Bekijk originele versie : Mijn lieve dochtertje
Salaam waleikoum,
Ik ben op zoek naar een hadith over het volgende:
ik ben pas van een dochter bevallen die helaas is overleden tijdens de bevalling. Ik zou graag willen weten wat de hadith zegt over baby's die gelijk overlijden na de bevalling zoals,de stadium waar ze in verkeren tot de dag des oordeels.....?
Beslama,
Dina
ik hoorde van mijn moeder dat die kinderen meteen naar Djennah gaan!
Sterkte meid!
qamar_always
02-01-2004, 13:05
Origineel gepost door Dina03
Salaam waleikoum,
ik ben pas van een dochter bevallen die helaas is overleden tijdens de bevalling. Ik zou graag willen weten wat de hadith zegt over baby's die gelijk overlijden na de bevalling zoals,de stadium waar ze in verkeren tot de dag des oordeels.....?
Beslama,
Dina
assalama alaikom zuster..
ik heb hier enkele ahadieth en ayat die te maken hebben met ouders die hun kinderen hebben verloren..moge allah je bijstaan..
zegeningen voor ouders die hun kind(eren) hebben verloren.
"EN ZEKER ZULLEN WIJ JULLIE BEPROEVEN MET IETS ALS VREES,HONGER,VERLIES VAN RIJKDOM(BEZITTINGEN),LEVENS EN VRUCHTEN"
soerat al-baqara,vers 155
Abu hassan heeft overgeleverd:
"ik zei tegen abu harairah dat mijn twee kinderen waren gestorven of hij mij iets wou vertellen over rasullulullah(sallla allahoe halaihi wasellem)een hadieth die onze harten zou kalmeren in onze strfgevallen.hij zei:"ja kleine kinderen zijn de vogels van het paradijs.("zeevogels")net zoals de zeevogels zich niet scheiden van de zee verblijven deze kleine kinderen voortdurend in het paradijs.)
als een van hen zijn ouders ontmoet zal hij hen vasthouden aan zijn kleren en het kind zal hen hand niet loslaten totdat ALLAH hem het Paradijs zal binnenlaten....
(sahih muslim 4)
soubhana allah zoooooooo mooi..
sommige metgezellen van de profeet hebben overleverd dat rasullulah salla allahoe halihi wasellem zei:
"op youm-ul qiyama (de dag des oordeels)zal tegen de kinderen gezegd worden: "ga de hemel binnen."de profeet salla allahoe halihie wasellem zei:"zei zullen zeggen:"O HEER,wij zullen de hemel niet binnen gaan zonder onze vaders en moeders(met ons)
de profeet zei:zij zullen gebracht worden."
ALLAH zal zeggen:wat is er dat zij het paradijs niet binnen gaan?"
de kindere zullen zeggen:"maar wat gebeurt er met onze vaders en moeders?
ALLAH zal zeggen:"gaan jullie met jullie ouders het paradijs binnen."
(musnad ahmed,hadieth sahieh)
qamar_always
02-01-2004, 13:16
deze hadieth laat zien dat een (gestorven)kind zijn oudersin jenneth kan brengen,wanneer zij dit verdriet met geduld(in de wereld)droegen.dit blijkt ook uit de volgende hadieh:
rasullullah salla allahoe halaihie wasellem zei:als iemand drie van zijn eigen kinderen verliest,zal diegene het paradijs binnen gaan mits diegene dit met geduld droeg"een vrouw zei:"en twee?" hij (s.a.s)zei:"en twee"
(overgeleverd door nisai'i en ibn hibban in sahih ad-djaami)
Abu musa heeft overgeleverd dat rasullullah (s.a.s)zei:
"wanneer een dienaar van allah zijn kind verliest vraagt allah zijn engelen:hebben jullie het kind van mijn dienaar weggenomen?"(bezit genomen van zijn ziel)
zij antwoorden:"ja Heer."dan vraagt ALLAH verder:hebben jullie bezit genomen van de bloei van zijn hart?"
zij antwoorden:"ja Heer."dan vraagt hij:"wat was de reactie van mijn dienaar?"de engelen zeggen:hij prees U (alhamdolillah)en bevestigde :inna lillahie wainna ilaihi radihien."(tot allah behoren wij en tot hem keren wij terug.)hierna beveelt ALLAH de engelen :"bouw voor mijn dienaar een groot huis in het paradijs en noem het :"bait-ul hamd)
(huis van lof)."
moge allah je bijstaan lieverd en je belonen met het paradijs..
liefs
en wa alaikom assalaam
qamar
missholland
03-01-2004, 16:06
hoi dina ik hoop dat alles met je gaat. het lijkt mij echt erg als je 9 maanden je kind hebt gedraagen en dan overlijden ze bij de bevaling is ook bij mijn buurvrouw gebeurt . zij heeft ook de er kindje in marokko begraven .is jouw kindje ook in marokko begraven . groetjes en veel sterkte
Hoi dames,
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reactie.
Ik heb het er wel moeilijk mee.
Ik heb mij dochterje ook in MArokko begraven.
liefs Dina
LIeve qamar,
Bedankt voor het plaatsen van jou bericht .
Ik had er veel aan.
Moge allah jou belonen met het paradijs zuster.
liefs Dina
alhoceima_boy15
04-01-2004, 22:40
Origineel gepost door Dina03
Salaam waleikoum,
Beslama,
Dina ik weet er niet egt veel over
maar veel sterkte met het overlijden van je kindje :( :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.