Bekijk originele versie : # Weight Loss 2008.
Ik weeg 65 kilo en ik wil weer 50 kilo wegen, maar ik zoek hulp. =)
Dus wie gaat me helpen? graag iemand die ervaring heeft met afvallen en die zelf ook véél is afgevallen. Ik mis m'n oude gewicht. Ik heb tips nodig en wat voor een dieet raad je me aan? kortom wat kan ik 't beste doen om 15 kilo snel aftevallen.
En ik wil op een natuurlijke & gezonde manier afvallen. :haha:
_Saoudia_
07-06-2008, 12:56
Hoi hoi!
Er zijn diverse topics geopend waar veel tips gegeven worden. Maar je kan ook een beetje rondsurfen op internet. Ik zelf weet nu dat dieten geen nut heeft. Elk dieet helpt, maar zodra je ermee stopt vliegen de kilo's er weer aan. En dat is iets wat ik nu echt zelf heb meegemaakt, heb de duurste dieten geprobeerd, en ze helpen allemaal! Maar het is zo erg om eindelijk slank te zijn en dan binnen 2 maanden nog dikker te zijn dan je voor het dieet al was. Ik heb me hele levens style omgegooid. Pak ipv de auto dit keer de fiets om boodschappen te doen. Ik laat vaak de honden uit van me ouders, en probeer 's avonds altijd een stukje te lopen. Veel lopen is ook goed. Ik kom in principe tijd te kort voor sporten. En heb mijn rust ook echt nodig, heb een zeer hectische baan daarom! Ik haal alleen gezonde dingen in huis, ipv chips haal ik nu dus bijvoorbeeld japanse mix. Hele goede vervanging. Alleen eet ik het niet elke dag maar eet ik vrijdag en zaterdag een kommetje ervan. Ik gebruik Sonja bakker haar dieet niet, maar ik heb wel haar boek gekocht om te kijken naar vervangend voedsel. En dat helpt ook echt! Maar vooral beweging. En wees blij met elke kilo die je af valt. Je moet het niet zien als een strijd, je moet het zien als iets wat voor de rest van je leven is!
Succes, als je meer tips nodig hebt dan hoor ik het wel!
Liefs,
Saoudia
Miminites
07-06-2008, 20:17
Hoi ik zou ook graag mee willen doen.
Ik ben pas getrouwd en wil er ook 15 kilo afhebben.
weeg nu 63 kilo en wil graag naar de 48 aangezien ik maar 1.58 bent.
Dus mocht iemand goede tips hebben dan hoor ik het graag.
Ik wil a.s. maandag inschallah gaan beginnen met gezond eten en sporten.
M'n eetpatroon voor morgen heb ik gevonden ik deel 't met jullie mee. =)
Drink geen frisdranken. Neem in plaats daarvan thee, koffie of (mineraal)water eventueel met koolzuur.
Eet niet meer dan 1 keer per 2 weken een gefrituurde snack
(= kroket, patat, chips).
Neem van alles de lightvariant. Dat scheelt zo'n 300 kcal per dag.
Dus: halvarine of halfvolle roomboter, magere melkproducten, mager vlees.
Er zijn wel uitzonderingen: wees niet te zuinig met vette vis, koude olijfolie (extra vierge) en pindakaas. Deze vetten heb je nodig voor een goede gezondheid.
Eet meer!
Ja, je leest het goed! Om af te vallen hoef je niet alleen minder te eten, maar ook meer. Meer groenten en fruit; het is bewezen dat mensen daarvan afvallen. En eet ook meer vette vis zoals haring en sardines.[/b]
Maaltijden.
Waarschijnlijk weet je het wel, sla nooit een maaltijd over...
Wanneer je je ontbijt overslaat terwijl je eigenlijk wel trek hebt, dan zul je moeilijker afvallen. Je trek gaat namelijk niet voorbij.
Oké, misschien voor even, maar bij de koffie is ie weer volop aanwezig, en waarschijnlijk nog meer dan eerst. En omdat koffie op zich ook al eetlustopwekkend is (!), wordt het lastig om de verleiding van de koektrommel te weerstaan. Met een goeie wilskracht kun je de schade enigszins beperken tot een of twee koekjes, maar dan krijg je het bij de lunch extra zwaar. Boterhammen staren je aan alsof het letterlijk zoete broodjes zijn, en probeer daar dan maar eens van af te blijven...
Eigenlijk geldt dit voor alle maaltijden, je lunch en je avondeten zijn ook belangrijk!
Elke maaltijd geeft je energie en de nodige voedingsstoffen waardoor je je de hele dag fit voelt. En je bent alerter, want het negeren van honger leidt af. Bovendien komen er bij honger stresshormonen vrij, en die zijn niet bevordelijk voor je concentratievermogen. Als je bijvoorbeeld niet ontbijt, presteer je minder dan wanneer je wel ontbijt. Sta daarom ’s morgens iets vroeger op en
Een broodje met kaas of jam?
Boterhammen zijn natuurlijk ook prima. Maar neem altijd volkorenbrood.
Dat is gezonder en het geeft veel langer energie. En wat de jam betreft, neem extra jam, of nog liever: extra-extra jam. In de normale huishoudjam zit veel suiker, waardoor je bloedsuikerspiegel gaat schommelen. Hierdoor krijg je snel weer trek. Een goeie jam bevat 50% - 55% fruit en bedreft snel buiten de koekkast.
Je kunt natuurlijk ook muesli (liefst ongezoet) eten met melk of yoghurt. Of koop eens een roggebroodje in plaats van gewoon brood.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat je eet, als je maar ontbijt en als het maar goed verzadigt, zodat je met de koffie niet weer hoeft te "ontbijten."
Geen trek?
En wat als je geen trek hebt in een ontbijt? Dan eet je waarschijnlijk ’s avonds te veel. Het is gezonder om vooral overdag te eten. De spijsvertering werkt dan het best. Als je ’s avonds minder eet, kun je ’s nachts beter uitrusten en ’s morgens lekkerder ontbijten.
Heb je overdag weinig trek en ga je ’s avonds helemaal "los"? Dan ben je waarschijnlijk te druk bezig waardoor je lichaam veel stresshormonen aanmaakt. Die onderdrukken de honger. Las in dat geval goeie pauzes in. Ga bijvoorbeeld even naar buiten als je de hele dag binnen werkt, en fiets of wandel een blokje om. Je zult merken dat je lunchmaaltijd veel lekkerder smaakt, en ’s avonds zul je voldoende hebben aan een bord met aardappels, vlees en groenten.
_Saoudia_
07-06-2008, 20:31
M'n eetpatroon voor morgen heb ik gevonden ik deel 't met jullie mee. =)
Drink geen frisdranken. Neem in plaats daarvan thee, koffie of (mineraal)water eventueel met koolzuur.
Eet niet meer dan 1 keer per 2 weken een gefrituurde snack
(= kroket, patat, chips).
Neem van alles de lightvariant. Dat scheelt zo'n 300 kcal per dag.
Dus: halvarine of halfvolle roomboter, magere melkproducten, mager vlees.
Er zijn wel uitzonderingen: wees niet te zuinig met vette vis, koude olijfolie (extra vierge) en pindakaas. Deze vetten heb je nodig voor een goede gezondheid.
Eet meer!
Ja, je leest het goed! Om af te vallen hoef je niet alleen minder te eten, maar ook meer. Meer groenten en fruit; het is bewezen dat mensen daarvan afvallen. En eet ook meer vette vis zoals haring en sardines.[/b]
Hartstikke goed! Het klopt precies wat je zegt! En zo hoort het te lukken. Met al die dieten val je kilo's af in de week, maar die zitten er nog sneller weer aan. Met een blijvend gezond voedselpatroon val je af, en blijf je slank! Als je je er natuurlijk aan houd. Ik heb echt superveel motivatie gekregen en ben ook hartstikke blij met deze site. Ben vanaf me 15e jaar zo ongelukkig geweest. En vooral omdat ik wist hoe het voelde om slank te zijn. Het beheerst je hele leven als je je niet lekker in je vel voelt! Ikheb me vandaag gewogen en ga me pas volgende week zaterdag wegen! Ik hoop dat ik dan wel minimaal 1.5 tot 2 kilo kwijt ben. Maar met 1 neem ik ook genoegen haha!
Extra vet verbranden
Als je terugkijkt op de afgelopen dagen, dan zou je het niet zeggen…maar heus, het wordt weer lente. De sneeuw smelt en de temperaturen gaan omhoog. En we hoeven niet meer aan huis gekluisterd te zijn vanwege spiegelgladde straten...
We kunnen dus weer naar buiten! En dat is wel zo prettig als je aan het lijnen bent. Want met fietsen en lopen verbrand je extra beetjes vet...gelukkig maar, want bij deze dooi heb je toch geen extra isolatiemateriaal meer nodig. :)
[b]Beweging: waarom?
Je hoeft niet per se te bewegen als je graag slank wilt zijn, maar het maakt je lijnpoging wel wat makkelijker. Want als je extra calorieën verbrandt, kun je je permitteren om wat meer te eten. Bovendien krijg je met beweging een mooier figuur: je lichaam wordt steviger en strakker; je huid wordt beter doorbloed en daardoor mooier, en eventuele cellulitus verdwijnen sneller dan met alleen een calorie-arm dieet.
Daarnaast heeft lichaamsbeweging een positief effect op je humeur. Dat komt doordat je hersenen bij sport en beweging bepaalde stoffen aanmaken: endorfines, en die geven je een prettig en blij gevoel.
Gezond
Verder is beweging erg gezond doordat overtollige energie wordt verbrand en doordat de bloedstroom verbetert. Dit laatste zorgt voor een intensievere toevoer van voedingsstoffen; ofwel, de lichaamscellen worden beter gevoed, zodat je lichaam beter functioneert. Het gunstige effect merk je onder andere aan:
Een lager cholesterolgehalte;
Minder kans op schommelende bloedsuikerspiegels;
Een betere spijsvertering;
Minder kans op botontkalking;
Stevigere maar ook soepelere spieren;
Een sterker immuunsysteem.
Je ziet, lichaamsbeweging heeft veel gunstige effecten. Dus, als je de kans krijgt, ga dan naar buiten voor een blokje om!
Hoeveel?
Heb je aan een half uur lichaamsbeweging per dag voldoende? Misschien niet...
Het algemene advies van een half uur per dag is vorig jaar opgeschroefd naar een uur per dag. Vooral voor mensen met overgewicht of voor mensen die last hebben van een hoge bloeddruk of van andere risicofactoren met betrekking tot hart en -vaatziekten.
Ga dus naar buiten en maak een flinke wandeling!
Gelukkig kun je je lichaamsbeweging op een dag verdelen, en ook dagelijkse dingen tellen mee. Trappen lopen, ramen lappen en boodschappen sjouwen zijn activiteiten die je lichaam hard aan het werk zetten.
OntspannendVoor de tv zitten of achter de computer is leuk en kan heel ontspannend zijn. Maar geef toe, je zit nog ontspannender als je voldaan bent van eventjes rekken, strekken of als je intensief bezig bent geweest. Bovendien voel je je met een lage bloeddruk toch wat rustiger, dan wanneer je hart extra toerentellen maakt...? Mocht je dit niet geloven, ga dan juist meer bewegen en merk het verschil!
Extra vet verbranden
Als je terugkijkt op de afgelopen dagen, dan zou je het niet zeggen…maar heus, het wordt weer lente. De sneeuw smelt en de temperaturen gaan omhoog. En we hoeven niet meer aan huis gekluisterd te zijn vanwege spiegelgladde straten...
We kunnen dus weer naar buiten! En dat is wel zo prettig als je aan het lijnen bent. Want met fietsen en lopen verbrand je extra beetjes vet...gelukkig maar, want bij deze dooi heb je toch geen extra isolatiemateriaal meer nodig. :)
[b]Beweging: waarom?
Je hoeft niet per se te bewegen als je graag slank wilt zijn, maar het maakt je lijnpoging wel wat makkelijker. Want als je extra calorieën verbrandt, kun je je permitteren om wat meer te eten. Bovendien krijg je met beweging een mooier figuur: je lichaam wordt steviger en strakker; je huid wordt beter doorbloed en daardoor mooier, en eventuele cellulitus verdwijnen sneller dan met alleen een calorie-arm dieet.
Daarnaast heeft lichaamsbeweging een positief effect op je humeur. Dat komt doordat je hersenen bij sport en beweging bepaalde stoffen aanmaken: endorfines, en die geven je een prettig en blij gevoel.
Gezond
Verder is beweging erg gezond doordat overtollige energie wordt verbrand en doordat de bloedstroom verbetert. Dit laatste zorgt voor een intensievere toevoer van voedingsstoffen; ofwel, de lichaamscellen worden beter gevoed, zodat je lichaam beter functioneert. Het gunstige effect merk je onder andere aan:
Een lager cholesterolgehalte;
Minder kans op schommelende bloedsuikerspiegels;
Een betere spijsvertering;
Minder kans op botontkalking;
Stevigere maar ook soepelere spieren;
Een sterker immuunsysteem.
Je ziet, lichaamsbeweging heeft veel gunstige effecten. Dus, als je de kans krijgt, ga dan naar buiten voor een blokje om!
Hoeveel?
Heb je aan een half uur lichaamsbeweging per dag voldoende? Misschien niet...
Het algemene advies van een half uur per dag is vorig jaar opgeschroefd naar een uur per dag. Vooral voor mensen met overgewicht of voor mensen die last hebben van een hoge bloeddruk of van andere risicofactoren met betrekking tot hart en -vaatziekten.
Ga dus naar buiten en maak een flinke wandeling!
Gelukkig kun je je lichaamsbeweging op een dag verdelen, en ook dagelijkse dingen tellen mee. Trappen lopen, ramen lappen en boodschappen sjouwen zijn activiteiten die je lichaam hard aan het werk zetten.
OntspannendVoor de tv zitten of achter de computer is leuk en kan heel ontspannend zijn. Maar geef toe, je zit nog ontspannender als je voldaan bent van eventjes rekken, strekken of als je intensief bezig bent geweest. Bovendien voel je je met een lage bloeddruk toch wat rustiger, dan wanneer je hart extra toerentellen maakt...? Mocht je dit niet geloven, ga dan juist meer bewegen en merk het verschil!
Meer tips z'n altijd welkom we kunnen van elkaar leren!
Hartstikke goed! Het klopt precies wat je zegt! En zo hoort het te lukken. Met al die dieten val je kilo's af in de week, maar die zitten er nog sneller weer aan. Met een blijvend gezond voedselpatroon val je af, en blijf je slank! Als je je er natuurlijk aan houd. Ik heb echt superveel motivatie gekregen en ben ook hartstikke blij met deze site. Ben vanaf me 15e jaar zo ongelukkig geweest. En vooral omdat ik wist hoe het voelde om slank te zijn. Het beheerst je hele leven als je je niet lekker in je vel voelt! Ikheb me vandaag gewogen en ga me pas volgende week zaterdag wegen! Ik hoop dat ik dan wel minimaal 1.5 tot 2 kilo kwijt ben. Maar met 1 neem ik ook genoegen haha!
Ik hoop dat 't me gaat lukken en dat ik 't niet zo snel opgeef. Ben eerlijk gezegd nog nooit echt bezig geweest met dieet, maar vandaag zag ik m'n buurvrouw die volgens mij meer dan 90 kilo woog, en die is nu zo slank geworden gewoon niet te geloven. Toen ik haar zag moest ik eerst een slokje water drinken voor de schrik, en toen ben ik als een debiel bij haar geweest en zij heeft me verteld dat haar eetpatroon bestaat uit groeten,fruit en noem maar van die gezonde dingen. Ze had echt dikke dijen + bovenbenen, en ik heb dat nu ook! Dus ik ga er volledig voor anders plak ik wel posters van slanke modellen.:hihi:
Ik heb me vandaag gewogen en ik weeg precies 65, en na 3 weken ga ik me weer laten wegen en dan horen jullie wel wat ik dan weeg. =)
gwoOn_sarah
07-06-2008, 20:51
Hoe lang ben je eigenlijk..
Ik ben ongeveer 1.69 en weeg 63, ik wil rond de 58 wegen:)
Ik was 65 kilo!
gwoOn_sarah
07-06-2008, 21:00
Dan is 50 kg. toch veels te weinig!
:wat?!::wat?!:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.