Bekijk originele versie : Weeskinderen In Marokko
zouhaira_k
01-01-2004, 09:56
Salaam broeders en zusters,
Marokko is het land dat de meeste van ons kennen als geboorteland of als vakantieland. Vooral tijdens de zomervakantie is het even genieten en alles achterwege laten zoals je school en werk.
Maar hoe goed ken jij Marokko? En hoe zit het met de weeskinderen daar?
Het zijn kinderen die zonder ouders opgroeien, zij hebben niet om zo'n leventje gevraagd.
Maar graag jullie reactie hierop wat weten jullie van weeskinderen in Marokko en vinden jullie niet dat we hier iets aan moeten doen?
Beslama
ik steun financieel, via Islam Relief, een weeskind uit Marokko...
Mijn Tante (Zus van moeder) heeft een kind uit MAroc geadopteerd (kan zelf geen kinderen krijgen.
LoVeLy_GiRlY
01-01-2004, 12:36
Salaam,
Zo keertje was er een progamma bij ned3 over kinder arbeid in marokko...Wolaah is echt erg om zulke dingen te zien...:(....En je hebt wel gelijk wij kennen marokko en andere landen als vakantie land en niet als een land waar kinderen geen ouders hebben ensow...Maar zo is het leven nou eenmaal :(
sneakynawal
01-01-2004, 12:40
Ik weet jammer genoeg helemaal niets..... slecht, he!
zouhaira_k
01-01-2004, 17:44
salaam allemaal bedankt voor jullie reactie
schoonzusje van youssef ik wens je een voorspoedige bevalling toe.
wat ik wil doen is een stichting opzetten voor die weeskinderen om geld voor ze in te zamelen, speelgoed te sturen, school opbouwen enz.... die kinderen hebben het erg slecht. ik vindt dat ook zij een kans verdienen om een betere toekomst te krijgen.
toensia-lady zo is het leven wel maar die kunnen wij veranderen door ze te helpen.
ook probeer ik nu contacten te leggen in Marokko
Zouhaira inchaAllah zal het je lukken...
Je kunt bijv. ook met Islamic Relief samen wat starten, naar mijn mening is dat beter. Zij hebben vele en betere connecties.
Verder heb je genoeg weeskinderen en heel arme kinderen in Marokko:(
zouhaira_k
02-01-2004, 18:40
ffeiza bedankt voor je reactie en zou je mij een ne. of site of iets dergelijks van ze kunnen geven alsvast bedankt
AlHoceima_Leila
02-01-2004, 18:44
wow man
ik weet eigenlijk niet zo veel over die weeskinderen maar als je wat gaat openen wil ik ook wel geld bijdragen
succes
hafiberber
02-01-2004, 21:55
een wees helpen is een van de beste daden die je kunt verrichten. inshallah zullen marokkaanse weeskinderen een leuk leven leiden
Salaam Zouhaira
Je kunt informatie halen bij www.islamicrelief.nl InchaAllah zullen ze je steuen bij je doel. Als je hulp nodig hebt hoor ik het graag..
Salaam
zouhaira_k
03-01-2004, 11:09
ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reactie.
maar ik hoop dat jullie ook steun willen bijdrage
aan dit project.
ik vindt dat die kinderen een beter leven moeten krijgen ze leven met een grote hoeveelheid kinderen in een huisje. ik vindt het niet kunnen.
Wij moeten Allah (swt) bedanken voor alles wat wij hebben en krijgen.
wij volgen een studie en gaan op late leeftijd werken, die kinderen niet zij moeten al vroeg beginnen met werken
ik hoop op jullie steun te kunnen rekenen. Insa Allah.
KI_kracht
03-01-2004, 15:13
gelijk heb je. als we met vakantie zijn proberen we school, werk en alles te vergeten, alleen vergeten we ook die kinderen. we kunnen ons in deze situatie vergelijken met de rijke mensen in marokko. de mensen aan de top. de mensen in de dure auto's en villa's. de mensen die de hele budjet van marokko in hun zakken stoppen. die mensen zijn het heel jaar door met vakantie en vergeten die kinderen dus.
het is een niet vaak naar voren gekomen onderwerp. waar zelfs de marokkanen niet echt bij stil staan.
zoals hafiberber zei het is het beste wat je kan doen.
hoop nog meer van te horen en als er geholpen kan worden met wat dan ook, hoop ook klaar te staan. om een beter wereld te creeren.
firdausse
07-01-2004, 11:49
Ik vind het een geweldige zet van zohaira, er zouden meer mensen op deze wereld moeten zijn die ook aan deze kids denken. Als ik in Marokko ben zie ik talloze kinderen die geen thuis hebben en die jaren lang rondzwerveren op straat. het breekt werkelijk je hart om zoiets te zien. Wat wij in ieder geval kunnen doen is maandelijks een geldbedrag storten om deze kinderen in ieder geval een basis te geven om een fatsoenlijk leventje te kunnen leiden. Ik hoop dat we met z'n allen wat kunnen doen aan deze armoede.
Vergeet niet dat een beter milieu bij jezelf begint!
Mvg,
Firdausse
salaam allemaal
ik, moeder en mijn tante liepen vier jaar geleden te winkelen in tanger en we kwamen bij een hele aparte huis. ik vroeg aan mijn tante wat voor huis dat was. zij zei dat het een weeshuis was.
mijn moeder en ik zijn precies hetzelfde en we wouden gaan kijken tegen de zin van mijn tante, we kwamen binnen en mijn god ik begon echt zo erg te huilen gewoon niet normaal, waren gewoon alleenstaande moeders, kinderen zonder ouders, meisje die zwanger zijn geraakt, gewoon werkelijk waar echt alle probleem gevallen kon je daar vinden. het was echt zo erg, niet om aan te zien.
we gingen naar huis, maar mijn gedachte die bleef bij die mensen en wist dat mijn moeder er iets mee ging doen, en inderdaad de volgende dag hebben we boodschappen gedaan in de auto van mijn neef(die was groot) en we zijn terug naar die weeshuis geweest.
die mensen stonden echt voor te dringen om een stukje zeep, was echt zo triest, maar we hebben vanaf toe besloten om elke jaar dat we in tanger zijn gewoon een grote boodschap te doen en dan bij die weeshuis af te geven.
ik raad jullie aan om ook een keer gewoon stil te staan voor je mede mensen, en te kijken of je ze ook kunt helpen.
liefs :(
lailaelmou
07-01-2004, 12:13
Origineel gepost door maok
ik steun financieel, via Islam Relief, een weeskind uit Marokko...
Mijn Tante (Zus van moeder) heeft een kind uit MAroc geadopteerd (kan zelf geen kinderen krijgen.
Hebben ze ook een site? Dit wil k namelijk ook...Financieel steunen natuurlijk
Laila
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.