Bekijk originele versie : tampon = haram of niet ?
Mvr-nOeniie
23-05-2008, 15:18
:o.
Appeltjje__
23-05-2008, 15:21
Haram.
:o.
A wilie 3la vraag.. lijkt net groep 8 hierzo.... :moe:
moitagna
23-05-2008, 15:43
is het ook haram voor getrouwde vrouwen?? en sorry eigelijk vind ik het niet zo een heel domme vraag
noer3noer
23-05-2008, 15:48
Het is helemaal geen domme vraag misschien vraagt zij het zich af. Weet je wat dom is alle topic die hier geplaats zijn met beffen, likken, pijpen TFOE maar wacht even natuurlijk dat is tegenwoordig normaal:moe: :moe: :moe:
is het ook haram voor getrouwde vrouwen?? en sorry eigelijk vind ik het niet zo een heel domme vraag
A Mensen.. tis maar n fokkin Tampon..!!! is alles wat met je kut te maken heeft haram of so???!!!
Is niet haram...waarom zou het haram moeten zijn :maf:
Goeie vraag! Ik weet wel dat m'n moeder me daar altijd voor waarschuwt. (Net als enge mannen met piemels.) Maar ze zeggen wel dat daardoor je maagdenvlies scheurt ofzo. 8-) Wa Allahoe a3lam, weet niet eens waar dat vliesje zit en hoe je zo'n ding naar binnen moet duwen? Dus heb geen idee. Ik zou het niet doen, als ik jou was. ;$ Gewoon om het zekere van het onzekere te nemen.
NRA_
tashelheetje
23-05-2008, 18:42
Ik mocht het ook nooit gebruiken van me ma.
Africanrose.
A Mensen.. tis maar n fokkin Tampon..!!! is alles wat met je kut te maken heeft haram of so???!!!
:moe: kind.
sehrauwieja
Mag je tampons gebruiken?
Menstruatiebloed wordt beschouwd als onzuiver (najis), dus is het belangrijk dat een vrouw ervoor zorgt dat het bloed niet in contact komt met haar kleren. Want de zuiverheid (taharah) is een onderdeel van geloof.
Zelfs in de tijd van de Boodschapper van Allah (Allah zegent hem & geeft hem vrede), gebruikten de vrouwen diverse middelen om het bloed van de menstruatie op te vangen. In de moderne tijd, is het gebruik van tampons één van de middelen voor het opvangen van menstruatiebloed. Een tampon is, gewoonlijk een wegwerpproduct dat een vrouw in haar vagina schuift tijdens haar menstruatieperiode. De tampon absorbeert het bloed. In het westen verkiezen sommige vrouwen om tampons niet te gebruiken, wegens gezondheid en/of milieukwesties.
Er bestaan verschillende manieren om het menstruatiebloed te absorberen. De vrouwen in ontwikkelingslanden zullen minder waarschijnlijk voor deze manieren opteren ( inclusief tampons). Sommige vrouwen kiezen ervoor om geen tampons te gebruiken omdat zij vrezen voor het scheuren van het maagdenvlies.
In sommige culturen, wordt het gebruik van tampons om deze reden afgeraden voor maagden.
Islamitisch gezien wordt het gebruik van een tampon afgeraden (makruh). De reden hiervoor is dat een vrouw “iets” in haar vagina schuift.
Bron: samenvatting uit het artikel “ARE TAMPONS PERMISSIBLE TO USE BEFORE MARRIAGE?” door Mufti Muhammad ibn Adam al-Kawthari
Africanrose.
23-05-2008, 18:43
Ik mocht het ook nooit gebruiken van me ma.
Ik ook niet maar weet niet waarom... maar lijkt me ook ongezond... er blijft altijd wat achter enzo,, terwijl bij maandverband alles deruit is :o
Menstruatiebloed wordt beschouwd als onzuiver (najis), dus is het belangrijk dat een vrouw ervoor zorgt dat het bloed niet in contact komt met haar kleren. Want de zuiverheid (taharah) is een onderdeel van geloof.
Zelfs in de tijd van de Boodschapper van Allah (Allah zegent hem & geeft hem vrede), gebruikten de vrouwen diverse middelen om het bloed van de menstruatie op te vangen. In de moderne tijd, is het gebruik van tampons één van de middelen voor het opvangen van menstruatiebloed. Een tampon is, gewoonlijk een wegwerpproduct dat een vrouw in haar vagina schuift tijdens haar menstruatieperiode. De tampon absorbeert het bloed. In het westen verkiezen sommige vrouwen om tampons niet te gebruiken, wegens gezondheid en/of milieukwesties.
Er bestaan verschillende manieren om het menstruatiebloed te absorberen. De vrouwen in ontwikkelingslanden zullen minder waarschijnlijk voor deze manieren opteren ( inclusief tampons). Sommige vrouwen kiezen ervoor om geen tampons te gebruiken omdat zij vrezen voor het scheuren van het maagdenvlies.
In sommige culturen, wordt het gebruik van tampons om deze reden afgeraden voor maagden.
Islamitisch gezien wordt het gebruik van een tampon afgeraden (makruh). De reden hiervoor is dat een vrouw “iets” in haar vagina schuift.
Bron: samenvatting uit het artikel “ARE TAMPONS PERMISSIBLE TO USE BEFORE MARRIAGE?” door Mufti Muhammad ibn Adam al-KawthariAls je je gaatje gaat wassen moet je er met je vinger ook een beetje in om het schoon te maken :maf:
Bron: samenvatting uit het artikel “ARE TAMPONS PERMISSIBLE TO USE BEFORE MARRIAGE?” door Mufti Muhammad ibn Adam al-Kawthari
Sorry, hoor.. Maar ik geloof zo'n stuk tekst niet. Ik denk wel dat het haram is, maar heb daar geen bewijzen of wat dan ook voor.
Maar als je het echt wil bewijzen, moet je met bewijsjes uit de Koran komen. Niet met stukken tekst die je via google opzoekt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.