Bekijk originele versie : Wallage en Hirsi Ali gaan openbaar debat aan
Wallage en Hirsi Ali gaan openbaar debat aan
Uitgegeven: 5 januari 2004 13:16
Laatst gewijzigd: 5 januari 2004 13:29
GRONINGEN/DEN HAAG - VVD-parlementariër Ayaan Hirsi Ali en PvdA-burgemeester Wallage van Groningen gaan begin februari samen het debat aan over de integratie in Nederland. Dat heeft de Groningse VVD-fractievoorzitter Remco Kouwenhoven maandag bekendgemaakt.
Het openbare debat moet in Groningen plaatsvinden. Een exacte datum is nog niet bekend. Kouwenhoven hoopt dat een groot aantal politici acte de presence zal geven. SP-parlementariër Agnes Kant heeft in elk geval al toegezegd te komen. Eerder sloeg Wallage een verzoek af om in het televisieprogramma Buitenhof de discussie met Hirsi Ali aan te gaan.
Kouwenhoven legde contact tussen de twee politici nadat Wallage zich bij VVD-fractieleider Van Aartsen had beklaagd over het optreden van Hirsi Ali. Zij zou door haar aanvallen op de islam geweld uitlokken. Hij vroeg Van Aartsen maatregelen te nemen tegen Hirsi Ali.
De PvdA-prominent verwees onder meer naar uitspraken van Hirsi Ali in het tv-programma NOVA. Daarin trok ze het bestaan van Allah tegenover moslimkinderen in twijfel en zei ze tegen moslimouders dat islamitisch onderwijs tot segregatie leidt. Volgens Wallage zou ze met zulke optredens ouders hebben geïntimideerd en grondrechten hebben aangetast.
VVD-fractieleider Van Aartsen nam in een reactie afstand van de beschuldigingen van Wallage aan het adres van Hirsi Ali. Volgens Van Aarsten heeft Hirsi Ali geenszins de bedoeling grondrechten aan te tasten. Zij verzet zich volgens de VVD-politicus alleen tegen onverdraagzaamheid en agressie.
Ik ga voor Wallage
Dat wordt weer ouderwets lachen gieren brullen.Ga snel wat zakken chips inslaan en wat vrienden uitnodigen.
Ga tellen hoevaak ze nu zal zeggen;"ik spreek namens de fractie van de VVD".
Nu ze geen toevlucht kan zoeken tot "meneer de voorzitter",ga ik ervan uit dat AHA flink oop haar sodemieter zal krijugen
babyvanbelisma
05-01-2004, 16:00
zou leuk zijn.....
Nou, ik ga voor Hirshi en niet voor de rare Wallage. Nota bene, een joodse man neemt het op voor extremisten. Is hij bang voor een nieuwe diaspora?
Mijn commentaar:
Nou, als Wallage nou gewoon z'n mond had gehouden had hij in ieder geval niet tot geweld opgeroepen.
In Nederland mag je nog zeggen wat je wilt en vindt, zolang het niet kwetsend is. En kwetsen is pas kwetsen als er "kwetsen" op staat.
Hirshi maakt alleen maar gebruik van haar grondrechten. Zo lang dat nog kan. Als Hirshi moslims kwetst, dan laten die moslims dat wel weten, daar hebben ze vast geen Wallage voor nodig.
Wat heeft Wallage nu eigenlijk tegen het optreden van Hirshi?
Gaat zij haar grondwetboekje te buiten? Roept zij op tot haat? Zij mag toch zeggen dat God niet bestaat? Of niet in die vorm of gedaante zoals dat wordt geleerd?
Nee, Wallage wel, hij roept op tot een boycot en uitsluiting van kritische mensen: Hirshi moet in het strafbankje en wellicht straks de straat op met een bord om haar nek: "Zondebok, zwart".
Hij lijkt bang dat moslims geen grondwettelijke middelen zullen gebruiken, namelijk geweld. Zwijgen onder druk, uit angst voor geweld heet bij mij gewoon politieke chantage. Moslims dienen te weten dat het debat hier wordt gevoerd in de politiek, niet met geweld, in welke vorm dan ook.
Of is Wallage bang dat niet-moslims het recht in eigen hand nemen?
Interessant, een joodse man die het opneemt tegen een moslima, terwijl even verderop op de wereld het wat andersom lijkt te liggen.
Scottie Ferguson.
Origineel gepost door Scottie
Nou, ik ga voor Hirshi en niet voor de rare Wallage. Nota bene, een joodse man neemt het op voor extremisten. Is hij bang voor een nieuwe diaspora?
Mijn commentaar:
Nou, als Wallage nou gewoon z'n mond had gehouden had hij in ieder geval niet tot geweld opgeroepen.
In Nederland mag je nog zeggen wat je wilt en vindt, zolang het niet kwetsend is. En kwetsen is pas kwetsen als er "kwetsen" op staat.
Hirshi maakt alleen maar gebruik van haar grondrechten. Zo lang dat nog kan. Als Hirshi moslims kwetst, dan laten die moslims dat wel weten, daar hebben ze vast geen Wallage voor nodig.
Gaat zij haar grondwetboekje te buiten? Roept zij op tot haat? Zij mag toch zeggen dat God niet bestaat? Of niet in die vorm of gedaante zoals dat wordt geleerd?
Nee, Wallage wel, hij roept op tot een boycot en uitsluiting van kritische mensen: Hirshi moet in het strafbankje en wellicht straks de straat op met een bord om haar nek: "Zondebok, zwart".
Hij lijkt bang dat moslims geen grondwettelijke middelen zullen gebruiken, namelijk geweld. Zwijgen onder druk, uit angst voor geweld heet bij mij gewoon politieke chantage. Moslims dienen te weten dat het debat hier wordt gevoerd in de politiek, niet met geweld, in welke vorm dan ook.
Interessant, een joodse man die het opneemt tegen een moslima, terwijl even verderop op de wereld het wat andersom lijkt te liggen.
Scottie Ferguson.
Hoe kan men dat wijf nou serieus nemen met haar vragen aan kleine kinderen??
Deze vrouw roept zeker op tot haat en wordt gewoon als een pion gebruikt door de VVD. Omdat ze zelf niet durven te komen met die dingen. Laat Melkert zulke bezoeken plegen en zulke vragen stellen aan kleine kinderen er zou niks van hem heel worden gelaten !!
KING_ZITA
05-01-2004, 20:26
Mijn commentaar:
Scottie Ferguson.
Er rezen wat vragen bij me op na het lezen van je stukje. Heb ik het goed dat je verklaarde dat Wallage tot geweld opriep doordat hij vertelde dat Hirsi dat deed? Klopt het dat je zei dat je in Nederland mag zeggen wat je wil, maar dat Wallage zijn mond moet houden? Hoezo stel je "als Hirsi moslims kwetst", dat doet ze gewoon toch? En waarom zou een burgervader zijn verantwoordelijkheid niet mogen nakomen?
Vond je niet dat Wallage zelf een beetje kritisch was, maar dan zonder een hele bevolkingsgroep af te zeiken? Sins wanneer is Hirsi weer moslima?
Goed hoor Scottie, zoals jij het opnam voor Hirsi in je politieke kruistocht tegen de Islam.... Als Hirsi de gelegenheid had sexueel opgewonden te raken was ze vast klaargekomen op je verschijning hier.
Zita.
Nou, op zoveel schuttingtaal van Zita ga ik niet in.
Wallage had gewoon z'n mond moeten houden. Nu zwengelt hij een discussie aan die gewoon was gesmoord in de rest van de landelijke politiek. Dat roept van alles op.
Hirshi mag zeggen wat zij wil, zolang zij niet kwetst. Kwam er iemand voor mij op toen die volwassene me vertelde dat Sint Nicolaas niet bestaat?
Nee.
God bestaat niet, of wel, of zoiets en dat mag je in Nederland vinden en denken. Ook als je zwart bent, in Nederland kijken we niet op nuances in kleuren. Dat is een van onze culturele plichten. En taken.
Wat ik bedoel is dat Wallage de uitspraken van Hirshi gebruikt om zijn partij, schuldig aan het mislukken van het integratiebeleid, uit het slop te helpen. Dat de VVD ook niet zoveel heeft willen doen voor minderheden klopt, maar zij was daar duidelijk over: binnen de grondwet zoekt u het maar uit op eigen kracht.
De PvdA heeft niets met minderheden. Niet echt, zij wil alleen maar macht onder het mom van voor iedereen op te komen. Dat is mislukt. Nederland is verdeeld en met name tussen moslims en andersgelovigen.
Nu zij dit electoraat wil gebruiken voor de volgende verkiezingen wordt niets en niemand gespaard om dit doel: macht te bereiken.
Hirhsi doet niets anders dan gebruik maken van haar en onze grondrechten: zeggen wat je vindt.
Als Wallage een moslim was, was hij ge-excommuniceerd, uitgestoten uit de gemeenschap. Wallage wil ook burgemeester van Amsterdam worden als Job Cohen voor het ministerschap gaat.
Het is wel duidelijk: moslims willen zich niets laten gezeggen. Zeker niet door een vrouw en al helemaal niet als die vrouw zwart is.
Scottie.
alhoceima_boy15
05-01-2004, 20:41
Interessant, een joodse man die het opneemt tegen een moslima
Scottie ferguson sinds wanneer is die wijf moslim :rolleyes:
Mijn commentaar:
Scottie Ferguson.
sorry hoor ..maar wat een ongelofelijke domme ezel ben jij zeg ..in welke wereld leef jij eigenlijk ??
jouw verhaal mist elke vorm van waarheid en realiteit
even voor de ezel scottie een paar feiten :
1 hirsi ali is geen moslim( heeft ze zelf al vaak gezegd , dus scottie haal die zwijnenstront uit je ogen en oren wil je ) !!!!
2 hirsi ali mag denken wat ze wil niemand zal het haar verbieden , ze mag echter anderen haar mening niet opdringen !!
3 wat bedoel je met extrmisten ? is wallage een extremist ???
heeft wallage ooit iemand beledigd , wat voor standaard hanteer jij eigenlijk ?
eigenlijk vind ik het verspilde moeite om op jouw domme geraas te reageren , maar goed voor deze keer ...pfff ( sommige mensen hadden net zo goed als stront uit de buik van hun moeder kunnen komen )
Nou, veel vlaggen maar slecht Nederlands. Het is "dat wijf" en "die auto".
Of Hirshi moslima is, is aan haar om te beantwoorden. Een ander gaat daar niet over. Zij gelooft aan de god waaraan zij zegt te geloven, het is niet aan ons aan die uitspraak te twijfelen.
Zij laat zien dat zij kritisch naar een geloof kijkt, dat zij nadenkt over zaken waar miljoenen blindelings, zonder vragen en kritiekloos geen enkele vraag bij stellen en zich geen rekenschap geeft van de gevolgen van dit blinde geloof. In Nederland stel je vragen en neem je niet blindelings aan wat een priester, voorganger of premier je voorhoudt. Dat maakt Hirshi tot een goed voorbeeld van een democrate, een kritisch en vooral eerlijk mens. Zij durft twijfelen waar anderen, bijna hersendood alleen maar aannemen.
Zij neemt alle mogelijke risico's; moslima, zwart en getekend. Zij legde haar doek af en liet zien wie zij wil zijn. Met vragen en met twijfels, zoekend naar een levende waarheid.
Scottie.
Nou, veel vlaggen maar slecht Nederlands. Het is "dat wijf" en "die auto".
Of Hirshi moslima is, is aan haar om te beantwoorden. Een ander gaat daar niet over. Zij gelooft aan de god waaraan zij zegt te geloven, het is niet aan ons aan die uitspraak te twijfelen.
Zij laat zien dat zij kritisch naar een geloof kijkt, dat zij nadenkt over zaken waar miljoenen blindelings, zonder vragen en kritiekloos geen enkele vraag bij stellen en zich geen rekenschap geeft van de gevolgen van dit blinde geloof. In Nederland stel je vragen en neem je niet blindelings aan wat een priester, voorganger of premier je voorhoudt. Dat maakt Hirshi tot een goed voorbeeld van een democrate, een kritisch en vooral eerlijk mens. Zij durft twijfelen waar anderen, bijna hersendood alleen maar aannemen.
Zij neemt alle mogelijke risico's; moslima, zwart en getekend. Zij legde haar doek af en liet zien wie zij wil zijn. Met vragen en met twijfels, zoekend naar een levende waarheid.
Scottie.
Ja en die levende waarheid vind ze hiernamaals.
Een levend Vuur!!
En Allah Weet het Beste!
Wa salammm
Nou, beste Remii, voor mij mag je je energie beslist aan iets anders besteden dan aan het proberen mij op tegenstellingen te betrappen
Een ding. Of Hirshi nog moslima is of niet, als ik moslims mag geloven dan verlaat het moslimgeloof je nooit meer en blijft het altijd van invloed op je denken en handelen. Net als bij christenen. Dat zal bij Hirshi dus ook het geval zijn.
Wallage had ook Hirshi's uitspraken kunnen negeren. Nu gebruikt hij ze om met haar een discussie aan te gaan. Die discussie gaat niet over de inhoud, maar is een middel om de PvdA uit het slop te halen. Wallage is als politicus in de luwte beter geschikt dan Cohen, die die rol ook niet wil, of een Van Thijn, die politiek is uitgespeeld. Wallage wil uit die luwte en terug in de moederschoot van de politiek. De PvdA met een betwijfeld leiderschap van de woordkunstenaar Bos heeft dringend ervaren politici nodig.
Apart van Bos is het wel een joodse aangelegenheid.
Scottie.
Origineel gepost door MrMaRouaN
Ja en die levende waarheid vind ze hiernamaals.
Een levend Vuur!!
En Allah Weet het Beste!
Wa salammm
inderdaad mr marouan
ik zou voor geen goud van de wereld in haar schoenen willen staan
la 7auwla wa la qauwata ila billah
Origineel gepost door remii
inderdaad mr marouan
ik zou voor geen goud van de wereld in haar schoenen willen staan
la 7auwla wa la qauwata ila billah
Ohnee Remii het is een laaiend vuur!
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. De ramp.
2. Wat is de ramp?
3. En wat weet gij (er van) wat de ramp is?
4. Een Dag waarop de mensen als motten verstrooid zullen zijn.
5. En de bergen als gekaarde wol
6. Dan zal hij, wiens schalen zwaar zijn,
7. Een aangenaam leven genieten.
8. Doch hij, wiens schalen licht zijn,
9. Zijn toevlucht zal Hawi'jah zijn.
10. En gij weet niet, wat dit is.
11. Het is een laaiend Vuur.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.