Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een dialoog met een christen!! De moeite waard om te lezen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

islamicgirl3
01-01-2004, 20:22

Salam aleikom, hier vind je een dialoog met een christen! het bestaat uit een vraag en antwoord... neem even de tijd om het te lezen!! http://www.al-yaqeen.com/interesse/dialoog.htm wa aleikom salam warahmatoelahi wabarakatoe

qamar_always
01-01-2004, 21:08
Origineel gepost door wolfowitz het is wel een heel erg domme christen, hij lijkt wel uit domheden te zijn opgebouwd, en vooroordelen. Ik zou zeggen, deze kristen is door iemand " bedacht", om vervolgens een moslim wijze dingen te laten zeggen, die laten zien, hoe dom de christen is. heel goed, ga zo door, met polariseren! ik zou zeggen kom met bewijs dat al die dingen niet kloppen..het is een feit dat er veel onwaarheden en tegenstrijd in het oude en nieuwe testament voorkomt.dat is genoeg!!!

KING_ZITA
01-01-2004, 21:12
Origineel gepost door wolfowitz het is wel een heel erg domme christen, hij lijkt wel uit domheden te zijn opgebouwd, en vooroordelen. Ik zou zeggen, deze kristen is door iemand " bedacht", om vervolgens een moslim wijze dingen te laten zeggen, die laten zien, hoe dom de christen is. heel goed, ga zo door, met polariseren! Je doet net of het iets verbazends is dat er domme christenen bestaan. Voor het geval je het nog niet wist, en die kans is groot aangezien je dom bent, ook jij wolfobitz bent een domme christen. Zita.

Perez
01-01-2004, 23:19
Ik ga het stukje niet eens kijken. Ik wordt zo boos omdat jullie telkens het christendom proberen onderuit te halen. Als je vragen hebt stel ze gerust. Maar ik wil nu niet eens de moeite nemen om hier een inhoudelijke reactie op te geven. Kijk eens naar de topic "reageren of niet" van Sahira en zie de reacties op dat berichtje in de krant. Ik vind het erg als christenen menen dat ze de islam onderuit moeten halen. Ik schaam me dan voor mijn medechristenen. En ik vind het ook erg dat het andersom ook gebeurt. Want in één ding ben ik het met Wolvowitz eens (let wel, ik ben het niet met haar manier van discussieren eens) ik denk dat dit stukje een trukje is om te laten zien hoe dom het christelijk geloof is. Nogmaals als je vragen hebt, stel ze gerust. Maar houdt op met lasteren en houdt op met naar zulke 'reclame voor de islam' te kijken. Want dat geeft geen juist beeld. Want als ze iets niet begrijpen van het christelijke geloof, waarom zetten ze het dan op een islamitische site???? Zodat de betrokkenen niet kunnen antwoorden? Het is alleen bedoelt om de moslims er nog eens extra van te overtuigen hoe dom het christelijke geloof is. Zo.....ik was effe boos en vooral verdrietig.

sahira
01-01-2004, 23:30

Origineel gepost door Perez Ik ga het stukje niet eens kijken. Ik wordt zo boos omdat jullie telkens het christendom proberen onderuit te halen. Als je vragen hebt stel ze gerust. Maar ik wil nu niet eens de moeite nemen om hier een inhoudelijke reactie op te geven. Kijk eens naar de topic "reageren of niet" van Sahira en zie de reacties op dat berichtje in de krant. Ik vind het erg als christenen menen dat ze de islam onderuit moeten halen. Ik schaam me dan voor mijn medechristenen. En ik vind het ook erg dat het andersom ook gebeurt. Want in één ding ben ik het met Wolvowitz eens (let wel, ik ben het niet met haar manier van discussieren eens) ik denk dat dit stukje een trukje is om te laten zien hoe dom het christelijk geloof is. Nogmaals als je vragen hebt, stel ze gerust. Maar houdt op met lasteren en houdt op met naar zulke 'reclame voor de islam' te kijken. Want dat geeft geen juist beeld. Want als ze iets niet begrijpen van het christelijke geloof, waarom zetten ze het dan op een islamitische site???? Zodat de betrokkenen niet kunnen antwoorden? Het is alleen bedoelt om de moslims er nog eens extra van te overtuigen hoe dom het christelijke geloof is. Zo.....ik was effe boos en vooral verdrietig. Perez, volgens mij zitten we op dezelfde lijn, corrigeer me als ik het niet goed heb. Of het stukje een trukje is weet ik niet, wel weet ik dat het over en weer gebeurd, dus laten we hand in eigen boezem steken ipv steeds met het vingertje naar die ander te wijzen. Ook moet ik je gelijk geven wat betreft deze topic, mijns inziens hoort hij hier ook niet, hoewel dit geen moslim site is vind ik het niet op zijn plek...er zijn trouwens wel meerdere topic's waarvan ik denk: Moet dat nou? Het polarisen gebeurd van beide kanten, jammer.... :confused:

Perez
01-01-2004, 23:44
Origineel gepost door sahira Perez, volgens mij zitten we op dezelfde lijn, corrigeer me als ik het niet goed heb. Of het stukje een trukje is weet ik niet, wel weet ik dat het over en weer gebeurd, dus laten we hand in eigen boezem steken ipv steeds met het vingertje naar die ander te wijzen. Ook moet ik je gelijk geven wat betreft deze topic, mijns inziens hoort hij hier ook niet, hoewel dit geen moslim site is vind ik het niet op zijn plek...er zijn trouwens wel meerdere topic's waarvan ik denk: Moet dat nou? Het polarisen gebeurd van beide kanten, jammer.... :confused: Ja, klopt. Daarom verwees ik ook naar jouw stukje. Om te laten zien dat moslims het ook niet leuk vinden wanneer er zo wordt gedaan ten opzicht van moslims. En bedankt voor je reactie. Want ook al zoek ik het zelf op als christen. Sommige reacties doen me pijn. En helaas gebeurt dat afkraken van beide kanten. En net zoals jij zegt met de hand in eigen boezem steken: Laat ik er dan voor mezelf altijd alert op zijn dit niet te doen. Ik hoop dat God me hierin wil helpen.

sahira
01-01-2004, 23:47
Origineel gepost door Perez Ja, klopt. Daarom verwees ik ook naar jouw stukje. Om te laten zien dat moslims het ook niet leuk vinden wanneer er zo wordt gedaan ten opzicht van moslims. En bedankt voor je reactie. Want ook al zoek ik het zelf op als christen. Sommige reacties doen me pijn. En helaas gebeurt dat afkraken van beide kanten. En net zoals jij zegt met de hand in eigen boezem steken: Laat ik er dan voor mezelf altijd alert op zijn dit niet te doen. Ik hoop dat God me hierin wil helpen. ;) Insha Allah! Welterusten voor straks..Sahira.. :zwaai:

Perez
01-01-2004, 23:57
Origineel gepost door wolfowitz hoe bedoel je, ik ben gewoon op de zelfde golflengte gaan zitten als het nivo van "discussieren" hier( hoewel er hier zelden wordt gediscussierd, kan ik je wel zeggen). er wordt hier gelachen, als er mensen sterven joden worden veralgemeniseerd en afgebrand en dit allemaal in de fabeltjeskrant! :Iluvu: Ook al wordt het door een ander zo gedaan, dan mag je er nog zelf niet zo in meegaan. Die ander is verantwoordelijk voor zijn / haar houding. En jij bent verantwoordelijk voor jouw houding. Want als je erin meedoet, dan verlaag je jezelf tot hetzelfde gedrag. Ik ben het vaak wel eens met wat je schrijft, maar niet met de manier waarop je het schrijft. Ik begrijp wel wat je bedoelt met berichtjes waarin gelachen wordt om iedere dode jood of amerikaan. Dat vind ik ook heel erg. En daar ga ik meestal niet eens op in. Deze gesprekspartners zijn vaak toch niet voor rede vatbaar. Ik lees je berichtjes meestal wel en ik vind het altijd zo jammer dat ik daar de respect veelal in mis. En juist omdat jij medechristen bent vind ik dat nog erger. Je bereikt er niets mee, want ik bemerk dat velen al bij voorbaat hun stekels (sorry krulletjes) recht overeind zetten als jij een berichtje post. Ze lezen dan soms al helemaal niet goed meer, omdat ze al bevooroordeeld zijn. Een goed gesprek begint bij het elkaar te proberen te bebrijpen. Ik heb ook vaak de neiging om vanuit emotie / verontwaardiging te reageren, maar ik geloof dat wanneer een christen terug gaat schelden, dat de satan dan feest heeft.

MaRouaN
02-01-2004, 00:04
Origineel gepost door Multikul Interresanter is het dat jij het naar voren schuift, zo zie je maar, jullie zijn niet uniek. Ook het chirstendom kent haar idioten, alleen denk ik wat minder. Kom toch eens met nuttige opmerkingen!! 35. Goede manieren tijdens het spreken Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem] De uitleg van de hadith: De voordelen van het spreken zijn onbeperkt, maar het belangrijkste is al vastgelegd in Allah's verklaring. Hij heeft gezegd: Er is niets goeds in veel van hun vertrouwelijke gesprekken, behalve als iemand aanmaant tot een aalmoes, tot iets redelijks of om tussen de mensen vrede te stichten'. (Surah 4 : Ayah 114) Tegelijkertijd zijn ook de nadelen van het spreken onbeperkt. Enkele voorbeelden zijn: over een dwaling praten, over zijn ondeugdzame daden vertellen zoals de omgang met vrouwen en het bij elkaar komen in verdorven situaties, waar drank wordt geschonken. Kwaadsprekerij, lasteren, twisten, gruwelijkheid, verdorvenheid, bespotten, liegen en anderen belachelijk maken, behoren ook daartoe. Lees en leer :D

MaRouaN
02-01-2004, 00:06
Origineel gepost door Perez Ook al wordt het door een ander zo gedaan, dan mag je er nog zelf niet zo in meegaan. Die ander is verantwoordelijk voor zijn / haar houding. En jij bent verantwoordelijk voor jouw houding. Want als je erin meedoet, dan verlaag je jezelf tot hetzelfde gedrag. Ik ben het vaak wel eens met wat je schrijft, maar niet met de manier waarop je het schrijft. Ik begrijp wel wat je bedoelt met berichtjes waarin gelachen wordt om iedere dode jood of amerikaan. Dat vind ik ook heel erg. En daar ga ik meestal niet eens op in. Deze gesprekspartners zijn vaak toch niet voor rede vatbaar. Ik lees je berichtjes meestal wel en ik vind het altijd zo jammer dat ik daar de respect veelal in mis. En juist omdat jij medechristen bent vind ik dat nog erger. Je bereikt er niets mee, want ik bemerk dat velen al bij voorbaat hun stekels (sorry krulletjes) recht overeind zetten als jij een berichtje post. Ze lezen dan soms al helemaal niet goed meer, omdat ze al bevooroordeeld zijn. Een goed gesprek begint bij het elkaar te proberen te bebrijpen. Ik heb ook vaak de neiging om vanuit emotie / verontwaardiging te reageren, maar ik geloof dat wanneer een christen terug gaat schelden, dat de satan dan feest heeft. Goed gezegd!

MELILLENSE
02-01-2004, 00:09
Origineel gepost door Perez Ik ga het stukje niet eens kijken. Ik wordt zo boos omdat jullie telkens het christendom proberen onderuit te halen. Als je vragen hebt stel ze gerust. Maar ik wil nu niet eens de moeite nemen om hier een inhoudelijke reactie op te geven. Kijk eens naar de topic "reageren of niet" van Sahira en zie de reacties op dat berichtje in de krant. Ik vind het erg als christenen menen dat ze de islam onderuit moeten halen. Ik schaam me dan voor mijn medechristenen. En ik vind het ook erg dat het andersom ook gebeurt. Want in één ding ben ik het met Wolvowitz eens (let wel, ik ben het niet met haar manier van discussieren eens) ik denk dat dit stukje een trukje is om te laten zien hoe dom het christelijk geloof is. Nogmaals als je vragen hebt, stel ze gerust. Maar houdt op met lasteren en houdt op met naar zulke 'reclame voor de islam' te kijken. Want dat geeft geen juist beeld. Want als ze iets niet begrijpen van het christelijke geloof, waarom zetten ze het dan op een islamitische site???? Zodat de betrokkenen niet kunnen antwoorden? Het is alleen bedoelt om de moslims er nog eens extra van te overtuigen hoe dom het christelijke geloof is. Zo.....ik was effe boos en vooral verdrietig. Perez, Het is altijd héél dom om te reageren zonder eerst het stukje te lezen, zelfs het stukje van coyotewitz heb je nagelaten om eens rustig te lezen, verblind door je boosheid en verdriet....zij had het over de domme christen, jij maakt er ineens het domme christendom van. Al bij al moet gezegd worden dat jij ongelijk hebt wat paradoxaal genoeg nog in je voordeel uitkomt t.o.v. de simplistische zwart/wit-visie van coyotewitz. Immers een religie is niet dom, het zijn de domme mensen die er iets van hebben gemaakt dat niet was zoals door God geopenbaard...daarin schuilt de domheid. Domheid door bijvoorbeeld enerzijds te beweren dat God zich in drie verschillende eenheden heeft kenbaar gemaakt aan de mens maar toch Eén is, en anderzijds door te zeggen dat God Zijn Zoon heeft gezonden aan de mensheid...: als Hij Zijn Zoon heeft gezonden aan de mensheid om voor de zonden op te draaien, wie is er dan in de Hemel achtergebleven? Het is een moeilijke vraag en zeer zeker zijn Gods wegen ondoorgrondelijk, maar er moet toch minstens een richtingwijzer zijn die je als mens vertelt waar je naartoe moet....begrijp je? De mens heeft het zich dus nodeloos moeilijk gemaakt; je kunt moslims dan ook moeilijk verwijten dat ze het christendom onderuit proberen te halen, want dat doen ze helemaal niet....ze wijzen enkel op de zovele contradicties waar zelfs een coyotewitz, die zich als voorbeeldig christen probeert te profileren, geen afdoend antwoord op kan geven. MELILLENSE :belgie:

Norah
02-01-2004, 00:21
Origineel gepost door Perez Ook al wordt het door een ander zo gedaan, dan mag je er nog zelf niet zo in meegaan. Die ander is verantwoordelijk voor zijn / haar houding. En jij bent verantwoordelijk voor jouw houding. Want als je erin meedoet, dan verlaag je jezelf tot hetzelfde gedrag. Ik ben het vaak wel eens met wat je schrijft, maar niet met de manier waarop je het schrijft. Ik begrijp wel wat je bedoelt met berichtjes waarin gelachen wordt om iedere dode jood of amerikaan. Dat vind ik ook heel erg. En daar ga ik meestal niet eens op in. Deze gesprekspartners zijn vaak toch niet voor rede vatbaar. Ik lees je berichtjes meestal wel en ik vind het altijd zo jammer dat ik daar de respect veelal in mis. En juist omdat jij medechristen bent vind ik dat nog erger. Je bereikt er niets mee, want ik bemerk dat velen al bij voorbaat hun stekels (sorry krulletjes) recht overeind zetten als jij een berichtje post. Ze lezen dan soms al helemaal niet goed meer, omdat ze al bevooroordeeld zijn. Een goed gesprek begint bij het elkaar te proberen te bebrijpen. Ik heb ook vaak de neiging om vanuit emotie / verontwaardiging te reageren, maar ik geloof dat wanneer een christen terug gaat schelden, dat de satan dan feest heeft. Ik ben het met je eens, toen ik laatst het stuk van Sahira las waarin de islam werd zwartgemaakt, vond ik dat verre van leuk en als ik het niet leuk vind dat ze dat bij mijn geloof doen, waarom zouden we dan een ander geloof ook zo moeten benaderen. Dan zijn we toch wel met 2 maten aan het meten.

MaRouaN
02-01-2004, 00:24
Origineel gepost door islamicgirl3 Salam aleikom, hier vind je een dialoog met een christen! het bestaat uit een vraag en antwoord... neem even de tijd om het te lezen!! http://www.al-yaqeen.com/interesse/dialoog.htm wa aleikom salam warahmatoelahi wabarakatoe Ik het stuk gelezen en ik heb de knop uitgezet dat ik moslim ben. En deze man heeft gewoon antwoord gegeven op de vragen en heeft nergens met disrespect jegens Jezus vzmh gesproken. Als men zijn antwoord kan weerleggen dan moet men dat vooral proberen waarom niet??? Dat vind ik toch al iets bijzonders dat wij moslims geen onderscheid maken tussen de profeten die Allah gezonden heeft naar de mens terwijl Mohammed vzmh de laatste profeet een uiterst zeer goed mens gewoon heel makkelijk verworpen word door ongelovigen als een leugenaar en bedrieger! Uit alle hadieths en de koran kom ik nergens iets slechts tegen! Zelfs het leven van Mohammed vzmh staat niet eens beschreven in de koran al zijn pijn en dingen die hij heeft meegemaakt staan er niet in. Jezus vzmh is ook van ons en Mozes vzmh en Abraham vzmh en Noach vzmh en Mohammed vzmh en alle andere boodschappers van Allah. Allen profeten in de islam! Wa salam oe3aleikoem Wa Ra7matoeALLAH

MaRouaN
02-01-2004, 00:26
Origineel gepost door Multikul Mooi stukje. Dit zouden de islamietjes hier eens moeten bestuderen. 44. Beveelt gij de mensen het goede te doen en vergeet daarbij u zelf, hoewel gij het Boek leest? Wilt gij dan niet begrijpen? Soera Elbakara Aya 44. (Soera De Koe Aya 44)

Perez
02-01-2004, 00:37

Origineel gepost door JamalZegt Het stuk was niet echt moeilijk te begrijpen, dus ' k denk dat de meeste toppers hier wel begrijpen dat er aan het christendom veel niet klopt. Dat het christendom grotendeels een leugen is was alom bekend. Maar waarom wordt je boos als het christendom onderuit geprobeerd wordt te halen? Als je christelijke geloof waar is, dan heb je niets te vrezen dacht ik. Wat ik denk is dat je het hele stuk met verbijstering door hebt zitten lezen en aan het eind jankend tot de conclusie kwam dat je hele religieuze leven een grote leugen is. Mis Ik heb het stuk niet gelezen. Ik heb wel eerder kritiek gelezen over het christelijke geloof of op de Bijbel. Dus ik weet wel wat ik kan verwachten. En ook al lijkt door zulke stukjes het voor jullie allemaal heel leugenachtig. Dat is het niet. Ik ben op dit moment bezig een kritiekstuk te weerleggen en ik heb al heel wat antwoorden hierop gevonden. Dus zo wanhopig ben ik niet. En de grootste antwoorden op mijn geloofsvertrouwen liggen in mijn ervaring en in de ervaringen van andere christenen die ik ken. Ik ben niet bang voor kritiek, maar ik vind het jammer dat het op zo'n maniet gebeurt. Wat heb je daar nu aan. Ik heb al vaker gezegt, als je vragen hebt stel ze dan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6