Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Even een werktechnische vraag

TheBomb
02-06-2008, 16:03

Ik werk bij een bedrijf en ik zit momenteel alleen op de afdeling. Ben verantwoordelijk voor alles. van uitvoering tot beleidsmatige zaken, juridische zaken en alles wat er verder bij komt kijken. Nu zijn we in gesprek, want er moet uitbreiding op de afdeling komen, alleen de directie vraagt mij hoe ik dat zie; er zien een viertal opties. 1. 2 gelijkwaardige mensen op de afdeling. nadeel: niemand heeft eindverantwoordlijkhed 2. ik neem de leiding en er wordt iemand aangetrokken voor ernaast. 3. er wordt een hoofd aangetrokken en ik ga eronder werken. 4. we trekken een nieuwe hoofd aan voor zuid en ik blijf voor noord het hoofd. Voor welke optie zouden jullie gaan. Directie wil eigenlijk liever dat ik de leiding blijf nemen en dat er iemand voor 3 dagen bij komt. Ik zeg tegen ze; er moet gekeken worden naar wat het beste is voor het bedrijf en ik pas me daar wel aan. Roepen zij: ja, maar wat wil jij nou. Wat zouden jullie doen in dit geval? Hoop dat de situatie een beetje duidelijk in kaart is gebracht. groet, Thebomb

A_A
02-06-2008, 16:22
Indien je je taken goed uitvoert en daarnaast ook wel wat leidinggevende capaciteiten hebt (om die andere te kunnen aansturen), dan zou je jezelf moeten voordragen als degene met de leiding. Weet wel, jij bent dus de eindverantwoordelijke en jij wordt afgerekend op resultaten. Maar, als ik het zo lees, run je momenteel in je eentje al de afdeling, dus je weet wel wat van je verwacht wordt. Nadeel van onder iemand gaan werken is dat die jou aan het werk gaat zetten en met de credits er vandoor gaat. Voor je verdere carrière is dit een goede mogelijkheid om verder te groeien en jezelf te ontwikkelen. Maaaaaaaaaaaaaaaar! Ik merk wel dat je best wel huiverig bent om de leidinggevende te worden en daardoor alles op je schouders komt te liggen (wat nu ook al zo is, maar misschien minder formeel). Kijk wat je zelf wilt en wat je allemaal kan.

Jongenman83
02-06-2008, 17:28
Tazzz

TheBomb
04-06-2008, 08:47
Tazzz Ik hoef niet te weten hoe je van "achteren" heet schat!

TheBomb
04-06-2008, 09:10

Indien je je taken goed uitvoert en daarnaast ook wel wat leidinggevende capaciteiten hebt (om die andere te kunnen aansturen), dan zou je jezelf moeten voordragen als degene met de leiding. Weet wel, jij bent dus de eindverantwoordelijke en jij wordt afgerekend op resultaten. Maar, als ik het zo lees, run je momenteel in je eentje al de afdeling, dus je weet wel wat van je verwacht wordt. Nadeel van onder iemand gaan werken is dat die jou aan het werk gaat zetten en met de credits er vandoor gaat. Voor je verdere carrière is dit een goede mogelijkheid om verder te groeien en jezelf te ontwikkelen. Maaaaaaaaaaaaaaaar! Ik merk wel dat je best wel huiverig bent om de leidinggevende te worden en daardoor alles op je schouders komt te liggen (wat nu ook al zo is, maar misschien minder formeel). Kijk wat je zelf wilt en wat je allemaal kan. You're goooooood, klopt allemaal, zelfs dat huiverig wezen voor het e.e.a. Waarom? Ook omdat ik (ondertussen dat ik deze gesprekken aan het voeren ben met directie) al 15 weken zwanger ben. Dat heb ik nog niet gemeld, omdat ik wist dat deze gesprekken eraan zaten te komen en ik wilde weten hoe ze het zelf zagen en welke keuze ze zouden maken zonder dat ze zouden weten dat ik zwanger ben. Ik heb trouwens niet gezegd dat ik de leidinggevende wil zijn, ik heb zo iets van' als ik het verdien, dan hoor ik het wel. Zo niet, dan vind ik het ook prima. Ik ga er niet voor strijden, immers als een ander eindverantwoordelijk wordt, vind ik het ook goed. Zeker nu ik weet dat ik toch een dag minder ga werken ivm de zorg voor mijn kindjes.

schaappiee
04-06-2008, 09:31
You're goooooood, klopt allemaal, zelfs dat huiverig wezen voor het e.e.a. Waarom? Ook omdat ik (ondertussen dat ik deze gesprekken aan het voeren ben met directie) al 15 weken zwanger ben. Dat heb ik nog niet gemeld, omdat ik wist dat deze gesprekken eraan zaten te komen en ik wilde weten hoe ze het zelf zagen en welke keuze ze zouden maken zonder dat ze zouden weten dat ik zwanger ben. Ik heb trouwens niet gezegd dat ik de leidinggevende wil zijn, ik heb zo iets van' als ik het verdien, dan hoor ik het wel. Zo niet, dan vind ik het ook prima. Ik ga er niet voor strijden, immers als een ander eindverantwoordelijk wordt, vind ik het ook goed. Zeker nu ik weet dat ik toch een dag minder ga werken ivm de zorg voor mijn kindjes. eis op wat je goed recht is, laat zien dat je ambities hebt.... Ook al ben je zwanger.... Eis voor die extra formele verantwoordelijkheid meer salaris...

TheBomb
04-06-2008, 11:47
eis op wat je goed recht is, laat zien dat je ambities hebt.... Ook al ben je zwanger.... Eis voor die extra formele verantwoordelijkheid meer salaris... Als uiteindelijk voor die optie gekozen wordt, dan zal ik natuurlijk mijn arbeidsvoorwaardenpakket onder de loep nemen en dit ter bespreking neerleggen. Ben ook niet helemaal gek. Ben sowieso niet tevreden met het loon dat ik krijg voor alles wat ik doe. BEgrijp vanuit dat oogpunt ook wel dat ze liever hebben dat ik hier blijf zitten, want als ze een ander hoofd gaan aantrekken dan moeten ze flink in de buidel tasten. Doen ze uiteraard liever niet. En ja het klopt wat je zegt, ik ben zwanger EN ambitieus. En dat laatste dat weten ze maar al te goed.......nu dat eerste nog hihi :hihi: Ik heb eigenlijk de bal bij hun liggen nu en wacht rustig de keuze af. Ondertussen doe ik gewoon mijn werk. Ik zit alleen sterk te twijfelen aan het moment waarop ik mijn zwangerschap bekend moet maken. Wil niet dat deze bekendmaking de boel torpedeert begrijp je. Echter als ik nog langer wacht dan moet ik het ze op mijn kraambed vertellen bij wijze van spreken. Wat zou jij doen?

schaappiee
04-06-2008, 12:35
Als uiteindelijk voor die optie gekozen wordt, dan zal ik natuurlijk mijn arbeidsvoorwaardenpakket onder de loep nemen en dit ter bespreking neerleggen. Ben ook niet helemaal gek. Ben sowieso niet tevreden met het loon dat ik krijg voor alles wat ik doe. BEgrijp vanuit dat oogpunt ook wel dat ze liever hebben dat ik hier blijf zitten, want als ze een ander hoofd gaan aantrekken dan moeten ze flink in de buidel tasten. Doen ze uiteraard liever niet. En ja het klopt wat je zegt, ik ben zwanger EN ambitieus. En dat laatste dat weten ze maar al te goed.......nu dat eerste nog hihi :hihi: Ik heb eigenlijk de bal bij hun liggen nu en wacht rustig de keuze af. Ondertussen doe ik gewoon mijn werk. Ik zit alleen sterk te twijfelen aan het moment waarop ik mijn zwangerschap bekend moet maken. Wil niet dat deze bekendmaking de boel torpedeert begrijp je. Echter als ik nog langer wacht dan moet ik het ze op mijn kraambed vertellen bij wijze van spreken. Wat zou jij doen? Het feit dat je zwanger bent maakt geen slechter hoofd. De capaciteiten bezit je zondermeer aangezien je de taken nu al uitvoert..... Dus waarom niet direct nu vertellen? Ze komen er toch wel achter.... 15 weken is al bijna 4 maanden.... Waarom heb je het niet eerder verteld op je werk? Hebben je leidinggevenden zelf ook kinderen? Zijn het mannen of vrouwen?

TheBomb
04-06-2008, 14:04
Het feit dat je zwanger bent maakt geen slechter hoofd. De capaciteiten bezit je zondermeer aangezien je de taken nu al uitvoert..... Dus waarom niet direct nu vertellen? Ze komen er toch wel achter.... 15 weken is al bijna 4 maanden.... Waarom heb je het niet eerder verteld op je werk? Hebben je leidinggevenden zelf ook kinderen? Zijn het mannen of vrouwen? Als er iemand bij komt dan zal ik natuurlijk ook andere capaciteiten moeten aanboren, zoals het delegeren, sturing geven aan de afdeling en de persoon e.d. Maar ja, dat doe ik inderdaad nu ook al. jaar waarom niet eerder verteld, weet ik eigenlijk niet. Ben nooit echt iemand die nieuws gelijk aan de grote klok hangt. Ik zal het deze week nog melden. En als dat de beslissing van de directie beinvloedt, dan is het maar zo. Ze zullen natuurlijk in overweging nemen dat als ik een tweede kind krijg straks minder zal gaan werken. Dan zouden ze makkelijker kunnen kiezen voor een fulltime hoofd en ik er dan naast met mijn 3 of 4 dagen. Ach ja, dat zijn nou eenmaal de nadelen van het hebben/ krijgen van kinderen op je carriere. Maar ik zou het niet anders willen hoor, ik wil gewoon mijn carriere een verdere boost geven, maar wil dat wel doen onder condities die voor mij en mijn kinderen gunstig zijn. Dus als er consessies gemaakt moeten worden, dan zij het zo. En vaak gaan die consessies (vooral bij vrouwen) altijd ten koste van het werk/ je carriere dus. Mannen hebben het op dat vlak toch een stuk makkelijker. Als een man geen carriere maakt, terwijl hij het een stuk makkelijekre heeft, dan is het toch een loser. :hihi: