Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mogelijk internationale sancties tegen Israël

Pagina's : [1] 2

CharlieDaSilva
04-01-2004, 15:09

Als Israël doorgaat met de bouw van het omstreden 'veiligheidshek' riskeert het land volgens de Israëlische minister van Justitie Tommy Lapid een boycot van de internationale gemeenschap. Het hek, op sommige plaatsen zelfs een muur, gaat op sommige plekken dwars door Palestijns gebied. Vooral dat heeft voor veel ophef gezorgd. Volgens Lapid, die ook vice-premier is, moet er dan ook nog maar eens goed naar de route die het hek volgt gekeken worden. Ook het Internationaal Gerechtshof in Den Haag gaat volgede maand naar de zaak kijken. Dit op verzoek van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Bron: Trouw Voor het oog an de gehele wereld word er een verschrikkelijke misdaad gepleegd van ongekende gruwelijkheid. En na 2 ? jaar word er eens naar gekeken? Zionisten regeren, dat blijkt maar weer.

Peej
04-01-2004, 15:20
Het zou een goede zaak zijn als de internationale gemeenschao Israël eindelijk eens aan zou pakken en zou gaan boycotten. Het probleem zal echter zijn dat het moeilijk wordt via de VN (veiligheidsraad) omdat de Amerikanen daar een vetorecht hebben. Misschien zou de Europese Unie hier het goede voorbeeld kunnen geven en los van de Amerikanen een boycot kunnen afkondigen.

Peridot
04-01-2004, 15:25
Origineel gepost door Peej Het zou een goede zaak zijn als de internationale gemeenschao Israël eindelijk eens aan zou pakken en zou gaan boycotten. Het probleem zal echter zijn dat het moeilijk wordt via de VN (veiligheidsraad) omdat de Amerikanen daar een vetorecht hebben. Misschien zou de Europese Unie hier het goede voorbeeld kunnen geven en los van de Amerikanen een boycot kunnen afkondigen. Israel trekt zich nu al heel weinig aan van Europa. Ik weet niet wat de effecten echter zouden zijn als die van economische aard was. In ieder geval ben ik voor een boycot, alles om dat vermaledijde hek van de kaart te krijgen. De volgende stap is weer om de tafel gaan zitten met de Palestijnen en dat is het moment dat ook de VS maximaal de druk op moet voeren.

Peridot
04-01-2004, 15:40
Origineel gepost door goddeloos Wat een gezeur over dat hek steeds! Valt het dan niemand op dat sinds dat hek/ die muur groter aan het groeien is, het aantal slachtoffers aan beide zijden sterk is verminderd? Pragmatism for ever! Dat hek gaat dwars door Palestijnse dorpen, door Palestijns bezit. Zo wordt het hek ook nog steeds meer Palestijns grondgebied binnengesmokkeld. Waar is de rechtvaarding daarvoor?

Peej
04-01-2004, 15:41

Origineel gepost door goddeloos Wat een gezeur over dat hek steeds! Valt het dan niemand op dat sinds dat hek/ die muur groter aan het groeien is, het aantal slachtoffers aan beide zijden sterk is verminderd? Pragmatism for ever! Ik dnek wel dat er minderv Israëlisch gedood zijn door Palestijnse zelfmoordaanslagen. Maar het Israëlische leger blijft aanvallen uitoefenen op Palestijns grondgebied en blijft daarbij ook onschuldige burgers treffen (als ze terroristen pakken heb ik er minder problemen mee). In dit geval is het middel (die muur dus) mijns inziens erger dan het doel. Want Sharon en consorten creëren een Palestijns Ghetto waarin de onvrede alleen maar groter wordt met alle gevolgen van dien. Deze muur is alleen maar een obstakel naar de vrede.

grendel
04-01-2004, 15:49
Origineel gepost door goddeloos Wat een gezeur over dat hek steeds! Valt het dan niemand op dat sinds dat hek/ die muur groter aan het groeien is, het aantal slachtoffers aan beide zijden sterk is verminderd? Pragmatism for ever! yeah sure :D http://cagle.slate.msn.com/news/2003Bennett/Bennett-best/bennett-12.jpg

MELILLENSE
04-01-2004, 16:45
Origineel gepost door Peridot Israel trekt zich nu al heel weinig aan van Europa. Ik weet niet wat de effecten echter zouden zijn als die van economische aard was. In ieder geval ben ik voor een boycot, alles om dat vermaledijde hek van de kaart te krijgen. De volgende stap is weer om de tafel gaan zitten met de Palestijnen en dat is het moment dat ook de VS maximaal de druk op moet voeren. Waarom trekt Europa zich dan zo veel aan van Israël? Toch niet om die eeuwigdurende schuldgevoelens voor de holocaust die nog steeds niet ingelost zijn ...per slot van rekening was het een misdaad gepleegd door 'jullie' voorouders, sort of speaking of course. Duitsland wordt inmiddels juridisch leeggeplunderd en Zwitserland probeert krampachtig haar kluizen dicht te houden... Werp die ballast nu eens van jullie schouders, laat het rusten in de geschiedenisboeken, en pak de beulen aan van vandaag, ongeacht het trieste verleden van hun voorouders...zij komen heus niet terug hoor, zelfs niet met al het geld van de wereld... MELILLENSE :belgie:

KI_kracht
04-01-2004, 20:04
Origineel gepost door grendel yeah sure :D http://cagle.slate.msn.com/news/2003Bennett/Bennett-best/bennett-12.jpg een mooi voorbeeld. alleen is het in werkelijkheid nog erger. een muur waar je niet overheen kan kijken laat staan erover heen klimmen. de man die zijn land niet meer kan verzorgen omdat de zogenaamd veiligheidsmuur zijn land in tweeen deelt. mensen die voor de muur zijn, die hebben er alleen van gehoord en blijkbaar nog niet gezien :). die mensen hebben ook blijkbaar nooit van de muur in duitsland gehoord en ze waren ook blijkbaar niet blij toen ze die hadden weggehaald:). zoals docjazz in zijn lied zegt. we waren er nog bij toen ze de muur in berlijn neerhaalden en vandaag horen we dat ze bezig zijn met het bouwen van zo'n muur in een ander land. word er dan nu al gewerkt aan de grens tussen de staat israel en palestina? word palestina een gevangenis die omsingelt gaat worden door muren? wat denk je dat de reacties zullen zijn van mensen die je in een waanhopig situatie brengt? is dit om de aanslagen te verminderen of juist de frustaties op te wekken?

MELILLENSE
04-01-2004, 20:20
Origineel gepost door goddeloos Het gevolg van minder aanslagen in Israël zal zijn, en is nu al, juist een vermindering van het ghetto-effect. Op de westbank neemt het aantal gewapende confrontaties al enorm af en ook het aantal wegversperringen etc. In die zin vind ik de 'muur' juist geen obstakel, maar een noodzakelijke/nuttige stap naar vrede. Hoe triest het ook is, dat het kennelijk zo moet. Het gevolg is dat men vrijheidsstrijders gaat creëren die Spel zonder Grenzen gaan spelen...of dacht je nu echt dat een Nederlands muurtje onrecht zal tegenhouden? De moderne soldaat is onzichtbaar, geruisloos, vriendelijk, eet met jou mee aan tafel en wenst je het beste voor het nieuwe jaar...een voorsmaakje heb je al in Irak. En zijn wapens? Paniek en angst zaaien. Het is verkeerd...maar welke oorlog is juist? MELILLENSE :belgie:

MaRouaN
04-01-2004, 23:28
Origineel gepost door Peej Ik dnek wel dat er minderv Israëlisch gedood zijn door Palestijnse zelfmoordaanslagen. Maar het Israëlische leger blijft aanvallen uitoefenen op Palestijns grondgebied en blijft daarbij ook onschuldige burgers treffen (als ze terroristen pakken heb ik er minder problemen mee). In dit geval is het middel (die muur dus) mijns inziens erger dan het doel. Want Sharon en consorten creëren een Palestijns Ghetto waarin de onvrede alleen maar groter wordt met alle gevolgen van dien. Deze muur is alleen maar een obstakel naar de vrede. Sommige dingen ben ik het met je eens zoals dat deze muur een obstakel is naar vrede. Palestijnse zelfmoordaanslagen is een logisch gevolg door wat die israeliers de palestijnen hebben aangedaan. De israeliers zijn begonnen en niet andersom! De israeliers hebben palestijns gebied ingepikt is dat moeilijk te begrijpen of zo?? Als ik zou moeten toekijken hoe me vrienden hun huizen worden uitgejaagd hoe me ouders en broers en zussen voor me blote oog uitgemoord worden dan zou ik ook gek worden en haat hebben tegen mijn bezetter en de mensen die op deze bezetter hun stem uitbrengen dus een bus opblazen zou voor mij niet gek zijn. Daar zitten ook mensen in die stemmen op mijn bezetter! Helaas vallen hierbij vaak sommige onschuldige slachtoffers maar wat voor andere keus hebben deze mensen??? Hebben ze wapens zoals israel?? Behalve stenen. Gelukkig kunnen ze via illegale omwegen toch wat wapens binnensmokkelen en wat bommetjes gelukkig voor hen anders was het Einde Palestijnen! En jij noemt het terroristen sinds wanneer is iemand die tegen zijn bezetter vecht een terrorist?? Heb je een keer netwerk gekeken waarbij je zag hoe die israelische legersoldaten palestijnen behandel?? Nog mensen zonder wapens! Ik steun dan die zogenaamde terroristen liever dan die israelische legerhonden. Dit heeft geen ene reet te maken met islam of dat het arabieren zijn! Dit is gewoon een duidelijke zaak! Dit soort dingen mogen nergens gebeuren. Nederland vocht ook tegen zijn Duitse bezetter of waren dat ook terroristen?? Eljihad!!! Wa salammmmmm

hafiberber
05-01-2004, 23:41
ik weet zeker dat zodra er een boycot zou aankomen, israel weer zielig zal uithuilen bij vader bush en zeggen zie je wel iedereen is tegen ons. dan halen ze weer wo11 erbij en al die grappen dat ze het beloofde volk zijn enz.het moet een keer afgelopen zijn met dat soort grappen dat de joden bevoorrecht zijn om een ander volk op meest gruwelijke wijze te traumatiseren.

Danielle2
06-01-2004, 13:18
Origineel gepost door JamalZegt Westelijke Jordaanoever: 1,3 miljoen Palestijnen, 6000 zionisten. De groep van 6000 zionisten bewonen 40 % van de 270 vierkante kilometer). Ik neem aan dat het een provocatieve bericht is. Dat is Gaza, man. Op de Westbank wonen drie miljoen palestijnen en bijna 200.000 kolonisten. Nog erger dus.

Pagina's : [1] 2