Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische bank/hypotheek verstrekker oprichten

LZN
04-06-2008, 23:24

Assallamoe eleykum, Ik bestudeerd op dit moment de financieringsvormen die in de Islam toegestaan zijn. De enige partij in Nederland die werkt om islamitisch bankieren van de grond te krijgen is bilaa-riba, maar helaas zit hier een oplichter achter! De man achter o.a. legio-lease enz. Ik ben opzoek naar broeders die zich hierin hebben verdiept of bereid zijn zich hierin te verdiepen. Wellicht kunnen wij iets van de grond krijgen op het gebied van islamitisch bankieren/financieren. Wa eleykum sallaam.

Marruecos_Chica
05-06-2008, 00:16
Interessant! :goedzo:

emshoum19
05-06-2008, 00:49
Men wil iets oprichten wat volgens mij onmogelijk haalbaar is.. Hoe wil jij mensen een lening/hypotheek verstrekken zonder dat de gevreesde rente betaald wordt?? Dat kan volgens mij simpelweg niet in Nederland er zal toch ergens iets van rente aanwezig zijn..want aan liefdadigheid doet men tegenwoordig niet meer aan

schaappiee
05-06-2008, 08:45
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om in Nederland zoiets van de grond te krijgen..... De gehele bancaire sector werkt met rente.... Bij interbancair handelen wordt ook rente in rekening gebracht en dat zul je toch op de 1 of andere manier moeten doorberekenen aan je klanten toch? Hoe wil je als beginner anders aan kapitaal komen? Je zou rente een ander labeltje kunnen geven en er gewone "kosten" van kunnen maken, maarja ben je dan niet nog steeds verkeerd bezig? Jij (de onderneming) leent zelf tenslotte wel met rente..... Welke constructie had jij in gedachten dan? In hoeverre heb jij je erin verdiept?

deskundige
05-06-2008, 09:01

Assallamoe eleykum, Ik bestudeerd op dit moment de financieringsvormen die in de Islam toegestaan zijn. De enige partij in Nederland die werkt om islamitisch bankieren van de grond te krijgen is bilaa-riba, maar helaas zit hier een oplichter achter! De man achter o.a. legio-lease enz. Ik ben opzoek naar broeders die zich hierin hebben verdiept of bereid zijn zich hierin te verdiepen. Wellicht kunnen wij iets van de grond krijgen op het gebied van islamitisch bankieren/financieren. Wa eleykum sallaam Ik heb inderdaad zoiets vernomen laats...indien je meer info hebt...graag even melden.:goedzo: Wa 3leikomsalaam...

DMBC
05-06-2008, 09:07
Bila Riba heeft het geprobeerd, maar tot op heden heb ik geen resultaten gezien! Mijn advies is; 1- Bestudeer de termen als IB (Islamic Banking) en IF (Islamic Finance), 2- Bestudeer hoe ze deze termen in de Golfregio (Khalij) en Maleisië toepassen, 3- Als je het gedaan hebt, kun je het vergelijken met de wetgeving in Nederland. Zo kom je erachter dat het in Nederland bijna onmogelijk is om dat te beginnen.

Aardbeitjes
05-06-2008, 14:38
Islamitische hypotheek bestaat niet :jammer: Hoe je het ook wend of keert, rente zal je altijd moeten betalen (of je moet multi-miljonair zijn en 'gratis' geld uitlenen). Natuurlijk kan je altijd een ander stickertje op het rentetarief plakken (bijv. bancaire kosten). Maar dat vind ik net zoiets als alcohol drinken en vervolgens doodleuk zeggen: 'maar ik proef het niet hoor, want ik slik het meteen door'. Het blijft dus haram. En daarvoor hoef je het niet eens alleen over NL te hebben, het is overal onmogelijk (tenzij.. dat multimiljonair verhaal)

emshoum19
05-06-2008, 17:53
Islamitische hypotheek bestaat niet :jammer: Hoe je het ook wend of keert, rente zal je altijd moeten betalen (of je moet multi-miljonair zijn en 'gratis' geld uitlenen). Natuurlijk kan je altijd een ander stickertje op het rentetarief plakken (bijv. bancaire kosten). Maar dat vind ik net zoiets als alcohol drinken en vervolgens doodleuk zeggen: 'maar ik proef het niet hoor, want ik slik het meteen door'. Het blijft dus haram. En daarvoor hoef je het niet eens alleen over NL te hebben, het is overal onmogelijk (tenzij.. dat multimiljonair verhaal) Precies.. en ik denk zelfs in de meest strenge islamistische landen zal het soms ook met rente aan toe gaan. Dus sommige mensen zijn gewoon gedwongen om een huis te kopen met een hypotheek..