Bekijk originele versie : Wonen in belgie ..
Riffiboy
29-05-2008, 15:55
Assalaam moealaikom warahmatu Allaahi wabarakatuh,
De topic zegt geloof ik genoeg, wonen in belgie?!
Hoe en wat?! Waar en wat?! Tips en van alles wat ik kan gebruiken noteer je maar hier ..
Is er veel werkgelegenheid in Belgie?! Wonen goedkoop, economisch is Belgie vele malen beter dan Nl, dat is duidelijk ..
Ik heb by the way, NL paspoort dus overgang naar Belgie zal niet moeilijk worden..
Maar ik wil wel graag gewoon zoals ik al eerder aangaf, tips en nuttige en relevante informatie met betrekking tot dit ..
Moge Allaah jullie belonen! Ameen
wassalaam moealaikom warahmatu Allaahi wabarakatuh
Riffiboy
29-05-2008, 16:23
Baaraka ALlaahu fieki,
Het klopt, maar belgie is zoiezo goedkoop .. Leefomstandigheden zit je altijd goed ..
Bovendien economisch zeer aantrekkelijk, met betrekking tot weinig vaste lasten, zoals de 100 euro verzekering die we maandelijks betalen bijvoorbeeld ..
Auto in belgie hebben is goedkoop enzovoorts ..
assalaam moealaikom
Zonnebloem26
29-05-2008, 16:35
Heb je al werk? Kun je overgeplaatst worden?
Ik zou ook een rustige buurt zoeken en huurprijzen verschillen maar rond 400/450 heb je al een leuke appartementje.
Indien je een auto hebt is het hier echt voordeliger dan NL.
Verder hmm...ik denk dat je zelf de belangrijkste punten hebt opgenoemd. Als je nog vragen hebt, shoot!
Riffiboy
29-05-2008, 17:43
Het probleem is nog geen werk.
Ik ga insha Allaah, wanneer ik terugkom van vakantie uit Marokko even echt zoeken en kijken..
Huisje krijgen in Belgie zal niet moeilijk worden, naar verluidt ..
Verder, werk zoeken, dat is het belangrijkste .. Daarom vraag ik ook of er genoeg werkgelegenheid is in Belgie ..
) als je getrouwd bent, kinderen en kinderbijslag .. genoegggg!! ) elke maand een bedrag in plaats van om de 3 maanden zoals NL, plus 1000 euro ofso als je kind krijgt, krijg je cadeau ..
Belgie is gewoon economisch echt goed, en voor mij zie ik dat zitten. Ik wil insha Allaah tijdje hard aan het werk in belgie, goed opsparen en dan terug naar Marokko, eigen zaak beginnen insha Allaah..
We zien het wel ..
Overige tips en alle nuttige en relevante informatie, neem ikmet genoegen aan !!!
Moge allaah jullie daarvoor belonen! ameen ..
wassalaam moealaikom
cremmeke
29-05-2008, 17:52
Het probleem is nog geen werk.
Ik ga insha Allaah, wanneer ik terugkom van vakantie uit Marokko even echt zoeken en kijken..
Huisje krijgen in Belgie zal niet moeilijk worden, naar verluidt ..
Verder, werk zoeken, dat is het belangrijkste .. Daarom vraag ik ook of er genoeg werkgelegenheid is in Belgie ..
) als je getrouwd bent, kinderen en kinderbijslag .. genoegggg!! ) elke maand een bedrag in plaats van om de 3 maanden zoals NL, plus 1000 euro ofso als je kind krijgt, krijg je cadeau ..
Belgie is gewoon economisch echt goed, en voor mij zie ik dat zitten. Ik wil insha Allaah tijdje hard aan het werk in belgie, goed opsparen en dan terug naar Marokko, eigen zaak beginnen insha Allaah..
We zien het wel ..
Overige tips en alle nuttige en relevante informatie, neem ikmet genoegen aan !!!
Moge allaah jullie daarvoor belonen! ameen ..
wassalaam moealaikom
Wie heeft er jou dit blaasje wijsgemaakt?
verdrietig
29-05-2008, 17:54
België goedkoop?
Op vlak van inkopen niet hoor , massaal veel Belgen doen hun boodschappen in Hulst of Duitsland omdat het daar vele malen goedkoper is dan hier.
Goedkoper leven we dus niet , en volgens mij zijn de rekeningen hier duurder dan bij jullie.
Het gras is niet altijd groener aan de overkant.
Elk land heeft zijn voor en nadelen , maar als ik de topics over België lees denk ik vaker dat de meesten onder jullie België als een soort Utopia aanzien...
haifa125
29-05-2008, 17:57
De topic zegt geloof ik genoeg, wonen in belgie?!
Hoe en wat?! Waar en wat?! Tips en van alles wat ik kan gebruiken noteer je maar hier ..
Is er veel werkgelegenheid in Belgie?! Wonen goedkoop, economisch is Belgie vele malen beter dan Nl, dat is duidelijk ..
Ik heb by the way, NL paspoort dus overgang naar Belgie zal niet moeilijk worden..
Maar ik wil wel graag gewoon zoals ik al eerder aangaf, tips en nuttige en relevante informatie met betrekking tot dit ..
je zult je plan wel trekken in belgie ook al heb je geen diploma er zijn nog andere werk hoor hier is het beter dan in nederland heb ik gehoord maar kijk zelf hoe je het wil en inshahelah word je toekomst in belgie prachtig nog 1 ding welkom welkom in in frietjes land :banana: :banana: :banana:
Lala_Rani
29-05-2008, 18:01
De arbeidsmarkt in België is erg gunstig (heb ik me laten vertellen), naar het schijnt is de sociale zekerheid hier ook wat beter georganiseerd. Voedingswaren zijn dan weer duurder hier in België, maar no problemo, wij doen inkopen in Hulst of Breda :p
Kleine dingetjes waaraan je misschien niet hebt gedacht:
* De sfeer in bussen, trams, wachtzalen, ... is niet zo open als in NL, Belgen zijn een beetje asociaal, al zeg ik het zelf.
* In tegenstelling tot in Nederland, raad ik je aan om hier ofwel niet te fietsen, ofwel een stevige helm op te zetten. I rijd hier namelijk ergens rond met de wagen :D
Enneuhm jah voor de rest, good luck! :belgie:
verdrietig
29-05-2008, 18:10
De arbeidsmarkt in België is erg gunstig (heb ik me laten vertellen), naar het schijnt is de sociale zekerheid hier ook wat beter georganiseerd. Voedingswaren zijn dan weer duurder hier in België, maar no problemo, wij doen inkopen in Hulst of Breda :p
Kleine dingetjes waaraan je misschien niet hebt gedacht:
* De sfeer in bussen, trams, wachtzalen, ... is niet zo open als in NL, Belgen zijn een beetje asociaal, al zeg ik het zelf.
* In tegenstelling tot in Nederland, raad ik je aan om hier ofwel niet te fietsen, ofwel een stevige helm op te zetten. I rijd hier namelijk ergens rond met de wagen :D
Enneuhm jah voor de rest, good luck! :belgie:
De sociale zekerheid in België is 1 van de beste ter wereld.
Riffiboy
29-05-2008, 18:30
Maasha Allaah,
Dit doet me fijn om te lezen walhamdullilaah ..
Hoe meer info hoe beter!!!
Moge Allaah jullie belonen ! ameen ..
zijn er mensen hier aanwezig die van NL naar BE zijn gegaan?! Hoe is het ervaren, wat moet je op orde hebben enzovoorts?!?!
Hoe zit het met de huisvesting in Belgie? Krijg je makkelijk een huisje, of duurt het lang?! En geef maar zoveel mogelijke info dat er isss!! Nothing is too much!!
wassalaam moealaikom
Lala_Rani
29-05-2008, 18:44
Maasha Allaah,
Dit doet me fijn om te lezen walhamdullilaah ..
Hoe meer info hoe beter!!!
Moge Allaah jullie belonen ! ameen ..
zijn er mensen hier aanwezig die van NL naar BE zijn gegaan?! Hoe is het ervaren, wat moet je op orde hebben enzovoorts?!?!
Hoe zit het met de huisvesting in Belgie? Krijg je makkelijk een huisje, of duurt het lang?! En geef maar zoveel mogelijke info dat er isss!! Nothing is too much!!
wassalaam moealaikom
Hoezo krijgen? Je gaat toch zelf op zoek naar een huis (naar je budget)
Of bedoel je sociale woningen?
haifa125
29-05-2008, 18:58
voor een sociale woning moet je op een wacht lijst staan en dat kan jaren duren allah halem en voor een prive woning niet natuirlijk maar weet niet welk van de 2 jij bedoelt prive woningen zijn meer 350 a 450 of soms meer te huir .veel lees plezier hihi
Riffiboy
29-05-2008, 19:33
Prive woningen uiteraard, aangezien ik niet een aantal jaren ga wachten ..
rifia117
30-05-2008, 08:36
België goedkoop?
Op vlak van inkopen niet hoor , massaal veel Belgen doen hun boodschappen in Hulst of Duitsland omdat het daar vele malen goedkoper is dan hier.
Goedkoper leven we dus niet , en volgens mij zijn de rekeningen hier duurder dan bij jullie.
Het gras is niet altijd groener aan de overkant.
Elk land heeft zijn voor en nadelen , maar als ik de topics over België lees denk ik vaker dat de meesten onder jullie België als een soort Utopia aanzien...
Ja precies.. Ik begrijp sommigen niet.. Het is echt niet goedkoop.. De meeste denken zo, maar het is niet zo..
TOpicstarter; Geloof me Belgie is echt niet goedkoper.. ;)
e topic zegt geloof ik genoeg, wonen in belgie?!
Je kan online zoeken naar een flatje of zo..
Je komt goedkope en mooie flatjes tegen vanaf 300 euro ..
Klein zijn ze dan wel :nerd:
Ga vooral niet in antwerpen wonen daar is het duur :maf:
Probeer buiten de stad iets te vinden..
qua werk..Met een diploma geraak je overal :goedzo:
Zonder diploma is het al moeilijker
groetjes en succes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.