Bekijk originele versie : Reageren of negeren?
Allah is groot!
Allah is groot, Allah geeft je kracht om je vijanden te doden. Is Allah ook groot in liefde? God is liefde, Hij gaf Zijn zoon in de dood om ons, zondaars die zijn vijanden zijn, te redden; ieder die zich met berouw aan Hem overgeeft. Dat kan een moslim niet begrijpen. En kent u dat Evangelie? Hebt u dat al aangenomen?
God is groot! Ook in kracht, in levenskracht! Jezus Christus stond op uit het graf. Dat komt in de Koran niet voor. Dat is de onweerstaanbare kracht van het echte leven. Een zaadje valt in de grond en sterft; maar wordt een boom die alles opzij duwt. Dat is levenskracht. Jezus Christus heeft de levenskracht, en dat ware leven wil Hij als een nieuwe levensbron in ons uitstorten.
Jezus Christus is gestorven, maar hij leeft, en...komt spoedig om de Zijnen te halen.
Daar weet een moslim niets van. Weet u ervan? Verwacht u hem? Ziet u naar hem uit?
Als wij geloven dat Jezus (voor ons) gestorven en (voor ons) opgestaan is, dan zal hij als hij komt ons, levend of al ontslapen, tot zich nemen. Dat staat in 1 Thes.. 4:14-18. En hij kan elke dag komen. Openb. 11. Die gelovigen in Thessalonika waren (zie hoofdtuk 1:9-10), "van de afgoden bekeerd, om de levende en waarachtige God te dienen, en zijn zoon uit de hemelen te verwachten, Jezus die ons verlost van de toekomendn toorn". Wat is God groot! Groot in kracht. Groot in Liefde. Het is geweldig, als we dat rijke Evangelie zelf hebben mogen aannemen, het ook te mogen doorvertellen aan anderen; aan moslims en aan christenen die het nog niet aangenomen hebben.
Dit stond gisteren in een regionaal dagblad, met een tel.nummer er onder waarop je kan reageren
Mijn vraag is duidelijk: reageren of negeren?
Negeren die hap.
Wat een ongelofelijk slecht geschreven tekst trouwens. Als ze daarmee proberen zieltjes te winnen...
Origineel gepost door tonk
Negeren die hap.
Wat een ongelofelijk slecht geschreven tekst trouwens. Als ze daarmee proberen zieltjes te winnen...
Negeren zeg jij...ik weet het niet, ik heb de neiging om te bellen met de schrijver van dit stukje, gewoon om eens met die persoon te praten. Bovendien valt de schrijver indirect mij aan aangezien ik moslima ben.
silhouet
31-12-2003, 13:05
reageren,
maar enkel als je kennis van zaken hebt.
ik wil graag weten hoe God een zoon kan hebben.
en nog vele andere dingen
Origineel gepost door silhouet
reageren,
Zal het tel.nummer vermelden?
Wat bedoel je met kennis van zaken?
silhouet
31-12-2003, 13:10
Origineel gepost door sahira
kennis van zaken betekent dat je toch IETS van t christendom moet afweten.
je kan hem niet laten zien dat hij (on)gelijk heeft als je dit niet kan staven met argumenten. (argumenten= kennis over de zaken)
lady_arabia
31-12-2003, 13:19
Origineel gepost door sahira
Zou je mij het telefoon nummer kunnen geven? En tevens kunnen vermelden van welke regionaal blad je hebt verkregen. Ik zal hem wel uitleggen wat het verschil is tussen de Islam en Cristendom mbt onze profeet Jezus (vzmh). Vanuit jouw stukje heb ik begrepen dat hij er helemaal niets van de Koran heeft begrepen.
KING_ZITA
31-12-2003, 13:20
Ik ben in eerste instantie geneigd het bericht te negeren. De schrijver ervan heeft slechts ter bedoeling zijn derderangs mentaliteit te demonstreren zoals wolfobitz hier altijd doet. Het zou me niks verbazen als zij er achter zit, uit haar posts blijkt namelijk ook altijd dat ze geen Nederlands kan.
Al met al hebben die mensen, meestal jehova's, de volgende bedoeling: zoveel mogelijk mensen bekeren. Hiervoor zijn ze zich ernstig aan het verdiepen in de Koran en doen veel moeite Arabisch te leren om mensen in hun eigen taal aan te spreken. Meer dan eens heb ik jehova's aan de deur gehad die Arabisch spraken en kennis hadden van de Islam. Altijd ook zijn ze overtuigd van de 'enige waarheid' die ze zelf aanhangen. Het studeren van Arabisch aan de Nederlandse universiteiten was overigens al mogelijk voor je hier Nederlandse kon studeren. De bedoeling daarvan was (in de middeleeuwen) de Koran te kunnen lezen en vervolgens als onzin te verklaren.
Je kan een discussie gaan voeren die al vele keren eerder gevoerd is... En wat heb je eraan. Die mensen geloven wat ze willen. Maak je er niet druk om en voel je vooral niet aangevallen. Jouw geloof zit in je hart en laat zich niet uit evenwicht brengen door zulk een lachwekkend zielig stukje tekst. Bedenk eens of die mensen je aandacht waard zijn. Heb je verder niks te doen dan je in te laten met zulk vuil?
Zita.
lady_arabia
31-12-2003, 13:23
Origineel gepost door KING_ZITA
Ik ben in eerste instantie geneigd het bericht te negeren. De schrijver ervan heeft slechts ter bedoeling zijn derderangs mentaliteit te demonstreren zoals wolfobitz hier altijd doet. Het zou me niks verbazen als zij er achter zit, uit haar posts blijkt namelijk ook altijd dat ze geen Nederlands kan.
Al met al hebben die mensen, meestal jehova's, de volgende bedoeling: zoveel mogelijk mensen bekeren. Hiervoor zijn ze zich ernstig aan het verdiepen in de Koran en doen veel moeite Arabisch te leren om mensen in hun eigen taal aan te spreken. Meer dan eens heb ik jehova's aan de deur gehad die Arabisch spraken en kennis hadden van de Islam. Altijd ook zijn ze overtuigd van de 'enige waarheid' die ze zelf aanhangen. Het studeren van Arabisch aan de Nederlandse universiteiten was overigens al mogelijk voor je hier Nederlandse kon studeren. De bedoeling daarvan was (in de middeleeuwen) de Koran te kunnen lezen en vervolgens als onzin te verklaren.
Je kan een discussie gaan voeren die al vele keren eerder gevoerd is... En wat heb je eraan. Die mensen geloven wat ze willen. Maak je er niet druk om en voel je vooral niet aangevallen. Jouw geloof zit in je hart en laat zich niet uit evenwicht brengen door zulk een lachwekkend zielig stukje tekst. Bedenk eens of die mensen je aandacht waard zijn. Heb je verder niks te doen dan je in te laten met zulk vuil?
Zita.
Ik heb het zo niet bekeken denk dat je toch gelijk heb......
Origineel gepost door silhouet
reageren,
Ja dat zou ik ook wel willen weten, Allah is niet de verwekker en ook is hij NIET verwekt! Dus hoe kan hij een zoon hebben???
Wat ook niet alle christenen weten is dat Isa ook in de Qoran wordt vermeld en dat hij na de Profeet (vzmh) als de Mehdi zal verschijnen op de Laatste Dag!
Maar goed laat ze maar lekker van dit soort kinderachtige vermeldingen in de kranten zetten. Heel triest om in de mediaflow mee te gaan van deze mensen. Ik hoop dat er echt zo weinig reacties op zijn geweest, dit is echt de laagste manier om zieltjes te winnen.
Le Illaha Illa Allah
samira_el
31-12-2003, 13:36
Bellen en zeggen dat er letterlijk in de Bijbel staat, dat God na Jezus nog 1 profeet zou sturen.
Die heeft God gestuurd, kijk maar naar onze profeet Mohammed (swt) Alhoewel het moeilijk is om te geloven, vooral omdat het Mohhamed is en niet Kees die de profeet is,
Ik persoonlijk zou niet bellen, ik weet niet genoeg denk ik :maf:
silhouet
31-12-2003, 13:49
Zita.
BIJNA was Zita erin geslaagd om iets te posten zonder iemand uit te kafferen of toch onbeleefd te zijn.
Ik zeg wel bijna.
Origineel gepost door lady_arabia
Zou je mij het telefoon nummer kunnen geven? En tevens kunnen vermelden van welke regionaal blad je hebt verkregen. Ik zal hem wel uitleggen wat het verschil is tussen de Islam en Cristendom mbt onze profeet Jezus (vzmh). Vanuit jouw stukje heb ik begrepen dat hij er helemaal niets van de Koran heeft begrepen.
Ik zal je het nr. geven en de naam van de krant, dat doe ik in een pm-tje dan kan je altijd nog beslissen of je wilt reageren of niet.
Zita.
Mijn geloof zit in mijn hart, ja. Dit artikel heb ik niet zelf geschreven en weet ook helemaal niet wie hier verantwoordelijk voor is. Dit wordt verspreid in de omgeving waar ik woon, vandaar dat ik de neiging heb om te reageren, want wie weet wat hij/zij nog meer in de toekomst gaat insturen.
Ik heb zeker wel wat beters te doen, reageren en vertellen dat de persoon een verkeerd beeld heeft van moslims, is dacht ik alleen maar een goede instelling.
Origineel gepost door jacko
Misschien is het zinnig om hier op te reageren voor je eigen gemoedsrust.
Maar ik denk niet dat het veel uitricht. Tegen mensen met dit soort ideeen doe je niet zoveel.
Om tot deze ideeen te komen moet er al een soort steek los zitten en vermoedelijk zijn ze al vaker geconfronteerd geweest met mensen die met hun in rede in discussie willen gaan.
Het tegendeel zal eerder gebeure, ze zullen zich gesterkt voelen.
Weerstand zal nog meer hun gelijk bewijzen (in hun hoofd).
Maar we hoeven niet zo heel ver te gaan om dit soort mens tegen te komen.
Ik weet niet waar je woont Sahira maar op dit forum kun je ook je hart ophalen aan dit slag mens.
Het slag dat zich religieus superieur acht en slecht minachting kan opbrengen voor de anderdenkende.
Ik wil geen namen noemen maar Mellilenzig komt aardig in de buurt van mijn beschrijving.
Zullen we hem met z'n allen een brief sturen? :D
Of ik reageer ben ik nog niet over uit, want net zoals jullie denk ik dat het weinig uitricht, maar zomaar over me heen laten gaan kan ik niet, want zoals gezegd, dit gebeurt in mijn woonomgeving.
Jacko, als je geen namen wilt noemen, doe het dan ook niet.. :p
En ja, hier op het Forum lopen er genoeg die van het zelfde kaliber zijn, maar die negeren we toch ook niet altijd?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.