Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Haram-kind

Pagina's : [1] 2 3 4

arab
17-09-2002, 10:12

S.3. beste zusters en broeders, ik zit al lange tijd over dit onderwerp te denken en vraag me af wat zegt de ISLAM hierover (Koran en Sunna) en wat moet iemand in zo'n geval doen??????? :confused: DIT IS EEN HEEL SERIEUS ONDERWERP! (dus a.u.b. geen onzin bij dit topic plaatsen!) het gaat om het volgende: stel een man (moslim) is ooit naar bed geweest met een vrouw (moslim). Ze zijn een aantal keer met elkaar naar bed geweest, en later wordt de vrouw zwanger van deze man met wie ze niet getrouwd is. na lang nadenken besluit ze om toch het kind te houden (dus geen abortus plegen,want dat zou islamitisch gezien nog erger zijn, of ze denkt: als ik het kind houdt, dan blijf hij misschien toch bij me en trouwt hij me). de man verlaat deze vrouw en wil nooit meer iets met haar te maken hebben. hij trouwt met een ander (vertelt zijn vrouw, voordat ze trouwen, wel dat hij deze grote zonde heeft gepleegt en dat hij er oprecht spijt van heeft). zijn vrouw accepteert hem. nu is mijn vraag, stel dat bovenstaande waar is, wat zijn de plichten van deze man ten opzichte van het kind (DAT VOLGENS DE ISLAM HARAM IS)???????? (hij is nooit met die vrouw geweest, dus dan heeft die vrouw ook geen recht op iets van hem). :confused: wat als de vrouw van de man wil dat haar man zijn verleden los moet laten en verder moet gaan met zijn nieuwe leven????? misschien is die vrouw van de man bijv. bang dat hij anders telkens opnieuw met zijn zonde wordt geconfronteerd wanneer hij het kind of de moeder van dat kind ziet. beste zusters en broeders, ik hoop reacties/commentaar/tips van jullie te ontavngen over dit topic. Alvast bedankt!!! :) W.S.3. :zwaai:

hilwa
17-09-2002, 10:25
Met zekerheid durf ik het je niet te zeggen, maar ik zou toch denken dat hij volle verantwoordelijkheid moet nemen van zijn kind, en dat hij zich bekend moet maken aan het kind als zijnde zijn vader , want daar heeft het kind in de islam zeker recht op!!! o lah wa3lam

Teaser
17-09-2002, 10:44
Nu heb je het pas over de islam, waar dacht je aan toen je krikken was. je kan hem volgens de nederlandse wet alimentatie laten betalen, maar als je hem via de wetten van de islam tot iets wilt dwingen moet je naar nigeria gaan, waar ze nog aan steniging doen. Ik denk dat een zina wel in aanmerking komt voor een steniging. P.S. Je hebt tegenwoordig ook condooms in ne3na3 smaak voor het geval je niet van aardbeien/banaan smaak houdt.

arab
17-09-2002, 10:49
s.3. teaser, je moet goed op je woorden letten en de tekst GOED LEZEN!! ten eerste: dit gaat niet over mij of over iemand die ik ken of wie dan ook!!!!! :kwaad: gisteren was er een discussie op MSN CHAT ISLAM over dit onderwerp en vandaar dat ik het dus ook naar voren breng!!! ik wil alleen weten wat de ISLAM OVER DIT ONDERWERP ZEGT!!! dus lees de tekst NOG EENS GOED DOOR, en geef dan pas commentaar over wat de islam over dit onderwerp zegt!! w.s.3. :zwaai:

Teaser
17-09-2002, 10:52

Origineel gepost door arab s.3. teaser, je moet goed op je woorden letten en de tekst GOED LEZEN!! ten eerste: dit gaat niet over mij of over iemand die ik ken of wie dan ook!!!!! :kwaad: gisteren was er een discussie op MSN CHAT ISLAM over dit onderwerp en vandaar dat ik het dus ook naar voren breng!!! ik wil alleen weten wat de ISLAM OVER DIT ONDERWERP ZEGT!!! dus lees de tekst NOG EENS GOED DOOR, en geef dan pas commentaar over wat de islam over dit onderwerp zegt!! w.s.3. :zwaai: oh excuses, ik dacht dat jij een bastaardje op aarde had gezet.

Teaser
17-09-2002, 10:54
Origineel gepost door ZdakZdak Waar slaat die laatste ps zinnetje op??? Dat heeft er toch niets mee te maken Teaser met dit topic..... dat begrijp jij niet omdat jij nog met trommels speelt. er wordt teveel onveilig gevreeen door marokkanen, ongelukjes bestaan niet, het is gewoon dom!

arab
17-09-2002, 11:04
s.3. he, ik ben gelukkig getrouwd met de man van mijn dromen, alhamdulilah! :) dus ik heb God zij dank geen bastaardje op de wereld gezet! ik hoop niet dat een vrouw een haram-kind ter wereld brengt!! want dat is te erg voor woorden!! Allah yaster!!! w.s.3. :zwaai: P.S.: waar kun je de link voor de cyber-imam Yasmina vinden, ik heb een aantal vragen over de Ramadan die ik zou willen stellen. (aangezien de Ramadan over een tijdje begint).

semija
17-09-2002, 11:12
ik vond het eigenlijk niet zo goed want je moet toch eerst trouwen voor dat je de bed induikt met je aanstaande nou je moet het maar zelf weten maar is dat bij jou wel gebeurt dan is hij al getrouwd met die persoon dan kan je geld van hem vragen of via de advocaat.

Teaser
17-09-2002, 11:13
www.mullahomar.nl hij beantwoord je vragen wel. hehehehehe je hebt gewoon op marokko.nl een link en bij een concurrerende site kan je zelfs vragen stellen aan mediag-eile imam david hazzelhoff

arab
17-09-2002, 11:40
s.3. ik zie dus dat er nog steeds een MISVERSTAND is. NAMELIJK: semija: ik vond het eigenlijk niet zo goed want je moet toch eerst trouwen voor dat je de bed induikt met je aanstaande nou je moet het maar zelf weten maar is dat bij jou wel gebeurt dan is hij al getrouwd met die persoon dan kan je geld van hem vragen of via de advocaat. :kwaad: DIT GAAT NIET OVER MIJ OF OVER IEMAND IN MIJN OMGEVING, MAAR TOEVALLIG WAS IK GISTEREN OP MSN CHAT ISLAM EN DE DISCUSSIE DAAR GING OVER DIT ONDERWERP!!!!!! IK WIL ALLEEN WETEN WAT JULLIE HIEROVER TE ZEGGEN HEBBEN!! W.S.3. :zwaai:

Jawairia
17-09-2002, 12:39
:zwaai: :zwaai: :zwaai: Als het iemand zoiets overkomt, dan denk ik toch echt, zorg ervoor het te voorkomen voor dat het al is gebeurd. :zwaai: :zwaai: :zwaai:

arab
17-09-2002, 14:57
s.3. ja, oke, je hebt daar wel gelijk in jawaira, :) maar stel dat dit toch AL IS GEBEURD. WAT ZOU JIJ ervan vinden??? :confused: w.s.3. :zwaai:

hilwa
17-09-2002, 15:11
volgens snapt niemand hier de ballen van het verhaal. de vraag hoe staat de islam tegenover de positie van het kind en de vader. dus niet: had je van tevoren moeten bedenken en dat soort nonsens. maar gewoon, wat staat er in de koran hierover? dat het een bastaardkindje is dat weten we nou wel, dat het een zonde is ook, blabla. maar hoe nu verder?? hoe moet die vader op het kind reageren??? ewa wat ik denk heb ik al gezegd.....nou de rest nog

arab
17-09-2002, 16:07
s.3. EINDELIJK IEMAND DIE BEGRIJPT WAAR IK HET OVER HEB!!! hilwa, volgens mij ben jij de enige hier in dit forum die de vraag goed heeft begrepen. ;) de vraag hoe staat de islam tegenover de positie van het kind en de vader. dus niet: had je van tevoren moeten bedenken en dat soort nonsens. maar gewoon, wat staat er in de koran hierover? dat het een bastaardkindje is dat weten we nou wel, dat het een zonde is ook, blabla. NOU, NU DE VRAAG NOG EEN KEER HERHAALD IS (in ABN), ZOU IK JULLIE REACTIES HIEROVER WILLEN WETEN. w.s.3. :zwaai:

hilwa
17-09-2002, 16:35

en toen waren er ineens geen reacties meer........

Pagina's : [1] 2 3 4