Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik word er helemaal gek van....

hayatmetalsia
30-05-2008, 12:31

....... van al die woningcorporaties die urgentie geven aan mensen

hayatmetalsia
30-05-2008, 12:31
het is echt niet normaal meer! elke woning waarop ik reageer is al aan een urgent gegeven....

hayatmetalsia
30-05-2008, 12:34
`mensen..wat moet ik doen?? van een gebouw afvallen..ik heb dringend een huisje nodig!

btiesjuh
30-05-2008, 12:35
Dan vraag je ook een urgentie aan wie weet krijg je die

saidaa11
30-05-2008, 12:38

wat is urigentie?

btiesjuh
30-05-2008, 12:43
Urgentie In zeer bijzondere gevallen kan urgentie verleend worden voor snellere huisvesting. Onderscheiden worden: sociale urgenties: er moet dan sprake zijn van een acute noodsituatie op sociaal gebied, ontstaan in de regio. medische urgenties: voor diegenen die vanwege ziekte of lichamelijke gebreken niet meer kunnen functioneren in hun huidige woning in de regio. Als u denkt voor een sociale urgentieverklaring in aanmerking te komen, kunt u contact opnemen met de afdeling Woondiensten. Onze medewerkers kunnen u adviseren of het zin heeft om een urgentieaanvraag in te dienen. Immers, veel aanvragen worden afgewezen en dat is zonde van uw geld. Voor een medische urgentieaanvraag dient u zich te melden bij het Zorgloket van de gemeente Nijkerk. Als er een urgentieverklaring is afgegeven, zoekt de Woningstichting Nijkerk naar een passende woning. Als deze woning wordt geweigerd, vervalt de urgentie. Met een urgentieverklaring kunnen dus geen ‘woonwensen’ gerealiseerd worden, maar wordt een oplossing gezocht voor een acuut woonprobleem. In de volgende gevallen kan sprake zijn van een sociale urgentie: dakloosheid door brand, waardoor de woning blijvend onbewoonbaar is en waarbij men zelf niet in andere huisvesting kan voorzien. Bij een dergelijke urgentiesituatie is het vragen van extern advies niet van toepassing; dakloos zijn van een ouder met kind(eren) na een echtscheiding (na inschrijving van het echtscheidingsvonnis in het bevolkingsregister), waarbij de woning aan de ex-echtgeno(o)t (e) wordt toegewezen. ernstige financiële problemen buiten eigen schuld, waardoor het opbrengen van de woonlasten van de huidige woning niet meer mogelijk is en geen andere oplossingen voorhanden zijn; een zeer ernstige overlast situatie, waarbij aantoonbaar bedreiging en geweld aan de orde zijn geweest en verandering van woonsituatie de enige oplossing biedt. In de volgende gevallen wordt in principe géén urgentie verleend: na een echtscheiding of verbroken samenlevingsverband indien er geen zorg voor kinderen bestaat; als men inwonend is (bijvoorbeeld in de echtelijke woning); als er sprake is van burenruzie of als men hinder ondervindt van de buren; als men in een luidruchtige omgeving woont; als men wil verhuizen vanwege familiehulp; als het huis te groot of te klein is (geworden) of de tuin te bewerkelijk is. Een uitzondering hierop vormen achterblijvende kinderen na het overlijden van ouders; als men de buurt achteruit vindt gaan en in een mooiere buurt wil wonen of bijvoorbeeld dichter bij winkels; als men terugkeert uit het buitenland; als er de wens tot gezinshereniging/gezinsvorming bestaat; als men reeds geruime tijd pogingen doet om andere woonruimte te krijgen; als bij vestigers de afstand tot Nijkerk minder dan 75 km bedraagt en als de economische binding nog geen jaar bedraagt; na dakloosheid als gevolg van huisuitzetting door overlast of wanbetaling; aan alleenstaanden wordt in principe geen urgentie verstrekt. Een medische urgentie die door een van de andere regiogemeenten is verstrekt, wordt alleen overgenomen als de hoogste urgentie toegekend is. Aanvragen om een sociale urgentie worden opnieuw beoordeeld door de Woningstichting Nijkerk, na extern advies. Urgentie-aanvragers die niet in de regio Nijkerk, Barneveld of Scherpenzeel woonachtig zijn, moeten aantonen dat alleen het verkrijgen van woonruimte in de gemeente Nijkerk de urgente situatie kan oplossen. Vestigers met een economische binding, die op een afstand van meer dan 75 km van Nijkerk woonachtig zijn, kunnen pas voor een urgentie in aanmerking komen als de economische binding minimaal een jaar bestaat. Het aanvragen van sociale urgentie kost € 90,--. Als de urgentie inderdaad verleend wordt, ontvangt de aanvrager na bemiddeling door de Woningstichting Nijkerk en het accepteren van een passende woning € 45,-- retour. De urgentie vervalt bij het weigeren van een passende woning

hayatmetalsia
30-05-2008, 13:19
ik weet dat ik dat niet kan krijgen..dus doe ik ook geen moeite! ik sta al 4 jaar ingeschreven...al die woningen gaan naar asielzoekers..stelletje leuters

saidaa11
30-05-2008, 13:34
ik weet dat ik dat niet kan krijgen..dus doe ik ook geen moeite! ik sta al 4 jaar ingeschreven...al die woningen gaan naar asielzoekers..stelletje leuters misschien moet je in een ander plaats proberen..Thnx nog voor de info:o

saidaa11
30-05-2008, 13:35
als men de buurt achteruit vindt gaan en in een mooiere buurt wil wonen of bijvoorbeeld dichter bij winkels; als men terugkeert uit het buitenland; dit vind ik belachelijk als hier haast voor word gemaakt