ainzohra
05-01-2004, 15:32
Eindelijk iemand die net als mij denkt want dat zijn er echt heel weinig

Mouny
05-01-2004, 15:33
Het is het absoluut niet waard.. maar liefde maakt blind.. en zoals je weet is de enige manier bij ons om bijje geliefde te zijn,, te trouwen...

Mariam74
05-01-2004, 15:37
Sommigen trouwen om de verkeerde redenen, maar je kan toch ook jong trouwen omdat je misschien zeker van je zaak bent. Als je zeker bent dat hij/zij de ware voor je is, hoef je het huwelijk toch niet uit te stellen.

Mouny
05-01-2004, 15:40

Origineel gepost door cheb_sensei trouwen is het voltooien van de islam. na het trouwen is de islam compleet het houd je af van elfahsha en el monkar. daar heb je gelijk in.. want ik heb ooit in eenoverlevering gelezen "trouw op jonge leeftijd zodat je jezelf beschermd tegen fesed en elmonkar" maar lieve schat wie denk daar nu nog aan in de tijd... allahje hdie jamie3ien el moeslimien oul moeminien

Mariam74
05-01-2004, 15:52
AMIN zuster

mmalaine
06-01-2004, 09:42
Origineel gepost door cheb_sensei trouwen is het voltooien van de islam. na het trouwen is de islam compleet het houd je af van elfahsha en el monkar. inderdaad want trouwen is souna tel hajet. en als je op een islamitische manier trouwd dan moet je je aan de islaam houden en dan scheit je echt niet zo snel. mensen die hebben geen kennis van de islaam dus dan gaan ze maar wat rommelen.

dariffa
06-01-2004, 10:02
Origineel gepost door tjsalout Sommige trouwen om alleen maar meer vrijheid te krijgen. Bij de ouders worden ze 24 per dag in de gaten gehouden. ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen eeuwen hebt geleefd, maar mensen trouwen tegenwoordig niet alleen om vrijheid je hebt als vrouw ook veel verantwoordelijkheden, misschien wel meer dan als je niet getrouwd bent, en denk je dat als je getrouwd bent je niet 24 uur per dag in de gaten word gehouden?? well think again ;) mensen trouwen tegenwoordig omdat ze van elkaar houden, bij elkaar willen zijn, van elkaar willen genieten zonder te zondigen, kijk eens naar sommige meisjes die al een hele reeks vriendjes hebben gehad en daar ook haram dingen mee hebben gedaan, zou jij zo een afgelikte boterham willen?????? denk een beetje na voordat je zo een topic begint :confused:

Souraida
06-01-2004, 10:52
Salaam, Je vraagt je af waarom mensen trouwen als ze elkaar leuk vinden??? Nou heel simpel, omdat we moslims zijn en het bij ons verboden is om buiten het huwelijk om een relatie te hebben. En er zijn inderdaad veel scheidingen de laatste tijd en er trouwen inderdaad veel meisjes omdat ze thuis niets mogen, maar scheer niet iedereen over 1 kam. Ik had meer vrijheid toen ik thuis woonde en had tijd voor allerlei leuke dingen, omdat me moeder al het huishouden deed. Nu ben ik elhamdoelilah gelukkig getrouwd en hou zielsveel van mijn man en hij van mij. Ik heb nauwelijk vrije tijd, omdat ik op school zit en daarnaast ook het huishouden moet doen. Niet dat ik dat erg vind, ik vind het leventje wat ik nu heb heerlijk, maar het is wel een hele verantwoordelijkheid. Dus het is niet makkelijker dan thuis wonen bij je ouders, zekers niet!

MissBlaBla
06-01-2004, 10:59
Origineel gepost door dariffa ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen eeuwen hebt geleefd, maar mensen trouwen tegenwoordig niet alleen om vrijheid je hebt als vrouw ook veel verantwoordelijkheden, misschien wel meer dan als je niet getrouwd bent, en denk je dat als je getrouwd bent je niet 24 uur per dag in de gaten word gehouden?? well think again ;) mensen trouwen tegenwoordig omdat ze van elkaar houden, bij elkaar willen zijn, van elkaar willen genieten zonder te zondigen, kijk eens naar sommige meisjes die al een hele reeks vriendjes hebben gehad en daar ook haram dingen mee hebben gedaan, zou jij zo een afgelikte boterham willen?????? denk een beetje na voordat je zo een topic begint :confused: :goedzo: BlaBla

Miss_mandalinna
06-01-2004, 11:23
Origineel gepost door tjsalout Ik snap niet dat iedereen wil trouwen. Wat heeft het eigenlijk voor zin om op jonge leeftijd te trouwen. Ze3ma alleen voor een handtekening horen we bij elkaar. Wat heeft het nou voor zin om met je 20ste te trouwen en op je 23ste een echtscheiding, laat staan als er kinderen bij betrokken zijn. Ik snap jullie niet. In Den bosch hebben ze een extra loket voor scheidingen geopend. Is die ene dag vol feest en gedans zoveel waard dat je er een scheiding voor over hebt. Wat je er aan hebt, Hasanaat in plaats van sayiaat u idiot ! ! !

Pagina's : [1] 2