Bekijk originele versie : Gezocht: importeurs en exporteurs
Jameelah
23-05-2008, 23:02
Assalaamu 3alaykum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,
Ik ben opzoek naar mensen die ervaringen hebben met importeren en exporteren. Ik heb er namelijk een aantal vragen over. Ik wil namelijk wat spullen importeren vanuit landen als China en India maar omdat het zo'n grote afstand is en je de bedrijven niet kunt opzoeken ben ik er toch een beetje huiverig over. Je moet namelijk een voorschot betalen etc. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de zekerheid? Stel je hebt een volgeladen container besteld en die komt aan in Rotterdam, hoe verder?
Groetjes,
een leek.
Dan wordt hij gescand door de douane en mocht een verboden spullen inzitten (namaak merken, wapens, drugs, wapens etc.) dan word alles vernietigd en krijg jij een vette boete.
Warzazate
25-05-2008, 18:00
Assalaamu 3alaykum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,
Ik ben opzoek naar mensen die ervaringen hebben met importeren en exporteren. Ik heb er namelijk een aantal vragen over. Ik wil namelijk wat spullen importeren vanuit landen als China en India maar omdat het zo'n grote afstand is en je de bedrijven niet kunt opzoeken ben ik er toch een beetje huiverig over. Je moet namelijk een voorschot betalen etc. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de zekerheid? Stel je hebt een volgeladen container besteld en die komt aan in Rotterdam, hoe verder?
Groetjes,
een leek.
Het beste wat je kan doen als je een container vol spullen koopt in China of India is te betalen middels een Letter of Credit. Op google vind je precies hoe dat in z'n werk gaat. Zo loop je vrijwel geen risico.
Als de container is aangekomen in Rdam dan dienen de goederen te worden ingeklaard. Ze komen in een douandepot, je krijgt een bericht mbt het inklaren en de betaling. Daar zit een termijn aan vast. Zodra je hebt betaald mag je je goederen ophalen. Je regelt dan een vervoerder en die rijdt de container naar de door jouw aangewezen plaats van bestemming.
Jameelah
25-05-2008, 20:02
Het beste wat je kan doen als je een container vol spullen koopt in China of India is te betalen middels een Letter of Credit. Op google vind je precies hoe dat in z'n werk gaat. Zo loop je vrijwel geen risico.
Als de container is aangekomen in Rdam dan dienen de goederen te worden ingeklaard. Ze komen in een douandepot, je krijgt een bericht mbt het inklaren en de betaling. Daar zit een termijn aan vast. Zodra je hebt betaald mag je je goederen ophalen. Je regelt dan een vervoerder en die rijdt de container naar de door jouw aangewezen plaats van bestemming.
Hier heb ik iets aan. DjazakAllaahu khayran!:goedzo:
Trr, ze3ma aan mij waarschuwing had/heb je niks :hihi:
Jameelah
26-05-2008, 18:07
Trr, ze3ma aan mij waarschuwing had/heb je niks :hihi:
Muwa, jawel hoor. Waarschuwingen zijn altijd handig. Inhoudelijk gezien vond ik zijn reactie net iets beter. No offense my brother. :goedzo:
Jameelah
26-05-2008, 18:10
Heb je er zelf ervaring mee trouwens?
Muwa, jawel hoor. Waarschuwingen zijn altijd handig. Inhoudelijk gezien vond ik zijn reactie net iets beter. No offense my brother. :goedzo:
Wat ga je importeren als ik vragen mag? :o
Jameelah
26-05-2008, 19:06
Wat ga je importeren als ik vragen mag? :o
Teveel! Stoelen, tafels, een bruidspodium inclusief achtergrond en nog veel meer.
Teveel! Stoelen, tafels, een bruidspodium inclusief achtergrond en nog veel meer.
Interieur voor trouwerijen dus?
Jameelah
26-05-2008, 19:16
Interieur voor trouwerijen dus?
InshaAllaah. ;)
InshaAllaah. ;)
Insha'Allah veel succes! ;)
Jameelah
26-05-2008, 19:20
Insha'Allah veel succes! ;)
Dank je wel! Lief van je.
Jameelah
28-05-2008, 16:29
Voorschot? Wat dacht je van gehele bedrag vooruit ?
Je expediteur kan eventueel nog van je verlangen om invoer + btw + transport kosten vooraf te betalen.
Tevens doe je er wijs aan om container meteen bij je opslag te laten afleveren
en niet eerst bij je expediteur, het kost je in het totaal prijs maar een paar honderd euro meer, maar als je het eerst ergens laat uit laden en daarna weer inladen om het ter plekke af te leveren ben je meer kwijt.
Ook moet je kijken wat efficiënt is voor de producten, per container is niet altijd voordeliger/gepast voor de situatie.
Hihi, oké. Voor jou heb ik nog een aantal vraagjes. Dus als ik je zou mogen PM-en?
Boomerang
29-05-2008, 00:50
Heb je er zelf ervaring mee trouwens?
Salaam Jameelah,
Het is inderdaad waar dat het heel gedoe is om te importeren, dus ik zou je aanraden om alles door een goede expediteur te laten uitvoeren, inclusief de inklaring. Je zou kunnen denken aan DSV, Morrison, Panalpina etc. Je zou eventueel ook een bij de fabrikant kunnen vragen wat de totale kosten zijn om op DDP-term (Delivery Duty Paid) te leveren. Op deze wijze regelen zij alles tot aan de deur, inclusief inklaring en import duties met eigen expediteur.
Voor wat betreft de betalingswijze, het is goed om met een Letter of Credit te betalen, maar dat kost je wel geld (%) en je moet heel goed op de details letten die er in staan. Meestal gaan de banken niet eens akkoord met deze wijze als je een nieuwe zakelijke klant bent en nog geen positieve credit history met hen hebt opgebouwd.
Het beste kun je toch een bezoekje brengen aan de fabrikanten, en als betalingswijze TT on Inspection afspreken. Dat betekent dat je pas het geld overboekt als jij of iemand anders de goederen heeft geinspecteerd na fabricage voor aflevering. Last but not least kun je nadenken over het werken met een IPO. Deze persoon (local) regelt alle zaken voor je, en wordt in de meeste gevallen door de fabrikant betaald.
In ieder geval is het in het begin een hele uitdaging, en met tijd komt raad zoals ze zeggen ;) Ik weet er alles van aangezien ik al 14 jaar met Chinezen en Aziaten werk. Maar beslist de moeite waard hoor!
Veel succes (maar dat zal wel lukken) :)
Gr.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.