Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Draadloos internet

Moslima81
24-05-2008, 12:52

Salaamoe alaikoem, Ik heb vanochtend opnieuw windows XP op mijn laptop geinstalleerd, maar nu kan ik gebruik maken van mijn eigen netwerkverbinding. Ik kan wel illigaal op andermans netwerk internettten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben in totaal 1 pc en 2 laptops. Nu kan ik wel gebruik maken van mijn eigen netwerkverbinding op mijn pc en laptop, maar niet op de latop waarop ik vanochtend opnieuw windows heb geinstalleerd. Oftewel ik kan niet kiezen voor mijn eigen netwerkverbinding, omdat deze niet wordt getoond in de lijst van beschikbare verbindingen. Hoe kan ik dit probleem oplossen???

Hicham4679
24-05-2008, 15:27
Salaamoe alaikoem, Ik heb vanochtend opnieuw windows XP op mijn laptop geinstalleerd, maar nu kan ik gebruik maken van mijn eigen netwerkverbinding. Ik kan wel illigaal op andermans netwerk internettten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben in totaal 1 pc en 2 laptops. Nu kan ik wel gebruik maken van mijn eigen netwerkverbinding op mijn pc en laptop, maar niet op de latop waarop ik vanochtend opnieuw windows heb geinstalleerd. Oftewel ik kan niet kiezen voor mijn eigen netwerkverbinding, omdat deze niet wordt getoond in de lijst van beschikbare verbindingen. Hoe kan ik dit probleem oplossen??? Misschien als je een thuis netwerk maakt en dan bijvoorbeeld de groepnaam op andere pc en laptop toepast heb je misschien voor alle 3 internet. Maar het is een theorie en valt te proberen;)

Moslima81
24-05-2008, 16:49
Ik ga het proberen. Barakallahoe fiek

cotedor
24-05-2008, 19:34
Salaamoe alaikoem, Ik heb vanochtend opnieuw windows XP op mijn laptop geinstalleerd, maar nu kan ik gebruik maken van mijn eigen netwerkverbinding. Ik kan wel illigaal op andermans netwerk internettten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben in totaal 1 pc en 2 laptops. Nu kan ik wel gebruik maken van mijn eigen netwerkverbinding op mijn pc en laptop, maar niet op de latop waarop ik vanochtend opnieuw windows heb geinstalleerd. Oftewel ik kan niet kiezen voor mijn eigen netwerkverbinding, omdat deze niet wordt getoond in de lijst van beschikbare verbindingen. Hoe kan ik dit probleem oplossen??? het kan zijn dat je draadloos modem/router de optie "Onzichtbaar" heeft aanstaan. (dat kun je in de instellingen van de router aanpassen). of je moet even handmatig de naam van je draadloos modem/router toevoegen aan je laptop en dan de WEP/WPA sleutel intikken en je hebt weer verbinding.

Moslima81
24-05-2008, 20:44

Hicham & Jebli SuTal ik heb beide opties getest, maar zonder het gewenste resultaat. Kan het ook nog ergens anders aanliggen?

cotedor
25-05-2008, 16:24
krijg je trouwens op de laptop die je dus geformatteerd hebt, wel ANDERE beschikbare netwerken te zien of NIET? zo niet, dan denk ik dat je voor je laptop nog de Netwerk Driver moet downloaden en installeren.

Moslima81
25-05-2008, 16:42
Ik kan wel andere internetverbindingen zien. Ik kan zelf internetten op andersmans netwerkverbinding.