Bekijk originele versie : Egyptisch vliegtuig neergestort ...
Lucia_Rijker
03-01-2004, 17:31
Een Egyptisch chartervliegtuig is vannacht in de Rode Zee gestort. Alle 148 inzittenden, onder wie 134 Franse toeristen, zijn om het leven gekomen. De Egyptische autoriteiten zeggen dat een eerste onderzoek wijst op een technisch mankement. Een explosie aan boord wordt uitgesloten.
Frankrijk wil toch samen met de Egyptische autoriteiten een justitieel onderzoek instellen. "Niet om nu al een oordeel over de tragedie te vellen", aldus de Franse minister van justitie Perben, maar om een juridisch raamwerk te hebben waarbinnen het onderzoek kan plaatsvinden.
De Boeing 737 van de Egyptische vliegmaatschappij Flash Air was op weg van de badplaats Sharm el-Sheik naar de hoofdstad Caïro, waar het brandstof zou innemen om daarna door te vliegen naar Parijs. Het toestel kwam enige minuten na het opstijgen in de problemen.
Om 3.44 uur (Nederlandse tijd) verdween het vliegtuig op zeven kilometer van Sharm el-Sheik van de radar. Reddingsteams spoedden zich onmiddellijk naar de plaats van de ramp om naar mogelijke overlevenden te zoeken. Op 15 kilometer ten zuiden van de badplaats vonden ze niet ver uit de kust het vliegtuigwrak en op het strand aangespoelde brokstukken en bagage. Inmiddels is ook een aantal lichamen uit zee gehaald.
Geen aanslag
De afgelopen dagen werden tal van vluchten op de VS geschrapt uit vrees voor terroristische aanslagen. In dit geval zouden er echter geen aanwijzingen zijn voor een aanslag.
In de jaren negentig waren toeristen in Egypte regelmatig het doelwit van bloedige aanslagen. Met een keiharde aanpak hebben de Egyptische autoriteiten de situatie de laatste jaren redelijk onder controle. Het toerisme is voor de Egyptische economie van levensbelang.
Ina Lilahi Wa Ina Raji3oen :jammer:
Lady_moi
03-01-2004, 17:34
Wat zielig enkele jaren terug was er ook al een egyptisch vliegtuig neergestort :(
Mja inna lilahi wa ina ilaihi rajioen
Moge allah de familieleden heel veel geduld en moed geven om deze moeilijke tijd voor hen te doorstaan amien beslema
alhoceima_boy15
03-01-2004, 17:34
het kan wel een verband hebben met de uitspraken van die ene sjiek van egypte in frankrijk :D
Ina lilahi Wa ina ilajhi ragi3oen,
Nou vind het echt erg hoor, maar it was ment to be he......
Origineel gepost door alhoceima_boy15
het kan wel een verband hebben met de uitspraken van die ene sjiek van egypte in frankrijk :D
nou nou en dit vind jij grappig????? :(
alhoceima_boy15
03-01-2004, 17:40
Origineel gepost door qwatra
nou nou en dit vind jij grappig????? :( zeg ik tog niet :) :zwaai:
zeg ik tog niet :) :zwaai:
nee maar ik dacht dat je voor je uitleg nog zo van die twee smilies had staan die aan het lachen waren zoals deze: :lol: :lol:
maar ja toch niet :everything is just fine :)
CharLie_Da
03-01-2004, 18:14
Ja Dames dat krijg je ervan , want jullie willen altijd op huwlijksreis.
Wael_Beni_Saidi
03-01-2004, 20:54
ik zat dinsdag nog in een vliegtuig ....shit he
AlHoceima_Leila
03-01-2004, 21:06
en zo zielig man ......................
babyvanbelisma
05-01-2004, 11:26
Ik heb net bericht gekregen dat een vriend van mijn baas samen met 10 familieleden in dat vliegtuig zat.
Nu is het probleem dat mijn baas nog niet weet wat er gebeurd is en nu moet ik hem gaan vertellen dat zijn vriend overleden is......:( Ik weet alleen niet hoe......:confused:
Je bent weer in vorm hè alhoceima_boy15.
Een zeer tragisch ongeval met vele doden.
En het enige wat jij kunt is een brede lach tevoorschijn toveren.
Ga je schamen met je oerdomme uitspraken.
Mijn medeleven voor de nabestaanden van de slachtoffers.
babyvanbelisma
05-01-2004, 15:43
Ik heb het net tegen mijn baas verteld. Gelukkig kenden ze elkaar alleen maar via via en waren ze niet echt vrienden, dus het was makkelijker om te vertellen. Maar toch, alatif, die man in dat vliegtuig was met zijn familie op vakantie gegaan.
Hij, zijn vrouw, zijn zoon en dochter, zijn schoonzoon en schoondochter en 5 kleinkinderen........Subhanallah!!
Het zal je maar gebeuren. Er is 1 zoon die niet mee is gegaan......
Ik ben er helemaal van onder de indruk.....:(
Nou, ik wens Babyvan Belisma sterkte!
Flash Airlines mag al jaar niet Zwitserland in
Parijs/Sharm al Sjeik - De Egyptische luchtvaartmaatschappij Flash Airlines blijkt van de Zwitserse autoriteiten in oktober 2002 een vliegverbod te hebben gekregen. De maatschappij mag tot nader order geen vluchten boven Zwitsers grondgebied uitvoeren nadat tijdens een controle 'ernstige gebreken' aan een van de toestellen was geconstateerd.
Een Boeing 737 van Flash Airlines stortte zaterdag voor de kust van de Egyptische badplaats Sharm el-Sheik kort na het opstijgen in zee. Geen van de 148 inzittenden, waaronder 133 Fransen, overleefde de ramp. Onder hen waren elf mensen uit één familie. Het toestel was onderweg naar Parijs, met een tussenlanding in Cairo.
Egyptische en Franse autoriteiten lieten weten dat er 'geen enkele sprake was' van een aanslag, maar dat het ongeluk door een 'technische fout' was veroorzaakt. Voor de Zwitsers is die conclusie niet verrassend. Het technisch onderzoek van één van de twee toestellen van Flash Airlines leverde volgens hen zoveel gebreken op, dat zowel de Egyptische autoriteiten als de meeste Europese landen op de hoogte werden gesteld.
Zo gaan Egyptenaren met mensenlevens om.
Scottie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.