Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verschil!

Truusje
03-01-2004, 22:50

Ik haat dat dubbel moraal gedoe! Ik haat het dat een man in onze ****ing klote cultuur zehma meer rechten heeft dan de vrouw! Ik haat het dat een man mag doen wat hij wil en dat niemand over hem praat! Ik haat het dat een vrouw al een slechte naam krijgt, wanneer ze omgaat met iemand die ook een slechte naam heeft! Ik haat het dat mijn broertje van 14 niet hoeft te zeggen waar hij heen gaat, en ik wel! Ik haat het dat een man meer rechten heeft dan de vrouw! Ik haat het geroddel van de Marokkanen! Ik haat het dat een vrouw niks kan doen, of er wordt al over haar gepraat! Ik haat het dat een vrouw geen privacy heeft! Ik kan nog wel uren doorgaan! In de Islaam is de man en vrouw GELIJK! :kwaad:

lella_najlae
04-01-2004, 20:50
Ja sorry hoor maar doe eens normaal, als jou ouders jou overal heen lieten gaan dan was jij nu al gepakt door een oude man of zoiets lah aj hfad. Zeg hamdoelilah en je weet denk ik zelf wel dat je met deze berichtje nergens komt. en ik heb het vermoeden dat je gewoon boos bent op je broertje op dit moment. thallah lella najlae

oem_ismael
04-01-2004, 21:48
salaam eleykoem als jij kennis hebt wat betreft islam en het aan kan geven via een hadithe of een soera kan hij niks zeggen..maar vergeet niet dat de vrouw de man moet gehoorzamen maar dat willen vele vrouwen niet doen en schuiven ze het af op cultuur..als het in de islam verantwoord is,is het de plicht voor de vrouw om de man te gehoorzamen zoals de man ook vele plichten tegen over zijn vrouw heeft. maar laten wij eerst maar eens aan onze plichten proberen te houden dan het vingertje naar onze broeders te wijzen

missholland
06-01-2004, 19:01
je hebt echt gelijk . ik heb 2 neven die nederlandse met wijfen gaan en ze hebben allebei kinderen denk je dat er geroddeld word nee alsof het de normaalste zaak van de wereld is terwijl het haram is genea magreb zijn echt vreemd .

seloua5
07-01-2004, 09:53

Ik geloof wel in de Islam, ben ook praktiserend, maar soms vraag ik me af.......................................... Ik las net iemand schrijven dat in de Islam mannen en vrouwen gelijk zijn. Dat is in veel dingen wel zo, maar ik kan d'r niet over uit dat Manneen 4 vrouwen mogen nemen, waar blijft dan de gelijkheid. Dat je dan als goed praktiserende vrouw moet toegeven dat je man gaat hertrouwen en jij een van de 4 word. Bijn a geen vrouw die dat tegenwoordig nog pikt. EEn ding moecht mijn man ooit willen hertrouwen en volgens de islam is dat zijn recht, dan is het Byebye first wife!!! Leg mij dan uit waar die gelijkheid is? Daarnaast is het erftrecht ook heel oneerlijk voor de vrouw. Ik vind veel dingen niet kloppen!!!

Kusje
07-01-2004, 10:52
Origineel gepost door seloua5 Ik geloof wel in de Islam, ben ook praktiserend, maar soms vraag ik me af.......................................... Ik las net iemand schrijven dat in de Islam mannen en vrouwen gelijk zijn. Dat is in veel dingen wel zo, maar ik kan d'r niet over uit dat Manneen 4 vrouwen mogen nemen, waar blijft dan de gelijkheid. Dat je dan als goed praktiserende vrouw moet toegeven dat je man gaat hertrouwen en jij een van de 4 word. Bijn a geen vrouw die dat tegenwoordig nog pikt. EEn ding moecht mijn man ooit willen hertrouwen en volgens de islam is dat zijn recht, dan is het Byebye first wife!!! Leg mij dan uit waar die gelijkheid is? Daarnaast is het erftrecht ook heel oneerlijk voor de vrouw. Ik vind veel dingen niet kloppen!!! Hoi Seloua, Mannen en vrouwen zijn in de islam gelijkwaardig niet gelijk. Daar zit een essentieel verschil tussen. Een man kan immers niet baren dus de gelijkwaardigheid zit 'm in het volgen van de plichten van de islam. Een man en vrouw worden voor dezelfde zonden gelijkwaardig gestraft en voor goede daden gelijkwaardig beloond. Daarnaast is de vrouw in de islam een zelfstandig individu die over zelfbeschikking beschikt met andere woorden, ze mag zelf bepalen met wie ze trouwt, beheert haar eigen vermogen etc.. Dus in principe is er niks mis met hoe de rechten en plichten t.o.v. mannen en vrouwen geregeld zijn in de islam. Helaas is dit alleen maar theorie en wijst de praktijk anders uit. Wat het erfrecht betreft; dat begreep ik ook nooit en ben daarom zelf gaan lezen hoe of wat. Een man erft iets meer dan vrouw omdat het de PLICHT is van een man om zijn gezin te onderhouden. Als hij een vrouw en kinderen heeft dan komt zijn deel ten goede van zijn gezin. Een vrouw daarentegen hoeft haar erfenis niet gebruiken om een gezin te onderhouden, immers haar man heeft die plicht om dat te doen dus zij mag de erfenis voor zichzelf houden. Uiteindelijk is het de vrouw die hier beter van wordt en niet de man. Nogmaals....dit is theorie. Als je om je heen kijkt zie je vaak dat vrouwen hun bruidschat niet eens krijgen of de man die "houdt zogenaamd in beheer" en als vrouwen al een eigen vermogen hebben dan zullen ze dat aanwenden voor het huishouden. Dat van dat vier vrouwen huwen. Dat stamt uit de tijd van de profeet (vzmh) waarin er veel oorlogen waren. Veel vrouwen werden weduwe en werden door de maatschappij aan de kant geschoven en sommigen werden tot prostitutie gedwongen om in hun levensonderhoud te voorzien. Om deze vrouwen een humanitaire bestaan te geven werden mannen aangemoedigd om deze vrouwen te huwen en voor ze te zorgen. Door te trouwen werden het legaal om zo een vrouw in huis te hebben. Wat veel vergeten is dat de man A) toestemming moet hebben van zijn eerste vrouw en B) verplicht is alle vrouwen gelijk te behandelen. Dat laatste is bijna onmogelijk wat eigenlijk al aangeeft dat het in zeer uitzonderlijke situaties toegestaan is. En laten de mannetjes in Marokko (en hier) dit zogenaamde recht te pas en te onpas en zelfs naar willekeur gebruiken om lekker van een groen blaadje te gaan genieten. Het is een schande voor de islam de manier waarop wij met de regels omgaan. Verdraaien, omvormen zodat het in je eigen straatje past, niet de volledige kennis delen (kijk naar imams die een hele preek houden over zedeloze vrouwen maar de mannen niet vertellen dat ze hun vrouw met liefde en met respect moeten behandelen) en blind zijn voor de soenna van de profeet (vzmh). De islam is een mooi en zuiver geloof waar letterlijk iedereen baat van heeft. Helaas is volledig in tegenstelling tot de realiteit waarin de islam wordt afgeschilderd als een geloof dat niet deugt (vooral door de westerlingen). En dat vind ik de allergrootste zonde die een moslim kan plegen.

seloua5
07-01-2004, 10:59
Hallo, Ik ben je dankbaar voor je bericht, want ik ben gelovig, vind de islam ook prachtig in veel opzichten, alleen die 2 dingen, 4 vrouwen en de erfrecht. ik zie om mij heen echt veel onrechtvaardige dingen(voor de vrouw) gebeuren in naam van de islam en daar word ik een beetje erg ziek van. Daardoor was ik een beetje in verwarring. Maar ben weer helemaal on the track door jou berichtje. Ik ga me ook weer wat meer verdiepen in de Hadith en de koran. Heb het een beetje verwaarloost, waardoor ik een beetje ben gaan twijfelen. groetjes, Seloua

Kusje
07-01-2004, 11:27
Origineel gepost door seloua5 Hallo, Ik ben je dankbaar voor je bericht, want ik ben gelovig, vind de islam ook prachtig in veel opzichten, alleen die 2 dingen, 4 vrouwen en de erfrecht. ik zie om mij heen echt veel onrechtvaardige dingen(voor de vrouw) gebeuren in naam van de islam en daar word ik een beetje erg ziek van. Daardoor was ik een beetje in verwarring. Maar ben weer helemaal on the track door jou berichtje. Ik ga me ook weer wat meer verdiepen in de Hadith en de koran. Heb het een beetje verwaarloost, waardoor ik een beetje ben gaan twijfelen. groetjes, Seloua Ik ben heel blij te horen dat ik je een beetje in de goede richting geholpen heb. Ik begrijp het meisje totaal dat dit bericht gepost heeft maar je wordt ouder en moet op een gegeven moment verantwoordelijkheid nemen voor alles wat je doet en laat en is het vingertje wijzen afgelopen. Seloua, gewoon lekker veel lezen (al kan je hoofd daar ook van tollen want de ene geleerde zegt dit en de andere geleerde zegt weer zo) maar weet dat het gaat om de goede intenties die je moet hebben en zoals Allah ons bevolen heeft: ga en doe kennis op. Groetjes!

A_K_A
09-01-2004, 21:05
Origineel gepost door MifrouwTruus In de Islaam is de man en vrouw GELIJK! :kwaad: Ik moet hierop helaas met alle respect van dien aan toevoegen dat in de Islaam de man en vrouw niet gelijk zijn, maar (en dit is een heel verschil) gelijkwaardig...

A_K_A
09-01-2004, 21:07
Oh...ik zie opeens dat dit al is gezegd... :o

A_K_A
09-01-2004, 21:11
Origineel gepost door Kusje Hoi Seloua, Mannen en vrouwen zijn in de islam gelijkwaardig niet gelijk. Daar zit een essentieel verschil tussen. Een man kan immers niet baren dus de gelijkwaardigheid zit 'm in het volgen van de plichten van de islam. Een man en vrouw worden voor dezelfde zonden gelijkwaardig gestraft en voor goede daden gelijkwaardig beloond. Daarnaast is de vrouw in de islam een zelfstandig individu die over zelfbeschikking beschikt met andere woorden, ze mag zelf bepalen met wie ze trouwt, beheert haar eigen vermogen etc.. Dus in principe is er niks mis met hoe de rechten en plichten t.o.v. mannen en vrouwen geregeld zijn in de islam. Helaas is dit alleen maar theorie en wijst de praktijk anders uit. Wat het erfrecht betreft; dat begreep ik ook nooit en ben daarom zelf gaan lezen hoe of wat. Een man erft iets meer dan vrouw omdat het de PLICHT is van een man om zijn gezin te onderhouden. Als hij een vrouw en kinderen heeft dan komt zijn deel ten goede van zijn gezin. Een vrouw daarentegen hoeft haar erfenis niet gebruiken om een gezin te onderhouden, immers haar man heeft die plicht om dat te doen dus zij mag de erfenis voor zichzelf houden. Uiteindelijk is het de vrouw die hier beter van wordt en niet de man. Nogmaals....dit is theorie. Als je om je heen kijkt zie je vaak dat vrouwen hun bruidschat niet eens krijgen of de man die "houdt zogenaamd in beheer" en als vrouwen al een eigen vermogen hebben dan zullen ze dat aanwenden voor het huishouden. Dat van dat vier vrouwen huwen. Dat stamt uit de tijd van de profeet (vzmh) waarin er veel oorlogen waren. Veel vrouwen werden weduwe en werden door de maatschappij aan de kant geschoven en sommigen werden tot prostitutie gedwongen om in hun levensonderhoud te voorzien. Om deze vrouwen een humanitaire bestaan te geven werden mannen aangemoedigd om deze vrouwen te huwen en voor ze te zorgen. Door te trouwen werden het legaal om zo een vrouw in huis te hebben. Wat veel vergeten is dat de man A) toestemming moet hebben van zijn eerste vrouw en B) verplicht is alle vrouwen gelijk te behandelen. Dat laatste is bijna onmogelijk wat eigenlijk al aangeeft dat het in zeer uitzonderlijke situaties toegestaan is. En laten de mannetjes in Marokko (en hier) dit zogenaamde recht te pas en te onpas en zelfs naar willekeur gebruiken om lekker van een groen blaadje te gaan genieten. Het is een schande voor de islam de manier waarop wij met de regels omgaan. Verdraaien, omvormen zodat het in je eigen straatje past, niet de volledige kennis delen (kijk naar imams die een hele preek houden over zedeloze vrouwen maar de mannen niet vertellen dat ze hun vrouw met liefde en met respect moeten behandelen) en blind zijn voor de soenna van de profeet (vzmh). De islam is een mooi en zuiver geloof waar letterlijk iedereen baat van heeft. Helaas is volledig in tegenstelling tot de realiteit waarin de islam wordt afgeschilderd als een geloof dat niet deugt (vooral door de westerlingen). En dat vind ik de allergrootste zonde die een moslim kan plegen. Mooi gesproken...:goedzo:

Ikram_Sma
10-01-2004, 00:01
Ja een man en vrouw in de islam zijn niet gelijk... En je ehbt helemaal niet gelijk...je broertje van 14 ze weten dat hij zich kan verdedigen en wat kan er met hem gebeuren..met een meisje kan veel meer gebeuren... wallah ik kan je ouders begrijpen en wees blij met het leven dat je hebt HEMDI ALLAH!!! Alaikoum Asalaam

oem_ismael
10-01-2004, 19:50
taqie Allah ga aub de koran lezen dan zullen jullie zien hoe hoog de vrouw in de islam staat wat jullie nu zeggen is niet de islam maar de rotte marokkaanse cultuur!! de islam is perfect denk jou nou echt dat Allah swt een niet complete relegie aan ons heeft gegeven natuurlijk wel!! de de vrouw is gelijk in de islam en als ze zijn getrouwd is de vrouw in het gezien de nek en de man het hoofd zonder de nek kan de man zich niet wenden of keren...