Bekijk originele versie : islam & magie
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Voor zover ik weet is magie een zwaar verboden iets in de islam.
Nu is dat tegenstrijdig met wat personen in de islam, met name 1, koning solomon...
Wat wil het feit nu...
Koning solomon is een hele bekende magiër en alchemist uit de oudheid.
Er bestaan tot op de dag van vandaag boeken van de koning solomon, boeken over magie.
Zelf heb ik er 1 in het bezit, de sleutels van solomon, wat een uitreksel is van 1 van de boeken van solomon zelf, die totale boeken kan je niet aankomen, die zijn verboden omdat er spreuken e.d. instaan die zacht gezegd niet zo aardig zijn, zwarte magie dus van de hoogste plank.
Hoe kan het dat een geloof dat zo anti magie is een man eert die een hele bekende magiër was, wiens werken tot op de dag van vandaag wijd verspreid zijn terwijl magie haram is?
Hoe gaat een moslim om met deze tegenstrijdigheden, hoe verklaart men dit?
Deze vraag geld trouwens ook voor de chistenen hier, voor hun geld namelijk hetzelfde verhaal.....
Mmm als goddelozen perfect Nederlands moeten kunnen schrijven dan zal ik mij toch ergens bij moeten aansluiten.
Welke Magie zal ik kiezen
Origineel gepost door Corrie
Nu is dat tegenstrijdig met wat personen in de islam, met name 1, koning solomon...
Wat wil het feit nu...
Er bestaan tot op de dag van vandaag boeken van de koning solomon, boeken over magie.
Zelf heb ik er 1 in het bezit, de sleutels van solomon, wat een uitreksel is van 1 van de boeken van solomon zelf, die totale boeken kan je niet aankomen, die zijn verboden omdat er spreuken e.d. instaan die zacht gezegd niet zo aardig zijn, zwarte magie dus van de hoogste plank.
Hoe kan het dat een geloof dat zo anti magie is een man eert die een hele bekende magiër was, wiens werken tot op de dag van vandaag wijd verspreid zijn terwijl magie haram is?
Deze vraag geld trouwens ook voor de chistenen hier, voor hun geld namelijk hetzelfde verhaal....
Ik ken heel die koning solomon niet, heb trouwens niet met magie. In mijn cultuur is magie en het bedrijven ervan heel gewoon, maar zelf heb ik daar niets mee.
Origineel gepost door goddeloos
Mag 'geld' voortaan met 'dt' (tweemaal s.v.p. ), en mag 'hun' alstublieft nou een keer goed geschreven worden als 'hEn'.
(Er lezen hier namelijk nogal wat kleine kinderen mee, en die willen we toch wel een beetje fatsoenlijk Nederlands leren).
;)
Zullie en hullie... :giechel:
Wat wil het feit nu...
Deze vraag geld trouwens ook voor de chistenen hier, voor hun geld namelijk hetzelfde verhaal....
Ik begrijp je post ff niet ! zijn er mensen die hem eren
Of is het geloof dat hem eert ? :confused:
Corrie..ik heb het even opgezocht maar moet toegeven dat ik het antwoord niet weet, ik wist niet dat Soelaiman (wat zo staat hij geschreven in de Koran) een magier was.
Ik zal navragen, want mijn kennis over dit soort dingen is nog in een begin fase, dus als je geduld hebt...of misschien dat anderen je daar een antwoord op kunnen geven.
Suleyman ja ff nachecken
Mijn volle overtuiging dat er een gepast antwoord op komt
I love Islam :)
Origineel gepost door roebla
Suleyman ja ff nachecken
Mijn volle overtuiging dat er een gepast antwoord op komt
I love Islam :)
Insha Allah...dat dacht ik nou net ook!
:)
Kassadar
03-01-2004, 00:12
Ik denk dat magie verboden is in een goddiens omdat het tegen goden gebruikt kan worden mischien.
Magie zie ik als iemand die alles kan toveren wat hij maar wil,dus eigenlijk het zelfde kunnen doen wat een god zou kunnen doen.
Ik twijvel over magie of dat bestaat maar een alchemist is wat we nu noemen een apotheek assistent.
Ze maken genees middelen zodat we genezen worden voor bepaalde pijnen en ziekte`s.
Dus eigenlijk ben je dan in gevecht met een god al heb je dat zelf niet in de gaten.
God wil dat we verkouden worden maar met medicijnen genezen we ons zelf.
Kassadar
03-01-2004, 11:22
Aha, jij neemt dus geen asperientje als je hoofdpijn hebt, maakt in het totaal geen gebruik van wat voor geneeskunde dan ook????
Magie kan niet tegen de goden gebruikt worden, het enige wat er evt gedaan kan worden is dat of demonen of zelfs engelen geknecht worden voor een bepaalde tijd.
Tuurlijk Maak ik gebruik van genees kunde zodra het nodig is ,maar ben ook niet gelovig.
Er zijn mensen die zich niet laten opereren vanwege hun geloof, al zijn ze ernsig ziek.
Maar begrijp me niet verkeert ik kraak jullie god niet af ofzo.
Maar als zwarte magie demonen en engelen kunnen vangen dan is het ook wel mogelijk om een god te vangen.
Allah of welk god dan ook is niet gek om zijn zwake punten in de koran of bijbel toe te geven.
arabchrstn
03-01-2004, 11:26
Misschien wel een interessante link over dit onderwerp...
http://sapiens.ya.com/jrcuadra/tx-konin.htm
volgens mij was sulayman geen profeet.. kan het fout hebben... ff checke
en magie krijg je van de " wezens" om ons heen, demonen, duivels, dat soort dingen dus is niet tegen God te gebruiken. Magie bestaat bij de gratie van Allah en niet andersom
maar wel interessante stelling Corrie ben ook erg benieuwd geworden, ff graven
De prijs die je betaald is vastgesteld, alles wat je doet komt 3 maal bij je terug, of dat nu positief of negatief is...
Dit is de vaste prijs van alles wat je in je leven zal doen.
Hmm interessting
Dit staat ergens in een Hadith of Aya ff opzoeken
Tovenaars komen toch alleen maar voor in sprookjesboeken???
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.