Le-Sud
31-12-2003, 12:07
Salaam ou alaikom Ik plaats hier even wat doe'as die bij het gebed horen ,, als je ze x op x leest dan maak je er eengewoonte van en lees je ze elke x weer bij het gebed ik heb hier een paar...het arabische plaats ik er strax bij inchallah : Smeekbede voor begint van het gebed: "Allaahoemma baa'id baynie wa bayna khataayaya kamaa baa'adta bayna lmashriqie wa lmaghrib, Allaahoemma naqqienie mien khataayaaya kama yoenaqqa tthawboe l-abyadoe mina ddanas, Allaahoemma ghsielnie mien khataayaaya, bit-thaldji wa lmaa-ie wa lbarad". O Allah, scheid mij van mijn zonden zoals U het Oosten van het Westen heeft gescheiden. O Allah, reinig mij van mijn zonden zoals de witte stof wordt gewassen van vlekken. O Allah, was mijn zonden weg met ijs en water en vorst. smeekbeden na het voltooien van het gebed : astagfirhoeallah(3x)- allahoema antas-salamoe wa minkas-salamoe , tabarakta ya dhal-djalali wal-ikram Ik zoek de vergiffenis van allah(dire maal) Allah, u bent de vrede van u komt de vrede u bent gezegend o. eigenaar van de majesteit en de eer La ilaha allahoe wahdahoe la sharieka lahoe , lahoel moelkoe wa lahoel hamdoe wa hoewa ala koeli shay'in qadier , Allahoemma la mani'a a'tayta , wa la moe'tiya lima mana'ta wa la yanfa'oe dhal djaddi minkal djaddoe Er is geen god dan allah hij heeft geen deelgenoten aan hem is het rijk en aan hem is de lofbetuiging en hij is tot alle dingen in staat o allah er is geen verbod in wat u gegeven heeft en inemand kan geven wat u verboden heeft; en de welvaart kan niet tot een rijk persoon komen als het tegen uw wil en beslissing is . Ayat al koersi: allahoe la ilaha illa hoewal hayyoel qayyum, la ta'khoedoehoe zinatoem wa la nawm , lahoe ma fissamawati wa ma fil ard. man dhal ladhie yasfha'oe indahoe illa bi idhnihi ya'lamoe bayna aydiehiem wa ma khalfahoem wa la yoe7ituna bishay'im min 'ilmihi ila bima sha'a wasi'a koersiyyoehoes samawati wal ard , wa la ya;udoehoe hifdoehoema wa hoewa l aliyoel adiem . de 3 surat : iglaas , falaq, nas Bismillahir Rahmanir Rahiem. Qoel a'oedzoe birabbil falaq. Min sjarri ma galaq. Wa min sjarri qhasiqin idza waqab. Wa min sjarrin naffatsati fil 'oeqad. Wa min sjarri hasidin idza hasad. Bismillahir Rahmanir Rahiem. Qoel a'oedzoe birabbin nas. Malikin nas. Illahin nas. Min sjarril was-wasil ganas. Alladzie yoewaswisoe fie soedoerin nas. Minal djinnati wan nas. In de naam van Allah, de Barmhatige, de Genadevolle. Zeg: "Hij is Allah, de Enige. Allah is Hij van Wie alles afhankelijk is. Hij verwekt niet noch is Hij verwekt. En er is niemand die met Hem te vergelijken is. In de naam van Allah, de Barmhatige, de Genadevolle. Zeg: "Ik zoek mijn toevlucht bij de Heer van de dageraad. Tegen het kwaad wat Hij geschapen heeft. En tegen het kwaad van de duisternis en wat met deze duisternis komt. Tegen het kwaad van degenen die op knopen blazen. En tegen het kwaad van de jaloerse wanneer hij jaloers is. In de naam van Allah, de Barmhatige, de Genadevolle. Zeg: "Ik zoek mijn toevlucht bij de Heer der mensheid, de Koning der mensheid, de God der mensheid. Tegen het kwaad van de inlfluisteraar (de duivel die het kwaad in de harten van mensen influistert wanneer men Allah gedenkt). Die in de borsten van de mensen influistert. VAn onder de djinns en de mensen." (Breng de handen dan zoveel mogelijk over het lichaam waar je bij kan, beginnend met het hoofd en het gezicht, doe dit driemaal.)124 124 Al-Boechari van Al-Asqalani 9/62, Muslim 4/1723