Bekijk originele versie : Joodse Rabijn steelt 700000 dollar van gehandicapten
Two link rabbi to jails scheme
http://www.nydailynews.com/ips_rich_content/966-balkany.JPG
By ROBERT GEARTY
DAILY NEWS STAFF WRITER
Hot seat: Rabbi Milton Balkany has been implicated in a federal jails bribery scheme.
A prominent Brooklyn rabbi has been implicated in a bribery scandal for allegedly helping to get inmates moved to country club prison camps from medium-security federal prisons, the Daily News has learned.
Two people who pleaded guilty in the bribery scam have told authorities that a rabbi was heavily involved; one said the rabbi "takes the money and he pays it to those who need to be paid."
Law enforcement sources said that rabbi is Milton Balkany, 57, director of the Bais Yaakov girls school in Borough Park.
Balkany, known as the Brooklyn Bundler for his ability to raise campaign funds for politicians - mostly Republicans - already is facing charges for allegedly misusing $700,000 in federal funds earmarked for disabled kids at his school.
The rabbi has proclaimed his innocence on those charges, adding yesterday that he also is innocent of bribery allegations.
"Not 10 cents, not even a box of toothpicks," has been given to any prison official, Balkany said. "It has never happened without exception, and I say that in the strongest truth."
Alexander Zakharov, 44, a former Brooklyn livery cab driver currently of Seminole, Fla., and Sam Kaplun, 61, of Hallandale, Fla., formerly of Staten Island, were arrested in 2001 and immediately began cooperating.
When he pleaded guilty two months ago, Zakharov said: "The money was to be given to [the] rabbi. They told me that the money was then supposed to be given to federal government officials."
Kaplun pleaded guilty Nov. 24.
A spokesman for Interim Manhattan U.S. Attorney David Kelley said the investigation was continuing. No prison officials have been charged.
The FBI first heard about the bribery allegations in March 2001 after Kaplun's son Vadim, imprisoned for manipulating penny stocks, met a Russian mobster doing time for extortion at Otisville federal prison in upstate New York.
The Russian mobster told FBI agents that Vadim Kaplun claimed he had a contact in the Bureau of Prisons who could arrange transfers to prison camps.
Vadim Kaplun gave the mobster Zakharov's cell phone number. During the spring and summer of 2001, a Russian-speaking undercover cop then talked with Zakharov about a transfer for the Russian mobster.
In court papers, Zakharov was quoted as saying that he reported to "a rabbi who had done this kind of thing for other inmates."
At a meeting at a Brooklyn gas station, the undercover paid Zakharov $5,000 in partial payment for the transfer.
At another meeting, Zakharov told the undercover he could pay part of the $10,000 balance with a certified check made payable to an organization connected to the rabbi.
http://www.nydailynews.com/12-23-2003/news/story/148551p-131015c.html.
Arafat is zo corrupt als de pest en stopt zijn vrouw maandelijks 100.000 dollar toe die de kas van de Palestijnse autoriteit komen.
KLIK HIER (http://www.indymedia.nl/nl/2003/11/15677.shtml)
Daarnaast is het publiek geheim dat Arafat ongeveer 900 miljoen dollar aan palestijns geld heeft weggestopt uit buitenlandse rekeningen die op zijn naam staan.
En verder...
Iraakse Dictator steelt 40 miljard dollar terwijl zijn eigen volk om komt van honger en ziektes.
Wil je er zo nog een paar hebben. Haal die balk eens uit je oog voordat je de splinter in de ogen van een ander ziet.
Origineel gepost door Peej
Arafat is zo corrupt als de pest en stopt zijn vrouw maandelijks 100.000 dollar toe wat voor de paletsijnse autoriteit bestemd is.
Iraakse Dictator steelt 40 miljard terwijl zijn eigen volk om komt van honger en ziektes.
Yeah yeah yeah vingertje wijzen vingertje wijzen !
Zo zie je maar weer wat er in de harten leeft van sommige moslim-haters !
reageer eens op het bericht, of open een eigen bericht
Ten eerste ben ik geen moslim hater. Ik haat niemand. Ik heb hooguit een hekel aan idiote terroristen als Bin Laden, zinloze zelfmoordenaars (en de mensen die hen aanbidden) en aan idioten als Sharon en Bush.
Wat ik aan wil geven is dat het belachelijk is om dit soort dingen te plaatsen omdat ze overal gebeuren. De plaatsing van het betreffende artikel door de topicstarter is er ook zeker niet neergezet omdat hij "de joden" zo aardig vind.
En met betrekking tot het vingertje wijzen...De starter van dit topic begint er toch zelf mee.
Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
Ten eerste ben ik geen moslim hater. Ik haat niemand. Ik heb hooguit een hekel aan idiote terroristen als Bin Laden, zinloze zelfmoordenaars (en de mensen die hen aanbidden) en aan idioten als Sharon en Bush.
Wat ik aan wil geven is dat het belachelijk is om dit soort dingen te plaatsen omdat ze overal gebeuren. De plaatsing van het betreffende artikel door de topicstarter is er ook zeker niet neergezet omdat hij "de joden" zo aardig vind.
En met betrekking tot het vingertje wijzen...De starter van dit topic begint er toch zelf mee.
Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
net een kind van 12
Hij begon eeeeeeeeeeeerst !:huil:
Open toch een eigen topic als het je niet bevalt !
Origineel gepost door roebla
net een kind van 12
Hij begon eeeeeeeeeeeerst !:huil:
Open toch een eigen topic als het je niet bevalt !
Over dit soort zaken zou ik geen topic openen. Dit topic is er alleen neergezet om weer te laten zien hoe slecht "de joden" zijn.
Ik heb er even wat tegenover gesteld om op te merken dat er in iedere bevolkingsgroep rotte appels zitten. De Sharons in Israël, de Bushes en Cheneys in Amerika, de Arafats in Palestina en de Hoesseins in Irak.
Het betreffende topic draagt dus werkelijk niets bij. Het probeert alleen maar te polariseren tussen Moslims en Joden.
En met betrekking tot de laatste opmerking van JamalZegt kan ik alleen maar zeggen dat ik atheïst ben en dat het me weinig kan interesseren wat al die door en door rotte godsdiensten (geen enkele uitgezonderd) allemaal uitvreten. Zolang het geen misdaden of oproepen tot misdaden zijn. Als er mensen uit die geloofsgemeenschappen schuldig zijn aan misdaden moeten ze gestraft worden net als ieder ander.
Sberdila
02-01-2004, 11:59
Arafat is zo corrupt als de pest en stopt zijn vrouw maandelijks 100.000 dollar toe die de kas van de Palestijnse autoriteit komen.
Daarnaast is het publiek geheim dat Arafat ongeveer 900 miljoen dollar aan palestijns geld heeft weggestopt uit buitenlandse rekeningen die op zijn naam staan.
En verder...
Iraakse Dictator steelt 40 miljard dollar terwijl zijn eigen volk om komt van honger en ziektes.
Wil je er zo nog een paar hebben. Haal die balk eens uit je oog voordat je de splinter in de ogen van een ander ziet.
mag ik je er zo vriendelijk op wijzen dat AL LE westerse leiders zaken doen met die dieven en weten dat die mensen onrechtmatige eigendommen aan het westen verkopen en dat daarmee de westerse leiders net zo veel schuld treft als de dieven zelf. haal die s;plinter nu maar uit je oog. ;)
Als je mijn voorgaande post (die boven de jouwe) ook had gelezen had je gezien dat ook Bush, Cheney en Sharon niet vrijuit gaan volgens mij.
In tegenstelling tot velen hier ben ik wel in staat om de zaak van twee kanten te bekijken.
Maar het zijn niet alleen de westerse landen die zaken doen met deze "dieven". Ook de hele Arabische wereld doet vrolijk mee.
Sberdila
02-01-2004, 12:41
Als je mijn voorgaande post (die boven de jouwe) ook had gelezen had je gezien dat ook Bush, Cheney en Sharon niet vrijuit gaan volgens mij.
In tegenstelling tot velen hier ben ik wel in staat om de zaak van twee kanten te bekijken.
Maar het zijn niet alleen de westerse landen die zaken doen met deze "dieven". Ook de hele Arabische wereld doet vrolijk mee.
je hebt het niet helemaal begrepen denk ik. er wordt van ONS arabische bevolking gestolen. wij doen niet vrijwillig mee maar in het westen is er een democratie dan kan je namelijk bewust kiezen of je aan die diefstal meedoet of niet. dat de arabische leiders met elkaar samen op dievenpad gaan is niks nieuws maar daar profiteert het westen wel van mee en dat is wat anders dan de arabische bevolking die bestolen en onderdrukt wordt om nog maals bestolen te worden door die handlangers van het westen . er is namelijk nog een verschil wij kiezen die leiders niet jullie hier wel als ze hier niet bevallen worden ze de laan uitgeknikkerd. bij ons is het zo dat als de leider je iet bevalt je op zijn minst in de gevangenis terecht komt. en weet je wat nog erger is dat hypocriete gedoe hier om mensen rechten en tegelijk zaken doen met mensen die schijt hebben aan die mensen rechten waar de arabische bevolking om schreeuwt maar het westen die screeuw slechts gebruikt als propaganda middel om die mensen nog eens te onderdrukken als een van die dievenbendes ze tegenwerkt.
mensen in het westen moeten zich af gaan vragen wat hun zaken doen met die dieven voor gevolgen heeft. en dat zaken doen met die dieven net zo goed mee onderdrukken is van die mensen. en dat door zaken te doen met die dieven de badguys de kans krijgen om een apparaat in stand te houden die de bevolking daar onderdrukt en de bevolking daar alle rechten mee wordt ontnomen waar we hier wel van genieten. het is hypocriet en schofterig om naar de arabische bevolking te wijzen als je zelf meehelpt aan hun ellende en die zelf in stand houdt. het is hypocriet om voor mensen rechten op te komen maar die zelf helpen onderdrukken door de mensen die die mensenrechten schenden van geld te voorzien en van middelen te voorzien waarmee ze die mensenrechten kunnen schenden.
het is hypocriet en schandalig om hier de enige vorm van volksvertegenwoordiging te erkennen als dat gebeurt door middel van een door de bevolking gekozen regering is in een systeem waarin iedereen zich kandidaat kan stellen en dan vevolgens een bevolking plat gooien omdat een NIET gekozen volksvertegenwoordiging (DICTATOR) iets doet wat niet door de beugel kan.
het is schandalig om mensen te bombarderen omdat hun leider ze vermoord en niet meewerkt. kan je je voorstellen dat als Bea hier effe friesland uitroeit belgie boos wordt op Bea en dan amsterdam even bestookt?
dat is wat het westen doet en daarom hebben arabische mensen een schurft hekel aan ze.
Pfff eigenlijk zou ik niet eens de moeite moeten nemen op deze "Kijk eens wat zij zielig zijn" klaagzang.
Mensen die alleen altijd het westen overal de schuld van geven kan ik echt niet serieus nemen. En al zeker niet als ze zelf in dat westen en ook nog eens deelnemen aan die democratie.
En het volk in democratieën kiest niet bewust voor dieven.
Er zal niet een politicus verkozen worden die in zijn verkiezingsprogramma zal zetten dat ie eens lekker op rooftocht zal gaan in het buitenland.
En ter jouwer informatie...Arafat is in vrije verkiezingen gekozen door het Palestijnse volk.
Origineel gepost door Feanor
U.S. Military Copter Crashes in Iraq
Friday January 2, 2004 11:46 AM
BAGHDAD, Iraq (AP) - A U.S. military helicopter crashed west of Baghdad on Friday, killing one soldier and wounding another, the U.S. military said. The cause was not known.
The crash of the OH-58 Kiowa helicopter near the town of Fallujah was under investigation, the military said. Rebels in the area have previously shot at and brought down U.S. helicopters
Ezzedine, waarom heb je je naam veranderd???
MELILLENSE
02-01-2004, 13:33
En verder...
Peej,
Het nieuwsartikel is niet meer dan een objectieve duiding van feiten....zoals de Daily News heeft gedaan; of dacht je dat de Daily News dit soort nieuwsberichten bekend gaat maken om joden en niet-joden tegen elkaar op te zetten...en dit dan nog in een land waar de regering Bush hoofdzakelijk geleid wordt door joodse havikken.
Je voelt wel aan dat je reactionaire postings je een beetje in een belachelijk daglicht stellen.
Het gaat nu hier om een rabbijn, een joodse gelovige, die kennelijk een misstap heeft begaan waarbij hij ervan overtuigd is dat hij alleen maar iets goeds heeft gedaan. Bij sommige joods- orthodoxe strekkingen wordt, hetgeen algemeen wordt aanzien als 'stelen', niet als dusdanig geïnterpreteerd; meer zelfs, soms wordt het zelfs als een goede daad beschouwd om iemands eigendommen te nemen en toe te wijzen aan anderen, uit overtuiging dat die anderen er meer nood aan hebben. Het is een vreemde gedachte, akkoord, maar het wordt wel toegepast.
In dit geval vond hij het kennelijk opportuun om geld, bedoeld voor gehandicapte kinderen, een andere bestemming te geven ten voordele van enkele criminelen...aldus een van de gearresteerden.
Het hoeft dan ook geen betoog dat vadertje Staat om uitleg en verantwoording komt vragen voor het misbruik van gemeenschapsgeld van alle eerlijke burgers die hun belastingsduit in de staatkas hebben gedeponeerd. Hoe zou jij je voelen als je geld geeft voor een goed doel en nadien zou blijken dat het geld voor persoonlijke verrijking en misbruik werd toegepast? Toch geen al te frisse gedachte....nu ja, het blijkt dus maar weer eens dat niet iedereen hier dezelfde gedachte over heeft.
Deze joodse medemens heeft een zwaar misdrijf begaan volgens de grondwet en zal daar misschien ook strafrechtelijk voor worden vervolgd...hoewel, de joodse lobby is sterk genoeg om in het slechtste geval er voor te zorgen dat de juryleden en de rechter rekening zullen houden met de beklaagde...immers voor sommige joods-orthodoxe strekkingen wordt een uitspraak van een niet-joodse rechtbank als niet-rechtsgeldig beschouwd. Vandaar ook hun opmerkelijke aanwezigheid in gerechtelijke kringen en de advocatuur: bescherming van het eigen volk, zeg maar....mits de juiste prijs, wel te verstaan.
MELILLENSE :belgie:
Sberdila
02-01-2004, 13:37
Pfff eigenlijk zou ik niet eens de moeite moeten nemen op deze "Kijk eens wat zij zielig zijn" klaagzang.
Mensen die alleen altijd het westen overal de schuld van geven kan ik echt niet serieus nemen. En al zeker niet als ze zelf in dat westen en ook nog eens deelnemen aan die democratie.
En het volk in democratieën kiest niet bewust voor dieven.
Er zal niet een politicus verkozen worden die in zijn verkiezingsprogramma zal zetten dat ie eens lekker op rooftocht zal gaan in het buitenland.
En ter jouwer informatie...Arafat is in vrije verkiezingen gekozen door het Palestijnse volk.
ter jouw informatie ALLE olie staten waar JULLIE zaken meedoen jatten van hun volk en hebben geen gekozen vertegenwoordiging.
en de waarheid als zieligheidsgehalte omschrijven geeft maar weer aan in wat voor ontkenning jullie hier zitten en wat voor blindheid jullie hier hebben voor de waarheid en hoe die wordt weg gewuifd als die jullie te ore komt.
jullie stemmen niet 1 jaar of 4 jaar ermee in om te helen maar jullie doen dit al sinds jullie democratie intrede heeft gedaan. en inderdaad ik maak ook deel uit van die democratie maar ik stem op partijen die kritisch staan ten opzichte van die dieven en als iedere stemgerechtigde dit zou doen zou ik dat niet meer als excuus kunnen aanvoeren.
maar het is minder lastig om hier lekker een auto te rijden en een volle tank bloed-olie te tanken en dat bewust maar niet willen beseffen omdat dat misschien zou kunnen gaan knagen aan je geweten.
MELILLENSE
02-01-2004, 14:17
Origineel gepost door goddeloos
De wind komt weer eens uit het zuiden......en de bekende bruine stank is weerom onverdraaglijk....
Zoek je weer aandacht, goddeloos? Als je wil, krijg je de teksten die ernaar verwijzen erbij hoor...volledig gratis.
Ze zijn speciaal weggelaten geweest omwille van het discriminatorisch karakter, maar de geschriften bestaan hoor.
Goddeloos, een eerlijke vraag, waarom hou je er niet van dat bepaalde zaken worden toegelicht zoals ze voorkomen in realiteit? Het gaat hier niet om religieuze zaken, maar puur om menselijke stellingen.
Gelukkig maar dat de overgrote meerderheid van de joodse medemensen niet volgens deze absurde regels leven, maar er zijn er wel die het als hun levensdoel beschouwen...kijk maar bijvoorbeeld naar de kolonisten in de bezette gebieden, stuk voor stuk hardliners die verkiezen te leven in gevaarlijk gebied op basis van geschriften opgesteld door rabbijnen, boven het harmonisch samenleven met hun niet-joodse medemens.
MELILLENSE :belgie:
Sberdila
02-01-2004, 14:27
Origineel gepost door goddeloos
Steeds maar dat zielige verwijzen naar die ondemocratische regimes. Natuurlijk door het westen daar neergepoot. Alsof bv Nasser, Qadafi, Assad I en II door 'ons' gewenst zouden zijn! 'Wij' zien toch veel liever democratische regimes, dat werkt veel prettiger en efficiënter.
Het is gewoon de Arabische mentaliteit die in wezen onderhorigheid aan leiders bevordert. Zou het iets te maken hebben met hun religie (de hele dag een geestelijk leider vrezen en aanbidden)? Ieder volk krijgt de leiding die het verdient. De gemiddelde Arabier zou eerst eens de democratie in z'n wezen moeten toelaten, dan wordt een democratisch bestel pas aan de horizon zichtbaar.
je kraamt onzin uit in islam hebben we slechts vrees voor 1 en dat is god en verder voor niks wat leeft en dood kan gaan.
het is weer de westerse mentaliteit om hun verantwoordelijkheid te lopen voor hun daden en die in andermans schoenen proberen te schuiven op ieder mogelijke wijze. A prediken en B doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.