Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Politie en ME zijn echte sukkels! Hun preventieve actie in A'Dam Noord wekt agressie

LZN
30-12-2003, 14:48

Onrust in Floradorp blijft aanwezig De politie heeft maandagavond opnieuw zeventien mensen aangehouden in de wijk Floradorp. Sinds zaterdag is het al onrustig in de buurt. Een aantal van hen richtte vernielingen aan, staken vuurwerk af en gooiden vuurwerk en troep naar surveillerende agenten, aldus een politiewoordvoerder. Ook werden er molotovcocktails gegooid. "Dit gaat werkelijk alle proporties te buiten", zegt de politiewoordvoerster. "Bewoners rijden met auto's achter de politie aan om te kijken of ze echt weggaat uit de wijk en slaan vervolgens dubbel zo hard toe. De sfeer wordt nu echt heel grimmig." :D.

Aicha_Taieb
30-12-2003, 15:04
Ik vind het ook niet bepaald verstandig wat die ME doet. Alleen verspilling van ons belastinggeld :jammer:

L3amrani
30-12-2003, 15:21
Die relschoppers moeten ze in een opvoedkamp ergens in de sahara stoppen stelletje nietsnutten!.

Sberdila
30-12-2003, 15:41
wat hebben ze in de sahara te zoeken

madv
30-12-2003, 15:47

waarom zijn ze aan het rellen dan.

Peej
30-12-2003, 17:55
Origineel gepost door madv waarom zijn ze aan het rellen dan. Omdat de politie verboden heeft om dit jaar een eindejaarsvuur van kerstbomen te stoken. Ook vorig jaar is dat uit de hand gelopen. Toen werden er naast kerstbomen ook autobanden, oude meubels en zelfs twee gestolen auto's op het vuur gegooid. Met name dat laatste heeft de politie doen besluiten om het vuur dit jaar te verbieden. Een aantal bewoners van Floradorp zijn hier niet blij mee en zijn begonnen met het pesten en aanvallen van de surveillerende politie. De normale wijkagenten werden onder andere belaagd met vuurwerk en inmiddels zijn er op verschillende plaatsen in de wijk molotov cocktails (4 tot nu toe) gegooid. Daarna is de ME op gaan treden. En toen het niet rustig werd is besloten om de ME in de wijk te laten patrouilleren. In mijn ogen mogen ze het tuig wat de onrust veroorzaakt oppakken en tot ver na de jaarwisseling in de cel stoppen.