Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : *** Een Nieuw Begin In 2004 En Wie Gaat Me Daar Bij Helpen....***

ouissam_girl
01-01-2004, 14:10

WIE GAAT MIJ HELPEN EEN NIEUW BEGIN TE STARTEN IN 2004!!!!!!!!!!!!!! Hallo iedereen die dit leest, Ten eerste wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen deze topic te lezen. Ik ben de laatste tijd namelijk hele maal down. Ik voel me moe, futloos en heb totaal nergens zin meer in. Dit allemaal gaat ten kost van mijnzelf, mijn vrienden en familie. Ik ben namelijk heel gesloten geworden en luister heeeeel slecht ineens, omdat ik gewoon afwezig lijk te zijn. En dat is heel storen voor mijn vrienden en ook voor mijzelf. IK BEN DAT ZAT! En wil daar uit komen. Ik hoop dat er mensen zijn die dit lezen ( en graag alleen seriouse reacties) die mijn tips kunnen geven om der uit te kunnen komen. Het lijk namelijk alsof het een soort van cizuele circel is geworden waar ik niet uit kan komen! Vandaag is het 1 januari 2004 en het leek mij een goed moment om daar NU iets aan te veranderen, aangezien 2003 voor mij een KLOTE jaar was. Mijn opa waar ik zielsveel van hield is namelijk overlden, plus het is uit gegaan met mijn (ex)vriend(waarschijnlijk ook doordat ik was veranderdt). Ik heb dus een heel moeilijk jaar achter de rug. Ik hoop dat 2004 daar verandering in zal brengen, OUissam :confused: :confused:

najiba05
01-01-2004, 19:12
salaam Je kunt je meer in de islam gaan verdiepen en gaan bidden als je dat nog niet doet of leren bidden , eventueel een hoofddoek gaan dragen als je het niet draagt. Daarbij zou je islamitische lezingen gaan bijwonen in moskeeen. veredr kun je een hobby nemen, bv, koken of leren kleding maken het is heel erg leuk en je kunt je energie in kwijt. Of bv. gaan sporten en gaan zwemmen,( alleen voor vrouwen ) via een buurthuis . boeken lenen bij de bibliotheek. je kunt bv. ander soort kleren gaan dragen , frisse kleurenen ander soort schoenen , juist sportief of meer chique modellen. ander kapsel eventueel.Als deze baan of opleiding je niet bevalt naar andere mogelijkheden gaan zoeken. Ik hoop dat ik je een beetje wegwijs hebt gemaakt. Inchallah el gair. wa salaam

ouissam_girl
01-01-2004, 19:16
bedankt meid voor je steun ik hoop dat er nog meer tips hier komen!!!!

socialedienst
01-01-2004, 20:48
hey... Hierin herken in mijzelf heel erg.... :( wat ik wil zeggen is: ben je bij de dokter geweest? ga eens langs en praat eens. Die zal je zeker verder kunnen helpen. Jij klinkt behoorlijk depressief, dus nergens zin in, zelfs niet in de dingen die je altijd zo leuk vond? eten is niet lekker? vriendinnen zijn SAAI!! zoiets? meid....worstel niet met jezelf dan maak je jezelf nog gekker vandaar de vicieuze cirkel....ga langs de dokter. allah ie 3aouen inshalah.

2Smart4u
01-01-2004, 20:56

[QUOTE]Origineel gepost door ouissam_girl bedankt meid voor je steun ik hoop dat er nog meer tips hier komen!!!! [/QUOTÉ] Weet je dat ik precies hetzelfde heb gehad het afgelopen jaar? ook uiit gegaan met mijn vriend, daarna ben ik zon spijt gaan hebben dat ik ooit die jongen had leren kennen,.... en langzamerhand werd ik depri. Niks was leuk meer, alles was saai en ik was de hele dag aan het piekeren over mijn gedrag. Hier kwam bij dat ik bang was voor de dood...zo angstig dat ik dood ging en omdat ik met niemand praatte raakte ik in een steeds dieper gat.... Maar zoals Socialedienst al zei...de dokter! die helpt. Misschien kan de arts je wat voorschrijven, of naar therapie sturen. Schrik niet van wat je hebt, veeeeel jongeren hebben dat tegenwoordig. Komt doordat je zoveel in je leven hebt bereikt en zo bezig bent met vanalles en nog wat. HIer kwam je vriendje bij....en een relatie beindigen is altijd vervelend. TIPS: Ga sporten.....besteed aandacht aan je uiterlijk... (zonnebank, kapper) bekijk jezelf vaker in de spiegel. Doe dingen die je leuk vind, die je vroeger deed om lol te hebben en nu niet meer. (bij mij was dat muziek weer oppakken) MAAR HET BELANGRIJKSTE....PRAAAATTTT!!!! bekijk je vriendinnen kring....praat met de meiden die je wel begrijpen en die LUISTEREN zonder meteen over hun eigen problemen te beginnen...PRAAAAAT!! want het helpt heeel erg, zo bekijk je jezelf via anderen...t helpt echt. Natuurlijk moeten we de hulp van ALLAH niet vergeten. BID! vraag om vergiffenis voor de daden die je eerder hebt gedaan..vraag om genezing...Inshaalah zal HIJ je verder helpen...... PM me als je nog ergens mee zit... kus: Een lotgenootje

ouissam_girl
02-01-2004, 12:33
Zo ik merk dat ik niet de enige ben! Ik dacht echt dat alleen ik met dit probleem worstelde! Ik ben blij dat er mensen zijn die me begrijpen. Ik heb al hulp gezocht, Blijkbaar heb ik een eet bui stoornis. Dat houdt in dat ik me helemaal (vooral in avond) vol vreet, en dat zonder te compenseren. En ik weet dat dat verkeerd is en ik voel me zo machteloos! Op 5 januari krijg ik een afspraak voor een intake gesprek. Op die intake gesprek moet dan blijken of ik het daadwerkelijk heb. En dan gan ze me zelf maar helpen. Ik vind dit echt raar joh, ik had nooit verwacht dat ik zo ver ooit zou zinken. Maar ja....

ouissam_girl
04-01-2004, 15:08
Mensen ik kijk iederedag of der mensen zijn die reageren!! MAar niemand reageert bijna! Kom op en help elkaar, ik heb gemerkt dat er meer mensen zijn die der last van hebben! Heb je der last van gehad vertel me der over en vertel me hoe je der uit bent gekomen! Ik moet wel zeggen dat het met mij ook wat beter gaat ik probeer iedere dag te sporten en leest vaak koran( maakt me veel rustiger). Beslamma!

alhoceima_boy15
04-01-2004, 18:40
Sorry meid ik kan je helaas niet helpen maar ik hoop dat je succes boekt naar de oplossing ;)

ouissam_girl
06-01-2004, 13:10
jammer ik merk wel dat veel mensen mijn een pm sturen om mij te vertellen dat ze me steunen en sommige die het zelf ook hebben meegemaakt! IK wil iedereen bedanken die me een pm stuurt.....whollah het heeft echt heeeeel erg geholpen bedankt!

Angel_82
08-01-2004, 12:25
http://64.4.18.250/cgi-bin/linkrd?_lang=NL&lah=02c6bf43931111127aa0e1da8dc66de5&lat=1073560956&hm___action=http%3a%2f%2fforums%2emarokko%2enl%2fs howthread%2ephp%3fthreadid%3d202202%26goto%3dnewpo st Ik heb hetzelfde probleem, en had er een topic over geopend. Je kan me altijd pm-en... ;) Sterkte Veel liefs Angel

Angel_82
08-01-2004, 12:30
de link doet t denk niet.. maar de topic heet 'depressief' hier op 'vraag t yasmina' .